zaman tüneli
futbol barbar oyunudur
katılması zor bir önerme. oyuncularda veya sporun kendisinde barbarlık göremiyorum, seyircisinde var bir sıkıntı.
devamını gör...
türkiye'de sosyal bilimlerin aşağılık görülmesi
matematik anlatma özürlü eğitimciler yüzünden sayısal zekası yüksek olan öğrencilerin de sosyal bilimlere yönelmek zorunda kalması ve sosyal bilimlerde oluşan gereksiz yoğunluk sebebiyle kalite standardının düşmesinden kaynaklıdır.
evet onu tek cümlede anlattım.
evet onu tek cümlede anlattım.
devamını gör...
an itibarıyla yazarların nerede olup ne yaptığı sorusu
lise arkadaşımın nikahındayım, böyle zamanlarda cidden yaş aldığımı hissediyorum ve hafiften buruk bir hava oluyor.
devamını gör...
amerika birleşik devletleri
isviçre gibi ideal bir sistem ve medeni toplum yaratmak yerine çözümü güvenlikçi politikalarda bulanlar sonsuza dek mutlu olamayacak.
abd'nin dış politikasında savurganlığın temel sebebi budur. avrupa'ya medeni , güçlü ve güvenli köklerinize dönün diye mesaj veriyolar ama kendileri kalıcı çözümü ana prensip yapmıyor. sanıyolar ki iran , rusya , kuzey kore , çin yok olursa dünyadaki sorunlar çözülecek. hayır sorunlar silsilesinin bitmesinin yegane çözümü prensipler elde etmektir. bu prensipler istikrar içinde medeniyet ve özgürlükçülüktür. medeni özgür insanların olduğu her yer zaten gelişecektir.
abd'nin dış politikasında savurganlığın temel sebebi budur. avrupa'ya medeni , güçlü ve güvenli köklerinize dönün diye mesaj veriyolar ama kendileri kalıcı çözümü ana prensip yapmıyor. sanıyolar ki iran , rusya , kuzey kore , çin yok olursa dünyadaki sorunlar çözülecek. hayır sorunlar silsilesinin bitmesinin yegane çözümü prensipler elde etmektir. bu prensipler istikrar içinde medeniyet ve özgürlükçülüktür. medeni özgür insanların olduğu her yer zaten gelişecektir.
devamını gör...
utandıran şeyler
postmodernite sosuyla bulanmış bir modernite yeterince utanç verici garabetlere sahne oluyorken bir de hiç gerek yokken üzerimize bir dijital çağ atıldı. atılsın, bunda bir problem yok ama beraberinde gelen o varoluşsal bayağılık? o banalite yok mu aziz dostlarım... işte o en büyük utanç kaynağı.
bilgi sahibi olmak bir çileydi, kutsal bir çile. entelektüel bir sancı, bir kramp yaşanırdı bir şeyler öğrenirken - ve bu sıkıntılar öğrenilen bilgiyi kıymetli kılardı. ama şimdi yapay 'zeka' denilen o ruhsuz istatistik motorları ile yaz gitsin. çaba yok, idrak yok, bir şeyi öğrendiğinizi farkettiğinizde yaşadığınız o vecd hali bile yok. algoritmik bir laf ishali, koy gitsin sadece. bir de trajikomik bir biçimde bunların üstüne sokağa çıktığımda gördüğüm şey: insanların voodoo zombileri gibi telefonlarına kitlenip, o teknolojik harikalarda tükettikleri ucuz dijital panayırlarda bar bar bağıran insanların epileptik seğirmelerini "eğlence" olarak tüketmeleri... bu utanç değil de nedir?
hayır fazla değil 1960ların o 'grand' vizyonuna bir bakalım. tertemiz, dikkat dağıtıcı hiç bir şeyin olmadığı - işlev ve zarafetin odakta olduğu o muazzam tasarım dili; neredeyse milimetrik bir özenle kürate edilmiş caz ve oda orkestrası yayınlarına bakalım. bir yanda insan aklını zorlayan o asil ve analog sükûnet, diğer tarafta ise şimdinin gürültülü ve varoş ortalamalığı...
kelimeler kifayetsiz kalıyor hissettiğim duyguları ifade etmeye.
bilgi sahibi olmak bir çileydi, kutsal bir çile. entelektüel bir sancı, bir kramp yaşanırdı bir şeyler öğrenirken - ve bu sıkıntılar öğrenilen bilgiyi kıymetli kılardı. ama şimdi yapay 'zeka' denilen o ruhsuz istatistik motorları ile yaz gitsin. çaba yok, idrak yok, bir şeyi öğrendiğinizi farkettiğinizde yaşadığınız o vecd hali bile yok. algoritmik bir laf ishali, koy gitsin sadece. bir de trajikomik bir biçimde bunların üstüne sokağa çıktığımda gördüğüm şey: insanların voodoo zombileri gibi telefonlarına kitlenip, o teknolojik harikalarda tükettikleri ucuz dijital panayırlarda bar bar bağıran insanların epileptik seğirmelerini "eğlence" olarak tüketmeleri... bu utanç değil de nedir?
hayır fazla değil 1960ların o 'grand' vizyonuna bir bakalım. tertemiz, dikkat dağıtıcı hiç bir şeyin olmadığı - işlev ve zarafetin odakta olduğu o muazzam tasarım dili; neredeyse milimetrik bir özenle kürate edilmiş caz ve oda orkestrası yayınlarına bakalım. bir yanda insan aklını zorlayan o asil ve analog sükûnet, diğer tarafta ise şimdinin gürültülü ve varoş ortalamalığı...
kelimeler kifayetsiz kalıyor hissettiğim duyguları ifade etmeye.
devamını gör...
penne arabiata
ülkemde arap istemiyorum bro
devamını gör...
rusya saldırınca yağmur yağması abd saldırınca güneş açması
evet tam isabet abd saldırılarının bittiğine işaret ediyormuş.
aynı şeye gztye göre afgan büyükelçiliğide dikkat çekip bae deki radarların vurulmasının son bir aydaki yağışları tetiklediğine dikkat çekmiş.
youtube.com/shorts/j31OLjDJ...
ayrıca ekşisözlükteki troll saldırısına başka başlıkta dikkat çekmiştim.
hakkında wikipedi başlığı ve cia raporları olan şeyle yüzlerce troll dalga geçip yalanlamaya çalışıyor niyeyse.
#3961241
instagramda bu durumu farkeden bir başkasının değerlendirmeleri.
www.instagram.com/reel/DXcT...
aynı şeye gztye göre afgan büyükelçiliğide dikkat çekip bae deki radarların vurulmasının son bir aydaki yağışları tetiklediğine dikkat çekmiş.
youtube.com/shorts/j31OLjDJ...
ayrıca ekşisözlükteki troll saldırısına başka başlıkta dikkat çekmiştim.
hakkında wikipedi başlığı ve cia raporları olan şeyle yüzlerce troll dalga geçip yalanlamaya çalışıyor niyeyse.
#3961241
instagramda bu durumu farkeden bir başkasının değerlendirmeleri.
www.instagram.com/reel/DXcT...
devamını gör...
ekşide yazar olarak atanamayanlar derneği
buradaki herkese ekşide yazarlık hakkı verilse bu site yarını dahi göremez diye düşünüyorum. ancak ekşi yazarlık dağıtmıyor. akıllarınca kendilerini kıymetlendirmeye çalışıyorlar.
devamını gör...
yetmez ama evet vs yeter ama hayır
yetmez ama evet şeysini herkes bilir.
yeter ama hayır da mesela "ısrar etme, yeter artık ama, hayır dedim" manasına gelebilir.
hakkımızda her şeyin hayırlısı. evet.
yeter ama hayır da mesela "ısrar etme, yeter artık ama, hayır dedim" manasına gelebilir.
hakkımızda her şeyin hayırlısı. evet.
devamını gör...
sehsuvar asaf (yazar)
büyük ihtimalle kıdemli birinin feykiydi bu da.. çaylak bir yazarın bu kadar hiperaktif ve takıntılı entry girişi bir vibedır.
devamını gör...
beyin
kemalistlerin kullanmaya ihtiyaç duymadığı organ.
(bkz: sağa bakan bir büst)
(bkz: sağa bakan bir büst)
devamını gör...
evsiz birinin hayır duasını alırken akıldan geçenler
işte böyle buyurdu berduş.
devamını gör...
türkiye'de sosyal bilimlerin aşağılık görülmesi
dinlemek istemeyince ya da cevap vermek için yeteri kadar argümanı olmayınca felsefe yapma diyen bir toplumdan beklenilesi bir tutum. belki de felsefeyi boş olarak görmeleri,olaylara nihilist bir düşünceyle yaklaşmalarından ötürüdür. boşu nasıl tanımladıklarına göre değişir.
bunu derken ben bile kendime inandıramadım.
bunu derken ben bile kendime inandıramadım.
devamını gör...
sehsuvar asaf (yazar)
sanırım aramıza yeni katılmış.
bilgi verirken aşağılayan, ağlatırken düşündüren biri. en sevdiğim şeyler bunlar benim.
tez zamanda yazar olmasını temenni ediyoruz.
not: umarım arşi kardeşim gibi biri değildir. arşi kardeşim insan aşağılarken başkası adına utanmaktan magmaya kadar giriyoruz...
bilgi verirken aşağılayan, ağlatırken düşündüren biri. en sevdiğim şeyler bunlar benim.
tez zamanda yazar olmasını temenni ediyoruz.
not: umarım arşi kardeşim gibi biri değildir. arşi kardeşim insan aşağılarken başkası adına utanmaktan magmaya kadar giriyoruz...
devamını gör...
franz kafka'nın fransız olmaması
belki de kafkasya'lıdır.
devamını gör...





