arkadaşlar aynen ya.

dün de canına yandığımın biri çıktı beni takipten, kurbanı olayım gelsin nedenini söylesin. vallahi içim içimi yiyor "lan acaba naptık da küstürdük" diye düşünmekten. kan kusuyorum üzüntüden.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

yeşim ustaoğlu yönetmenliğinde 2008 yapımı dram filmi.
film anneleri kaybolan, farklı hayatlarından toplanıp onu aramaya çıkan üç kardeşin kaybolan hayatlarını anlatıyor. izlemeyenlere seve seve tavsiye ederim. beni çok etkilemişti.
devamını gör...

akşam altı ile yedi otuz arasıdır genellikle. hayat anlamsız gelir, sevdiğim şeyler bile cazibesini tümüyle yitirir, uyku çöker, yatar ve bu uğursuz periyodun geçmesini sessizce, sabırla beklerim. başka ve daha iyimser, enerjik biri olarak kalkar, kaldığım yerden devam ederim, şu ne idüğü belirsiz hayata sonra.
devamını gör...

yazlıktaydık amcam, amcamın çocukları ve ben oturuyorduk sahilde ve amcam çocuklara dondurma almıştı, bana almamıştı öyle izlemiştim, çocuktum. şu an amcamla görüşmüyoruz.
devamını gör...

arkadaşlar selam. her hafta aynı gününde, aynı saatinde aynı hatırlatma işte. eyluling ile dalgalar geçildiği, filmlerin, dizilerin eleştirildiği, naçizane bir konuk (bkz: 21oz)un kısa bir süreliğine bizlere eşlik ettiği yayın bu akşam 9.00 da. yine buluşuruz orada, aynı yerde, aynı zamanda!
devamını gör...

kimi çevreler, çevirinin zor olması sebebi ile türk dilini suçlamaktalar.

çeviriden yola çıkarak bir dil hakkında konuşmak dilbilim hakkında bir halt bilinmediği manasına gelir. hiç bir dil, tam olarak başka bir dile çevrilemez. o zaman sen de şu cümleyi çevir bakalım ingilizceye: "anı tanrı yaşar, kişi oğlu hep ölümlü türemiş"
bu cümlenin hiçbir zaman tam karşılığı ingilizce de veyahut başka bir dil de olmayacaktır. dil bilimden anlamadan ve bir dilin fonetik ve aritmetik değerlerini bilmeden konuşmamak lazım.
devamını gör...

şarkıcı, müzisyen ve şair orpheus'un, sevgilisi eurydice'i yeryüzüne geri getirmek için ölüler diyarına yolculuğunu konu alan yunan miti.

sarhoş bir satyrden kaçarken yılan sokması sonucu ölen ağaç perisi eurydice olmadan yaşayamayacağına karar veren orpheus, yeraltına inip hades'ten sevgilisini geri istemeye karar verir. orpheus'un müziğinden etkilenen hades, eurydice'i geri vermeyi kabul eder ancak tek bir şartla: orpheus, yeryüzüne dönene dek arkasını dönüp kendisini takip edecek olan eurydice'in yüzüne bakmayacaktır ve bakarsa, onu bırakıp yeryüzüne tek başına dönmek zorundadır. hades'in kendisini kandırdığından şüphelenen orpheus, yeryüzüne neredeyse ulaşmışken dayanamayıp arkasını döner ve eurydice'in yeraltına çekilişine dehşetle tanık olur. ne var ki hades'le anlaşması gereği yeraltına dönemez ve sevgilisinin peşinden gidemez. bir anlık şüphenin ona kaybettirdiği sevgilisini unutamayan, yaşama sevincini yitiren, bir kayanın üstünde ölümü bekleyen orpheus'u ve onun eurydice'e bağlılığını kıskanan bir grup kadının onu paramparça ettiği, bedeninden ayrılan başının hala "eurydice!" diye sayıklamaya devam ettiği rivayet olunur.
devamını gör...

sabah sabah "ne yaptın lan bana bok" dediğim murathan mungan şiiri. içinde bir parça özlem, bir parça kırgınlık, biraz da terkeden ama sokağın başından usulca izleyen ben var.

bak, ne diyor;
kimdi kimdi kalan,
giden mi suçludur her zaman?
ne zaman başlar ayrılıklar,
dostluklar biter ne zaman?


burada diyor ki; bir dur da düşün. sorulara bir bak, kelimelere odaklan. ne dedi, ne demek istedi, anlatmaya çalıştığı neydi, bir gör. dostluklar var ortada, diyor. öyle varlar ki ne zaman bitecekleri belirsiz, öyle çoklar.

sonra devamı geliyor acımasızca, zaten bu şairleri oldum olası sevemedim. içinizde tutsaydınız ya birazını, neyse;
her geçen gün bir parça daha,
aldı götürdü bizden.
aynı kalmıyordu hiçbir şey,
değişiyordu her şey,
kendiliğinden
.

ikinci dörtlük, en çok yakanı gibi bir şey. bendeki anlamı şu; her geçen dakikada yeni sözler sarf edildi ama nereye? sanırım bir boşluğa söylenmiş çünkü yaşananlara bakınca kavgalar aynı sebepten, gürültüler aynı sebepten.
bu mısranın bir "ama"sı var; değişiyoruz, diyor, aynı kalmayacak. ben de dedim murathan mungan abi, demedim mi sanıyorsun? fayda etmedi ki? herkes şahit, sor.
daha önce yazdım da hatta bilmem kimin "dönüş yolunda rüzgârla savrulan yapraklar yalnızca pişmanlık taşır," sözünü.
anlamadı ki.

sonra şu geliyor;
artık çözülmüştü ellerimiz,
artık bölünmüştü yüreğimiz,
birimiz söylemeliydi bunu;
ötekini incitmeden.


bu dörtlük gözlerimi karartıyor. inanmak istemiyorum ve inanmayacağım da. tamam abi, sizinki bitti de bizim verilmiş sözlerimiz var ulan, öyle kolay mı? hem daha saat kaç?
ne demişti meslektaşlarından biri; "günün en güzel saatleri bunlar, yanımda kal."
şair sözü çiğnemek yakışır mı bana?

ah, işte, son dörtlük;
kimdi giden, kimdi kalan?
aslında giden değil,
kalandır terkeden.
giden de,
bu yüzden gitmiştir zaten.


hayır, ben gitmedim. resmiyette ben terk ettim ama resmi kayıtlar kimin umrunda ki? o ben değildim, giden kalan'dı. umursamazca üzerime attığı her bir lafla gitmişti. anlamadan, dinlemeden. kötü olan sadece o gece değildi, sen değildin. içim kötüydü, hâlâ kötü. birkaç saatlik uykuyla ayaktayım. enerjisiz enerji içecekleri ve sigara da olmasa ağzıma tek lokma girmeyecek. o gece sadece sen kötü değildin. şahitlerim var. sadece sana değil, herkesin yüzüne bir bir kapattığım kapılar var, bu kapılar içeriden kilitli ve zili yok. çalarsan duymam yakına gelmeden. geleceğim zamanı da bilmiyorum. içim kötü, hâlâ çok kötü. kelimelere gizleyemem, inceden hissettiremem.

şimdi son değil, tek hatırladığım "nasıl hisseder?" bile dememiş olman. ben bunun ağırlığını üzerimden atamam. o kadar büyümedim.
kedileri sevmiyorum, seni dokuz kadar.
hep ve hâlâ.
devamını gör...

suratsız ve isimsiz gezmeye devam edeceğim o zaman
devamını gör...

ona da meyve soyuyorum.
devamını gör...

utanma duygusu olmayan, para ile hem internet hem de gerçek hayatta çalışan görevi akp'yi yalamak olan kişi topluluğu.
devamını gör...

yasaklanması gerekir.bu havai fişekler yüzünden zarar gören kuşlara yazık.havai fişek patladığını görmesek insanlık birşey kaybetmez herhalde.faydamız yok ama inadına zararımız var.
devamını gör...

çok güzel hareketler bunlar 2' de bulunan mahalle katkısı isimli bir skeç var orada bir tip kemerle kendine vurup "acı sevüyrüm" der işte o tip gibi duran bir yazar.
devamını gör...

bükreş
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

muhteşem bir sertab erener şarkısıdır. akustik versiyonunu ve sözlerini aşağı bırakıyorum;



gün gelir rüzgar, fırtına olur
dertleri gönül kendisi arar da bulur
her gülüş cevap, her cevap günah
olmuyor ne yapsan, içinde kopar bir isyan
tanrı unutmuş olsa da
vur durma vur yüreğim vur
olan olmuş ne olur
hayata bir daha vur
tanrı unutmuş olsa da
vur durma yüreğim vur
olan olmuş ne olur
hayata bir daha vur
gülümse ne olur
bu günler dün olur
hatıralarla yaşanmaz ki yazık olur
devamını gör...

gönül bağı, hoşa gitme.

bu akşam fütursuzca sevmek geldiğinden içimden, biraz yazacağım. içimde biriktirip durduğum sevgi bazen taşacak gibi oluyor, yüreğim dizginleyemediğim bir kısrak gibi koşturuyor. korkuyorum, sevmenin haddini aşmaktan.
sevmek öyle güzel ki, içimde çocuk sesleri. cıvıl cıvıl bir öğle üzeri, tatlı bir meltem yüzümü gözümü öpüyor; ben seviyorum.
sevmenin kendisini de seviyorum, hesapsız. dupduru bir sele kapılıp gidiyorum, mahiyetini kavramaya çalışıyorum. "sevmek" eylemini yaratana şükran duyuyorum.
ben bazen çok seviyorum, fütursuzca seviyorum.
devamını gör...

lakota siyularıadlı kızılderili kabilesi ile amerika birleşik devletleri arasında gerçekleşen ve 150'den fazla kızılderili ile 20'den fazla süvarinin ölümüyle sonuçlanan çatışma. çatışmanın nedeni, yerlilerin yaptığı hayalet dansının birleşik devletlerce savaş dansı sanılması.

bana biraz bahane etmişler gibi geldi, bu insanlara saldırmak için.
devamını gör...

günümüz hacı hocaların bade artıklarını yıllardan sonra bile tir tir titreten, ismini gördüklerinde kaçacak delik aramalarına neden olan türkiye cumhuriyeti kurucusu, ulu önder, başkomutan, gazi mustafa kemal atatürk'ün söylediği, 1920 anayasının 6. maddesi başlangıcı olan "hâkimiyet bilâ kaydü şart milletindir" cümlesindeki "kayıtsız şartsız" anlamına gelen osmanlıca tanım.
günümüzde, günümüz türkçesi ile "egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" şeklinde tbmm kürsüsünün arkasında türkiye büyük millet meclisi'nin temel ilkesi olarak yazmaktadır.
eski hali:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
harf devriminden sonra:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
günümüz:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

kaynak: resimler wikipedia'dan alınmadır.
devamını gör...

(bkz: yine cinsiyetçilik)
ellen’dan bihaber yazar.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim