1) fuzuli:

şiirlerinde hem ‘’gereksiz, bir işe yaramayan’’ hem de ‘’faziletli, erdemli’’ anlamlarına gelen ‘’fuzuli’’ mahlasını kullanan şairin asıl adı ‘’mehmet’’tir.

türkçe şiirlerini azeri türkçesiyle yazmıştır.

bir ‘’gazel şairi’’dir.

‘’aşıkane gazel’’in en büyük temsilcisidir.

‘’ızdırap şairi’’ olarak da bilinir.

divan şiirinin en lirik şairidir.

gazel ve mesnevilerinin temel konusu insandır.

en güzel sehlimümteni (basitlik içinde derinliğe ulaşma) örneklerini vermiştir.

‘’şikayetname’’ isimli eserinde dönemindeki devlet memurlarını eleştirmiştir.

‘’su kasidesi’’ isimli eseri, hz. muhammed için yazdığı ‘’naat’’ türünde yazılmış olan bir eserdir.

‘’leyla ile mecnun’’ isimli eserinde beşeri aşktan ilahi aşka geçiş temasını işlemiştir.

‘’beng ü bade’’ ve ‘’sakiname’’ eserleri de şairin önemli eserlerindendir.


2) baki:

fuzuli gibi bir ‘’gazel şairi’’dir.

‘’rindane gazel’’in en önemli temsilcisidir.

şiirlerinde tasavvufi konulara yer vermemiştir.

mahallileşme akımının en önemli temsicilerinden biridir.

şiiri ‘’söz ipliğine inciler dizmek’’ olarak tanımlamıştır.

hayatın zevk ve eğlencelerine yönelmiştir.

mesnevi yazmamıştır.

şiirlerinde devrinin görkemli ve zengin hayatı hissedilir.

‘’kanuni mersiyesi’’ isimli eserini, kanuni sultan süleyman’ın ölümü üzerine yazmıştır. terkibibent türünde bir eserdir.

devrinde ‘’sultanu’ş şuara’’ olarak bilinmektedir.


3) zati:

devrinde yetişen ‘’baki’’ gibi çok önemli şairlere hocalık yapmış bir şairdir.

ziya paşa tarafından ahmet paşa ve necati ile birlikte ‘’türk şiirinin temellerini atan şairler’’ arasında sayılmıştır.

içinde yaşadığı sosyal hayatı şiirlerinde hissetmek mümkündür.
gazelleri, kasidelerine oranla daha sade bir dille yazılmıştır.

‘’şem ü pervane’’ ve ‘’edirne şehrengizi’’ isimli eserleri önemlidir.


4) hayali bey:

‘’diyar-ı rum’un sultanu’ş şuarası’’ olarak anılmıştır.

tek eseri ‘’divan’’dır.


5) taşlıcalı yahya:

devrinin en ünlü mesnevi şairlerinden biridir.

hamse (beş mesnevi) sahibidir.

mahallileşme akımının temsilcilerinden biridir.

şiir dilinin sadeleşmesine katkıda bulunmuştur.

‘’şehzade mustafa mersiyesi’’ isimli eserini şehzade mustafa’nın ölümü üzerine yazmıştır. terkibibent şeklinde bir eserdir.


6) bağdatlı ruhi:

şiirleri oldukça sade ve akıcıdır.

sosyal hayata ve sosyal olaylara şiirlerinde yer vermiştir.

en çok gazel yazan divan şairlerinden biridir.

fuzuli’den etkilenmiştir.

‘’vahdetivücut’’ anlayışını benimsemiştir.

‘’terkibibent’’ isimli eseri, şairin en önemli eseridir.


7) nevi:

şehzade mehmet’in sünneti dolayısıyla yazdığı ‘’suriyye’’ eseriyle meşhur olmuştur.

8) emri:

‘’muamma (manzum bilmece)’’ şairi olarak tanınmıştır.


9) güvahi:

‘’pendname (kenzü’l bedayi)’’ isimli nasihatname türünde eseriyle ünlenmiştir.


tanım: 16. yüzyıl divan şairleri hakkında yükseköğretim kurumları sınavı'na yönelik bilgi içeren başlıktır.

kaynak: edebiyat notlarım.
devamını gör...

tarih obası kanalı en beğendiğim tarih içerikli youtube kanalıdır. ingilizce akademik makalelerden çeviri de yapıyor. ingilizceyle haşır neşir arkadaşlar için gayet faydalı olabilir.

www.youtube.com/c/TarihObası
devamını gör...

ben beğenmedim.
devamını gör...

amacı olmaksızın, kendi paşa gönlü istediği için yapmış olamaz mı? insanların bazı şeyleri sadece kendileri için yaptıkları gerçeğine alışmaya bakalım derim.
devamını gör...

bir diğer adı gerçeküstücülük olan edebiyat akımıdır. 1924'te fransa'da ortaya çıkmıştır. sürrealistler, freud'un psikanaliz yönteminden yola çıkmışlardır.
devamını gör...

aşırı vefasız bir yazar.

#4368 senlen su bile içmem
devamını gör...

bir olay, bir durum vesilesi ile bir şeylerin öyle olmadığını veya olduğunu öğrenmek. bilinçlenmek, aydınlanmak.
tabiki her konuda bu durum yaşanmıyor. erken veya geç fark edilebilir. bazen hiç fark edilmez. avantajları ve dezavantajları vardır.

genelde ah şimdiki aklım o zaman olsaydı diye bir hayıflanma yaşatır olmamış ama olması istenmiş şeyler için.
devamını gör...

"şehrime gel sevgili.
yarın çık gel bırak her şeyi, bir bekleyenim var de gel.
gel ki, bu şehir adımlarınla anlamlansın.
gel ki, bu şehir nefretim olmaktan çıksın.
gel ki, nefes alayım.
gel..."
-nâzım hikmet ran-
devamını gör...

barış manço-little darling.
devamını gör...

dünyada iki ırk vardır: iyi insan ve kötü insan.

dini olan her insanı çok iyi gördüğünüz için başımızdan felaketler hiç eksik olmuyor. sanıyorsunuz ki yaşayan her canlının bir dini olmalı ve bazen hayvanlara bile bunu yapıyorsunuz. yahu bir hayvanın nasıl dini olabilir? bir hayvana "müslümandır onlar" diyecek kadar ne yaşadınız?

yanlış anlamayın, ben sadece her müslümanın iyi olmadığını göstermek için bu örnekleri vereceğim;

ensar vakfında kırk beş çocuğa tecavüz eden(ler) müslümandı.
tarikat yurtlarında tecavüze, tacize uğrayan ve intihar eden bir sürü çocuk oldu ve bunlara sebep olanlar müslümandı.

dünyanın hiçbir yerinde aklı başında olan bir insan evladı çocuklara bu gözle bakmaz. işte bu iğrenç ve rezil hareketleriniz yüzünden insanlar bir bir dinden çıkıyor.

hiç kimsenin ahlaklı olması için dine ihtiyacı yok. ahlak sizin kalbinizde, vicdanınızda olur. böyle şeyleri dinle bağdaştırmayın yoksa o kafir dedikleriniz sizden daha çok ahlaklı çıkar. orta doğu komple müslüman, insanlar şeriatla yönetiliyor. bir baksanıza oralara, bir bakın da görün ne iğrençlikler dönüyor. küçücük çocuklara karısı gözüyle bakmalar, tecavüzler... türkiye'ye gelen arapların kadınların videolarını çekmesi, bir kızın kafasını taşla ezip komaya sokması, tecavüze kalkışmaları ve daha niceleri. evet, bunlar müslüman.

islam dininde faizin çok günah olduğunu biliyor muydunuz? faizi allah katına çıkaran ülke biziz. ne avrupa, ne amerika bu kafir diye adlandırdığınız iki yerde de faiz yok denilecek kadar az. bu da size gösterebileceğim en net örnek olur.

ne kadar anlatılırsa anlatılsın anlamıyorsunuz. çok yazık. din olmasa konuşacak bir şeyiniz de olmayacak. din insanları birleştirmek yerine ayırıyor ve sebebi de sizsiniz. peygamberler bile inanmayanlar için böyle salakça cümleler kurmazken siz hangi hakla kurabiliyorsunuz?
devamını gör...

türk dil kurumunda bazı kesin kurallara bağlı rahip veya rahibelerin dünya ile ilgilerini keserek yaşadıkları yapı, (b: keşişhane ) şeklinde açıklanmış sözcük. türkiye'deki rum ortodoks manastırlarına örnek olarak sümela manastırını, süryani ortodoks manastırlarına örnek olarak da mor gabriel manastırını gösterebiliriz.
devamını gör...

sorumluluk almak.
devamını gör...

anlamsız dava. türkiye dünyada hiç olmadığı kadar yalnızken, bir muhalefet partisinin kapatılacağını zannetmem. milliyetçi tabanın gazını almak için hdp’ye ihtiyaçları var daha.
devamını gör...

her ne kadar biz ona giriyormuşuz gibi görünse de aslında gerçeklerin bundan birazcık farklı olduğudur.**

girişte görüşeceğiz bakalım. swh

ya da hiç uğraşmam; mezun olduğum gece ilk uçakla reykjavik'e atarım kendimi.
devamını gör...

meyvesi "özgürlük" olan bir ağaç;
kim bilir nasıl güzeldir tadı...
resimag.com/p1/c114f802b8c1.jpeg
devamını gör...

owen wilson ve jennifer aniston'ın başrollerini oluşturduğu 2008 yapımı bir aile filmi.

çoğu kimsenin başarı standartlarına uymayacak bir film olmasına rağmen filme verebileceğim en yüksek puanı verirdim. çünkü genelde komedi filmleri hatta biraz daha ileri gidersek hayvanları içeren komedi filmleri absürt olur. hayvanlar konuşur, saçma animasyonlar vardır, gerçek dışı absürt sahnelerle doludur. ama "marley ve ben" filmi kesinlikle bunlardan biri değil.

yeni evlenen bir ikilinin hayatını anlatıyor aslında film. sorumluluklar, iş, ev, evlilik, çocuk, köpek... yaşamın kendisini anlatıyor. komedi filmi olmakla beraber için de dram ve gerçeklik de barındıran bu film, türe yakın olanlar için, kesinlikle izlenmeli diyebilirim. bir günlüğüne kafamızı aksiyondan, bilim-kurgudan, maceradan çıkaracak olursak; izlememiz gereken güzel bir film. iyi seyirler

şunu da eklemek isterim ki hayatı anlatma konusunda da çoğu kimsenin izlemesi gerektiğini düşünüyorum. işler, hayaller, evlilik, aşk, çocuk, çocuklar, ev... her şeyin nasıl da üst üste geldiğini gayet gerçekçi ve akıcı bir şekilde aktarıyor film. türe yakın hissetmeyenler zaten eleyecektir fakat kafasında soru işareti kalanlarıon izlemesini sağlarsam ne mutlu.
devamını gör...

hiç bir zaman yapmadığım ve yapmayacağım şeydir. herkese kapı açıktır.
devamını gör...

tolstoy olduğunu düşünüyorum.
devamını gör...

barda yalnız başına oturan erkek'tir, o.
yorumdan ziyade serzeniş hatta eleştiri olacak.
erkekleri en çok kıskandığım, yazılı olmayan hakları, özgürlükleridir.
hepimizin bildiği '' ama asla kimsenin yapmadığı*'' yaftalamalara maruz kalmayacak kadın yoktur.
barda yalnız başına oturan insan, kendini seven insandır, keyif insanıdır diyelim daha doğrusu.
filmlerde ''barda genelde depresif adamlar oturur''. mutlaka aldatılmıştır, ihaleyi kaybetmiştir, kasıntı olarak karşısında bulunan şişelere bakarak içer allah içer..... yanlış büyük yanlış..... insanlar keyif almak için de gider, gitmeli. yalnız başına evde içmektense bir mekana gidip barda tek başına eğlenebilmeli!
ayrıca, bu hayatta en eğlenceli hikayeler barmenlerde olur, biz kadınların bu hikayeleri dinleme ihtimali yoktur.
istanbul'u bilmem fakat ankara özelinde konuşacaksak;
çayyolu, tunalı, bestekar geçiniz efendim, o müthiş dekore edilmiş bara gidip yalnız oturduğunuz an akbabalar üşüşür. hadi arttırıyorum marriott'da bile rahat edemezsin, çünki burası türkiye.....
bu ülkenin, muasır medeniyete ulaşacağı yok!.*

sözü ferdi özbeğen'e bırakıyorum:
şefkatse bardaki sarışın kız...
buradan
devamını gör...

çünkü geceleri seviyoruz azizim! mesela gündüz herkes ayaktadır, herkes vardır zira geceler öyle mi? geceler, zihinlerinin ateşini bedenine sığdıramayıp gecenin boşluğunda kaybolmayı düstur edinmiş insanlarla doludur.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim