mecburluktan sevişeni de ilk kez görüyorum!
devamını gör...

basit yemekler yapmak, çok iyi derecede olmasada ütü yapmak, bir yer söküldüğünde ya da düğme koptuğunda bunları dikebilmek. alınan maaşı yönetebilmek. bunların dışında bir şey söylemek gerekirse en kısa zamanda bir de fotosentez yapmayı öğrenmek gerek.
devamını gör...

cahile laf anlatmak.
devamını gör...

içerisinde cinsellik barındırmaksızın başka bir insanın vücuduna izinsiz dokunmanın, vücut bütünlüğünü ihlal etmenin karşılığı bal gibi taciz olduğu için tartışılmaz şekilde içerisinde taciz barındıran olay.
devamını gör...

eğitim görmemiş ve bunun yanında da çok kurnaz ve başkalarını aldatıcı planlar yapan kişi.
devamını gör...

selamlar güzide sözlük halkı,
bir çılgınlık yapıp konuk olacağım kafa filmler’de konumuz biraz acı. olsun. hayatta üzülmek de var. zaten üzülmezsek mutlu günlerin, ağlamazsak gülmenin ne değeri var?

ayrılık üzerine olan filmlerden bahsedeceğimiz bu yayında görüşmek üzere.

saat 20.00. tekrar ediyorum 20.00 :)
devamını gör...


aydın'ın önemli tarım merkezlerinden çine'de, bu sene ilk kez 20-21 kasım tarihlerinde ' uluslararası organik memecik zeytin ve zeytinyağı festivali' düzenlenecek. ancak festivale çine'de faaliyet yürüten maden firmalarının sponsor olması, ekoloji örgütlerinin tepkisine neden oldu.
zeytin ağaçlarına zarar veren kaltun madencilik'in festival sponsoru olarak açıklandığını belirten aydın ekoloji ve yaşam platformu (ayep) ile çine yaşam platformu (çiyap) ortak basın açıklaması düzenledi.
açıklamada, maden firmalarının sponsor olmasına tepki gösterilerek "ölmez ağacını öldürenler sponsor oldu" denildi.

buradan
devamını gör...

işverenden önce gelen işini seven,motive edilmesi gereken ve gönlü hoş tutulması lüzum olan biricik çalışandır.yani ben!*

iki gündür ben bekliyorum,anahtarı verin içeride bekleyeyim bari,karı kışı var bunun zor olur.sözde 7'de gelecekti,neyse ki ona güvenip erken gelmemişim.
devamını gör...

“hiçbir şey, apaçık ortada olan kadar, aldatıcı değildir.”
(bkz: sherlock holmes)
devamını gör...

yanan çınarların küllerinden doğan, aydınlık bir gelecek için,

dimdik ayaktayız!
devamını gör...

beden, ruhun mezarıdır. (bkz: platon)
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bir insan veya hayvana enjekte edilen, mikropların sebep olduğu hastalıklara karşı bağışıklık gösteren tıbbi madde. uygulanış şekli ister deri içinden, ister deri altından, isterse ağız yoluyla olsun, zayıflatılmış ve kimyasal yollarla hastalık yapma etkisi azaltılmış mikrop kökenli bir maddedir.

mikrobiyolojinin kurucusu olan louis pasteur ilk olarak kuduz aşısını bulmuştur. o zamana kadar öldürücü olan bu hastalığa karşı bulduğu aşıyı, ilk kez 1884 yılında insan üzerinde deneyerek zayıflatılmış virüslerle aşılama yolunu açmıştır. hazırlanmaları şekliyle de virüslü hastalıkların yaptığı aşılar ve bakterilerin yaptığı hastalıklara karşı savaşan aşılar olarak ikiye ayrılırlar.

aşı, son 300 yıl içinde yapılmış ve hepimizin yaşam kalitesini yükseltmiş, çocuk ölüm oranlarını azaltarak ortalama yaşam beklentisini artırmış en önemli tıbbi icatlardan biridir. anılarını anlatan yaşlı insanlardan öğrendiğimiz kadarıyla o dönemlerde yaşamış beş anneden birinin çocuğu ya da kendi ailesinden bireyi, bugün aşı ile önüne geçilebilecek bulaşıcı hastalıklar sebebiyle hayatını kaybetmiş. sapasağlam çocukların, çocuk felci illetine yakalanıp ömür boyu sakat kaldığı ve ateşlenip hayatını kaybeden bebeklerin erken yaşta toprağa verildiği tarih, sadece iki nesil öncesi.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
(bkz: komik yabani hayat fotoğraf yarışması) kazananlarından şaşkın güvercin.
devamını gör...

alnı secdeye değmemiş adamın alın yazısı olamam!.
yıllar geçti hala unutamadım. umarım zihnimden silinir gider, ameno!
devamını gör...

burada neden herkes çok bilgili?
arkadaşlar bilgi içerikli tanımlar giriyorsunuz. iyi hoş ama ben kendimi çok cahil hissediyorum. bazen öyle tanımlar görüyorum ki kendi cahilliğimden utanıyorum. yapmayın böyle.

t: yazarların çok bilgili olmasından yakınılan başlık.

3: yıl sonra gelen edit: ya o kadar da bilgili değilmiş kimse. kimisi şov olsun diye yazıyormuş. beğeni alsın adı bilinsin diye seri beğeniye tutan da varmış. hem de okumadan. *
bana soracak olursanız tek beğeni almasam da yazıyorum bazen. sözlük yeni belki daha iyi yerlere gelir diye.
senin tanımlarınla mı daha iyi yerlere gelecek diyebilirsiniz ancak onu kast etmediğimi de iyi bilirsiniz *)
forumsal çöp içerikle dolmasın diye tek tük uzun ya da bir iki cümlelik entryler girmeye özen gösteriyorum şimdilik.
devamını gör...

“dünya hassas kalpler için cehennemdir” sözünün arabesk halidir. bu ülkedeki insanların çoğunda vücut bulmuş haldedir. tavşanların dağlara küstüğü dağların da bihaber olduğu hikayenin sonu aslında böyledir. gökten üç elmanın düşmesi yerine kırılan minnoş gönüllerin parçaları düşüverir. o sıcacık kalpler bir anda buz gibi oluverir. çikolatalı sütler rakı bardaklarına doldurulup içilir. içerken üzülünür, bitince de bitti diye üzülünür. salıncağa binmek yerine bu kez parkın bir köşesine küsüp oturulur. ufaktan etrafa bi bakış atılır. gelen giden var mı gibisinden ama tabi malum ne gelen var ne giden. kimseciklerin ruhu duymamış, rüzgar arka çıkmamış. ah o minnoş kalpler. siz neler neler çektiniz..
devamını gör...

odeyşınlara katılıp her defasında rol e seçilmeyen oyuncu gibi;
-bak dizide ben bu rol için çağırılmıştım.
o rolü oynamak varken onların istediği gibi oynayamamış genel izleyici olmuşsun.
sahne sıranı bekliyorsundur. sıra sana geldiğinde ışıklar saniyelik üzerinde gezdirilir bütün ömrün boyunca beklediğin an ama keyif alamazsın.hayal ettiğin gibi değil işte. sanki bir şeyler eksik hayatında. olmaz bendeni yaşayıp eksik hazzının burukluğunda sürekli izlersin olan biteni.korkusuzca yaşayanlara inat ürkekçe renk vermeden izlemektir senin ki.
devamını gör...

gece gece duygu selimde boğulmadan yaşıyorum. içimden geliyor, içime de engel atmıyım değil mi numarası gibi? numaraya engel atılır da içimdeki bu duyguya engel atamadım, her saat da aramış mı deyip kontrol edilmez ama. insan bir süre sonra hiç arama görmezse umududa kesiyor bu iyi bir şey.
yokluğunda da sevildiğini hissediyor mu kalbin hiçbir fikrim yok inan ki. yokluğunda, söylediğimiz türküyü, dinlediğimiz şiiri dinledim, kokunu aklıma getirdim, fotoğraflarımıza baktım, kokuma alıştın dedin de inanmamıştım, öyleymiş esmer şekerim... seni varken de yokken de içimde yaşatmak güzel şey. kollarında sımsıkı sarılmayı özledim ama alışırım özlemeye, unutmam alışırım yokluğuna. lütfen gülümseyi unutma tek ricam bu senden, içine iyi gelecek biliyorum. mutlu kal...
devamını gör...

ibrahim tenekeci'nin " uyandım ben ıpıssız bir tokatla" demesi gibi bir durum.
sabah uyanırsın ve sessizlik (yalnızlık) insana bir tokat gibi çarpar.

hoş yalnız olduğunu anlamak için sessizliğin olmasına gerek yoktur, kalabalığın içinde de yalnızdır insan, onları sadece dinleyen ama duymayanların yanında da...

o yüzden yalnızlığın süresi ne kadar uzun olursa olsun, o duyguyu bir an bile hissetmek içinden çıkılması zaman alıcak veya çıkılmayıp halden memnun bir şekilde kalınacak girdap misalidir. ve eğer o girdaptan çıkılacaksa suskunluktan sonra kurulacak cümlelerin değerini anlayabilecek biri için o cümleler kurulmalı, sohbetler edilmelidir. nacizane fikrim.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim