merhabalar sevgili portakallar!
tekrar yayınlarına devam ettiğimiz bengaripsengüzeldünyaumutlu ile dünyadan uzak'ın bu akşamki teması bayrama yakışsın hep birlikte neşelenelim, eğlenelim diye "bahar/umut temalı şarkılar"!
eğer sizler de içimizde bahar telaşı uyandıran, dinleyince bizleri umutlandıran şarkılar dinlemek isterseniz saat 22.00'da sözlük radyosunda buluşalım!
o zaman gelsin gecenin yıldızları!
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

siyah beyaz televizyon dönemlerinden geçmiş biri olarak aklıma sağlık sorunları hiç gelmedi. ilk gelen şey bu oldu.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

kendimden utanmama sebep olan başlıktır.
devamını gör...

günaydın sözlük.
nasıl gidiyor bakim?
sabahlar uyanmak içindir, asmayın suratınızı.
geçin telefonun karşısına, güzel bir poz verin kendinize, gerekiyorsa elleyin azıcık resme, daha güzel yapın onu.
atın onu sosyal medyaya, dosta keyif verin, düşmanı çatlatın.
sonrada çaylı ya da kahveli keyif yapın.
ama mesai de kemde kümde demeyin
şımartın kendinizi.
hadi bekliyorum.
kendime çaylı tatlılı, size dilediğiniz ikramlıklarla dolu bir gün diliyorum.
birde hoş müzik bırakayım.
hadi bakiyim, çok eğleneceğuk çok.

devamını gör...

3 oylama 3 beğeni beni fazlasıyla rahatsız ediyor artık. bir arkadaşımın profiline giriyorum, okumadığım en az 5/6 tanımı var, eh okuyup beğeni yapmak istiyorum yok 3 de bitiyor. okuyorum ama sonra geriye dönüp tekrar beğenmeklede uğraşamıyor insan. beğeninin ne zararı var ki? yazınca okunmak istiyor insan, okununcada beğenilmek. şahsen beni beğenmişler- oylamışlar hiç takılmıyorum, umrumda da olmuyor. az beğeni çok beğeni beklemiyorum ama okumaktan haz aldığım arkadaşlarımı oylayamamak ve bunun kısıtlanması rahatsız ediyor. umarım bu engel kalkar. en azından 5/6 olsa bari.
devamını gör...

birçok farklı tanımı yapılabilecek duygudur.

bana göre; çok istediğiniz ama yapmaktan deli gibi korktuğunuz bir eyleme girişmek için kendi içinizde biriktirip sonra dışarı saldığınız güçtür.

dünya üzerinde geçirecek zamanımız o kadar kısıtlı ki. ölüm her an bir köşe başından çıkıp kolumuza girebilir. o yüzden cesaret göstermeyip yapmaktan kaçındığımız çoğu şey o gün geldiğinde pişmanlık olarak karşımıza çıkacak.

başkalarının doğruları için, başka insanlar ne der diye düşünerek ya da sadece sanal ve yapay korkularımızın arkasına sığınarak bizi mutlu edeceğine emin olduğumuz şeyleri yapmaktan imtina ettikçe gelecekteki pişmanlıklarımız katlanacaktır.

birini gerçekten seviyorsanız, bir şeyi yapmayı gerçekten istiyorsanız, bir yere gitmek için içinizde bir tutku varsa, bir işe başlamak için heyecanlanıyorsanız asla korkmayın cesaret sizi gitmek istediğiniz yere götürecektir.

aksi takdirde geri dönüp bakınca cesaretin olması gerektiği yerde keşke dediğiniz kocaman bir boşluk göreceksiniz.

hatırlayın talih cesurları sever.
devamını gör...

az mı bilinmektedir, çok mu bilinmektedir, bu konuda emin olamadım. yine de paylaşmış olayım.



altmışa yeten yılkımın
alası nerede kongurey
altı koşumlu ulusumun
ağılı nerede kongurey

yetmişe yeten yılkımın
yelesi nerede, kongurey
yedi devletli ulusumun
yeri nerede kongurey?

seksene yeten yılkımın
sekizi nerede kongurey?
sekiz devletli ulusumun
bilgeleri nerede kongurey?


doksana yeten yılkımın
dokuzu nerede kongurey?
dokuz sancaklı ulusumun
tozu nerede, kongurey, kongurey...

ekleme: ötüken dağının eteklerinde varolan ancak zamanla kaybolan koŋgurej şehrine ve geçmişine ağıttır.
devamını gör...

kendi kendine girmiş olduğu tanımı okuduğumda hasetlendiğim yazardır.
#383511 ne güzel ifade etmiş.
bu kadar geç keşfettiğim için hayıflanmışımdır üstelik. her türlü canımı sıkmış moralimi sinirlendirmiştir.
halbu ki ilk okumaya başladığımda güzeldi niye böyle oldu hiç bilmiyorum.
hadi gidiyorum artık belki geri gelirim emin değilim.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devam olsun efem, bolca çokça keyifle yazınız.
devamını gör...

noel 25 aralık tarihinde hristiyanlar tarafından isa'nın yeryüzüne gelişinin kutlanmasıdır.

yılbaşı ise 31 aralık tarihinden 1 ocak tarihine geçişi belirtmek için kullanılır. ve herkes tarafından kutlanabilir.
devamını gör...

tlc'de yayınlanan içimdeki canavarlar programında izlediğime göre, kuzey amerika'da çocukların mikrop kapmasına sebep olan hayvandır.
rakun'lar evlerin bahçelerine dışkısını yapıyor ve çocuklar çıplak ayakla oynarken basarsa yada küçük bebeklerin dışkıyı ağzına götürmesi yüzünden epey çocuk mikrop kapıyormuş.
devamını gör...

bu bir hestia ukdesidir.
türkçe de, ‘dramaturgi’ , ‘dramaturji olarak ifade edilen, dramaturgie, almancada ''yazar'' anlamına geliyor.

dramaturgi, metinlerin sahnelenmesiyle ilgili bir şey. edebiyat ve onun gösterilmesi, hatta müzikleriyle ilgili bir kavram bu.
bir edebiyat eserinin, etkili bir biçimde sahneye aktarılmasını sağlamak amacıyla, ''hangi müzik etkili olur?'', ''hangi dekor daha çarpıcı olur?'', sorularıyla birlikte edebiyat ürününün yeniden oluşturulmasıdır. psikoloji ve sosyoloji kullanarak tabi.
bütün bunlar, edebiyat eserinin politik olarak nerede duracağını, seyirci ile ilişkisini belirleyeceği, estetik olarak nasıl bir oyun olacağını belirleyeceği için önemlidir.
bir edebiyat ürünün sahnede yorumlanmasıdır.
sinemada ''yönetmenin'' önemli olmasının nedeni yönetmenin hikayeyi nasıl yorumladığı ile ilgilidir. bu ve tabi senaryo büyük ölçüde senaryoya dayanır. öyküye bağlı olan, senaryo filmin odağıdır. yönetmen senaryoya göz atmadan senaryo bitmiş olmaz.
ve dramaturgi çözümlemeleri ile birlikte film çarpıcı bir evreye taşınmış olur.

işte bu bu yorumlama edebiyat eserini sahnelerken de gerçekleşebilir.
bir şiiri herkesin farklı bir biçimde okluması yada aynı edebi eserlerin örneğin; carmen'in farklı bir şekilde önümüze gelmesinin nedenidir.
kısaca efem; dramaturgi, metne bakış ve yorum yöntemidir.
devamını gör...

şahane bir sohbetle devam eden, hatta gülmeyi unutmuşçasına güldüren programdır. aklıma gelen ilk şey nezaket oldu, gerçi bütün insan ilişkileri için geçerli bu. lakin diyelim ki o an bir şeye sinirlendik, üzüldük, bunun sebebi kendisine bir şeyler hissettiğimiz kişi olsa bile sakin olmaya çalışmak önemli. çok zor ama önemli. keza hepimizin türlü türlü halleri var, bu nedenle önemli bir şeyi değersizleştirmek ya da çok basit bir şeyle alay etmek karşımızdaki kişiyi çok incitebilir. kavga edip "ben ne dedim ki şimdi?" dediğimiz durumlar böyle şeylerden kaynaklanıyor olabilir. hayat hepimize zor, bu nedenle özür dilemeyi, gülümsemeyi, teşekkür etmeyi ihmal etmemek gerek.*
devamını gör...

cumhuriyet gazetesinde çalıştığı yıllarda bütün rantların üzerine cesur yürek gidip bir çok siyasetçinin doğrudan düşmanı olmuş olan.
devamını gör...

elektrik yükünün parçacıklar halinde taşındığını ileri süren faraday’dan sonra, thomson katot ışınlarıyla yaptığı deneylerle elektronun varlığını kanıtlamıştır.

thomson, elektronların atomlardan daha hafif negatif yüklü tanecikler olduğu sonucuna varmıştı. atomun nötral olduğunu bilen thomson, negatif yüklerin atımda bulunan pozitif yüklerle dengelenmesi gerektiğini düşündü. ancak yaptığı çalışmalarda atomdan çıkan + yüklü parçacık gözlemleyemedi.

bu yüzden

- atomun kendisinin “+” yüklü olduğunu

- pozitif (+) yüklerin atomun her yanına homojen dağıldığını

- elektronların bu pozitif yük içinde üzümlü kekin üzümleri gibi serpiştirilmiş olduğunu düşündü.

- onun bu tahmini ile “üzümlü kek” modeli ortaya atıldı.

buradan

üzümlü kek modeli olarak da adlandırılan thomson atom modelinde, kek pozitif yüklü kısım, üzümler ise negatif yüklü tanecikleri temsil eder.

thomson atom modelinin eksiklikleri,

atomda pozitif (+) ve negatif (-) yükler homojen olarak dağılmaz.

atomun kütlesinin yarısını pozitif (+) tanecikler oluşturur.

negatif (-) yükleri atomun içine gömülü ve hareketsiz kabul etmesi yanlıştır.
- - - alıntı- - -

kullandığım görselin kaynağı: 9b-team1.weebly.com/thomson...

referans: kimya dersi notlarıdır. bana ait değildir.
devamını gör...

yapay zeka yardımıyla yüz fotoğraflarından yüksek gerçekliğe sahip sahte videolar üretilmesine imkan sağlayan teknoloji.
devamını gör...

"ben düşündükçe var dünya." diyerek beni etkileyen, şarapçı diye dayak yiyen ve kafir ilan edilen sanatçı kişidir. amin maalouf'un semerkand eserinden de kendisinin hikayesini bir parça öğrenebilirsiniz.
devamını gör...

mercedes



d:kardeşim kaçamak girmiş ve yazmış,neyse bu da burada hatıra kalsın o dingilden.
devamını gör...

netflix'e yakın zaman önce gelen, roma imparatorluğu ile cermen kabileleri arasında yaşanan savaşları konu alan dizi. senaryosu gerçek olaylardan esinlenilmiş, birazcık da kurgulanmış. şahsen ben oldukça beğendim bu diziyi. tabi eğer siz, tarihsel dizileri izlerken gerçekliğe uygun olmasını gözetenlerdenseniz, ben bilinçli bir şekilde izlenmesi için buraya tanımımı düşüyorum yine de. şimdiden iyi seyirler efendim :)
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
günbatımı ve dingin deniz manzaralı bir poseidon tapınağı.
fotoğraf : cristina gottardi.
devamını gör...

güzel bir diziydi ama finalini çok kötü yapmışlardı.bediş patlamada havaya uçuyor falan,üzülmüştük.
devamını gör...

açık, dürüst iletişim kuran insanlardır. normalde olduğu gibilerdir. bir de gevezedir*. karşılarındakini de kendileri gibi varsayarlar. siz öyle değilseniz devam etmezsiniz. maalesef kandırılmaya da açıktırlar. onlara tavsiyem; somut kişisel bilgilerini paylaşmamalarıdır. onun dışında laflıyoruz işte, büyütecek bir şey yok.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim