küresel ısınmadan önce en sevdiğim ay iken dengesiz hava koşulları sebebiyle yerini eylüle kaptırmıştır.
devamını gör...

(bkz: çirkin rus) - (bkz: victor lasky)
bulabilirseniz, eski ve şahane bir kitaptır; aldığım en güzel hediyelerden biriydi.

(bkz: insan evriminde din) - (bkz: robert n. bellah)
her sayfasında ufkunuzun kat kat artacağı, olağanüstü bir kitaptır. roman gibi okunmaz, içinde birçok sosyolojik ve psikolojik analiz, felsefi çözümlemeler vardır. dinler tarihine ilgisi olan herkesin okuması gereken bir kitaptır.

(bkz: sovyet mutfak sanatı) - (bkz: anya von bremzen)

çok güzel bir kitaptır. sovyetler dönemi gündelik yaşamına dair şahane atıflarda bulunulan, dönemi yemekler üzerinden anlatan naif bir kitaptır.

(bkz: iskitler)
(bkz: sarmatlar)
(bkz: türk tarihinin öncüleri) - (bkz: prof. dr. ilhami durmuş)

türk tarihini, bilhassa atalarımızı, kökenimizi akademik bir dille anlatan çok özel kitaplar. ilhami hoca, hulki cevizoğlu'nun kendisinden "bazı kahramanlar vardır, gölgede kalmayı tercih ederler" şeklinde bahsettiği gibi müthiş bir hocadır. türk tarihini araştırmak isteyenlerin okumasını tavsiye ederim; ısrarla tekrar ettiği cümleleriyle eski türklerin alametifarikalarını size belletir. yalnız akademik bir çalışmadır, roman gibi okunmaz.
devamını gör...

tüm sözlük kadınları.

erkeklerin tamamını engelledim.

neden kadınlar? çünkümsü çilek kokuyorlar.
devamını gör...

diş ağrısı
regl ağrısı
devamını gör...

#763174 hele hele insanların viyana'da çektiği fotoğrafları var, ben de ancak uyuyor mu diye baktığım, kamerayı görünce, artist artist pozlar vermeye başlayan kediyi çekeyim:

resimag.com/p1/931160f598ac.jpeg
devamını gör...

bakıyorum herkes ekşi'de yazar. hiç çaylak yok. arkadaşlar dürüst olalım, kafa sözlük gibi bir yer vücut bulmasaydı, buradaki çoğunluk ekşi'de çaylak olmaya devam edecekti. moral bozmayın, sözlüğü bizler kurduk, geliştirecek olan sizlersiniz. *
devamını gör...

"benim babam ölmüş lan!" (baba deyince aklıma hep bu replik geliyor)

ben babamla konuştuğumuzu, güldüğümüzü, tartıştığımızı bile hatırlamam. beni hiç sevmemiştir, saçımı okşamamıştır, nasılsın diye sormamıştır. birden ölüp gitti sonra.

bana tek bir şey öğretmiştir ama; nasıl baba olmamam gerektiğini... şimdi ben de babayım, kızımın mutlu olması için her şeyi yaparım.
devamını gör...

mensubu olmaktan gurur duyduğum burç. özelliklerini iyi kötü taşımaktayım ama çok inanır mısın desen inanmıyorum. e fala inanma falsızda kalma demişler buda öyle bişey.
devamını gör...

hey hey sözlüğe geldim eşiiiden
bir daha gitmem onun peşinden
aşık lil derki siz de etmen ona minnet
kafa sözlük verir size sınırsız hizmet.
devamını gör...

avrupa ve ortadoğu köklerinden açığa çıkan çok kültürlülüğünü müziğine de yansıtmış, bazen işveli bazen çok hüzünlü sesin sahibi, dünyaca tanınmış kadın şarkıcı.

atlas’ ı güney koreli yönetmen kim ki-duk’un filminde gafsa parçasıyla da duyarsınız, “groove alla turca” albümünde burhan öçal darbukası eşliğinde katibim şarkısını seslendirirken de...
(bkz: kingdom of heaven (film)) müziği “light of life” ile mistisizmi hissedersiniz. müziğiyle bir kuzey afrika otantiği “feres” i dinlerken, çöl esintileriyle petra’ ya gidersiniz.
ya da yorumladığı en sevdiğim iki parçası, balkan halk şarkısı “ajde jano”ile neşelenir, françoise hardy parçası mon amie la rose ile kederlenirsiz.
özetle kendisi müzikte kültürlerin bileşkesinin en güzel örneklerinden biridir.
devamını gör...

sevmek insanın yüreği kadar
küçükse büyüğünü taşıyamazsın
.
devamını gör...

ingilizce şarkı söyleyen troll rus grubu. adam bir harika ya hehehe.

bir adet müzikk

son şarkısı da 2020 pipimi yala sjsjsjsd
devamını gör...

eski mahallemizde vardı böyle bir aile. adam boylu poslu sağlıklı taşı sıksa suyunu çıkarır denebilecek biriydi.

karısı ve kızları fabrikaya gidiyordu, adam genelde kahve hayatı, hovardalığı yoktu sanırım.

hep hayret etmişimdir, nasıl bir aile nasıl bir düzen diye ama çözemedim sebebi hikmetini.
devamını gör...

kimisi puanla normalleşiyor, kimisi tam kapanıyor maşallah benim muz cumhuriyetime! dediğim öneri.
devamını gör...

annem beni uyandırsa ve dese ki " hadi oğlum servis gelecek, kalk'ta kahvaltını et" yataktan kalksam takvime bir baksam 2002. ne kadar isterdim.
devamını gör...

falcınin söylediği bir cümle. üç vakte kadar.

şu selahattin demirtaş mevzusunun hukuki boyutuyla ilgilenen 1-2 kişi vardır diye şuraya faydalı bir okuma parçası bırakalım. dilerseniz profesyonel ahlak gereğince okuyup sonra gene politik duruşunuzun gerektirdiği gibi konuşma özgürlüğünüz mevcuttur.

buyrun :

www.hrw.org/tr/news/2020/11...
devamını gör...

hiç mi içmedin ? sorusuna maruz kalan kişidir aynı zamanda.
devamını gör...

anladığım: haydi gel benimle ol
oturup yıldızlardan bakalım dünyadaki resmimize
doğrusu: haydi gel benimle ol
oturup yıldızlardan bakalım dünyadaki neslimize
devamını gör...

ülkeye zerre kadar faydası olmayan bu eğitim ucubesi yapıların kaldırılması ve yerlerine fen bilimleri ağırlıklı eğitim veren, gençleri gerçek hayata yönelik hazırlayan meslek liselerinin gelmesi gerekmektedir. yoksa gelecek hiç iyi gözükmüyor.
devamını gör...

yoktur maalesef.
türkiye cumhuriyeti tüm eksilerine rağmen, bütün coğrafyaya ve dünyaya bu konuda örnek teşkil edecek bir rol model olma yolunda ilerlerken , gelinen noktada bu misyondan oldukça uzaklaşıldığı apaçık ortada .

şimdi birileri gelip her zaman olduğu gibi ' bunun dinle alakası yok , insan merkezli bir sorun bu ' diyecektir .ya da ben bunu yazdıktan sonra demekten vazgeçecek, ama kafasında bir yerde bu düşünceyi taşımaya devam edecektir .

o zaman da şu sonuca varılır, özellikle müslüman toplumlarda müslümanlık son derece kötü, çağ dışı biçimde yaşanıyor. yani geldik insan faktörüne yine .

peki bu insan , olması gerektiği gibi yaşamadığı 'din ' olgusunu neden hic dilinden veya şeklen üzerinden düşürmez, neden sürekli bu olguyu ön plana çıkarma ihtiyacı hisseder ?

birşeyleri saklamak , gizlemek için mi ,
ya da aidiyet duygusunu yaşadığı tek ve büyük topluluk bu minvalde buluştuğu için mi ,

sebebi her ne olursa olsun,
din ile yatıp, din ile kalkmak dindar olmak, gerçekten inanmak iman etmek değildir.

kutsal kitabının ilk kelimesinin ' oku ' olduğu bir zümrenin, buna kulak asmayıp, uygarlaşma medenileşme yolunda hiçbir çaba göstermeyip,

sosyal medyada , basında, buradaki gibi sözlüklerde, sokakta , çarşıda pazarda 'din' temalı konuları öne çıkarma girişiminin abesle iştigal etmekten öte hic bir kıymeti harbiyesi yoktur .

bu durum, okumayıp, sorgulamayıp, sadece biat kültürüne kendini teslim etmiş olan müslüman toplumların geri kalmışlığı gerçeğini değiştirmeyecek, bu yol bu şekilde izlendikçe de, bundan en büyük zararı yine din görmeye devam edecektir .

edit: haa önceden, çok eskiden böyle değildik, sonradan bozulduk diyenler daha büyük bir yanılgının içine düşüyorlar.
o zaman da ben , 1500 yıldır dinini öğrenemeyen toplumlar derim , iş daha da vahim hale gelir .
bu kadar zaman geçmiş ne zaman doğru gerçek dini öğrenip yaşayacaksın, veya bunu iyi yaşadığını iddia ettiğin dönemlere ne oldu, neden sahip çıkmadın derim.
onun için çok gerilere gitmek bizi bu konuda kurtarmadığı gibi daha büyük sorumluluklara sokar degerli yazar arkadaşlarım.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim