bengaripsengüzeldünyaumutlu ile dünyadan uzak
muhteşem bir yayındı!*emeği geçen herkese teşekkürler. özellikle bengaripsengüzeldünyaumutlu'ya kırmayıp neşeli şarkılar konseptiyle hepimizi neşelendirdiği için çok teşekkürler.
herkese iyi geceler, tatlı mı tatlı rüyalar sözlük*.
herkese iyi geceler, tatlı mı tatlı rüyalar sözlük*.
devamını gör...
eve gelince kapıyı açan birinin olması
kapıyı anahtarla açıp eve girdiğimde eve sığamıyorum. ya dışarı atıyorum kendimi ya da zıbarıp yatıyorum aç aç. hayat anlamını yitiriyor tam anlamıyla.
öyle ya bir bekleyeni olmalı insanın. yaşama sebebi, amacı ve hedefi olmalı. onlardan biri açmalı kapıyı ki zor geçen günün yorgunluğu uçuversin o kapıyı açanın gülümsemesiyle.
boşuna mı yazıldı bu dizeler? boşuna mı etkisine aldı, alıp götürdü bizi başka diyarlara...
--- `spoiler` ---
hadi gülümse bulutlar gitsin
işçiler iyi çalışsın, gülümse
yoksa ben nasıl yenilenirim
belki şehre bir film gelir
bir güzel orman olur yazılarda
iklim değişir, akdeniz olur, gülümse.
--- `spoiler` ---
öyle ya bir bekleyeni olmalı insanın. yaşama sebebi, amacı ve hedefi olmalı. onlardan biri açmalı kapıyı ki zor geçen günün yorgunluğu uçuversin o kapıyı açanın gülümsemesiyle.
boşuna mı yazıldı bu dizeler? boşuna mı etkisine aldı, alıp götürdü bizi başka diyarlara...
--- `spoiler` ---
hadi gülümse bulutlar gitsin
işçiler iyi çalışsın, gülümse
yoksa ben nasıl yenilenirim
belki şehre bir film gelir
bir güzel orman olur yazılarda
iklim değişir, akdeniz olur, gülümse.
--- `spoiler` ---
devamını gör...
aşk
sertab erener'in kiside kismi felc yaratan muazzam sarkisi.
hele ki demir demirkan ile canli icra ettikleri performans var bir tane; civi gibi cakar oturdugun yere, tuylerin diken diken ciglik atarak izlersin. birbirlerine bakislari, sertab'in sesi, demir'in solosu oofff. kelimelerim kifayetsiz, ask ne guzel sey be.
bayginlik gecirmek isteyenlere amme hizmeti:
hele ki demir demirkan ile canli icra ettikleri performans var bir tane; civi gibi cakar oturdugun yere, tuylerin diken diken ciglik atarak izlersin. birbirlerine bakislari, sertab'in sesi, demir'in solosu oofff. kelimelerim kifayetsiz, ask ne guzel sey be.
bayginlik gecirmek isteyenlere amme hizmeti:
devamını gör...
ezel dizisi replikleri
ramiz karaeski ezele aile albümünü gösteriyor, yıllarca süren gönül macerasından usanır eve döner diye evinde onu bekleyen, ömrü orada geçmiş rabiasını da çağırıyor yanına. neşeyle fotoğrafları anlatırken bir fotoğrafa geliyor sıra
-bak burda ailecek sinemaya gitmişiz diğmi bak, uğur sırtımda, selim...sen yoksun rabia
+nasıl?
- yani ikimizin beraber böyle bir resmi yok.
+resimleri hep ben çekiyodum da ondandır ramiz bey
bunun üzerine dayı bi duruluyor. ezelden çekmecedeki polaroid makinayla bir fotoğraf çekmesini istiyor. fotoğraf çekiliyor, mahcup bir sessizlik var.
+tamam ramiz bey tamam,dert etme kendine
-bi resmimiz bile yok beraber rabia. bir sen kaldın tek başına bu evde.
+olsun ramiz bey. işiniz var dedim bekledim, aşkınız var dedim bekledim.ben beklerim.
-ben hep gidiyorum, sen hep kalıyosun ama bir resmin bile yok benimle rabia...
selmayla ramizin aşkı neyse de şu sahneden çok derin etkilenmiştim. adanmış bir ömüre karşılık, sevgiden değil de,acıma hissiyle bahşedilmiş bir kare fotoğraf...
-bak burda ailecek sinemaya gitmişiz diğmi bak, uğur sırtımda, selim...sen yoksun rabia
+nasıl?
- yani ikimizin beraber böyle bir resmi yok.
+resimleri hep ben çekiyodum da ondandır ramiz bey
bunun üzerine dayı bi duruluyor. ezelden çekmecedeki polaroid makinayla bir fotoğraf çekmesini istiyor. fotoğraf çekiliyor, mahcup bir sessizlik var.
+tamam ramiz bey tamam,dert etme kendine
-bi resmimiz bile yok beraber rabia. bir sen kaldın tek başına bu evde.
+olsun ramiz bey. işiniz var dedim bekledim, aşkınız var dedim bekledim.ben beklerim.
-ben hep gidiyorum, sen hep kalıyosun ama bir resmin bile yok benimle rabia...
selmayla ramizin aşkı neyse de şu sahneden çok derin etkilenmiştim. adanmış bir ömüre karşılık, sevgiden değil de,acıma hissiyle bahşedilmiş bir kare fotoğraf...
devamını gör...
iz bırakan kitap cümleleri
“ suyun doğası bir felsefe anlatır. mesela dağdan akan suyu düşünün. en az direnç gösteren yolu seçer akmak için. yani önüne bir kaya çıkacak olursa onunla uğraşmaz, kayayla mücadele etmez, etrafından dolaşıp devam eder akmaya. suyun bu doğasından alınan ilhamla şöyle der sufiler; seninle uğraşan hiç kimseyle uğraşma eğer uğraşırsan onunla aynı yerde kalırsın. etrafından dolanıp devam et yoluna.
diyelim ki dağdan akan su önüne çıkan kayanın etrafından dolaşmayacak bir yola denk geldi, o zaman ne yapar? birikip üstünden aşar, yok eğer buda olmuyorsa sabırla kayayı damla damla delmeye başlar. kayayı delmeyi başaran suyun kuvveti değildir tabii ki damlaların sürekliliğidir.”
hakan mengüç- hiçbir karşılaşma tesadüf değildir
diyelim ki dağdan akan su önüne çıkan kayanın etrafından dolaşmayacak bir yola denk geldi, o zaman ne yapar? birikip üstünden aşar, yok eğer buda olmuyorsa sabırla kayayı damla damla delmeye başlar. kayayı delmeyi başaran suyun kuvveti değildir tabii ki damlaların sürekliliğidir.”
hakan mengüç- hiçbir karşılaşma tesadüf değildir
devamını gör...
ilk başta sevilmeyip zamanla alışılan şeyler
sigara.malesef hepimiz ilk içişte nefret etmemize rağmen kendimize zorla alıştırdık.
devamını gör...
dini hikayelerin gerçek olduğuna inanmak
kulaktan dolma bilgiler ile aktarılan, tarihsel yazılı kayıt bulunmayan şeylere inanmak mantıksızdır. zaten gerçekten kaynakları olsa inanmak gibi bir durum olmaz zira gerçek olurdu gerçekte gerçektir.
aklıma hypatia'ya ait olduğu söylenen şu söz geldi:
“masallar masal diye, efsaneler efsane diye anlatılmalıdır. boş inançları gerçek diye öğretmekten daha korkunç bir şey olamaz. çocuk aklı bunları kabul eder ve çocuk yanlış şeylere inanır. bu yanlış inançlardan arınmak çok zor olur, uzun yıllar alır. insanlar boş inançlara bir gerçekmiş gibi inanıp uğruna dövüşürler. hatta boş inançlar uğruna daha fazla dövüşürler çünkü boş inanç öylesine elle tutulmazdır ki çürütülmesi neredeyse olanaksızdır.” - hypatia
aklıma hypatia'ya ait olduğu söylenen şu söz geldi:
“masallar masal diye, efsaneler efsane diye anlatılmalıdır. boş inançları gerçek diye öğretmekten daha korkunç bir şey olamaz. çocuk aklı bunları kabul eder ve çocuk yanlış şeylere inanır. bu yanlış inançlardan arınmak çok zor olur, uzun yıllar alır. insanlar boş inançlara bir gerçekmiş gibi inanıp uğruna dövüşürler. hatta boş inançlar uğruna daha fazla dövüşürler çünkü boş inanç öylesine elle tutulmazdır ki çürütülmesi neredeyse olanaksızdır.” - hypatia
devamını gör...
hayvanseverler niye sinekleri savunmuyor sorunsalı
garip bir sorunsal. efendim öncelikle hayvansever olmayan mı var? aklı başında herkes hayvanseverdir zaten, hayvanların kötülüğünü isteyen insan olamaz, istiyorsa da insan değildir. sizin bahsettiğiniz topluluk zannediyorum ki hayvantaparlar. zaman zaman hayvanları insanlardan üstün tutan insanlar.
bu konuda da olaya şöyle bakmak gerekir. insan doğada müthiş derecede empati yeteneği olan bir canlı. (diğer canlılara göre değerlendiriyorum, yoksa bütün insanlar aynı derecede empati yeteneğine sahip değil) örnek verecek olursak kazada ezilen birini görünce içimiz gider, ağlayan birini görünce üzülürüz gibi gibi.
köpekler de(kediler ve aynı özellikteki canlılar da olur) sinir sistemleri ve insanlara verdikleri tepkiler olarak empati kurmaya daha müsait canlılar, sinekler ise bize benzer ağzı yüzü burnu dili davranışları olmadığı için empati kurması daha güç canlılar. (burda sineklerin sinir sisteminin çok daha az gelişmesi de çok büyük etken) dolayısıyla insan empati kurabildiklerine karşı daha çok üzülüyor. nasıl bir insan öldüğünde empati kurup üzülüyorsa, bir köpek bir kedi öldüğünde de aynı şekilde üzülüyor. sineklere karşı ise böyle bir empati gelişmediğii için üzülmüyor.
bu konuda da olaya şöyle bakmak gerekir. insan doğada müthiş derecede empati yeteneği olan bir canlı. (diğer canlılara göre değerlendiriyorum, yoksa bütün insanlar aynı derecede empati yeteneğine sahip değil) örnek verecek olursak kazada ezilen birini görünce içimiz gider, ağlayan birini görünce üzülürüz gibi gibi.
köpekler de(kediler ve aynı özellikteki canlılar da olur) sinir sistemleri ve insanlara verdikleri tepkiler olarak empati kurmaya daha müsait canlılar, sinekler ise bize benzer ağzı yüzü burnu dili davranışları olmadığı için empati kurması daha güç canlılar. (burda sineklerin sinir sisteminin çok daha az gelişmesi de çok büyük etken) dolayısıyla insan empati kurabildiklerine karşı daha çok üzülüyor. nasıl bir insan öldüğünde empati kurup üzülüyorsa, bir köpek bir kedi öldüğünde de aynı şekilde üzülüyor. sineklere karşı ise böyle bir empati gelişmediğii için üzülmüyor.
devamını gör...
kadıköy
ileride param olursa yaşayacağım semttir. burada ya da beşiktaşta yaşayamadığım için istanbul'da yaşamayacağım.
devamını gör...
helios'un yönetici olması
çocuğu okul müsabakalarında üstün başarı göstermiş ebeveyn gibi hissettirmiş, mutlu etmiş hadisedir*.
online listesine güneş gibi doğmuş olmasına aldırmayınız, had bildirimi isteyenlere acımayacağını, kırbacı vuracağını düşünmekteyim*.
online listesine güneş gibi doğmuş olmasına aldırmayınız, had bildirimi isteyenlere acımayacağını, kırbacı vuracağını düşünmekteyim*.
devamını gör...
2000 sonrası doğup ruhu 80’lere ait insan
elimizde olmayan şeyleri daha güzel görme eğilimimizi biliyorum ama gerçekten bana da o zamanlar çok daha farklı geliyor. en azından teknoloji bu kadar işgal etmiyordu hayatımızı. betonlara bu kadar hapsolmamıştık.
birde malum neden var tabii :(
birde malum neden var tabii :(
devamını gör...
17 nisan 2021 fatsa'da ormanlık arazinin imara açılması
hükümeti tebrik ediyorum en azından artık orman yakarak havayı kirletmeden direkt karar alıp uyguluyor. ayrıca odunları da bu sayede başka alanda kullanabiliriz.
datça'da zeytinliklerin bulunduğu koruma altındaki doğal alan, cumhurbaşkanlığı kararıyla satılığa çıkarılırken; fatsa’da da şehrin ortasındaki ormanlık alan yapılaşmaya açıldı.
muğla’nın datça ilçesinde zeytinliklerin de bulunduğu koruma altındaki doğal alan, cumhurbaşkanlığı kararıyla satılığa çıkarılırken; ordu fatsa’da da cumhurbaşkanlığı kararıyla şehrin ortasındaki ormanlık alan yapılaşmaya açıldı.
ağaçlar kesilmek için işaretlendi
oda tv'den ibrahim gündüz'ün haberine göre; geçtiğimiz ocak ayının sonunda yayınlanan bir cumhurbaşkanı kararı’yla önce koruma statüsü kaldırılan ve fatsa belediyesi’ne devredilen 99 dönümlük ormanlık alanda otel, restoran, kule inşası için çalışmalar başlatıldı; kesilmek için ağaçlar işaretlendi.
son yeşillik alanlar da yapılaşmaya açılıyor
yaklaşık 20 yıldır akp’li belediye başkanları tarafından yönetilen fatsa’nın bugün en büyük sorunlarından biri şehrin beton denizine dönmesi. son yıllarda ard arda dikilen yüksek katlı binalarla nefes alamaz hale gelen şehirde kıyıda köşede kalmış birkaç yeşillik alan da yapılaşmaya açılıyor.
işte bunlardan birisi de fatsa’nın samsun tarafından girişinde dolunay mevkiinde bulunan nazar boncuğu gibi 99 dönümlük ormanlık alan. çerkezler tepesi olarak da bilinen 99 dönümlük bu yeşil alan, hemen altında deniz kenarındaki "çamlık mesire alanı"yla birlikte doğal bir uyum içinde, şehre ayrı bir güzellik katıyordu.
otel, restoran ve otopark yapılacak
cumhurbaşkanlığı kararıyla koruma statüsü kaldırılan ve akp’li fatsa belediyesi’ne devredilen ormanlık alan için, belediye tarafından otel, seyir kulesi, restoran-kafe, endemik bitki bahçesi ve otopark yapılmak üzere proje hazırlandı.
99 dönümlük bir ormanlık alanda bu kadar yapılaşmanın yapılması için ormanlık alanın en az yarısından fazlasının kesilmesi anlamına geliyor. ağaçlar işaretlendi bile.
buradan
datça'da zeytinliklerin bulunduğu koruma altındaki doğal alan, cumhurbaşkanlığı kararıyla satılığa çıkarılırken; fatsa’da da şehrin ortasındaki ormanlık alan yapılaşmaya açıldı.
muğla’nın datça ilçesinde zeytinliklerin de bulunduğu koruma altındaki doğal alan, cumhurbaşkanlığı kararıyla satılığa çıkarılırken; ordu fatsa’da da cumhurbaşkanlığı kararıyla şehrin ortasındaki ormanlık alan yapılaşmaya açıldı.
ağaçlar kesilmek için işaretlendi
oda tv'den ibrahim gündüz'ün haberine göre; geçtiğimiz ocak ayının sonunda yayınlanan bir cumhurbaşkanı kararı’yla önce koruma statüsü kaldırılan ve fatsa belediyesi’ne devredilen 99 dönümlük ormanlık alanda otel, restoran, kule inşası için çalışmalar başlatıldı; kesilmek için ağaçlar işaretlendi.
son yeşillik alanlar da yapılaşmaya açılıyor
yaklaşık 20 yıldır akp’li belediye başkanları tarafından yönetilen fatsa’nın bugün en büyük sorunlarından biri şehrin beton denizine dönmesi. son yıllarda ard arda dikilen yüksek katlı binalarla nefes alamaz hale gelen şehirde kıyıda köşede kalmış birkaç yeşillik alan da yapılaşmaya açılıyor.
işte bunlardan birisi de fatsa’nın samsun tarafından girişinde dolunay mevkiinde bulunan nazar boncuğu gibi 99 dönümlük ormanlık alan. çerkezler tepesi olarak da bilinen 99 dönümlük bu yeşil alan, hemen altında deniz kenarındaki "çamlık mesire alanı"yla birlikte doğal bir uyum içinde, şehre ayrı bir güzellik katıyordu.
otel, restoran ve otopark yapılacak
cumhurbaşkanlığı kararıyla koruma statüsü kaldırılan ve akp’li fatsa belediyesi’ne devredilen ormanlık alan için, belediye tarafından otel, seyir kulesi, restoran-kafe, endemik bitki bahçesi ve otopark yapılmak üzere proje hazırlandı.
99 dönümlük bir ormanlık alanda bu kadar yapılaşmanın yapılması için ormanlık alanın en az yarısından fazlasının kesilmesi anlamına geliyor. ağaçlar işaretlendi bile.
buradan
devamını gör...
ehvenişer
hiçbir zaman "az iyi"ye, "ne yapalım mecburuz"a, "koşullar böyle"ye ve "ehvenişer"e razı olmayın!
kuantum olumlama, r. şanal
devamını gör...
günaydın sözlük
günaydın sözlük.
güzel bir gün olsun dilerim.
içinde umut olan, keyif veren, gülümseme molaları olan, çok yormayan cinsten.
güne bizim oralardan kıpır kıpır da bir şarkı gelsin.
volkan konak
yaylada kuzular
güzel bir gün olsun dilerim.
içinde umut olan, keyif veren, gülümseme molaları olan, çok yormayan cinsten.
güne bizim oralardan kıpır kıpır da bir şarkı gelsin.
volkan konak
yaylada kuzular
devamını gör...
yemek pişirirken doymak
yemek pişerken malzemeleri ile yarım ekmek gömdüğüm zamanlar da , benim de başıma gelen,geçici doyum hissi.
devamını gör...
çocukken aşık olunca yapılanlar
bisiklet yarışı, su savaşı yapardık.
o benim sokağa inmemi beklerdi, ben de onu futbol oynarken izlerdim.
cezalı olursam camdan aşağı bakar beni gözlediğini görürdüm.
o bana bahçelerden çiçek toplar, ben ona aşk mektupları yazardım el yazısıyla.
sonra taşındılar, bir daha da göremedim...
tanım: yazarların çocukken aşık olduğunda yaptıklarını paylaştığı başlık.
o benim sokağa inmemi beklerdi, ben de onu futbol oynarken izlerdim.
cezalı olursam camdan aşağı bakar beni gözlediğini görürdüm.
o bana bahçelerden çiçek toplar, ben ona aşk mektupları yazardım el yazısıyla.
sonra taşındılar, bir daha da göremedim...
tanım: yazarların çocukken aşık olduğunda yaptıklarını paylaştığı başlık.
devamını gör...
yazarların itiraf köşesi
sanırım ben insanlarla iletişim kurmayı bilmiyorum ya da beceremiyorum. ya insanları çok bunaltıyorum ya da insanlara çok soğuk bir insanmışım gibi geliyorum. sanırım insanlarla iletişim kurmayı kesmeliyim. bir şeyleri olduramayinca bırakmak en iyisi. olmayınca olmuyor çünkü.
devamını gör...


