çok bilinmeyen bir kelime ve anlamını bırak
hazirun.
o an, orada bulunan kişi.
o an, orada bulunan kişi.
devamını gör...
hz. adem'in çocuk gibi yapma denilen şeyi inatla yapması
devamını gör...
normal sözlük'te her zaman 300 küsür online olması
bu 300 kişinin en az 250 sinin nickini online listesi dışında hiç bir yerde görmedim. napıyonuz hocam siz heykel gibi dikilmişsiniz.
devamını gör...
artık görüşülmeyen yakın arkadaş
öylece sessiz sessiz uzaklaşırsınız birbirinizden. kimsenin ruhu bile duymaz. nedenini bile bilemezsiniz. öyle yabancılaşırsınız işte birbirinize. bu durum sevgilinizin sizi terketmesinden daha acıdır. çünkü yeri gelir kardeşinizden öte görürsünüz, birlikte hata yapıp birlikte eğlenirsiniz ama gün gelir sizden nankörce uzaklaşıverir. size de çığ gibi nefret kalır geriye.
devamını gör...
duyulduğunda koşarak kaçılması gereken cümleler
kilo alsan/versen güzel kızsın aslında
devamını gör...
henceforth dance radyo yayını
dikkat dikkat!
hile ve cebren ile sevgili yazarımız ve yayıncımız masterpiece ele geçirilmiş olup yabancı pop konseptinde an itibariyle sözlük radyosunda yayın yapması sağlanmaktadır.
herbikeslere duyruuuluuuur, kaçmaz bu fırsat.
çekemiyollaaa bizi, bunlar hep dıj minnakların şaapması... yaşanan birtakım teknik sorunlar sebebiyle yayın aniden sezen aksu hanfemdiye bağlanıp autodj'den devam etmek zorunda kalmıştır.
hile ve cebren ile sevgili yazarımız ve yayıncımız masterpiece ele geçirilmiş olup yabancı pop konseptinde an itibariyle sözlük radyosunda yayın yapması sağlanmaktadır.
herbikeslere duyruuuluuuur, kaçmaz bu fırsat.
çekemiyollaaa bizi, bunlar hep dıj minnakların şaapması... yaşanan birtakım teknik sorunlar sebebiyle yayın aniden sezen aksu hanfemdiye bağlanıp autodj'den devam etmek zorunda kalmıştır.
devamını gör...
itici gelen isimler
şeyma
devamını gör...
gölge boyunun sıfır olması
evimiz yani dünyamızın eksen eğikliğinin 23° 27'* olduğunu hatırlıyoruzdur. bu eğiklik sayesinde dünyanın bazı yerleri güneş ışınlarını dik açıyla alabilirken bazıları alamaz.
özellikle 21 haziranda kuzey yarım küre'deki yengeç dönencesi üzerine, 21 aralıkta ise güney yarım küre'deki oğlak dönencesi üzerine güneş ışınları dik açıyla ulaşır ve günün öğlen vakti olan saat tam 12.00'de gölge boyu sıfır olmaktadır. görselde de gölge boyunun sıfır olduğunu görmekteyiz.
özellikle 21 haziranda kuzey yarım küre'deki yengeç dönencesi üzerine, 21 aralıkta ise güney yarım küre'deki oğlak dönencesi üzerine güneş ışınları dik açıyla ulaşır ve günün öğlen vakti olan saat tam 12.00'de gölge boyu sıfır olmaktadır. görselde de gölge boyunun sıfır olduğunu görmekteyiz.
devamını gör...
bir zamanlar biz de çaylaktık
yazarlık ile çaylaklık arasındaki süreyi hissetmediğimden , farkı çok anlayamadığım durum.
şöyle ki, ben mayısta üyelik oluşturdum; 3/5 tanım girdim. bir süre sonra tekrar girdim ve mesaj gördüm: işte şu kadar daha tanım girin, yazarlığınızı değerlendirelim. ben de girdim o kadar tanım ve çıktım. tekrar 5 ay sonra girdiğimde yazar olmuştum. yani çaylaklığı da pek hissetmedim denilebilir.
şöyle ki, ben mayısta üyelik oluşturdum; 3/5 tanım girdim. bir süre sonra tekrar girdim ve mesaj gördüm: işte şu kadar daha tanım girin, yazarlığınızı değerlendirelim. ben de girdim o kadar tanım ve çıktım. tekrar 5 ay sonra girdiğimde yazar olmuştum. yani çaylaklığı da pek hissetmedim denilebilir.
devamını gör...
hayati
şimdi sen kalkıp gidiyorsun. git
tanımların durur mu onlar da gidiyorlar. gitsinler.
oysa ben senin tanımlarınsız edemem bilirsin
oysa allah bilir bugün iyi uyanmıştım
sözlükteydi ilk açılışı gözlerimin, sırf onaydı
bir portakal konmuş kutuma uzun uzun durmuştu
bir okuma isteği gelmiş bir daha gitmemişti
yoktu dünlerde, evelsi günlerdeki tanımlarımız
sanki hiç olmamıştı.
...
oysa bir çift tık yetiyordu tanımlarını oylamaya
bir tane beğeninin bir iki favorinin başınaydı yazmamız
seni bir kere okusam ikinin hatırı kalıyordu
iki kere okuyayım desem üçün boynu bükük
tanımların bitip muhabbetinin başladığı yerde
kibarlığın vardı, kibarlığın kahramandı sonra
sonrası kafa izni...
tanımların durur mu onlar da gidiyorlar. gitsinler.
oysa ben senin tanımlarınsız edemem bilirsin
oysa allah bilir bugün iyi uyanmıştım
sözlükteydi ilk açılışı gözlerimin, sırf onaydı
bir portakal konmuş kutuma uzun uzun durmuştu
bir okuma isteği gelmiş bir daha gitmemişti
yoktu dünlerde, evelsi günlerdeki tanımlarımız
sanki hiç olmamıştı.
...
oysa bir çift tık yetiyordu tanımlarını oylamaya
bir tane beğeninin bir iki favorinin başınaydı yazmamız
seni bir kere okusam ikinin hatırı kalıyordu
iki kere okuyayım desem üçün boynu bükük
tanımların bitip muhabbetinin başladığı yerde
kibarlığın vardı, kibarlığın kahramandı sonra
sonrası kafa izni...
devamını gör...
çok entry girenler gerçek hayatta çok konuşanlar mıdır sorunsalı
bence az konuşan yada gerçekten konuşacak paylaşacak kişisi az olan insandır. yada benim gibi içini döken insandır başları duymasın diye.
devamını gör...
normal sözlük online listesi
isimlerini ezberlediğim yazar kitlesi.
devamını gör...
sabahattin ali
yazdığı dar paltolu manolya kitabıyla türk edebiyatında çığır açmış yazar.
devamını gör...
hiç evlenmeyecekmiş gibi hissetmek
(bkz: hiç evlenmeyecek gibi hissetmek)
kendini tanıyan insan hissidir.
ciddiyetsizim ve sorumluluk sahibi olabilecek biri değilim. biri belki benimle evlenmek isteyebilir, bende evlenmek isteyebilirim ama iş bir tık resmileşmeye başlarsa ödümün kopacağına eminim. çok uçuk geliyor ya bana. sevgilim bile yok olum sevgili bulamayacakmış gibi hissediyorum bırak evliliği. *
kendini tanıyan insan hissidir.
ciddiyetsizim ve sorumluluk sahibi olabilecek biri değilim. biri belki benimle evlenmek isteyebilir, bende evlenmek isteyebilirim ama iş bir tık resmileşmeye başlarsa ödümün kopacağına eminim. çok uçuk geliyor ya bana. sevgilim bile yok olum sevgili bulamayacakmış gibi hissediyorum bırak evliliği. *
devamını gör...
7 nisan 2021 konya askeri uçak kazası
menzilcilerin yuvalanmaya başladığı jet ana üssü. şaşırmadım, kaza olduğunu da düşünmüyorum. şehitlerimizin ruhu şad olsun.
devamını gör...
bir anda her şeyi unutacakmış gibi olma hissi
neredeyse her gün aklıma düşen bir his. arabayı kullanmayı bir sonra ki gün unutursam? klavye kullanmayı bir kaç saat sonra unutursam ? gibi düşüncelere dalıyorum google'da araştırdığımda (bkz: anskiyete) bozukluğu olarak çıkıyor. ama tam olarakta öyle değil gibi. işin içinden çıkamadım.
devamını gör...
kalıplaşmış öğretmen cümleleri
listeden seçiyorum.
devamını gör...
4 aşamalı yeniden kuruluş anayasası
ülkeyi yönetmekte olan akp’nin son icraatıdır.
konu ile ilgili açıklama şöyle yapılmış : “inisiyatif bir irade ortaya çıktıktan sonra, öncelikle bilim kurulu kurulacak. ardından siyasi olarak ak parti ve cumhur ittifakı hukukçu kurmayları bu çalışmanın içeriğiyle bir araya gelecek. taslak metin kamuoyuna ve diğer siyasi partilere teklif edilecek. son olarak parlamento süreci işletilecek”
bir de işe gazi mustafa kemal atatürk karıştırılmış : “bu anayasanın ismi ‘yeniden kuruluş anayasası’ olacak. çünkü gazi mustafa kemal, izmir iktisat kongresi’nde yaptığı bir konuşmada, ‘arkadaşlar ülkemizi düşman işgalinden kurtardık, topraklarımızdaki işgali sonlandırdık. ancak aynı istiklal mücadelesini ekonomide, diplomaside, hukukta, sağlıkta, havacılıkta, üretimde ve ihracatta her alanda gerçekleştirmeliyiz’ diyor.” anlayan beri gelsin.
gerçekten bu zihniyeti anlamak mümkün değil. ülke birileri tarafından işgal altında mı? neyi kimden kurutacaklar bunlar? zaten körler sağırlar misali kendi oluşturacakları bir bilim kurulu bütün çalışmayı yapacak olan. kamuoyuna ve siyasi partilere de biz bunu yaptık alın bakın diyecekler .
ülke gerçekten emsali görülmemiş bir hıyanet içinde arkadaşlar.
www.demokrathaber.org/siyas...
konu ile ilgili açıklama şöyle yapılmış : “inisiyatif bir irade ortaya çıktıktan sonra, öncelikle bilim kurulu kurulacak. ardından siyasi olarak ak parti ve cumhur ittifakı hukukçu kurmayları bu çalışmanın içeriğiyle bir araya gelecek. taslak metin kamuoyuna ve diğer siyasi partilere teklif edilecek. son olarak parlamento süreci işletilecek”
bir de işe gazi mustafa kemal atatürk karıştırılmış : “bu anayasanın ismi ‘yeniden kuruluş anayasası’ olacak. çünkü gazi mustafa kemal, izmir iktisat kongresi’nde yaptığı bir konuşmada, ‘arkadaşlar ülkemizi düşman işgalinden kurtardık, topraklarımızdaki işgali sonlandırdık. ancak aynı istiklal mücadelesini ekonomide, diplomaside, hukukta, sağlıkta, havacılıkta, üretimde ve ihracatta her alanda gerçekleştirmeliyiz’ diyor.” anlayan beri gelsin.
gerçekten bu zihniyeti anlamak mümkün değil. ülke birileri tarafından işgal altında mı? neyi kimden kurutacaklar bunlar? zaten körler sağırlar misali kendi oluşturacakları bir bilim kurulu bütün çalışmayı yapacak olan. kamuoyuna ve siyasi partilere de biz bunu yaptık alın bakın diyecekler .
ülke gerçekten emsali görülmemiş bir hıyanet içinde arkadaşlar.
www.demokrathaber.org/siyas...
devamını gör...

