mahçup eden başlık, teşekkürlerimi iletiyorum en içten.
devamını gör...

ben de böyle bi başlık açmak üzereyken benim gibi bu durumdan rahatsız olanları görmüş oldum. çaylak başlıkları komik değil, bilgilendirici değil. o zaman, zaman kaybından başka bir şey değil. başkalarının yerine utanmak zorunda kalıyorum başlıkları görünce. bence suyunu çıkarmadan bir dur demek lazım.
devamını gör...

dünya edebiyatının birçok yazarı tek bir bedende birleştirecek kadar dahi ve bir o kadar da deli yazarı fernando pessoa’nun yazdığı paradox başlıklı fragmanda bahsettiği ve t.p.weekly isimli yayında bahsi geçen iddiadır.

cümlenin tamamı şöyledir:

o. wilde’ın eşcinselliğinin annesinin “salonunda” yarı karanlık ve kırmızı ışıklar tercih etmesine yorulması

yarım asırdan fazla bir zaman önce bir süreli yayın böyle bir iddia atıyor ortaya. oscar wilde’ın eşcinsel olmasını annesinin normal bir lamba yerine kırmızı bir lamba kullanmasına ve evin her daim loş olmasına bağlıyor.

ben, benimle ilgili olmayan hiçbir konuda taraf olmam. ve başka insanların düşünceleri de benimle ilgili olmayan şeylerdir. ancak böyle bir iddianın insan aptallığının sonsuzluğuna bir örnek teşkil ettiğini düşünüyorum.

insanların cinsel kimlikler üzerinde söz sahibi olmak yetmediği gibi bir de üstüne bunların nedenleri üzerinde ciddi ciddi yazılar yazıp saçma sapan yorumlar yapma hakkını görmüş insanlar. ve bu adaletsiz ve temelsiz hak da hala devam ediyor.

cinsellikle uzaktan yakından herhangi bir konu üzerinde cehaletin hegemonyası ne kadar fa büyük! zamanında doğu karadeniz’de şöyle bir hikaye duymuştum ve doğruluğunu da farklı kişilere teyit ettirdim. sarp sınır kapısı açıldığında karadeniz’de artan fuhuşla birlikte cinsel yolla bulaşan hastalıklar da görülmeye başlar. buna önlem almak için bu işe gönül vermiş, ömrünü adamış erkekler ücret mukabilinde kendilerine eşlik eden kadınların cinsel organlarını ilişki öncesi limon sıkarak tarihi ve bilimsel bir örnek teşkil edermiş.

insanın cehaleti her yerde, her zamanda gücünü koruyor. insan hiç olmadığı kadar cahil ve bu konuda evrensel rekor her gün kırılmakta.

annesinin lamba seçiminde mustarip olan oscar wilde’dan en hassas noktalarına mercimek çorbası muamelesi yapılan kadınlara kadar büyüttük cehaleti.

ignorance is bliss!
devamını gör...

kafa sözlükte mümkün olduğunu öğrendiğim ve şaşırdığım durum. sıkça sorulan sorular kısmında açıklandığı üzere 3 ayda bir bir kere değiştirilebilirmiş. ihh sevmedim bu özelliği. çok elzem durumlar (çevreye ifşa olmak gibi) dışında zamanla arap saçına döner mi ortalık diye düşündürdü. ha önemli mi mahlas? önemli olan yazılanlar değil mi? evet* ama ne biliyim, sınıf arkadaşımızın adını değiştirmesi gibi bir his bıraktı bende.

+ mahlas değiştirme mümkün mü ?
- evet, mahlas değiştirmek mümkün.
3 ayda 1 olacak şekilde bunu sağlayabiliyoruz.
sözlük içerisinden @helios adlı yöneticimize ulaşabilirsiniz.
devamını gör...

yaprak sarması.
devamını gör...

birine, bir şeye geç kalmak ya da ona erken gitmiş olmak… hayat zıtlıklar ve ikilemler üzerine kurulu. zıtlıklar ne kadar keskinse ikilemler o kadar belirsiz…

geç kaldığında geri dönüşü yok. belki de vardır; ama çok zor, düşük bir ihtimal. dönmesini ya da yeniden gelmesini beklemek gerek… süreç insanı yorabilir. sabırlı ve istekli olmak lazım…

birine, bir şeye erken gittiğinde umut katsayısı acabalar olsa da yüksektir. gelecektir. bulacaksındır, sularına karışıp aynı havzada akacak ve denize ulaşacaksındır. yalnız, gelmesi için yine beklemek gerek. yine bir süreç. yine sabır. yine istek.

her iki durumda da beni aynı kavram karşıladı. “beklemek”

sevgili süreya boşuna şu mısraları yazmamış demek ki:

“beklemek gövde gösterisi zamanın;
çok erken gelmişim seni bulamıyorum…”

zamanla, sabırla savaşmak gerek. sessizce ama süreklilik arz edecek şekilde bir savaş.

peki, ya erken gelmişsem ya da geç kalmışsam ve seni bulamamışsam…

bulmak… aramak lazım… aradığını bulur insan. arıyorum… lütfen çok bekletme…
devamını gör...

öğretmenlik.
devamını gör...

boomer bir kuşağı ifade eder. 1946-1964 döneminde doğmuş insanlar baby boomers olarak adlandırılır. bebek patlaması adlandırmasının nedeni ise bu kuşağın ikinci dünya savaşından hemen sonra yaşanan nüfus patlamasının yeni bireyleri olmalarıdır. yani tutup da 30 yaşındaki insana ok boomer demek abes oluyor, söz konusu nesilden oldukça uzak bir yaş grubunda çünkü. baby boomer kuşağının kuralcı ve sıkıcı tavrına tepki içeren bir ifade "ok boomer".

tabii internet dilinin sözcükleri kontrolsüzce anlam genişlemesine uğrayıp dillere pelesenk olabiliyor.
devamını gör...

gombe ulusal parkında, iki şempanze topluluğu arasında 70'lerde yaşanmış olan bir savaş. sanırsam 4 yıl sürmüş. şimdi zamanında bu 2 şempanze topluluğu böyle birlikte, mutlu-mesut yaşıyormuş. sonra adını hatırlayamadığım bir etolog kadın, bir bakıyor ana bu işte bi iş var. bunların araları çok soğuk. yani bölünüyorlar. birkaç ay içinde bir topluluk gitti farklı bir bölgeye yerleşti. bunlar da 10 kişi, ama dişiler de var. diğer toplulukta 20'den çok kişi vardı dişiler de dahil.

sonra savaş başladı, 4 yıl sürdü. ha savaş nasıl başladı, öncelikle şu 10 kişi olan topluluğun adı kahama, 20'den çok olanları unuttum. neyse ben bunlara manyaklar diyeceğim siz anlayın işte. işte bu manyaklar topluluğundan birkaç erkek, kendi halinde yemek yiyen, karnını doyuran kahamalılardan bir erkeği kasten öldürüyorlar. yani bu manyaklar, ey kahama kahama, geldin ömrün sonuna diyerekten mazlumlara saldırmışlar.

bir de bakın sayın yazarlar, ben bu topluluğa neden manyaklar diyorum biliyor musunuz, evet biliyorsunuz topluluğun adını unuttuğum için, ama başka bir sebep daha var, çünkü bunlar mazlum kahamalı kardeşimizi katlettikten sonra, çığlık-çığlığa kutlama yapıyorlar. adeta 700'cü golünü kutlayan ronaldo gibi! bu mazlum ölünce, ardından, kahamalılardan başka birini öldürmüşler. hatta bıkmamış manyaklar, gidip kahamalıların liderlerinden birini de öldürmüşler. evet sevgili yazarlar, şempanzelerin lideri de varmış. adeta maymunlar cehennemi, kurtlar vadisi: gombe.

bakın, bu kadar katliam yaptıktan sonra gidip, yaşlı, dede, bir ayağı çukurda olan yaşlı bir kahamalıyı öldürmüşler. üstelik bu dede olan şempanze, anlatılana göre çok iyi biriymiş. düşmanlarına bile yardım edermiş. hainmiş la bu.. yok değil, sadece iyi biri yani yaşlı sonuçta, bir ayağım çukurda diyerek sevap kazanmak istemiş garibim.

uzun bir zaman sonra, kahamalılardan genç bir şempanzeyi de öldürdü manyaklar topluluğu. geriye 2 erkek kaldı, birisi de çocuk felciydi, sakattı. şempanzelerden nefret ettim bu manyaklar topluluğu yüzünden. genç-yaşlı demeden katletmişler. bakın sevgili yazarlar, uzak durun bu şempanzelerden. ben ne desen beklerim bu asırda, 2'ci gombe şempanze savaşı falan çıkar mazallah. neyse. kahamalılarda 3 dişi vardı, manyaklar topluluğu bir tanesini öldürdü. yani şaşırmayın, yaşlıya, gence acımayan, kadına neden acısın? adı-üstünde, "manyaklar topluluğu".

daha sonra, bu manyaklar topluluğundan olan erkekler, kahamalılardan diğer dişileri dövdüler daha sonra da kayboldu bu dişiler.

bu arada, geriye 2 erkek kaldığını söylemiştim kahamalılardan onlara noldu? bir tanesi, kahamalıların liderlerindendi, kendini savunamadan öldürdüler onu. diğer sakat olan şempanzeyi de öldürdüler ama onun cesedi kayboldu ve bir daha hiç bulunamadı. zaten kahamalılardan tüm erkekler ölünce dişilere göz dikti bu manyaklar topluluğu.

sonuç olarak, kahamalılardan tüm erkekler öldürüldü, dişilerden bir kişi öldü, diğerlerini dövdüler ve daha sonra dişiler kayboldu. manyaklar topluluğundan sadece 1 tane şempanze öldü. savaşı manyaklar topluluğu kazandı.

manyaklar topluluğu bölgeyi ele geçirdi kahamalıların bölgesini sonra olaylar olaylar..

son olarak:

olaylara tanıklık eden etolog kadının anlattığına göre,

1. genç olan kahamalı şempanzenin ölümü: manyaklar topluluğu maymunlarından biri, bu genç şempanzenin yüzünde bir yara açmış daha sonra da yara'dan fışkıran kanı içmek için bir nevi elini bu genç mazlum şempanzenin yüzüne sokmuş.

2. manyaklar topluluğundan olan yaşlı bir şempanze vardı. o da kahamalılarda yer alan yaşlı şempanze gibi iyi kalpli ve sakin biriydi. fakat, manyaklar topluluğu daha ilk kez kahamalılardan birini öldürdüklerinde o da ordaydı. bu manyaklar topluluğundan olan yaşlı şempanze, kahamalılardan yemek yemeye çalışan şempanzenin bedenine (tabii bu şempanze yere düştükten sonra) bilmem kaç kiloluk bir taş ile vurmuş. manyak yani, manyak.

3. manyaklar topluluğunun liderinin idolü (çocuk olduğu zamanlarda), kahamalılardan olan o yaşlı dede şempanzeymiş. fakat aralarında savaş başladığında, bu lider, zavallı yaşlı gorilin titreyen yaralı bedenine art-arda saldırarak vurmuş.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

vay be..
devamını gör...

yaşıyor olsaydı o'nun kızı olduğum için ne kadar gurur duyduğumu söylemek isterdim.
devamını gör...

acı ama gerçek olan bir şey söyleyeyim yaşanıyor.
bu söylediğimiz kişi kim olursa olsun bir gün onsuz yaşamayı öğreniyoruz. ayrılık ne ki insanlar ölüm acısına alışıp hayatlarına devam ediyor. o yüzden bu kadar büyük cümleler kurmamak lazım sanki ha?

"yaşayanlar unutmuştu bizi
biz öldüğümüzle kalmıştık."
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
sardes
devamını gör...

kurandan veya hadislerden iki kelime koparıp onu da çarpıtarak sözlüğe yansıtan klasik cahil ateistler yapıyor bunu genelde.
devamını gör...

herkese merhabalar,

bugün likit radyo programının 4. yayını ile saat 22.00-00.00 ile kabinden sizlere sesleneceğim. likit programı bu akşam olacak yayında 1. ayını geride bırakmış olacak o sebeple bir miktar heyecanlıyım bu sebeple likitlerimi stokladım ve akşama bomba gibi bir playlist ile hazırlandım.

bugün fransız müziğinden derlediğim bir liste akşamımıza eşlik ediyor olacak. listemde michel legrand ve henri salvador gibi fransız müziğine büyük katkıları olan çok fazla isim var.

elbette 1 aydır bizi yalnız bırakmayan %500 enflasyonla mücadele timi de yayınımızı dinleyerek bizlere eşlik ediyor olacak. öncelikle böyle bir oluşum ile bize fırsat yaratan yoldaş benjamin franklin ve beni 1 aydır yayınlarda yalnız bırakmayan başka radyo yetkilileri gomercan ve uykusuzkahveye teşekkürlerimi iletmek isterim ve elbette likit radyo programını dinleyerek ve girdilerde bana destek olan tüm dinleyicilerimize sonsuz sevgi ve kucaklarımı iletiyorum. biriniz bile eksik olsaydı bu program bu kadar keyifli olmazdı. iyi ki varsınız sözlük! nice haftalara, aylara, yıllara hep beraber ulaşmak dileğiyle akşam radyoda görüşmek üzere.

şimdiden heyecanlıyım.

dipnot: bu yayında her yayında olduğu gibi bu başlığın altına yazarak yada bana mesaj atarak yayında bana ulaşabileceksiniz.
devamını gör...

_dindarlar
_kim?
_dindarlar, dindarlar canım tanımıyor musun hani geçen tanışmıştık
_haa şu dindarlar. tamam hatırladım. nolmuş bi şey mi olmuş?
_yok canım bi şey olmamış da sana kötü bir haberim var. dindarlar cahil, yobaz ve gerici insanlarmış
_deme ya
_valla
_tüh, napcaz şimdi
_bi şey yapmicaz
_peki niye cahil, yobaz ve gerici oluyolarmış?
_şey diyorlar, namaz kılıyolarmış işte kur'an diye bi kitap varmış onu okuyorlarmış. ibadet etmekten düşünmeye fırsat bulamıyolarmış
_deme ya. öyleyse biz dindar olmayalım
_aynen olmayalım
_e iyi de biz de müslümanız
_haa doğru lan biz de müslümanız. olsun biz dindar değiliz.
_doğru, biz dindar değiliz
_o zaman biz cahil, yobaz ve gerici de değiliz di mi
_kesinlikle, biz cahil, yobaz ve gerici değiliz.
_iyi madem. bi an korktum cahil, yobaz ve gerici oldum sandım
_yok kanka endişe etmene gerek yok dindar olmadığımız sürece cahil, yobaz ve gerici olmamızın imkanı yok.
t: genelleme içeren başlıklarda bugün.
devamını gör...

2 bin üç yüz lira asgari ücret alan insanlar ailesini nasıl geçindirip, kira verebiliyor?
devamını gör...

senin ona aşık olduğun yaştır, gerisi boş.
devamını gör...

hayatım boyunca düşünmedim aklımın ucuna dâhi gelmedi fakat insan sürekli değişiyor lan. annem 30 unuzdan sonra topluca kafayı yediniz diyor lakin kulağımı deldiriyorum arkadaş. bugun karar verdim. takacağım modeli dâhi buldum. bildiğin heyecanlıyım. her şey bir kenara benim gibi bir adam ve küpe. shiiiit çok tuhaf olacak laaan hahaa.
değişiklik iyidir arkadaş çok iyidir. bu gece işten çıktım geliyorum yolda bir ceset üstünü ortmusler. araba çarpmış ve ölmüş. hayat kısa. çok afedersiniz s*kerler başkasının ne düşüneceğini.
devamını gör...

bunu yazan kardeşimiz, aynı zamanda 1 mayıs rozeti almış. muhtemelen sadece ucuz diye.

trollük uğruna ya rab, ne kafalar yaşanıyor. şaşkınız.
devamını gör...

bence kaşıkla yenir ama ben çatalla yiyorum. neden? belirsiz. kaşıkla yerken sanki çok yemişim gibi hissediyorum ama aynı zamanda çatalla yerken düşen pilav tanelerine de düştüler diye sinirleniyorum. bir çeşit ruh hastalığı olabilir.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim