harvard profesörü gönül tekin hocamızın (bkz: simurg'un kanadı) kitabı.
bakınız
devamını gör...

ekşi sözlük 1999 yılında kurulmuş ve şimdi 21 yaşında olan bir sözlüktür, adeta bir çınardır. o zamanlar buralar hep dutluktu.
kafa sözlük ise daha 1 aylık, bir filiz.
ekşi sözlük'te eylül 2020 itibariyle toplam 208.286 üye varken, burada henüz 3.238 üye var. lakin nicelik değil nitelik önemlidir, içerisi şampiyonlar ligi gibi olmalı diyorsan bir zamanlar fakir ama gururlu bir genç vardı.
eski kendini değişen koşullara göre yenilemezse yeni eskiyi yener.
ekşi sözlük 21 yıldan beri rakipsiz olduğu için değişime ayak uyduramadı ve o çınar içten çürümeye başladı. kaliteli bir sözlük doğarsa ekşi sözlük de onunla rekabet eder ve güzelleşir. kafa sözlük hele 1 yaşına bassın, daha karpuz keseceğiz.
"bir çiçek diğer çiçeklerle rekabeti düşünmez, sadece açar..."
devamını gör...

gustav klimt - öpücük
vang gogh - yıldızlı gece
devamını gör...

yayımlandığı dönemde, time tarafından ingilizce yazılmış en iyi 100 kitap arasında yer alan bu romanın arka kapağından…

"yatılı okul hailsham'ın öğrencileri, bahçe duvarının arkasındaki karanlık ormandan çok korkarlar. hafta sonları veya tatillerde evlerine gitmez, hailsham'dan önceki yaşamlarını hatırlamazlar. dış dünyayla bağlantıları yoktur. öğretmenler değil, gözetmenler tarafından eğitilirler. spor ve sanata büyük önem veren gözetmenler, hailsham öğrencilerine sürekli özel olduklarını hatırlatır ve bedenlerine çok iyi bakmaları gerektiğini tekrarlar. "

kazuo ishiguro’nun merak uyandırıcı bu kitabını okurken şu sorularının da cevabını bulursunuz..
yıkıma götüreceğini bile bile insan kendi kaderini kabullenebilir mi?
insan nedir, insanı insan yapan nedir?
umuda ne olmuştu? bir anlık parlamadan mı ibaretti sadece? yoksa insanlar çoktan umut etmeyi bıraktılar mı?
sanat ve aşk zamanı durdurabilir mi?
hayatlarınız önceden mi kararlaştırıldı?
peki siz

“neden kaçmıyorsunuz? nedir bu kabullenmişlik ve varolanı değiştirmeye çabalamaktan kaçmak ve olduğu gibi kabullenmek, haydi kaçın, en azından deneyin”.
devamını gör...

saç dökülmesi için tavsiye vereceğim başlık.
çinko, b12, folik asit ve d vitamini değerleriniz eksik ise önce tamamlayın, normal ise,
- saç bakımında kimyasalı bırakıp bitkisele yönelin.
- çam terebentinini bitkisel şampuanınızın içine bir miktar koyun( aman dikkat vücudun başka yerlerine değmesin, kıl köklerini besliyor).
- tatlı badem yağı ve zeytin yağı ile dönüşümlü haftada 1 kez temiz saça bakım yapın.
- doğal kına yakabilirsiniz( kızıl seviyorsanız).
- beslenme alışkanlıklarınızı gözden geçirin.
devamını gör...

kitapların şarjının bitmemesi kadar güzeldir,bisikletin benzin zamından etkilenmiyor oluşu.bir kitap ve bisiklet.özgürlük ucuzdur.
devamını gör...

mariana çukuru'nda günümüzden yaklaşık 10-15 milyon yıl once yaşamış ve fosil olarak dişleri dışında çok fazla parçası bulunmayan, köpek balıklarının akrabası olan bir balık türüdür.

boyu 15-16 metreye kadar uzayabilen ve balinalarla beslenen etçil bir türdür. iklim değişiklikleri nedeniyle ayak uyduramadigi ve yine iklim değişikliği sebebiyle balinaların mariana çukurunu terketmelerinden dolayı besinsizlik ve evrimsel süreçteki uyumsuzluk nedeniyle neslinin tükendiği tahmin edilmektedir.
devamını gör...

komik olmayan, espri değil mesaj içeren, üslubu son derece terbiyesiz bir karikatür. bir grup, kendi saygınlığı konusunda bu kadar hassas olup da geri kalan her şey için nasıl bu kadar saygısız olabilir?
devamını gör...

yorgunum dostlarım.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

gereksiz vakit kaybetmek istemeyen, cevabının önemli olmadığı nasılsınlardan, aslında iyi olunmayan iyiyimlerden sıkılmış insandır. aferindir.
devamını gör...

güüüünayyydınnnn balımlarrr!
ne derdim vardı da bu kadar erken uyandım bilmiyorum ama uyandık mecburen..
90'lar pop müziği tadında bir gün olsun, herkese kolay gelsin. sevdiklerim öpüldü!
devamını gör...

afrika kökenli bir müzik aleti.

peki bu aleti bu kadar güzel yapan şey ne? tüm notalarının minör olması. bu sayede ne kadar rastgele bassanız da tuşlara, çıkan müzik kulağa hoş geliyor.

en güzel yanı aynı zamanda en kötü yanı, flat notaların olmaması birçok parçayı orijinal dizilim ile çalmanızı zorlaştırmakta.

öğrenmesi kolay, çalması zevkli.
devamını gör...

itiraf edilmesi gereken bir konu mu bu?

aşın bunları artık, gayet olağan bir konu ve kimse kimseye bir şey açıklamak zorunda değil.
devamını gör...

sadece babası vefat edenlerin anlayacağı bir duygudur.
(bkz: kardeş payı) dizisinin 14. ( efsane ) bölümündeki müthiş sahnedir.

devamını gör...

severek aldırdığı ama hiç giymenin nasip olmadığı bir kot mont, kırmızı tüylü bir toka, bir iki kez taktığı halka küpeler, hiçbir anısını yazmadığı hatıra defteri ve içinde mürekkebi kurumuş bir tükenmez kalem, ara ara kokladığım ve burnumun direğini sızlatan bir tişört, bolca anı bolca hayal ve bolca yaşanmamışlık...
devamını gör...

bir evlât olarak, seni kimseye karşı utandırmadım. ne istediysen hayatım hep o yönde gitti.
bir yerden sonra benim bir birey olduğumu fark edip beni kendi halime bırakır mısın?
ben senin beğendiğin medreseyi, ihlsini, hatta bölümü okudum. inanç baskından yıldım. şimdi de beğendiğin birileri oldukça onlarla evlenmem için bana baskı yapmaktan vazgeç. maddi anlamda sırf mutlu ol diye tonla borca girdim çoğunu ödedim. sen yeni borçlar peşindesin.
babam ticaretten anlamıyorsun boşuna paramı batırıp durma.
ye, iç, gez. zerre kadar gözüm yok. lâkin sırf zarar edecek işlere para yatırıp beni darlamandan, bir de "milletin de evladı var ona bunu şunu almış" demenden bıktım.
ben bordro mahkumu insanım, zimmetime para da geçirmiyorum.
sal beni artık babam, sal!!!
devamını gör...

inanmamak değil de; söz konusu durumun biyolojik ve hormonel etkilerin bir sonucu olarak ortaya çıkan bir çeşit ilizyon olduğunun farkında olmaktır.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

-benim bir ilişkim var (var veya yok asla bilemez zaten)
-iyi birisin ama... (zararsız bir solucana benziyorsun, kendi liginde oyna)
-seni arkadaş olarak görüyorum (tanışırken seni beğenmedim, şimdi ne yapayım)
-meşgul biriyim bir daha rahatsız etme (yani yeryüzünde tek erkek olsan bile sana bakmam, bu ne terbiyesizlik ayol)
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim