az sonra!
devamını gör...

günümüzde kirletilmiş bir kavramdır. reşit olmayan kızların cinselleştirildiği gerçeğini apaçık gösteren bir terim diyebilirim. ne demek istediğimi anlamak isteyenler google’a school girl ardından da school boy yazıp görselleri incelesinler. arama kısmında çıkan sonuçlar da çok şey ifade ediyor gerçi, özellikle amazon sayfası.

plan ınternational uk, bir anket çalışması sonucunda britanya’da t*cavüze uğrayan kadınların/kız çocuklarının üçte birinin t*cavüze uğradıkları zaman üstlerinde okul üniforması bulunduğu sonucuna varmış, yedide biri üstlerinde okul üniforması varken takip edilmiş, bazılarının da eteklerinin altına telefon uzatılıp fotoğrafları çekilmiş. bu konu hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak isteyenler alttaki linke tıklayıp bilgilenebilir.

www.google.com.tr/amp/s/www...

peki okullu reşit olmayan kızların cinselleştirilmeleri neye dayanıyor? bunu araştırmak istedim açıkçası.

bunu okullardaki dresscode’lara yani kıyafet kısıtlamalarına bağlayanlar var ki kulağa çok da mantıksız gelmeyen bir önerme olduğunu söyleyebilirim. bu önermeyi şöyle açıklıyorlar, kıyafet kısıtlamaları bildiğiniz üzere kız çocuklarının daha örtülü giyinmeye zorlanmalarıyla alakalı oluyor genellikle. bunu da kızların kıyafetlerinin erkeklerin “dikkatlerini” dağıtacağını söyleyerek savunuyorlar ki bu bir bakıma o kızların vücutlarının provakatif ve doğal haliyle cinsel olduğunu ima etmek oluyor. yapılırken yapan kişinin niyeti iyi kötü bilemeyiz ama eylemin sonucu bu. liseli kızlar, hatta ortaokullu/ilkokullu kızlar böyle böyle cinselleştiriliyor. ayrıca çoğu okul öğrencileri büyüdükçe kıyafet kısıtlandırmasını sıkılaştırıyor, yani kız çocukları büyüdükçe daha çok cinselleştiriliyor. kendi okulumda müdür yardımcımızın bir kızı taytının üzerine uzun t-shirt giymedi diye azar yediğini ve bir daha böyle gelmemesi gerektiğini söylediğini ve hatta benim üzerimde göbeğimi birazcık gösteren bir t-shirt bulunduğu için aynı müdür yardımcısının t-shirt almaya paran yoksa sana alabilirim diye kaba imalarda bulunduğunu da çok iyi hatırlıyorum. ve eminim ki özellikle lise çağlarında çoğu kız aynı yolları geçiyor, pis zihniyetli insanlarla uğraşmak zorunda kalıyor. bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak isteyecekler için aşağı bir link de bıraktım.

feminisminindia.com/2018/08...

kızların cinselleştirilmesindeki bir diğer etken de sosyal medya ve dizi/film/animeler/müzik klipleri. özellikle tik tok ortaya çıktığından beridir bu durum çok daha aşikar. daha reşit olmamış kızlar kamera karşısına çıkıp yaşlarına pek de uygun olmayan hareketler içeren videolar paylaşıyorlar, olduklarından büyük gözükmeye çalışıyorlar. bunu da medyaya bağlayabiliriz, kızlar küçük yaşlarından itibaren güzellik standartlarına uyayım diye uğraşırken çocukluklarını unutabiliyor. “... baby one more time” tarzı müzik video klipleri, elité tarzı diziler/filmler, anime okul kızı figürleri kızların cinselleştirildiğini apaçık gösteren örneklerden bazıları. aşağı bu konuya değinen, ayrıca reşit olmayan kızların cinsel açıdan kendilerini ifade etmelerine gerek olmadığını güzelce açıklayan bir video linki bıraktım. buradan reşit olmayan yazar arkadaşlarıma sesleniyorum, lütfen vaktinizi ayırıp şu videoyu izleyin.





bugün oturup bu konuyu araştırma sebebim bu konuda ne kadar bilinçsiz olduğumuzu fark etmem, ayrıca kızların cinselleştirilmesinden aşırı derecede rahatsız olmam ve bu durumun beni güvensiz hissettirmesi. yukarıda linkini verdiğim yazılar ve video fark etmişsinizdir ki ingilizce. türkçe kaynaklardan bu konuda gözüme çarpan hiçbir yazı/video yok. benim gözümden kaçmış yazılar/videolar varsa başlığın altına tanım olarak atabilirseniz çok sevinirim. bu yazıyı sonuna kadar okuyan herkese de teşekkür ederim.
devamını gör...

yazılanları okurken kedim gibi tepki verdiğim başlık.
güzel değilseniz kimse içinizi merak etmiyor. boşuna hariçten gazel okumanın manası yok.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

öylesine bir ağaç gövdesi *
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

araba kullanmaya 16 yaşımda beyaz şahinle başladım. samsun yolunda birtakım itlik serserilikler, ehliyetsiz araba kaçırmalar, mahalle aralarında uygun ortam bulunca drift atmalar gibi deneyimlerim olmuştu gençken. işte böyle her gencin başına gelebilecek olaylara girişmişimdir. bu serüven ehliyetimi aldıktan birkaç yıl sonra bir beyaz şahin ile kaza yapıp onu hurdaya çıkarmam ile sona ermiştir.

--- alıntı ---

maskülendir

--- alıntı ---

buna da katılmıyorum. erkek çocuğunu oyuncak bebekle oynatmayıp kızların eline oyuncak araba vermeyen bir toplum olduğumuz için değil mi bunca başımıza gelen. sonra babalık nedir bilmeyen, sevmeyi beceremeyen sorumsuz adamlarla, araba kullanmayı beceremeyeceğini sanan, bu iş kadın eline yakışmaz diyip kendini zayıf gören kadınlarla dolu bir toplum haline niye geldik diyoruz. niye kadının tofaş kullanması garip karşılanıyor ki ya da nasıl bir zihniyet böyle bir başlığa bu yorumu yaptırıyor!.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

askere giden kişinin resmi nikahlı eşini; imamlı nikahlı; aynı zamanda hamile olan insanla aldatması olarak algıladığım başlık.

edit: sadece 2 bölüm müge anlı izleyerek ürettiğim teori.
devamını gör...

ben aşırı sevdim valla. daha işlevsel.
devamını gör...

bir başka steve harris mucizesi.

devamını gör...

tolga örnek'in vizyona iki kere sokmasına rağmen ikisinde de maalesef çakılan filmi. çok önemli bir konuyu, taner birsel, selçuk yöntem, halit ergenç, ali düşenkalkar, uğur polat, vahide gördüm, hatta konuk oyuncu olarak cengiz bozkurt, turgay tanülkü ve altan erkekli'li bir kadroyla işleyen ve kesinlikle harcanmış bir yapımdı.

"hiçbir başarı cezasız kalmaz" mottolu filmin yönetmeni tolga örnek'in babası, deniz kuvvetleri komutanlığı sırasında milgem projesine büyük emek veren özden örnek'in başına gelenler (darbecilikle suçlanarak yıllarca hapis yatması) de mottoya uyuyor sanki. yalnız bu kadar övgünün yanında eleştirilerimiz de olacak:


* karısı doğum yapan genç mühendis, sabaha karşı hastaneye gidecek vasıta bulamayıp askeriyenin jipini getirtiyor. halbuki gerek yok bence. çiftimiz lojmanda oturuyor (komşuları da bir türlü çocukları olmayan şef gündüz'le karısı, yani taner birsel'le vahide gördüm), hemen lojmanların yanındaki tcdd hastanesi'ne gidecekler, tıfıl mühendisimiz ufacık kadını kucağına alıp götürse ya.

* finali belirleyen benzin emri geldiği zaman halit ergenç, şef taner birsel'e "ne yapalım" diye sorunca "meclise gidecek kadar benzin bırakırız" cevabı geliyor. yalnız film boyunca bu araçlar fabrikadan çıkmadı ki? fabrika ne kadarlık bir yer de 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi hesaplandı ve buna göre benzin konuyor? olayı "ankara garında çeyrek depo benzin koyalım, sonra bir benzin istasyonunda fulleyelim (tabii o zamanlar bu kelime yok ama tam dolduralım denir herhalde)" diye verip, sonra meclis önünde "ya krem rengi aracı benzinliğe götürdük ama siyah araç konvoyu ekemedi, aha ibre de sonda şimdi yandık" diye bir iki replikle toplamak daha düzgün olabilirmiş.


film için imal edilen iki devrim otomobilini de tolga örnek sanıyorum odtü'ye vermişti. orijinal otomobillerse çeşitli tcdd fabrikalarına dağıtılmış, sadece üretimin yapıldığı eskişehir tülomsaş'taki prototip korunabilmiş.
devamını gör...

yumiyum
sulugöz
cino
patlayan şeker( yedikten sonra avare gibi ağız açık gezilir veya çıtır çıtır seslerle ağız açık vaziyette bir arkadaşın üzerine koşulur.)
devamını gör...

90'ların sonu ve 2000'lerin başında dönemin en başarılı müzik grubudur.

insanlar şarkısı sanki hangi dönemde dinlerseniz dinleyin o dönemlere ait bir iz bulacağınız şarkıdır.

insanlar


birisi susmuş, küsmüş; niye?
diğeri der ki: "her şey zevkte"
biri de durmuş sadece bakar
öteki kafayı bozmuş yemekle
güneşi sevmez, hep geceyi bekler
koşuyor sanır, sadece emekler

insanlar görmezler
insanlar bilmezler
insanlar duymazlar
ne yapsın insanlar

geceye doymuş şu dünyada
yürü de düşme, şansın varsa
en iyisi oyalan sen kendinle
kimseyi yorma boş derdinle
verince alır, fazlasını ister
seninle uyur, başkasını düşler

insanlar görmezler
insanlar bilmezler
insanlar duymazlar
ne yapsın insanlar


devamını gör...

eminim sen de üzülmüşsündür ama benim saçlarım ağardı.
devamını gör...

hayır diyebilmenin ne kadar önemli olduğu. bu sayede kendinizi hem daha güçlü hisseder hem de insanlara sizin de önceliklerinizin olduğunu hatırlatırsınız. kendi yaşantınızın kontrolünü kaybetmenize izin vermez ve kendi isteklerinizin hayatınızın içinde yer almasını sağlarsınız.
devamını gör...

#683579

akşam sözlükçe yemeğe davet etmiş canımız yazar. tabii ki geliriz.*
devamını gör...

- güç kalkanları devrede mi?
- devrede.
devamını gör...

tüm leyla ile mecnun karakterleri.
devamını gör...

rüzgar az kuvvetli esse uçar da bu arkadaş.
devamını gör...

tanımlarını desteklediği görseller ile beni fazlasıyla güldüren emekçi yazar, özellikle sabah aç karnına aldığınızda midede patlayan afyon etkisi gösterir.
devamını gör...

urfadaysan her mevsim yazdır. birde başka bir yaza ne gerek var
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim