kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

pentagram'ın unspoken albümünün en iyi şarkılarından. osmanlı devletinin şehzadeleri kafese kapatma sistemi, yarım asır kafeste kaldıktan sonra tahta çıkan 3. osman gözünden anlatılır..

wish that ı had been born long before
my brother's got me up against the wall
of my siblings ı'm the lucky one
left alive here where there is no sun
ı was put here at the age of four
fifty odd years spent behind a door
one more day and ı will be the king
people will believe it, they'll believe in anything

see the lions in the cage, see the victims of the rage
lions, lions in a cage, fifty years behind a wall
lions, lions in a cage, see those lions in the cage

thirteen yards of dusty dungeon floor
ıs the longest path ı've walked before
they took me out into the glaring sun
and still they tell me ı'm the lucky one
single out the weak link in the chain
a generation damaged in the brain
ı'll lift my head up high and see the sun
and then when it's my turn, ı'll make sure that ı spare no one

see the lions in the cage, see the victims of the rage
lions, lions in a cage, fifty years behind a wall
lions, lions in a cage, see those lions in the cage

whose hands are these? they reach in and take my own life
with my hands... but ı've killed my brothers, too. when ı had to.
ı have no doubt. ı have no soul. whose hands are these?
who took away the light? who has the right? who gives a damn!
"do what you will" shall be the whole of the law!"
devamını gör...

asıl sebebi birliğe yeni katılacak eyaletlerde köleliğin yasaklanmasıdır. normalde iç savaşa kadar yeni eyaletler bir slave state bir de non-slave state olmak üzere çifter çifter birliğe kabul ediliyordu. e nolacak yasaklanınca derseniz, güney kuzeye karşı federal seviyede zayıflayacaktı. daha fazla eyalet = daha fazla milletvekili. bu güç paylaşımı meselesi, ahlaki bir konu olan köle karşıtlığıyla da birleşince güneyliler çareyi birlikten ayrılmakta buldu. o zamanlar abd'nin bugünkü ab gibi daha çok konfederal bir birlik olduğunu hatırlatalım.

sonuçları açısından pamuğun önemi büyüktür. güneyde ortaya çıkan king cotton politikası özetle "bakın beyler korkmamıza gerek yok, pamuğumuz var, ekonomik olarak kendi kendimize yeteriz" demekti. olası bir pamuk ambargosuyla hem kuzeydeki tekstil endüstrisini yok edebileceklerini hem de pamuk sattıkları britanya'nın da savaşta kendilerini destekleyeceğini hesapladılar. ama evdeki hesap çarşıya uymadı. britanya'nın hem bol bol pamuk stoğu vardı hem de liberal bir ülke olarak kölelik yanlısı bir hareketi destekleyemezdi. üstelik amerikan donanmasıyla da savaşa girmek zorunda kalacaklardı.

peki britanya ne yaptı? pamuk ekilebilecek başka yerler aramaya başladı. bunlardan biri de çukurova'ydı. fakat çukurova o dönem bataklıktı ve tarımda çalışabilecek nüfusu yoktu. ingilizler kredi işini halledip bataklığı kurutsa da işgücü problemini çözmek osmanlı'ya düşüyordu. bu çatışma dolu bir tarihin başlangıcı oldu zira toroslar'da yaşayan ve hayvancılıkla uğraşan yörükler ovaya inip ırgat olmayı reddediyordu.

"ferman padişahınsa dağlar bizimdir" diyen dadaloğlu'nun ortaya çıkış hikayesi de aslen budur. nihayetinde uzun uğraşlar sonunda devlet yörüklere boyun eğdirdi ve onları sivrisineklerle dolu bir bataklıkta yaşamaya mahkum etti. yetmedi ve mısır'dan pamuk tarımını bilen çiftçiler getirildi. adana'da fellah olarak adlandırılan kişiler bu şekilde geldi. bunlar daha sonra yaşar kemal'in yazdığı ince memed'e de esin kaynağı olmuştur. amerika'da çıkan bir iç savaş bizi işte böylesine derinden etkilemiştir.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
monet - nimphee.
devamını gör...

sözlükteki trollerin daha efektif bir şekilde tespit edilmesi için açtığım bir başlıktır. aklıma ilk gelenler troller:
(bkz: ermolettin)
(bkz: psg)
desteklerinizi bekliyorum sevgili yazar kardeşlerim. bu illetten dayanışma kültürü ile kurtulacağız.
devamını gör...

üff en sevdiğim şeyler, o iş hep bendeydi sayın yazar.

alttaki yazarcım beni ilk 10a sok pls bu ay.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

lise birinci sınıftaydık, sene 2008. beden eğitimi dersinde içerisinin bol testesteron kokusuyla kaplı soyunma odasında birbirimize şimdi düşündüğümde çok abes kaçan şakalar yapardık. kamil diye biri var, ilk o girerdi en son o soyunur, eşofmanını giyip çıkardı. hatta vücudu iyi olan arkadaşlarımıza benim barbara palvin'e baktığım gibi bakardı. arkadaşlarla ona yumuşak kamil derdik ama tam da emin değiliz tabii. bir gün soyunma odasına geç girdim. herkes soyunmuş, çıkmıştı. kamil hariç. o soyunmuş ama daha giyinmemişti. içeri girdim, çantamı karşıdaki askılığa astım, arkamı bir döndüm, bizim kamil iç çamaşırıyla duruyordu. problem onun şişman olmasında ya da iç çamaşırıyla durmasında değildi. problem, giydiği iç çamaşır kırmızı renkli, dantelli ve üzerinde öpücük deseni olmasındaydı. çıkıp da kimseye kamili böyle gördüm demedim. kendisi de bayağı bi' yalvardıydı tabii. ilk kez bir anonim olarak buraya yazıyor, kamil'i de hayatımda unutamadığı bir travma bıraktığı için selamlıyorum. işte o gün arkadaşım kamil'in gay olduğunu öğrendim. kimsenin eşcinsel olmasını yadırgamasam da heteroseksüel olduğum için mutluyum.
devamını gör...

mecbur kaldığımda okusam da, her zaman kitabın yanımda olması taraftarıyım. kitabi görmek bile mutlu ediyor, sadece okuyup bitmekle kalmıyor.
devamını gör...

en önemlisi kadın düşmanı olmayın.
çünkü ülkemiz hemcinslerine dusman olan birsuru kadınla dolu.
devamını gör...

ben yarım saatten fazla yürüyenlerine de hayranım.
devamını gör...

onlarca sene bilgili ve kibar olarak yaşadım anadolu'da. aşağılanmadım ancak adamı kullanmaya çalışıyorlar bunu söyleyebilirim.
devamını gör...

küçük ev aletleri, fındık, incir, çekirdeksiz kuru üzüm, narenciye, insansız hava aracı, beyaz eşya, otomobil yan sanayi parçaları, tütün, çay ihracat bazında temel kalemler bunlar. bunun dışında marmara bölgesinde ayçiçeği ve zeytin, karadeniz'de mısır, iç anadolu da buğday,arpa doğu anadolu da çavdar,yulaf, küçük baş hayvan, güneydoğu anadolu da pamuk, antep fıstığı, akdeniz de turunçgiller, ege bölgesinde ise taze sebze başta olmak üzere zetin üzüm haşhaş incir ve tütün üretir. 27 çeşit maden bulunan türkiye de bor,krom ve demir de dünya sıralamasında ilk 10 da yer alır. bol miktarda linyit kömürü bulunması arazi oluşum dönemi ile ilgilidir. aynı zamanda var olup hiç dokunulmamış uranyum ve toryum madenleri de batı anadoluda bulunur. nükleer santraller aktif olunca kullanılması muhtemeldir. genel yapı itibari ile ülkemiz tarıma ve tarımsal hammaddeye bağlı sanayiye dayalı bir üretim içinde olduğu için ihracat gelirleri düşüktür. teknoloji ve makine üretimi olmadığı için bunları ithalat ile sağlar. bu nedenle dış ticarette sürekli açık verir. turizm gelirleri yüksek bir ülke olsa da dış ticaretteki açık nedeniyle bu gelirler çok anlam ifade etmez. yöresel olarak ve mevsimsel olarak halkın geciminde etkili olduğu yok sayılamaz. milli gelir dağılımında yatırım alanı arttirilacak öncelik sanayi olmalıdır. makinesini almanya'dan aldığın tekstil fabrikaları dünya markası olacak ürünler üretebilir. makine üretimi ile bu sektörden elde edilen kazanç artar. sonuç olarak var olan sanayi sistemini daha üst seviyeye çıkarmadan en açık haliyle konserve satıp uçak gemi almaya çalışırsak ekonominin iyi olmasını beklemek hayal olur.
devamını gör...

alıştık artık, bünyeye o kadar da ağır gelmiyor.

ama berbat bir psikolojisi var, ulan 17 senedir aralıksız çalışıyorum bir kez olsun rahat edeceğim bir işte çalışamadım.

tabi ki bunun için kimseyi suçlamak haddim değil çünkü tam olarak yazın yediğim hurmaların kışın kıçımı tırmaladığı evredeyim.

kendim ettim kendim buldum.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kedi gırlaması. kucağa oturur, başlar "gırr gırr gırr" diye... hatta az daha zaman geçip iyice mest olunca "toor torrr" diye yükselir o ses. sanırsın içinde minik bir motor var. eşek sıpaları, çok rahatlatıyorlar beni o halleriyle!
devamını gör...

cesaretin sahtesi olmaz. taklit edilemez.
devamını gör...

kadim felsefe öğretileri, insanı yedi katlı bir yapı ile tanımlar.

1- fiziksel beden (fizik beden): ruhun taşıyıcısıdır. hareketsizdir. hacimsel olarak canlının kapladığı alandır.
2- enerjik beden (prana): bedenin can kaynağıdır. o olmadan beden eyleme geçemez.
3- duygusal beden (astral beden): duygu, bir olay, kimse yada nesnenin kişinin iç dünyasında oluşturduğu, uyandırdığı, yankı, etki, tepki ve izlenimdir. her insanın duyumsadığı şeylere karşı farklı tepkiler vereceği çok açıktır. olaya bu gözle bakacak olursak, duyguların çoğu zaman gerçeği yansıtmaktan uzak olduklarını görürüz.
4- somut zihin (kama- manas): bireyin günlük yaşamındaki kararları vermesinde etkilidir. arzular, işte bu katmanda bulunur. somut zihin için arzulu zihin ismi de kullanılır. somut zihin ile kişi seçimlerini, kararlarını, arzularına göre kullanır. günün şartlarına göre hareket ederek bireyin çıkarları doğrultusunda kararlar almasını sağlar.
5- saf zihin (manas): bireyin içinde bulunduğu şartlara ve sahip olduğu arzulara göre karar vermeyen, sadece doğru eylemi yapmaya odaklanan zihindir. bu durumda doğru eylemi açıklamak yerinde olacaktır. doğru eylem, hiçbir karşılık beklemeden, ölümsüz değerler ışığında, erdemli bir şekilde eylemde bulunmaktır.
6- sezgi: sezginin kelime anlamı, gerçeğin dolaysız, içgüdüsel bir biçimde kavranmasıdır. duyu organlarımız dışında gerçek, göklerin krallığından doğrudan gelir . ruhsal öğrenme kanalıdır.
7- irade: yedi katlı yapının en üst kısmını oluşturur. yapabilme, gerçekleştirebilme yetisidir. bir ve her şeyin başlangıcı olana has bir yetidir. bu yetinin bir kısmı da insana bahşedilmiştir.

binlerce yıldan beri süregelen öğretiler hakikata açılan kapılardır. bu öğretiler, insan nedirin cevabını çok güzel vermektedir. insan bu yedi katı içinde barındıran bir canlıdır.
peki ya insan olmak ne demektir?
yedi katlı yapının ilk dört katı kişiliği ( alt beden, geçici), diğer üç katı ise bireyi (üst beden, ölümsüz ) ifade eder. üst üç katman alttaki dört katmanı yönetmeyi başarırsa işte o zaman görünüşte insan olan şahıs gerçekte de insan olmayı başarabilir.
bu bir savaştır. alt 4 kat ile üst 3 katın savaşı. eğer savaşı kişilik kazanırsa o zaman birey insanlıktan çıkıp diğer canlıların altında bir yer bulur kendine. savaşı benlik kazanırsa o zaman bu yedi katman birbiri ile uyumlu bir hale gelir ve tamamlanma durumu oluşur.
devamını gör...

salı akşamları krt'de siyaset meydanı* izleme alışkanlığım yüzünden uzun zamandır uğrayıp maşallah diyemediğim için özür dilediğim,* yayıncılarımızın morallerinin her daim yüksek ve keyiflerinin yerinde olmasını yürekten dilediğim, merakla beklediğim yayın.**
devamını gör...

sevgi ve saygıyla karşıladığım yazarlardır. eşcinselliğe iğrençlik olarak bakanlar, kendi iğrençlikleriyle övünsün.
devamını gör...

"kendim olmalıyım diye tekrarlıyordum.. onlara hiç aldırmadan; onların seslerine, kokularına, isteklerine, sevgilerine ve nefretlerine aldırmadan ben kendim olmalıyım. çünkü kendim olmazsam onların olmamı istedikleri biri oluyordum ve onların olmamı istedikleri o insana hiç katlanamıyordum ve onların olmamı istedikleri o dayanılmaz kişi olacağıma hiçbir şey olmayayım ya da hiç olmayayım daha iyi, diye düşünüyordum."
(bkz: orhan pamuk)
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim