herkes için farklı olan durumdur.
şöyle ki, bir mülteciye sorsan belki ülke özlemidir ya da kavuşma hayali. ya da onkoloji servislerinde yatan küçücük bedenlerin sağlıkla yiyebildikleri sadece bir dilim pasta. sürekli diyalize girmek zorunda olan yaşlı bir kadının bir çay bardağından fazla su içebilme isteğidir belki. annesi olmayan bir insanın babasında aradığı şefkat. bulma ümidiyle tabii. ya da artık göremese de babasının mezarına dokunabilmek. bilmem kaç yıl önce mardin'de kazılan hendeklerin içini suyla doldurup kağıttan yaptıkları gemileri er geç görebilme isteğidir bir çocuğun. ( lâf değil bunlar, gördüm) ya da ne bileyim daha 9 yaşındayken büyümemiş olmayı dilemek. keşke hep çocuk kalabilseydim neden bu kadar erkenden hastalandın ve beni bir abla hatta anne yaptın be kardeşim dememek için zamanı durdurabilmek. isyan noktasına gelmişken bile buna da şükür diyebilmek. komaya giren evladının hala yaşadığı için bir anne ve babanın gözlerinin gülmesi de olabilir hayatın anlamı. belki de hiçbiri. sadece kocaman bir hiç.
devamını gör...

kadının elinin değdiği yer gelişir, güzelleşir, bereketlenir.
devamını gör...

takkelerimizi başımızdan aldırlar, bir gecede kafayı üşüttük.
devamını gör...

-benimlen evlenir misin?
+ oha çeyrek taktı nannn!

düz adam...

imgyukle.com/i/YOIM30
devamını gör...

alman sinir hastalıkları uzmanı ( 1864-1917).
münih sinir hastalıkları okulu'nu kurarak genel felç, damar sertliği, yaşlılığa bağlı akıl bozukluklarının patolojik çalışmalarını yapmıştır. yaşlılık öncesi bunamanın kendi soyadını taşıyan dokusal lezyonlarını ilk kendisi tanımlamıştır.
devamını gör...

avusturya'lı besteci'dir.klasik sanatlar,oda müzikleri ve orkestra eserleri bestelemiştir.
devamını gör...

komşumuzda hasta, hamile, yaşlı birileri varsa üst düzey dikkat edilir.
gürültü yapılmaz.

eğlence, düğün, cenaze durumlarında yanında olunur.
devamını gör...

sahte fosil. evet, bazen insanlar yeni bir insan türü keşfettiğini iddia ederek bazı kafataslarını ve s. ortaya çıkarmışlardır. daha sonra da bilim adamları bu fosillerin gerçek olmadığını kanıtlamışlar. bu fosillerden biri de (bkz: piltdown adamı) fosilidir. fosili bulduğunu söyleyen kişiyse, büyük britanyalı amatör tarihçi charles dawson'du. bildiğiniz çakma darwin.***

tabi bilim adamları ilk başta inanmış. bu da nee falan demişler. ama daha(yani 41 yıl sonra) sonra bazıları "olm bu işte bi iş var" demiş ve araştırmaya koyulmuş. sonuç neydi biliyor musunuz? bulunan kafatası aslında bizim gibi normal bir insana, çeneyse 500 yıllık bir orangutana aitti. ve bu sahtekarlığı yapan charles dawson, tarihin en büyük sahtekârlarından biridir. kim bilir, belki de en büyük trolldür kendisi. olm o değil de, sorarlar adama, lan manyak derler, 500 yıllık orangutan fosilini sen nerden buldun?

işte o büyük sahtekârın resmi:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

bu da piltdown adamı:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

peki mister charles neden bunu yapmıştı? ünlenmek için evrim yolunu mu seçti? neden? bu gibi sorular kendisine sorulamadı, çünkü kendisi 1916 yılında öldü. ama yine de, birinci dünya savaşı dönemi, ingiltere'nin itibarını yükseltme gibi bir amacının olduğunu düşünen insanlar da var.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bi de hikayesine falan bu fotoğrafı atıyorlar. ne maaanaaysaaaa
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

karadenizli gençlerin korkulu rüyasıdır.
toprak sahiplerinin -coğrafi konuma göre- ağustos, eylül aylarının belli dönemlerinde birer komandoya dönüşmesine vesile olan tarım ürünüdür.
devamını gör...

corona'ya inat şeker tadında bir bayram diliyorum sevgili canım yazarlar!
bu kez değil belki ama bundan sonraki her bayramımız sevdiklerimizle ve olmak istediğimiz yerde geçsin dilerim.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

merhabalar, 23 yaşındayım ve grafik tasarımcıyım. yüksek lisans için borca girdim ve para biriktirmeye çalışıyorum freelance her türlü işi yapıyorum. logo, afiş, illüstrasyon ve kurumsal kimlik gibi işlerle ilgileniyorum hızlı ve temiz çalışıyorum.ilgilenmek isteyen varsa bana ulaşırsa sevinirim.
devamını gör...

bir ay, karbonhidratsız, bakliyatsız, glutensiz, sütsüz, peynirsiz "yaşayabilip" unun ekmeğin şekerin tadını unutup, can sıkıntısından bir mozaik kek+çay kombinine teslim olmak, uyuyan devi uyandırmak...
devamını gör...

nickaltına bir nefes aldırmadığım yazar.

ne çekmişim ben, ben ne çekmişim yahu valla hatırlamirem. #1238404. senden çektiğim bir çok şey var ama içinde kahır yok. zorla beni mutlu etme çabaların, sürekli domates kapıp hadi gel yiyekte güneşin batışını izleyek 2 mutlu olak totemlerin, süpürgenin sapıynan yediğin dayak ve devamında kahkahalarla gülmemiz. gülmüş müydük? gecenin bir yarısı bir yorganın salona doğru gittiğini hatırlıyorum. bu ne ola ki demiştim. odacağızında uyuyamayan yorgan salona taşınıyormuş meğer gecenin bir yarısı yahu arkadaşım benim tek kişilik cillop odam varken salonda ne işin var gel ayak ucuk baş ucuk uyuyak sabahta tavanı izleriz'ler falan... ay neler neler... o yorganı özledim kank yine kapıp geçsene salona bende ucundan yakalayam.

yunanistan işini hiç karıştırma gittik 3 gün kaldık başımıza gelmeyen kalmadı. çeşitli vaatlerle kandırdı beni dedi benim ana tarafım buralı hangi kapıyı çalsak bizi misafir ederler baktık kapılar hep duvar.
meğer ana tarafı komple ülke değiştirmiş yanılıp yazılıp gelir diye.

allahtan benim baba tarafı oralıda bir iki çöp konteynır yanı bulduk. allahtan?
orada da 3 gün tuttular işte. etmesinler mi bizi sınır dışı. etmesinler lütfen. (yoo ettiler vallahh aha çarpıldım.)sonra verdim tüm tasolarını aldım tüm misketlerimi dedim türkan'a selam söyle. şimdi küsüm bak konuşmuyorum yukarıdaki arkadaşla. (dün sahilde rutin sahil turu u atarken bir aile, bak aile diyorum sahilde çöp konteynerını kendilerine yuva yapmıştı. kedi köpek değil ha. bildiğin ya afgan ya suriyeli bir aile. üzülsem mi kızsam mı sövsem mi bilemedim? yeri bura değil zati.) hayır o kadar sözler ver ordan maldivler'e geçeceğiz de. (oradan hahaha nasıl geçeceksek artık hayal gücü idare ediver) sonra hopp olaylar olaylar...

arkadaşım, arkadaşımın arkadaşı arkadaşımdır dediyse şimdi bizim küslük ne oliyy? kafam karıştı eyice.

şimdi bu ne dedi dedin mi? yoo demedin. ben işte banu bu der bir şeyler. seni eyaletim ilan ettiğim zamanlar oldu hatırlarsan. saçmalama ve hayal gücüm pek yüksek. idare ediverin. (o anlaşmayı bulup buraya atasım geldi.)

kendinize cici bakın bana pek bakmayın. öptüm.
devamını gör...

yunus. sanırım önce havuzlu villaya taşınmam gerekecek.
devamını gör...

o kadar huzurla doluyor ki içim.. benim miniği bazen dizlerimde uyutuyorum yani kendim birinin dizinde uyusam o kadar rahatlamam.... ilaç resmen...
(minik kardeşim oluyor bu arada, kendi çocuğum değil. yanlış anlaşılmasın..)
devamını gör...

yıllar sonra ögrendim ki; anlaşılmak için bağırıp çağırmana gerek yokmuş. sesini duymak isteyene bir fısıltın yeter.
farid farjad

sesinizi duyacak ruhlar bulun dostlar. inaniyorum o zaman mutlu olacaksınız.
devamını gör...

altın çikolata. bir de bisküvi ve lokum. lokumlu bisküvi yapardı bize elleriyle. çok güzel yıllardı.
devamını gör...

akp dönemine denk gelmek. doğumgünümde dedemin ölmesi ve bir daha hiç doğumgünü kutlayamamak.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim