hissedilen yaş
bazen 20 bazen 40 bazen 3 değişiyor sürekli. ruh halim çok değişken içimde 2-3 insan var bildiğin.
devamını gör...
ak gezenler
aa bizim ülkemizde de var bunlardan. *
devamını gör...
normal sözlük'te tüm yazarların evli olması
beni kim evli saydı ? bozulurum ama .. cillop gibi evde kaldım.
devamını gör...
yazarların bu ara en çok dinledikleri şarkı
devamını gör...
normal sözlük yazarlarının berber anıları
yolda ilerliyorum yanımda bir cam var. döndüm üstüm başım düzgün mü diye bir bakayım dedim. tam her şey yolunda deyip devam edecekken en az 10 erkeğin bana döndüğünü fark ettim.
herhalde ilk defa berber camında kendine bakan bir kız gördüler ya da onları kestiğimi düşündüler bilemiyorum. ama utanç vericiydi kabul ediyorum.
herhalde ilk defa berber camında kendine bakan bir kız gördüler ya da onları kestiğimi düşündüler bilemiyorum. ama utanç vericiydi kabul ediyorum.
devamını gör...
ben sana evlenme demiştim
zevkle sarf etmek istediğim cümle- ama içimden.
olmuş şeyler için bunun bir mantığı yok, söyledin eee noldu!? kes sesini işte.
olmuş şeyler için bunun bir mantığı yok, söyledin eee noldu!? kes sesini işte.
devamını gör...
yemin ettim
tarkan'ın da çok güzel yorumladığı şarkı.
devamını gör...
abd'nin afganistan'dan çekilmesi
isaf misyonunun 2014 yılında sona ermesinin ardından afganistan'da nato varlığı sadece eğitim ve destek amaçlı personelle sınırlandırılmıştı.
amerika yine 2012 -2016 yılları arasında afganistan'daki varlığını kademeli olarak azaltmıştı.
afganistan güvenlik güçleri hazır olmadan nato ve amerikan askerlerinin azaltılması kararının neticesinde 2014'den bu yana afganistan'da taliban tekrar güç kazanmaya başladı. siyasi ve sosyal baskılar kadın ve çocuk hakları başta olmak üzere daha önce çıkarılan yasaların ve uygulamaların değiştirilmesine neden oldu. afganistan'da kimi eyaletler neredeyse tamamen taliban kontrolüne girerken, sivillerin ölümüye sonuçlanan saldırılar artmıştır.
afganistan güvenlik raporunun detayları için buradan
abd başkanı biden'ın afganistan'da kalan amerikan askerlerin tamamınının 1 mayıs 2021'den itibaren kasım ayına kademeli olarak ülkeyi terkedeceğini açıklaması afganistan'a vurulan ikinci darbedir.
bugüne kadar afganistan'da güvenlik, sosyal ve ekonomik gelişme alanında yapılanların boşa gitmesidir.
kadın aktivistler, sosyal dernekler ve medya çekilmenin ülkede ve bölgede yaratacağı sorunlara dikkat çekmekteler.
buradan
amerika yine 2012 -2016 yılları arasında afganistan'daki varlığını kademeli olarak azaltmıştı.
afganistan güvenlik güçleri hazır olmadan nato ve amerikan askerlerinin azaltılması kararının neticesinde 2014'den bu yana afganistan'da taliban tekrar güç kazanmaya başladı. siyasi ve sosyal baskılar kadın ve çocuk hakları başta olmak üzere daha önce çıkarılan yasaların ve uygulamaların değiştirilmesine neden oldu. afganistan'da kimi eyaletler neredeyse tamamen taliban kontrolüne girerken, sivillerin ölümüye sonuçlanan saldırılar artmıştır.
afganistan güvenlik raporunun detayları için buradan
abd başkanı biden'ın afganistan'da kalan amerikan askerlerin tamamınının 1 mayıs 2021'den itibaren kasım ayına kademeli olarak ülkeyi terkedeceğini açıklaması afganistan'a vurulan ikinci darbedir.
bugüne kadar afganistan'da güvenlik, sosyal ve ekonomik gelişme alanında yapılanların boşa gitmesidir.
kadın aktivistler, sosyal dernekler ve medya çekilmenin ülkede ve bölgede yaratacağı sorunlara dikkat çekmekteler.
buradan
devamını gör...
sözlük yazarlarından denemeler
nurullah ataç "deneme benin ülkesidir." der tanımlamak için.
bugün biraz benden olsun. uzun zamandır dökmedim içimi birazcık saçılayım, belki huzur da gelir.
garip günler yaşıyorum. birçok insan hayatın akışına devam etmek zorunda kalırken ben yeni bir hayat yarattım kendime bu pandemi süreciyle birlikte. ve anladım hayatımda insanın ne denli kıymetli olduğunu, sanal bir hayatı yaşamaya başlayınca.
mutsuz muyum? hayır değilim elbette. uyum yaşamımın mottosudur. birçok şehir değiştirme, birçok insanı hayatına almak durumunda kalmam sebebiyle de kolayca adapte olmayı öğrendim. ya da zaten bu, bana bağışlanmış bir hediyeydi doğumla. çünkü hiçbir zaman yalnızlık nedir bilmedim. etrafımda hep bir kalabalık vardı ve genel olarak da sohbetlerin içindeydim.
şimdiyse biraz bükük hissediyorum. paylaştıklarım sesin tonunu, vurgusunu kullanmadan bir platforma gidiyor ya da bir kameranın ardından sevdiğim insanlarla bir aradaymış gibi vakit geçirmeye çalışıyorum. uzun saatler evde yalnız başıma kalıyorum. bir ekrana, bir kitaba ya da camdan dışarıya dönük bir yüzle bir günü daha geceye tek başıma bağlamaya çalışıyorum.
akşam olunca yalnızlık gidiyor da günün üçte biri biraz çok gelmeye başladı sanki artık bana.
hayat yavaş yavaş normale dönse de bende kavuşsam eski hayatıma diyorum. sonra birden bu yaşam biçiminin konforu aklıma geliyor. işe gidip gelmek için harcadığım üç saatin olmaması bir tek can evimden vuruyor.
yine de insanın insana ihtiyacı varmış. uzun zamandır görmediğin dostu karşında bulunca sıkı sıkı sarılıp öpmek istiyormuş insan. ve bunun kıymetini hiç de bilmiyormuşuz.
evde spor da yapılıyormuş ama salona gidince üç beş hasbihal etmek farklı bir tat veriyormuş.
çok sevdiğim müzikleri kalabalıkların içinde dans ede ede dinlemek de daha güzelmiş.
hele ki bir masaya dostlar ile toplanıp güle oynaya yemek yemek, içtiğin kadehi tokuşturup birilerine kaldırmak yemeğin de muhabbetin de tadını arttırıyormuş.
bu yüzdendir ki mutluyum ama özlemişim de çokça.
bugün biraz benden olsun. uzun zamandır dökmedim içimi birazcık saçılayım, belki huzur da gelir.
garip günler yaşıyorum. birçok insan hayatın akışına devam etmek zorunda kalırken ben yeni bir hayat yarattım kendime bu pandemi süreciyle birlikte. ve anladım hayatımda insanın ne denli kıymetli olduğunu, sanal bir hayatı yaşamaya başlayınca.
mutsuz muyum? hayır değilim elbette. uyum yaşamımın mottosudur. birçok şehir değiştirme, birçok insanı hayatına almak durumunda kalmam sebebiyle de kolayca adapte olmayı öğrendim. ya da zaten bu, bana bağışlanmış bir hediyeydi doğumla. çünkü hiçbir zaman yalnızlık nedir bilmedim. etrafımda hep bir kalabalık vardı ve genel olarak da sohbetlerin içindeydim.
şimdiyse biraz bükük hissediyorum. paylaştıklarım sesin tonunu, vurgusunu kullanmadan bir platforma gidiyor ya da bir kameranın ardından sevdiğim insanlarla bir aradaymış gibi vakit geçirmeye çalışıyorum. uzun saatler evde yalnız başıma kalıyorum. bir ekrana, bir kitaba ya da camdan dışarıya dönük bir yüzle bir günü daha geceye tek başıma bağlamaya çalışıyorum.
akşam olunca yalnızlık gidiyor da günün üçte biri biraz çok gelmeye başladı sanki artık bana.
hayat yavaş yavaş normale dönse de bende kavuşsam eski hayatıma diyorum. sonra birden bu yaşam biçiminin konforu aklıma geliyor. işe gidip gelmek için harcadığım üç saatin olmaması bir tek can evimden vuruyor.
yine de insanın insana ihtiyacı varmış. uzun zamandır görmediğin dostu karşında bulunca sıkı sıkı sarılıp öpmek istiyormuş insan. ve bunun kıymetini hiç de bilmiyormuşuz.
evde spor da yapılıyormuş ama salona gidince üç beş hasbihal etmek farklı bir tat veriyormuş.
çok sevdiğim müzikleri kalabalıkların içinde dans ede ede dinlemek de daha güzelmiş.
hele ki bir masaya dostlar ile toplanıp güle oynaya yemek yemek, içtiğin kadehi tokuşturup birilerine kaldırmak yemeğin de muhabbetin de tadını arttırıyormuş.
bu yüzdendir ki mutluyum ama özlemişim de çokça.
devamını gör...
anlık mutluluk veren şeyler
çamaşır sepetinin boş,yıkananların katlı şekilde yerinde olması.
devamını gör...
köpek balığı yüzgeci çorbası
çin mutfağında statü ve zenginlik sembolü olan, köpekbalığı yüzgecinin jöle kıvamına getirdiği fakat tadını diğer malzemelerden alan, tavuk ve domuz eti suyu ile yapılan çorbadır. geleneksel çin tıbbında kan dolaşımını hızlandırdığı, yaşam enerjisi verdiği düşünülür.
avlanan köpekbalıkları yüzgeçleri kesildikten sonra tekrar denize bırakılıyor, yüzgeçsiz kalan köpekbalığı ise kısıtlı hareket ve kan kaybı ile zamanla hayatını kaybediyor.


izlediğimiz jaws tarzı filmlerle, medyanın korku pompalaması ile köpekbalıklarını birer canavar olarak görmekteyiz. gerçekte ise insanlara tüm dünyada yüz civarı köpekbalığı saldırısı olmaktadır. bunların da sadece yüzde on kadarı kötü sonuçlanmaktadır. insanlar ise yılda 73 milyon köpekbalığını zenginliğini tatmin etmek ve inandıkları sapkın alternatif tıp öğretileri için öldürmektir.
sizce hangimiz daha canavarız?
avlanan köpekbalıkları yüzgeçleri kesildikten sonra tekrar denize bırakılıyor, yüzgeçsiz kalan köpekbalığı ise kısıtlı hareket ve kan kaybı ile zamanla hayatını kaybediyor.


izlediğimiz jaws tarzı filmlerle, medyanın korku pompalaması ile köpekbalıklarını birer canavar olarak görmekteyiz. gerçekte ise insanlara tüm dünyada yüz civarı köpekbalığı saldırısı olmaktadır. bunların da sadece yüzde on kadarı kötü sonuçlanmaktadır. insanlar ise yılda 73 milyon köpekbalığını zenginliğini tatmin etmek ve inandıkları sapkın alternatif tıp öğretileri için öldürmektir.
sizce hangimiz daha canavarız?
devamını gör...
meşe palamudu
türkiye'de yetişen meşe ağacının sap kısmı kapalı ve oval, diğer kısmı açık olan ve içinde pelit denilen kestane türünden yemişi olan sert ve tırnaklı bir meyve. bazı türlerinin pelidi uzunca olur, kabuğundan dışarı çıkar ve fındığa benzer. pelidin tatlıları olmakla birlikte genellikle acıdır ve hayvan yemi olarak kullanılır. alakabak kuşu ve sincap, tavşan gibi kemirgen yabanıl hayvanların en önemli besin kaynağıdır. palamut ise tanen bakımından zengindir ve şırası sepicilikte ve boya sanayiinde kullanılır.
devamını gör...
sözlük yazarlarının yaşları
yaşım yirmi üç, sana kırk senedir aşığım.
sevgili bleda yaman'a selam olsun. şiirini kendi yaşımıza uyarlamayı seviyoruz. affet abi.
sevgili bleda yaman'a selam olsun. şiirini kendi yaşımıza uyarlamayı seviyoruz. affet abi.
devamını gör...
geceye bir 90'lar şarkısı bırak
seden gürel-çalkala.
devamını gör...
behzat ç. dizisindeki harun karakteri
seviyorum merkez
-merkez dinlemede
seviyorum ulan anladın mı seviyorum merkez
-anlaşılmadı tamam
lan biriniz de anlayın be! seviyoruuum merkezz seviyorum anladın mı ? seviyorummmm..
-gereksiz anons yapmayalım. kodun ne senin?
kodu.. kodu söyleyim ben. kodu söyleyim ben kodu. kodu: hayatımın (bkz: bippp) kodu!!!
repliğiyle tanıdığımız abur cubur canavarı, sevdiği kız için ingilizce öğrenen behzat ç' nin sevilen karakteridir.
-merkez dinlemede
seviyorum ulan anladın mı seviyorum merkez
-anlaşılmadı tamam
lan biriniz de anlayın be! seviyoruuum merkezz seviyorum anladın mı ? seviyorummmm..
-gereksiz anons yapmayalım. kodun ne senin?
kodu.. kodu söyleyim ben. kodu söyleyim ben kodu. kodu: hayatımın (bkz: bippp) kodu!!!
repliğiyle tanıdığımız abur cubur canavarı, sevdiği kız için ingilizce öğrenen behzat ç' nin sevilen karakteridir.
devamını gör...
yemek için yaşamak vs yaşamak için yemek
yaşamak için yemek gerektiğini biliyorum, hatta yaşamak için yeterli olan miktarın ne kadar az olduğunu da çok iyi biliyorum, ama çocukluktan verilmiş bize karbonhidrat zehiri, özellikle tatlı, bilinçaltımızda ödül kategorisine kaydedilmiş, çay sofrası, pasta kutlaması, pizza partisi filan, bizi mutlu eden esas şey yediklerimiz değil aslında, önceliklerimizi değiştirmemiz lazım, başka kavramlara odaklanmamız lazım, böyle yazması kolayda işte, o kafalara gelmeye yetmiyor, bülent ortaçgil inde dediği gibi "anlamak çözmeye yetmiyor" maalesef.
devamını gör...
türklerin başarılı olduğu alanlar
dışı seni içi beni yakar ülkemizin bu sefer de güzelliklerini ve başarılarını konuşalım talebiyle açılmış başlıktır. belki birçok şeyi cımbızla bulacağız ama, ilk akla gelenlerden başlayalım.
(bkz: güreş)
(bkz: türk edebiyatı)
(bkz: güreş)
(bkz: türk edebiyatı)
devamını gör...


