aramıza yeni katılmış sevgili yazar, hoşgelmiş...
takibe aldım efendim. ilk nickaltınız da benden olsun öyleyse. *
ayrıca nickinize bayıldım...
devamını gör...

hüznün, acının düşünceye teslim edilmiş olmasına üzülüyorum ama şüphesiz ki bir yasadır bu.”
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bu işte bi terslik var denilen olay. şimdi demin bir daha mesaj aldım gençler. adamın biri “seni erkek zannediyorlar yine iyi, beni de kadın zannedip sürekli yürüyorlar” diye. adam kendinin erkek olduğuna ikna edememiş birilerine lan düşünün ya. ben de ikna edemiyorum kadın olduğuma. ne yapsak bilemedim. gelişine çakacağım artık, sabaha kadar tokuştururuz ne yapalım. bıktık, yapacak bir şey yok.

neyse ben bi sigara molasına çıkayım. yine atarlarım geldi hoşçakalın.
devamını gör...

bu teknolojik telefonlar birer mucize. gerçi bu nesneye artık telefon denmez. hem fotoğraf makinesi hem film kamerası hem müzik seti hem ansiklopedi hem gazete hem sinema... içinde yok yok.
bir tek zil çaldığı zaman kapıyı açamıyor. yakında onu da yaparlar.
devamını gör...

bir meslek. kulağa öyleymiş gibi geliyor.

vallahi hak ettiğimi söke söke alırım arkadaş! alana da saygı duyarım. *

hakkını almak utanılacak bir şey değil. "başkasının madalyasını bana ver" gibi bir şey yapmıyoruz ki utanalım. hatta keşke "karmam yetse de şunu bunu alsam" diyen arkadaşlar da karmalarını boş yaparak değil madalyalı tanım yazarak yükseltmeye çalışsa. öyle yapsalara daha kısa sürer işleri ama işte bir şey dedik mi kötü oluyoruz. gerçi bana ne, kim ne yazıyorsa yazsın! benim yazdıklarıma karışmasınlar, yeterli...

kendi adıma şunu da söyleyeyim, ben madalya var diye yazmıyorum o tanımları. hangi sözlük hesabıma bakarsanız bakın benzer tanımları görürsünüz. o yüzden ne diyoruuuuz; oyna devam!
devamını gör...

bir kişi hakkında yargıya varmak, nasıl bir kişi olduğunu öğrenmek mi istiyorsunuz? o hâlde onun hakkında söylenen sözler yerine, yaptığı işe bakınız. çünkü yaptığı o iş, onun ne kadar sorumlu, bilgili ve yetenekli olduğunu açığa çıkarır.
devamını gör...

öncelikle atalarım: bilge kağan , yüce türk atatürk

daha sonra: diyojen , sokrates , platon , descartes , sun tzu vb. birçok farklı zaman dilimi, coğrafi alanlarda yaşamış filozoflar...
devamını gör...

bir dönem roma imparatorluğu tarafından kullanılan (bkz: krallık) yönetiminde en üst tabakada yer alan insanların oluşturduğu sınıftır.

bu sınıfın oy kullanma hakkı vardır.

kaynak: tarih notlarım.
devamını gör...

ben komple yazar yazar dolaşıp madalyalı tanım okumak yerine tüm madalyalı tanımları bir başlık altında toplanmasını rica ediyorum. biliyorum herkes farklı konseptlerde yazıyor ama orayı da ona göre ayırabilirsek, bilim dallarına göre gruplandırma ve tabiki sanat, okumak isteyenler için müthiş kolaylık olacaktır.
devamını gör...

resim çiziyorum. çöp adam falan...
şarkı söylüyorum... horoz gibi çıkan sesimle falan...
devamını gör...

yürümesi için elini tutup yardım ettiğim 70 küsur yaşındaki ingiliz teyzenin "seni çapkın" deyip göz kırpması. ben de yol boyunca flört ettim kendisiyle. en son kocasını düelloya davet ediyordum.
devamını gör...

sanki biri iki eliyle boğazınıza sarılmışta, sizi öldürecekmiş gibi zuhur eden bir duygu.

bu aralar sıklıkla böyleyim.
boğulacak gibi.
kendimi rus edebiyatı romanlarında gibi hissediyorum.
kaderimi dostoyevski mi yazdı acaba?
cebimdeki son 50 ruble ile karlı bir petersburg akşamı, karlı ve soğuk bir sokakta çıtırdayan zemine basarak, sağa sola sarsılarak yürüyor gibiyim.
devamını gör...

çok uzun zaman sonra ilk defa erken uyuyacağım, * iyi geceler sözlük.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ne zaman okusam göz yaşlarıma mani olamadığım muhteşem bir didem madak şiiridir. okurken imgeler boğazınızda somut birer düğüme dönüşür.


"iki sigaram kaldı bu gece için maviş anne
iki muhabbet kuşum.
iki kendim varmış maviş anne
biri benmişim, biri mutsuz
ben ölürsem maviş anne, mutsuza kim bakacak?
dünyaya bile bir dünya anne lazım.
biri sen ol maviş anne, biri ben.
dünyanın bütün sabahlarına iki bilet al da
birlikte gidelim maviş anne

bana da kendi serüvenimden bir yer ayırt,
şefkate söyle o da gelsin.
özledim onu, o da gelsin saçlarıma dokunsun
bilir misin, büyüler bile ninniyle büyür
temiz kokan pazen gecelikler, şehriye çorbası...
hepsi, hepsi ninniyle büyür.
bilir misin maviş anne?
ben çekildiğim her fotoğrafta
defolu bir kelebek gibi çıkarım.
mavi kareli gömleğiyle hatırladıkça babamı
kırpıp kırpıp fotoğrafları, döküyorum başımdan aşağı

sanırım ben assolist oldum maviş anne
şimdi mutluyum
geçmişini mi yok ettin kızım diye soran
bir babadan kurtuluşumu kutluyorum
babama söyle, o gelmesin maviş anne
birileri mutsuzsa, mutsuzlara nergis yolla,
bir kırmızı battaniye,
onlara bir mutluluk çadırı yolla
sonra belki, ben de gelirim

kuşlarımı da bırakayım gitsinler
dışarıda ölürler mi sence
postacı mektup bile getirmezse onlardan
ben bir anne gibi ağlarım sonra
bırakmayayım, gitmesinler bari maviş anne
ölürler yazık dışarıda!
onlar birer yıldız olursa
biri mavi, biri yeşil
ben onlara bakarım maviş anne.

kalbimi de büyüttüm sonunda
artık bazen gözlerime tırmanıp bakıyor sokağa
kirpiklerime tutunuyor, o ince parmaklıklara
öyle çok büyüdü yani, görsen şaşarsın.
kalbim sanırım büyüyünce
sokaklarda ağlayan biri olacak
rezillik yani maviş anne!

kalbim komik kaçacak
kaçmaması için sen en iyisi kalbime de
benim serüvenimden bir yer ayırt
aman, mutsuz bir yer olmasın!
iki sigaram kaldı bu gece için
yüzyıl yetecek çocukluğum,
iki muhabbet kuşum,
biraz da ateşim var.
dua ediyorum ateşe
vazgeçsin diye beni yakmaktan bu gece
dünyanın bütün sabahları için iki bilet al maviş anne
aman umutsuz bir yer olmasın!



iki kendim varmış maviş anne
biri benmişim biri mutsuz
ben ölürsem maviş anne, mutsuz için
dünyanın bütün sabahlarına bir bilet al.
ben ölürsem mutsuza iyi bak!"
devamını gör...

dondurmayı ısırarak değil, ancak çubuğuyla cima eyleyerek gerçekleştirilebilecek misyon. şimdi hemcinslerime laf sokmak falan istemiyorum ama insaf be kardeşim! kadınların pozlarına bakılırsa aşağıda farklı şeyler dönüyor.

luci, beni kendine uyduruyorsun. açma şu başlıkları.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

evgeny grinko ise bayılırsınız ama sanayicilerimize laf edersiniz :d
devamını gör...

#694071
vocaroo.com/1lsCRYGBFu4V

bir, sekülerlesen çılgın hafız şiiri. hakikaten çok beğendim. kendisinden rica ettim, o da kırmadı beni sağ olsun, seslendirmeyi denedim.

bayılıyorum ya bu ara böyle deli deli şiirlere. ben de deli deli okumaya çalıştım, umarım cringe olmamıştır.*
devamını gör...

eser miktardadir..
bazılarına ise sadece koklatilmistir..
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim