normal sözlük'te yapılan haksızlıklar
başlık "maraş çöreği" tarafından 25.05.2025 01:35 tarihinde açılmıştır.
1.
radyoda arabeskin yeterince push edilmemesi bunlardan biri* sayılabilir.
ötekisi de azizim kgb’nin süresi var belki ondan mı acaba dedirtmiştir.
edit: #3581825 o zaman ben de kayrılıyorum, benim de tanımsız entry’lerim var.
hatta ben flood bile yaptım peheeyy siz ne diyonuz*. ama bence bunların cezası şikayete bağlı çalışmalı zaten.
not: şikayet etmeyin tekrar çaylak olmayalım durduk yerde, bunca zamandan sonra picasso olmak istemiyorum.
ötekisi de azizim kgb’nin süresi var belki ondan mı acaba dedirtmiştir.
edit: #3581825 o zaman ben de kayrılıyorum, benim de tanımsız entry’lerim var.
hatta ben flood bile yaptım peheeyy siz ne diyonuz*. ama bence bunların cezası şikayete bağlı çalışmalı zaten.
not: şikayet etmeyin tekrar çaylak olmayalım durduk yerde, bunca zamandan sonra picasso olmak istemiyorum.
devamını gör...
2.
evet bazı modlar resmen kafayı yemiş durumda türkiye de adalet nasılsa onlarda o şekilde bir adalet uygulaması yapıyorlar burada.
devamını gör...
3.
biraz da yazarlar tarafından yapılanları açıklayalım. mesela yapmadığım işlemler için kaç kez linç edilmeye çalışıldım. hoş army'ye işlemez ama çalışıldı mı çalışıldı. tabii ki moderasyonda olduğum için birkaç kişi hariç doğrunun yanında olan olmadı. böyle durumlarda çoğu yazar sırf bir yazar moderasyondan birine karşı geliyor diye onun yanında olmayı tercih ediyor, olayın aslını dahi bilmeden.
1) görevimin ilk zamanları ben daha görevde değilken verilip alınan bir madalya için sevdiklerimden çıkması yönünde beddua edildi şahsıma.
2) yetkim olmamasına rağmen bir yazar onun tanımını sildiğimi iddia etti. kankaları tarafından olayın aslı bilinmese de savunuldu. yapmadığım işlem için hakarete uğradım.
3) bir yazar özel mesaj ifşa etmişti. yasak olduğunu belirttiğim için olay çıkardı. kankalarına, açtığı başlığa tanım yazması için özelden istekte bulundu :d yani kural hatırlatması yaptığım için eleştirildim.
4) bir yazar onu uçurduğumu iddia etti. yetkim yok tabii ki açıklamama gerek yok ama yine bahsetmiş olayım.
5) bir yazar kendisinin alıntılı tanımına madalya vermeyip başkasının hak eden intihalsiz tanımına madalya verildiği için yazarı kayırdığımı iddia etti. madalyayı ben vermemiştim ama görsem verirdim çünkü hak ediyordu.
daha çok vardır da hatırlayabildiklerim bu kadar. genelde dalgasını geçerim hatta günah keçisiyim diye, ama mağdur edebiyatına gerek yok. bence insanın bir çizgisi olmalı. eğer varsa yazarlara yapılan bir haksızlıkta da, moderasyondan kişilere yapılan haksızlıkta da o çizgide durabilmeli.
ha bir de insan önce iğneyi kendine batırmalı sonra çuvaldızı elemeli.
1) görevimin ilk zamanları ben daha görevde değilken verilip alınan bir madalya için sevdiklerimden çıkması yönünde beddua edildi şahsıma.
2) yetkim olmamasına rağmen bir yazar onun tanımını sildiğimi iddia etti. kankaları tarafından olayın aslı bilinmese de savunuldu. yapmadığım işlem için hakarete uğradım.
3) bir yazar özel mesaj ifşa etmişti. yasak olduğunu belirttiğim için olay çıkardı. kankalarına, açtığı başlığa tanım yazması için özelden istekte bulundu :d yani kural hatırlatması yaptığım için eleştirildim.
4) bir yazar onu uçurduğumu iddia etti. yetkim yok tabii ki açıklamama gerek yok ama yine bahsetmiş olayım.
5) bir yazar kendisinin alıntılı tanımına madalya vermeyip başkasının hak eden intihalsiz tanımına madalya verildiği için yazarı kayırdığımı iddia etti. madalyayı ben vermemiştim ama görsem verirdim çünkü hak ediyordu.
daha çok vardır da hatırlayabildiklerim bu kadar. genelde dalgasını geçerim hatta günah keçisiyim diye, ama mağdur edebiyatına gerek yok. bence insanın bir çizgisi olmalı. eğer varsa yazarlara yapılan bir haksızlıkta da, moderasyondan kişilere yapılan haksızlıkta da o çizgide durabilmeli.
ha bir de insan önce iğneyi kendine batırmalı sonra çuvaldızı elemeli.
devamını gör...
4.
bu masada da yokum.
bana da haksızlık yap ey moderasyon.
bana da haksızlık yap ey moderasyon.
devamını gör...
5.
geçen söyledim.
siz dedim aksini yapmazsanız kitapsızsınız dedim. halen alıntıya alınmamış paylaşımlarım var. halen alıntıya alınmamış paylaşımlar var. demek ki kitapsızlar.
ben allah'ın oğlundan çekinmem, gelir o, masaya oturur efendi efendi derdini anlatır.
unutmadım.
siz dedim aksini yapmazsanız kitapsızsınız dedim. halen alıntıya alınmamış paylaşımlarım var. halen alıntıya alınmamış paylaşımlar var. demek ki kitapsızlar.
ben allah'ın oğlundan çekinmem, gelir o, masaya oturur efendi efendi derdini anlatır.
unutmadım.
devamını gör...
6.
bence ben bu sözlükte uzun bir süre kayırıldım ya. atlamayın hemen, editör değildim o zamanlar, yazardım...
tamamen forumsal yazılar yazıyordum burada sürekli ve bu konuda hiç uyarı bile almamıştım, bırakın tanımlarımın silinmesini. sonra milletin şikayetleri dikkatimi çekmeye başladı, forumsal diye silindi tanımım falan diye. ben 2000'lerin başlarından beri forumcuydum ve yerli-yabancı forumlarda takılırdım sadece. 2022'de buraya gelene kadar da hiç sözlük yazarlığını bırakın okurluğu bile yapmamış sayılırdım. işte o forumculuk alışkanlığımdan öyle tanımlar girmeye devam ettim. tanım bile demiyordum aslında yazdıklarıma. bana "yazar" denince de tuhafıma gidiyordu. o denli sözlükçülükle alakasızdım yani. böyle uzuuuuuuuuuuuun süre forumcu gibi devam ettim burada. işte o milletin şikayetleri falan dikkatimi çekti bir ara. sonra bari bu formatı öğreneyim dedim ve forumsallığı azalttım yazılarımda. forumsal yazsam bile altına, "tanım: çok sevdiğim bir kitap." gibi şeyler yazmaya başladım.
bir uyarı bile almadım bu konuda, bir tanımım bile forumsal/tanımsız diye silinmedi sevgili yazarlar. beni kayırdılar bence bayağı ya. haha. ama editör olmamdan öncesinden bahsediyorum, tekrar altını çizeyim. zaten 2 seneye yaklaştı veya o kadar oldu galiba editör olalı. editör olduğumda zaten sözlük yazarlığına yeterince hakimdim artık.
tanım: milletin yazıları forumsal/tanımsız denerek silinirken benimkilerin silinmemesi bence haksızlık sayılabilir. yani benimkilere de aynı muamele yapılmalıydı. *
ekleme: #3581831; ben her türlü başlığa forumsal yazıyordum ama canımcım. ^^
tamamen forumsal yazılar yazıyordum burada sürekli ve bu konuda hiç uyarı bile almamıştım, bırakın tanımlarımın silinmesini. sonra milletin şikayetleri dikkatimi çekmeye başladı, forumsal diye silindi tanımım falan diye. ben 2000'lerin başlarından beri forumcuydum ve yerli-yabancı forumlarda takılırdım sadece. 2022'de buraya gelene kadar da hiç sözlük yazarlığını bırakın okurluğu bile yapmamış sayılırdım. işte o forumculuk alışkanlığımdan öyle tanımlar girmeye devam ettim. tanım bile demiyordum aslında yazdıklarıma. bana "yazar" denince de tuhafıma gidiyordu. o denli sözlükçülükle alakasızdım yani. böyle uzuuuuuuuuuuuun süre forumcu gibi devam ettim burada. işte o milletin şikayetleri falan dikkatimi çekti bir ara. sonra bari bu formatı öğreneyim dedim ve forumsallığı azalttım yazılarımda. forumsal yazsam bile altına, "tanım: çok sevdiğim bir kitap." gibi şeyler yazmaya başladım.
bir uyarı bile almadım bu konuda, bir tanımım bile forumsal/tanımsız diye silinmedi sevgili yazarlar. beni kayırdılar bence bayağı ya. haha. ama editör olmamdan öncesinden bahsediyorum, tekrar altını çizeyim. zaten 2 seneye yaklaştı veya o kadar oldu galiba editör olalı. editör olduğumda zaten sözlük yazarlığına yeterince hakimdim artık.
tanım: milletin yazıları forumsal/tanımsız denerek silinirken benimkilerin silinmemesi bence haksızlık sayılabilir. yani benimkilere de aynı muamele yapılmalıydı. *
ekleme: #3581831; ben her türlü başlığa forumsal yazıyordum ama canımcım. ^^
devamını gör...
7.
bana yapıldığı kadar kimseye yapılmamıştır.
gelin görün ki halen burdayım.
ben de öyle bi manyağam.
bütün yönetimleri oldum olası sevmedim sevmem.
buradaki modlar gönüllülük esasıyla çalıştıkları için para yerine ego alıyorlar.
yapçak bişi yok.
gelin görün ki halen burdayım.
ben de öyle bi manyağam.
bütün yönetimleri oldum olası sevmedim sevmem.
buradaki modlar gönüllülük esasıyla çalıştıkları için para yerine ego alıyorlar.
yapçak bişi yok.
devamını gör...
8.
#3581825
bana da bundan yapıyorlardı. benim de forumsal başlıklara yazdığım forumsal tanımlarımı kayırıyorlardı. yeterince yaklaşsan görebilirdin içindeki tanımı aslında yar.
artık kayırmıyorlar.
ben de artık herkes gibiyim...
tanım: normal sözlük'te yapılan haksızlıkların yazarlar ve çaylak yazarlar tarafından dile getirildiği normal sözlük'te yapılan haksızlıklar konu başlığı tercih edilerek normal sözlük'te yazarlık yapan bir yazar tarafından düşünülüp başlık olarak açılan normal sözlük'teki yapılan diye belirtilen ancak diğer tüm yazarların ve çaylakların fikir beyan etmesi üzerine normal sözlük'ü normal sözlük yapan başlık açma imkanından faydalanıp düşüncelerini dile getirmek suretiyle tanım yapmak amaçlı açılmış olan başlık.
ekliyom büyücü: ben seni kayırırım sonuçta büyücüler ve cadılar için sonsuz bir anlayış vardır. hajsha.
bana da bundan yapıyorlardı. benim de forumsal başlıklara yazdığım forumsal tanımlarımı kayırıyorlardı. yeterince yaklaşsan görebilirdin içindeki tanımı aslında yar.
artık kayırmıyorlar.
ben de artık herkes gibiyim...
tanım: normal sözlük'te yapılan haksızlıkların yazarlar ve çaylak yazarlar tarafından dile getirildiği normal sözlük'te yapılan haksızlıklar konu başlığı tercih edilerek normal sözlük'te yazarlık yapan bir yazar tarafından düşünülüp başlık olarak açılan normal sözlük'teki yapılan diye belirtilen ancak diğer tüm yazarların ve çaylakların fikir beyan etmesi üzerine normal sözlük'ü normal sözlük yapan başlık açma imkanından faydalanıp düşüncelerini dile getirmek suretiyle tanım yapmak amaçlı açılmış olan başlık.
ekliyom büyücü: ben seni kayırırım sonuçta büyücüler ve cadılar için sonsuz bir anlayış vardır. hajsha.
devamını gör...
9.
eminim mod'lar şimdi ellerinde malt birayla erol taş kahkahası atarken ağızlarında ufalanmış cipsler döküle döküle tanımları okuyup gülüyorlar.
derdiniz onların çok da umurlarındaydı.
derdiniz onların çok da umurlarındaydı.
devamını gör...
10.
modlar beni escort olarak çağırdı o gece. paramı da vermediler. hem ayranımız döküldü hem tatsız olaylar yaşandı.
devamını gör...
11.
şu madalyaları öne çıkan tanımları filan ben hariç herkese bol keseden dağıtmışsınız.
hatta bu işi de biraz meriççe yapmışsınız*.
hatta bu işi de biraz meriççe yapmışsınız*.
devamını gör...
12.
yargılanacaksınız.
devamını gör...
13.
2 aydır buradayım. asla bir taraf tutma görmedim. siz daha uzun süredir buradasınız. saygı da duyarim. ancak, 5 kelime ile madalya alamazsin dedi hayıınnnnn! o kendini biliyor. şimdi isim verip rencide etmek istemiyorum. *
mis gibi dedim, 5 kelimenin aramızda lafı mı olur, atesliyim sana 5 kelime parası, ben kendime haram kelime yedirtti dedirtmem dedi.
kısacası, başkalarına yapılan haksızlık bana da yapılmış mıdır? ben 6 kelime parası mı atesleseydim? yoksa kafaya takacak konular değil mi? bu üçünü istiyorum....
tisikkirler...
mis gibi dedim, 5 kelimenin aramızda lafı mı olur, atesliyim sana 5 kelime parası, ben kendime haram kelime yedirtti dedirtmem dedi.
kısacası, başkalarına yapılan haksızlık bana da yapılmış mıdır? ben 6 kelime parası mı atesleseydim? yoksa kafaya takacak konular değil mi? bu üçünü istiyorum....
tisikkirler...
devamını gör...
14.
ben kayrıldım picasso yazar olamadı ben oldum.
devamını gör...
15.
bana çok büyük haksızlık yapıldı, hem de büyük başkan tarafından. güneşli bir günün gecesi, radyo yayını yapıyorum. konuğumla sohbet ediyoruz. saat olmuş gecenin 3'ü. birkaç deli arkadaş da dinliyor. sonra, bir mesaj aldım. baktım, yoldaş benjamin franlin yazıyor. elim ayağım titredi. "kaçın lan sahibi geldi" dedim.
sonra, o da yayına katıldı. sabahın ilk saatlerine kadar sözlükte neler yapılması lazım, neler yapılmıyor diye konuştuk. arada bize iş kitledi. sen şunu yaparsın, sen de bunu yaparsın diye.
tam bu sıralarda, bana bir vaatte bulundu. o zamanlar, mikrofonum yok. bilgisayarımın kendi mikrofonundan iki büklüm konuşmaya çalışıyorum. sesim kuyulardan geliyor. "sözlük olarak senin programa sponsor olalım. sana mikrofon alalım." dedi. bedava ve işime yarayacak bir şey olduğu için çok heveslendim. sözlükte o kadar yayıncı varken, en bu işten anlamayanını seçmesini de, "hayır işi niyetine yapıyor herhalde" diye yorumladım.
sonra, bekledim, bekledim, bekledim. günde yirmi beş defa mesajlarımı kontrol ettim. ne gelen var, ne giden. baktım, yayın günü geliyor ama hala mikrofonum yok. cumartesi öğlen gittim, mikrofon aldım geldim. parasını kendim verdim. kimse de bana sponsor olmadı. genç erkeklik hayallerimle oynadılar. bugüne kadar çıkıp bir yere yazmadım. gerçi, o gün programda söylendim ama o sayılmaz. içerik için yapılmış bir şey sonuçta. madem, bu başlık var artık, yazmış olayım.
yaaa, bana böyle büyük haksızlıklar yapıldı işte. hem de öyle mod, editör falan değil. direkt sözlüğün sahibi tarafından. bunu, görüp programa sponsor olmak isterse, artık kabul de etmeyeceğim. fakir ama gururluyum çünkü. yaşar usta gibi karşısına çıkıp, sert bir tirat atar, konuyu kapatırım.*
sonra, o da yayına katıldı. sabahın ilk saatlerine kadar sözlükte neler yapılması lazım, neler yapılmıyor diye konuştuk. arada bize iş kitledi. sen şunu yaparsın, sen de bunu yaparsın diye.
tam bu sıralarda, bana bir vaatte bulundu. o zamanlar, mikrofonum yok. bilgisayarımın kendi mikrofonundan iki büklüm konuşmaya çalışıyorum. sesim kuyulardan geliyor. "sözlük olarak senin programa sponsor olalım. sana mikrofon alalım." dedi. bedava ve işime yarayacak bir şey olduğu için çok heveslendim. sözlükte o kadar yayıncı varken, en bu işten anlamayanını seçmesini de, "hayır işi niyetine yapıyor herhalde" diye yorumladım.
sonra, bekledim, bekledim, bekledim. günde yirmi beş defa mesajlarımı kontrol ettim. ne gelen var, ne giden. baktım, yayın günü geliyor ama hala mikrofonum yok. cumartesi öğlen gittim, mikrofon aldım geldim. parasını kendim verdim. kimse de bana sponsor olmadı. genç erkeklik hayallerimle oynadılar. bugüne kadar çıkıp bir yere yazmadım. gerçi, o gün programda söylendim ama o sayılmaz. içerik için yapılmış bir şey sonuçta. madem, bu başlık var artık, yazmış olayım.
yaaa, bana böyle büyük haksızlıklar yapıldı işte. hem de öyle mod, editör falan değil. direkt sözlüğün sahibi tarafından. bunu, görüp programa sponsor olmak isterse, artık kabul de etmeyeceğim. fakir ama gururluyum çünkü. yaşar usta gibi karşısına çıkıp, sert bir tirat atar, konuyu kapatırım.*
devamını gör...
16.
(bkz: o konuda ona ben de çok kırgınım)
(bkz: haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır) sısısı
bize de çok haksızlık yapıldı (hem de tam 2 defa) ama ne editörü yaptı ne de moderasyonu yaptı. malumunuz efendim anladınız siz. yani bana bunları yapan size neler yapmaz be eyyy sözlük halkıımm.
sinirliliğine, stresine, mahlas rengine verdik görmezden geldik, büyüklük bizde kalsın dedik. gelen vurdu giden vurdu, ben vuramadım. şamar oğlanı mıyız lan biz? stres topu muyuz yoksa, stres çarkı mıyız? sözlük çarkını da geri getirin bu arada. neyse...
olsun ama yine de biz kocaman bir aileyiz. ıko'suyla *, modlarıyla ve editörleriyle. aile arasında olur öyle şeyler.
(bkz: haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır) sısısı
bize de çok haksızlık yapıldı (hem de tam 2 defa) ama ne editörü yaptı ne de moderasyonu yaptı. malumunuz efendim anladınız siz. yani bana bunları yapan size neler yapmaz be eyyy sözlük halkıımm.
sinirliliğine, stresine, mahlas rengine verdik görmezden geldik, büyüklük bizde kalsın dedik. gelen vurdu giden vurdu, ben vuramadım. şamar oğlanı mıyız lan biz? stres topu muyuz yoksa, stres çarkı mıyız? sözlük çarkını da geri getirin bu arada. neyse...
olsun ama yine de biz kocaman bir aileyiz. ıko'suyla *, modlarıyla ve editörleriyle. aile arasında olur öyle şeyler.
devamını gör...
17.
ben de önce erişim hakkımın elimden alınması, sonra madalyamın üstüne yatılması ve diğer madalyalarımı söktürdüm diye sözlüğe borçlandırılmam :d şeklinde katılmak isterim.
bence en büyük haksızlık bu zottirik şeyler de değil, tanım silmene izin vermemesi. gittiğinde bile tanımlarını bırakıyorsun burada. uçurulsam kalacak bunlarda mis gibi film ve kitap tanımlarım :d.
ikinci büyük haksızlık da yazarların birbirine yaptığı haksızlık aslında. insanlar tepkisiz ve omurgasız ve favcı olduğu için kolektif bir isyan hasıl olamıyor. herkes de kendi rahatsızlıkları olunca fırlıyor ortalığa ve dostlar el verin diyor. (sözlükte güzel ülkemin küçük bir örneklemini görüyorum ve içimi titretiyor bu durum :d)
bir kere haksızlıkla savaş gibi bir düstur ediniliyorsa elinden geldiğince her türlüsüne ses çıkaracaksın, sana dokunmayan yılanları ellemezsen sana dokunacağı gün de gelir.
şş modlar, flood kisvesi altında beni 3 gün uzaklaştırdınız erişim hakkımı elimden aldınız, bakın adamlar flood yapıyoz diyo ağzıylan :d hazır fırsat bulmuşken sesleneyim modlara :d.
neyse başlık güzel olmuş bu arada.
takibe alayım.
yeni nickimin hakkını vereyim.
edit:
#3581825
hayatım senin editör olmadığın, özellikle sözlüğün yeni açıldığı dönemlerde toplam 3,5 kişi yazıyordu zaten. 3-5 bişi yazılsın, gündem olsun, kaos olsun diye bir yazara (yiğido) fetöcü denmesine ses etmediler, kadın ceza almadı. senin tek derdin forumsal tanımlar olsun ya :d öldüm diyip dirilenler oldu, kadın tehdit edenler (isim vermiyom bacımı ortalara atmayım diye) oldu. orman kanunları buralar hep, 3,5 aklı başında yazar oyuyor onların da gözünü :d
bence en büyük haksızlık bu zottirik şeyler de değil, tanım silmene izin vermemesi. gittiğinde bile tanımlarını bırakıyorsun burada. uçurulsam kalacak bunlarda mis gibi film ve kitap tanımlarım :d.
ikinci büyük haksızlık da yazarların birbirine yaptığı haksızlık aslında. insanlar tepkisiz ve omurgasız ve favcı olduğu için kolektif bir isyan hasıl olamıyor. herkes de kendi rahatsızlıkları olunca fırlıyor ortalığa ve dostlar el verin diyor. (sözlükte güzel ülkemin küçük bir örneklemini görüyorum ve içimi titretiyor bu durum :d)
bir kere haksızlıkla savaş gibi bir düstur ediniliyorsa elinden geldiğince her türlüsüne ses çıkaracaksın, sana dokunmayan yılanları ellemezsen sana dokunacağı gün de gelir.
şş modlar, flood kisvesi altında beni 3 gün uzaklaştırdınız erişim hakkımı elimden aldınız, bakın adamlar flood yapıyoz diyo ağzıylan :d hazır fırsat bulmuşken sesleneyim modlara :d.
neyse başlık güzel olmuş bu arada.
takibe alayım.
yeni nickimin hakkını vereyim.
edit:
#3581825
hayatım senin editör olmadığın, özellikle sözlüğün yeni açıldığı dönemlerde toplam 3,5 kişi yazıyordu zaten. 3-5 bişi yazılsın, gündem olsun, kaos olsun diye bir yazara (yiğido) fetöcü denmesine ses etmediler, kadın ceza almadı. senin tek derdin forumsal tanımlar olsun ya :d öldüm diyip dirilenler oldu, kadın tehdit edenler (isim vermiyom bacımı ortalara atmayım diye) oldu. orman kanunları buralar hep, 3,5 aklı başında yazar oyuyor onların da gözünü :d
devamını gör...
18.
kurtlar vadisi'ni izleyen herkes su sahneyi bilir:
bazilarinin tanimlarini okudukca aklima bu sahne geldi yalan konusmayacagim ama kendi deneyimlerim dogrultusunda #3518145 no'lu tanimimdan alinti yapmayi uygun goruyorum:
buradan da slaven bilic ile bitireyim:
bilgili insanların yetkisi yok, yetkili olanların bilgisi yok
sozlugun kurulusundan beri suregelen olaylar silsilesidir.
bazilarinin tanimlarini okudukca aklima bu sahne geldi yalan konusmayacagim ama kendi deneyimlerim dogrultusunda #3518145 no'lu tanimimdan alinti yapmayi uygun goruyorum:
buradan da slaven bilic ile bitireyim:
bilgili insanların yetkisi yok, yetkili olanların bilgisi yok
sozlugun kurulusundan beri suregelen olaylar silsilesidir.
devamını gör...
19.
moderasyona tepki gösteren bazı yazarlar sataşma/hakaretten cezalı duruma düştü fakat benim için yazılan hakaret/sataşma tanımları silinmedi bile.
devamını gör...
20.
alıntı konusunda bu kadar hassas olunduğunu bilmiyordum yoldaş kitap yazıyor herhalde
devamını gör...