kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

"özlemek de,
özlenmek de güzel;
mesafelerin hiçliğini,
önemsizliğini,
söyler...
yeter ki sensizlik olmasın..."

ahmed arif
devamını gör...

bazı şeyleri tecrübe etmiş kişilerin yaptığı eylemdir. formül basit dostlar:
beklentiyi en aza düşür = kafan rahat olsun .
devamını gör...

uzun uzun yazacak durumda değilim. ben 20 yaşındaki evladını bir yurda emanet etmiş anneyim çünkü.
ahçıyı işe alan, bilmem ne vakfına yurt açma izni veren, öğrencileri bu tarz yerlere mecbur bırakan, hiçbir faciadan ders almayan hepimizin de dahil olduğu bir güruha ağzıma geleni sayıyorum sadece.
annesinin binbir ümitle evden okumaya uğurladığı kınalı kuzu kurban olmuş. bugün bir evde kıyamet var.
nasıl bu kadar sakiniz biz peki? ortalığı ayağa kaldırıp sorumluları aramamız gerekmez miydi?
soğuk suya atılıp ısıtılan kurbağaya dönüşümüzü tüm ülkede, yurtdışı temsilciliklerinde ve kktc'de coşkuyla kutlayabiliriz.
devamını gör...

ölümününden üç yıl önce eşine şu notu yazmış
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

abla ya allah razı olsun. çokça hoşbulduk.çok teşekkür ederim. bunu yapan ilk insanın senin gibi kalemi güçlü,iyi biri olması ayrı bir mutluluk verdi bana. senin yazdıklarından ilerliyorum,başka bir espirisi yok benimkilerin. yüreğimden ne gelirse onu yazıyorum buraya, inşallah okuyanlara
bir fayda sağlayacak değerdedirler de kimsenin zamanından çalmış olmuyoruzdur.
devamını gör...

ağladıktan sonra da türbeden fotoğraf atmış adam bizi çözmüş ağa
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

sağlığa zararlı besinleri tercih etmemek ve bu konuda titiz olmaktır kesinlikle.
devamını gör...

sırt üstü uzandığımda yıldızları görebileceğim, ağaçların arasındaki bir açıklıkta arkadaşlarla kamp yapmak..
devamını gör...

covid geldiğinden beri o kadar çok şeyden mahrum kaldık ve bu mahrumiyete o kadar çok alıştık ki tekrar normal hayata dönünce nasıl insanlar olacağız çok merak ediyorum.
yarın 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı, 2 yıldan beri doyasıya kutlayamadığımız bu bayramı öğrencilerim evlerini, balkonlarını süsleyerek, bana şarkı, şiir, ses kaydı atarak kutluyorlar. birçok şey içime batıyor ama en çok da çocukların en güzel zamanlarında evlerinde bayram kutladıklarını sanmaları çok üzüyor. az önce bana gönderdikleri videolardan sonra çocuklara ses kaydı attım, gelen cevaplar "öğretmenim panayır da kurulacak mı? şişme kaydıraklar da gelecek mi? hastalık bitecek mi?" keşke hepsine hemen evet tabi ki diyebilsem. "az kaldı diyorum, iyi dayandık ama dimi diyorum, siz dikkatli olun bitecek diyorum." ee benim öğrencilerim dikkat ediyor zaten, şu durumun vebali kimin boynuna ha? bazen çaresizlik hissi hüzünden daha ağır basıyor sanki değil mi?
devamını gör...

6 kez insanlı uzay uçuşu gerçekleştiren, sovyetler birliği yapımı uzay aracı.

araç, insan ve gerekli ekipmanı taşıyan küresel bir modül ile motor sistemi ve yakıt bölümünden oluşuyordu. dünyaya geri dönüş aşamasında iniş için ve kalkış aşamasında acil durum olursa kullanılmak üzere bir fırlatma ve paraşüt sistemi de bulunduruyordu. ancak aracın ilk 20 saniye içerisinde arızalanması durumunda, içindeki kişinin fırlatma sistemini kullanmak için zamanı olmuyordu ve böyle bir durum yaşanmış olsaydı, görev ölümle sonuçlanacaktı.

1961 yılına kadar sovyetler birliği, farklı bir uzay aracı serisi ile insansız ve köpekli uçuşlar gerçekleştirdi. bunlar, yörüngeye giremeden geri dönen, dönüş sırasında yanan ya da geriye dönmesi planlanmamış olan araçlardan oluşan ve bir anlamda başarısızlıkla sonuçlanan görevlerdi. 1961'de vostok 1 ile birlikte sovyet kozmonot yuri gagarin uzaya gönderildi. böylece sovyetler birliği adına ilk kez insanlı ve başarılı bir görev gerçekleştirilmiş oldu. takip eden aylar ve yıllarda 4 insanlı görev daha başarıyla gerçekleştirildikten sonra 1963 yılında, 6. görevde uzaya çıkan ilk sivil ve ilk kadın olan valentina tereshkova'nın yer aldığı vostok 6 görevi de başarıyla sonuçlandı.

1964'teki insanlı uçuş iptal edildikten sonra vostok aracı modifiye edilerek voskhod adlı araca dönüştürüldü ve bununla da insanlı uçuşlar gerçekleştirildi. 1965'te son fırlatılıştan sonra bu araçların yerini soyuz aracı aldı.
devamını gör...

intihar etmemem.
devamını gör...

içinizdeki çocuğu öldürmeyecek birine aşık olun.o çocukla derdi olandan, ne ana olur,ne baba ne de insan...
devamını gör...

köpekler bile sahiplerine sadakat ile bağlıyken, bazı irade yoksunu insanların tercih ettiği hayvani bir ilişki türüdür. *
devamını gör...

ikisi de olmaz mı yia diyerek sorudan kaytarmaya çalıştığım başlık.

ikisi olsa güzel olurdu elbet fakat birisini seçmem gerekiyorsa kesinlikle sevmek derim. özellikle bunu birinden hoşlanmak anlamında diyorsak şu an fazlasıyla ihtiyaç duyduğum şey. birini sevince hayatına renk geliyor, pembiş gözlüklerinle bakmaya başlıyorsun çünkü etrafa. ve birini sevince önemli olan onun da seni sevmesi değil, senin ona duyduğun sevgi oluyor.
devamını gör...

başlığı açan yazar olabilir diye düşünmekteyim. ama zaman daha net bilgiyi bizlere verecektir.
devamını gör...

haber


atatürk büstünün üstüne ve okul duvarına spreyle yazılar yazıldı. saldırıda bulunanlar bir de sayfalarca mektup bıraktı. nefret içeren mektupta, “okullarda islam'ı öğretmek yasak. atatürk’e tapan insanlar yetiştirmek putperestliktir” gibi ifadeler yer alıyor.
devamını gör...

hoşuma giden birkaç ekslibris örneği
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bir cesar aira romanıdır.

dondurma benim için dünyanın en anlamsız tatlısıdır. tatlı sayılır mı bilmem. ama ben ona tatlı diyeceğim. elbette pırasa kadar nefretlik bir yiyecek değildir ama olmasa aramam. dondurma benim içim görmezden gelinmesi çok kolay olan, hiçbir zaman aklıma düşmeyen, canımın çekmeyeceği bir şeydir.

hiç rahibe görmedim ben hayatım boyunca. eksikliğini de hissetmedim. din görevlileri ya da din gönüllüleri ile aram hiç iyi olmadı zaten. gerçek ya da sahte, bu kadar inançlı olmak bana fazla geliyor belki de. biliyorum, aranızdan birileri sırat köprüsünden geçmek için beklerken bana bu söylediklerimi hatırlatmak için tetikte bekliyor olacak. olsun. kıldan ince bir köprüden geçecek dengeye sahip olmadığım için cehenneme gideceksem bunu kabullenmek boynumun borcu. sırat karşısında boynum kıldan ince.

hiç rahibe olmadım ben. zaten bildiğim kadarıyla erkekler rahibe olamıyor. bir e harfi fazla geliyor bana ve hemcinslerime. georges perec gülümsemesi atıyorum şu an bu satırları yazarken size. kucağımda okşadığım bir kedi yok. hiç de olmadı aslında. kedilerle birbirimizin özel alanlarına müdahale etmeme anlaşması yaptık.

peki ben dondurmadan rahibeye nasıl geldim? saçma değil mi? bence öyle, en azından bu kitabı okuyana kadar öyleydi. siz de okuyun ve noktaları birleştirerek bir tavşan yapıp o tavşanı takip edin. zaten çok geç kaldık.
devamını gör...

ya yarılıyorum abi. başka ülkede yaşayamam ki!
devamını gör...

kızıl saçlı küt kız ararken ben


kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim