kuracağımız hayallerin bilgisayar, telefon, araba gibi değersiz şeylerden oluşmasını sağladığınız için teşekkürler cumhurbaşkanım.
devamını gör...

sevgili kafa sözlük yazarları, selammm. *
cenk'in arka bahçesi ile birlikte pazartesi akşamları saat 21.00'da sözlük radyosu'ndayız.

hafta sonunun hüznünü hala damarlarımızda taşıdığımız pazartesi günlerini birazcık neşelendirmeyi diledik. * ve biraz sohbetli biraz müzikli saatlerimiz olsun istedik.
bir konuşmanın seyrinde gelişen "hadi deneyelim" cümlesi ile karşınızdayız. anlık gelişen yayının adı da kendini anlatsın diyerek "spontane" ile sizlerle olmak istiyoruz. bu hafta 2000'li yılların rock şarkıları ile biraz nostalji zamanı.
siz de orada olur, tanımlarınızla eşlikçi olursanız çok seviniriz.

yarın akşam dokuzda birlikte güzel anlarımız olsun. sevgiyle...
devamını gör...

'biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık'
(isra 13)
devamını gör...

bu başlığa 107 yıllık türk sinemasının son 64 yılında hep var olan, iri, mavi gözleri ile ve en önemlisi de başarılarıyla gönlümüzde taht kuran fatma girik'in röportajında dediği bazı cümleleri paylaşmak istiyorum.
"her birimizin yandığı, acıya kestiği zamanlar olmuştur. fakat sabahına güneş yine doğmuştur. kalbinizi serin, yol ihtimalinizi açık tutun. hayat siz olduğunuz zaman güzel."
"... çünkü her şeyin özünde sevgi olmalı ve iyi bir iş çıkarmak için de çok iyi çalışılmalı. zira işinizi iyi yapmanız maaşınızın karşılığı değil, karakterinizin yansımasıdır. kişi seveceği bir iş seçerse yaşamında bir gün bile çalışmış olmuyor... "
"... en çok da pişman olmayın. kişi yanlış olsa da sevin gitsin, ziyanı yok. ne biliyorsunuz, belki ileride başka birinin doğru sevilmesine yardımcı olursunuz? zaman her şeyi süpürüyor, tozlanmadan, savrulmadan durabilmek mühim olan. en sonunda birbirimizin gözünün içine bakıyoruz riyasız, barışçıl, pırıl pırıl bakalım. "
devamını gör...

şu anlık 35-40 yaşımdan sonra yaşamak istemiyorum. ilerde fikrim değişir mi bilemiyorumm.
devamını gör...

havaya bir ok atıp, okun düştüğü yere yerleşmek.
devamını gör...

henüz anne olmadım. o yüzden ne hissettiklerini tam olarak anladığımı söyleyemem. yine de bir anneye
mama mı veriyorsun? sütün yok mu?
üşümüş bu çorap giydir. kundak yapmıyor musun? aaaa kucağa alışmış bu çocuk. şeklinde müdahale edildiğini görmek beni bile aşırı derecede rahatsız ediyor.
her çocuk farklıdır. bir çocuğu en iyi annesi tanır. bırakın kim çocuğunu nasıl büyütmek istiyorsa öyle büyütsün. size ne?
devamını gör...

yüksek sadakat'in belki üstümüzden bir kuş geçer şarkısında geçen cümle. cümledeki yüzünden sözcüğü tevriyeli kullanılmıştır.
devamını gör...

tercih ediyorum. ha arada kimse beni date'e çıkarmadığı için kendimi date'e çıkarıyorum o başka bir mevzuu. kalabalık da sevmiyorum, çok az arkadaşım olduğu için tercih ya da mecburi sebeple oturuyorum öyle. okul zamanı ders çalışmaya giderim, harici dediğim gibi date'e çıkarıyorum kendimi. ama çok iyi tanıyorum he, nokta atışı yapıyorum kahve tercihinde hahahahahahaha
editcik : yazmayı unutmuşum ben kendime yeterim. *
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bu başlığı görünce kendimi bir an evlilik programında hissettim. yazarların takibi benim karma puanıma yetmez. taliplerimi ona göre bekliyorum. sizin karma puanınız benim ihtiyaçlarımı karşılamaya yetecek mi?
devamını gör...

radyo dinlemek en büyük hobilerimden biri.
devamını gör...

yaklaşık 7.5 saatimi alan bir çalışma oldu, ancak her saniyesine değdiğine inanıyorum. buyurun, karşınızda bir viking savaşçısı olan aeran duruyor.
(kullandığınız cihazın parlaklık seviyesini artırmanızı öneiririm)
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kısaca tanımlamak gerekirse; bireyin öğretmek için çalıştığı konuyu daha iyi öğrenmesidir. en verimli çalışma zamanıdır.
öğretmenler üzerinde daha etkilidir.

kişi sorumluluk bilinci taşıdığından beynini ona göre şartlar, konuyu detaylarıyla öğrenmeye çalışır. buna da protege etkisi denir. ıq seviyesini yükselttiğine dair deliller vardır.

--

ulusal eğitim laboratuvar'ı konuyu şu piramitle destekler.
devamını gör...

yazar arkadaş biraz yumuşak çevirisini bulmuş muhtemelen, schopenhauer, insanlardan tiksinirdi. insanlardan, iki ayaklı hayvanlar diye bahsederdi. fakat kendisi, çok zor bir çocukluk sonrası edindiği travmalarından kaynaklı nefretini bir kenara koyarsak, muhteşem bir filozoftu.

" soğuk bir kış sabahı çok sayıda kirpi donmamak için hep birlikte ısınmak üzere bir araya toplanır. ama kısa süre sonra oklarının birbirleri
üzerindeki etkilerini görüp yeniden ayrılırlar. ısınma gereksinimi onları bir kez daha bir araya getirdiğinde okları yine kendilerine engel olur ve iki kötü arasında gidip gelirler, ta ki birbirlerine katlanabilecekleri uygun mesafeyi bulana kadar. bunun gibi, insanların hayatlarının boşluğundan ve tekdüzeliğinden kaynaklanan toplum gereksinimi onları bir araya getirir, ama nahoş ve tiksinti verici özellikleri onları bir kez daha birbirinden ayırır. "

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- arthur schopenhauer

bu meselin sonundaki bağımsız bölümde şöyle der; "fakat iç ısısı yeterince fazla olanlar sıkıntı ve kızgınlık yaratmamak veya hissetmemek için toplumdan kaçacaktır."
devamını gör...

hadi gelin hep birlikte bu mücadeleyi verelim. dünyanın selameti ve insanlığın selaseti için bütün ukdeleri dolduralım. artık kimsenin içinde ukde kalmasın. *
devamını gör...

yaptığı iş veya davranışın sonucunu brğenmeyip yaptığına hayıflanma, pişmanlık anlamına gelen arapça kökenli sözcüktür.
devamını gör...

bursa yıldırım belediyesi, bursa şehir hastanesi’ndeki servislere teyemmüm taşı (susuz abdest alınması amacıyla kullanılan taş) dağıttı.
yıldırım belediyesi’nin hastanede dağıttığı teyemmüm taşlarının üstünde belediyenin logosu ve “ey insanların rabbi olan allahım! şifa ver, çaresini gönder; sen şafi’sin. senin şifandan başka şifa yok. (rabbim!) hastalık bırakmayacak bir şifa ile şifa ver” hadisi yer aldı. taşın üstünde ayrıca teyemmüm abdestinin farzları da anlatıldı. buradan

hastanın hastalığına bilimsel yaklaşımlar gösterip, tedavi etme seçeneklerinin yanında,
' her an her şey olabilir, sen bize çok güvenme, diğer taraf için birşeyler yapmaktan geri kalma ' demek gibi bir durum.

edit: ne var bunda diyenler olmuş.
bunda şu var.
orası hastane, ilimin bilimin hakim olması gereken bir devlet kurumu.

devlet vatandaşa akla gelecek her yerde, inanç kültürü üzerinden yaklaşmaz.

ben inanmıyorum, veya farklı bir dine mensubum, oradaki düşüncelerim nerelere evrilebilir ,

yurt dışında hastaneye düştün, herkesin tepesinde haç, yanında incil, başucunda papaz,
ne düşünürsün sen ?

ayrıca bu dinde her konuya bir kolaylık getirilmiş, mazeretler gözetilmişken, üzerinde belediye reklam logolu bu uygulamanın, servislere kadar sokulmasından bahsediliyor haberde .

eksileme butonu hayranları,
bunu tekrar gündeme getirmişler,
oysa bunu belirterek 'eksi ' oylarını üstelik sebebini de belirterek vermiş oluyorlar zaten.
devamını gör...

uzunca bir aradan sonra geldiğim sözlük. herkese iyi geceler.
devamını gör...

iftardan sonra edilen muhabbetler. herkesin karnı tok, herkes mutlu, ayrı bir havası var iftarın.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim