çince. sövüyorsun anlamıyorlar harika. *
devamını gör...

kuran kurslarındaki veletlere tecavüz edilmesi yerine doğru düzgün din eğitimi, ama safsatadan, siyasetten, menfaatten uzak halis din eğitimi verilebilirse yetişir.
devamını gör...

sadece sözlükte değil, hiçbir ortamda ve hiç kimseye yapılmaması gereken hareket.

herkes her durumda dik durmayı başarabilseydi, bazı kesimler de yağlanmaya "alışmamış" olsaydı, belki de bazı işler çok daha iyi yürürdü ülkede.

eğlence amaçlı yapıldığı için buradakiler gözüme fazla batmıyor.

eğer ciddi yapan varsa bir şey diyemem ama şu linki bırakabilirim.
devamını gör...

(bkz: resident evil) serisi
(bkz: ben efsaneyim)

bıkmadan, usanmadan tekrar tekrar izlenebilir.
devamını gör...

kale duvarı.
devamını gör...

tamu, cehennem.
od, ateş.
kelimelerin estetikliği değil bu kez.
sanırım bilinçaltım bir mesaj da veriyor. inkar tek başına bir çözüm değil. zamanın izi silinmiyor insanın korkularından.
devamını gör...

şeker portakalinda zeze.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ajansı dinliyorum
devamını gör...

her gece olduğu gibi ölümün provasını yapmaya gidiyorum. *
devamını gör...

gücünüz bu masumlara yetiyor. o kadar acınacak halde ve iğrençsiniz ki.cayır cayır yanmanız dileğiyle.
devamını gör...

kaşlarıyla konuşan adam jack nicholson'ın başrolünde oynadığı 1975 yapımı film.

film, hapishanedeki cezasından kaçmak için akıl hastası rolü yaparak akıl hastanesine yatırılan randle mcmurphy'yi konu alıyor. mcmurphy, kurallara uyum sağlamayan, başkalarını düşünmeyen ve onlara saygı duymayan, sorumsuz bir tip. defalarca tekrarladığı saldırı suçunun yanında 15 yaşındaki bir çocuğa tecavüz suçu olan fakat bunu aklamak için ''15'indeydi ama 35 gibi gözüküyordu. bana 18 olduğunu söyledi.'' diyerek rahatlıkla bahane bulabilen ve yaptıklarından pişman olmayan, antisosyal kişilik bozukluğu'na sahip olduğunu düşündüğüm ve araştırmalarım sonucu diğer yorumlayan kişilerin de öyle olduğunu belirttiği bir birey.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
görsel kaynak

hastaneden kaçmanın kolay olduğunu düşünüyor başlarda, fakat oranın hiç de sadece tedavi edilmeleri için hastalarla dolu bir yer olmadığını anlıyor. hastalarla anlaşmaya ve kaynaşmaya başlıyor. ve film ilerlerken anlıyorsunuz ki bu kavgadan beslenen sinirli insan, hastalara hemşireden ve o 'saçma' terapilerden çok daha iyi geliyor. saçma diyorum çünkü hemşire hastaları konuşmaları için zorluyor, her zaman belli bir çizgiden gitmelerini ve o çizgiden asla çıkmamalarını istiyor. insan hayatı ve düşünceleri böyle değildir azizim, olamaz da.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
görsel kaynak

hayatında korkuları ve yetersizlikleri olan insanları bir yere kapatıp onlara korkularıyla yüzleşme fırsatı vermeyip zorladığınızda ve tehdit ettiğinizde hastaları tedavi edemezsiniz. bu sadece otorite kurmaktır. zaten film sistem eleştirisini yerinde işliyor.

örneğin billy karakterini ele alalım. billy çok büyük ihtimal şizofreni olan bir birey. fakat aynı zamanda sosyal fobisi olan, annesinden korkan ve bununla bağlantılı olarak kekeme olan biri. mcmurphy sayesinde kabuğundan sıyrılıyor ve bir sahnede bakıyoruz ki kekemeliği bir anda kesiliyor. fakat hemşirenin tehdidi sonucu kekemesi önceki halinden de fazlalaşıyor.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
görsel kaynak

bir çizgi belirlediniz diye toplumdaki herkesin o çizginin üzerinden gitmesini bekleyemezsiniz ve çizgiden çıkıyorlar diye ''deli'' damgası yapıştıramazsınız. deli diye düşündüğünüz insanlar hayatta hiç görmediğiniz kadar nahif, zeki, kibar ve umut dolu olabilir.
bazen, hatta çoğu zaman, en doğrusu olarak gözüken o kalıplardan çıkmak sizi yaşama bağlayacaktır.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
görsel kaynak

mcmurphy bunu anlatıyor oradaki arkadaşlarına. en doğru yerin onları yargılayan ve hasta olduklarını tekrar tekrar hatırlatan hastanenin olmadığını anlatıyor. onlara nefes bile aldırmayan yerin ve sistemin doğru olmadığını. doğru tedavi yönteminin bu olamayacağını.
peki bu çabalarının ardından acaba dışarı çıkıp özgürlüğüne kavuşabiliyor mu?
devamını gör...

vitesi arş-ı alaya çıkarsa dahi samimi bulmuyorum söylemlerini.
devamını gör...

devamını gör...

covid için olanı değil de genel manada aşı karşıtlığı gerçekten mücadele etmesi çok zor bir akım. bu karşıtlığa canı gönülden kendini kaptırmış birini ikna etmeniz çok zor. sanılanın aksine cahil ya da bilgisiz değil gayet kültürlü, okumuş tipler var bunlar arasında. istediğiniz kadar makale çıkartın, aksi yönde yazılmış bir makale gösterirler size. istediğiniz doktorun açıklamasını gösterin, aşı karşıtı bir doktor, evet yanlış duymadınız, tıp fakültesi mezunu bir doktor gösterir size. siz bak şu çocuk aşı olmadığı için şöyle olmuş diyemiyorsunuz ama, o size bir sürü haber ya da yazılmış yorum gösterir aşı olduktan sonra şöyle oldu, böyle oldu diye. velhasıl ben aşı karşıtı bu kişiyle mücadele edemedim, ikna olmadı. ikna olmayı bırakın sunduğu bütün argümanlar! sonrası benim aşıyı nasıl desteklediğime şok olduğunu söyledi. ya ben bu konuda çok bilgisiz, yetersizim ya da aşı karşıtı şahıs çok inatçı bilmiyorum. ama zor bir mücadele. kesin veriler olmadığı sürece bu tartışma sürecek. sanılanın aksine sayıları çok fazla.
devamını gör...

"nothing really matters,
anyone can see"
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

puslu kıtalar atlası.
devamını gör...

sebzeli yerine zebzeli,
tiksinmek yerine tiskinmek,
eşofman yerine eşortman, aşohman, eşohman.....niyeyse bu kelimenin bir sürü yanlış telaffuzu var?
devamını gör...

fotoğraftan kötülük akıyor! ama favorim laz ziya!
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim