ahmet haşim’in sevilen bir şiiridir.
“ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden
eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak
ve bir zaman bakacaksın semaya ağlayarak
sular sarardı yüzün perde perde solmakta
kızıl havaları seyret ki akşam olmakta
eğilmiş arza kanar muttasıl kanar güller
durur alev gibi dallarda kanlı bülbüller
sular mı yandı neden tunca benziyor mermer
bu bir lisân-ı hafidir ki ruha dolmakta
kızıl havaları seyret ki akşam olmakta.”



ağır ağır çıkılan merdivenler, insan olarak hayatımızın geride kalan yıllarını temsil eder.
hayattan umduğunu bulamayanlar mazide üzücü hatıralar bırakarak ömürlerinin sonuna doğru yaklaşırlar.
“sular mı yandı? neden tunca benziyor mermer?” dizelerinde akşam güneşinin ışıklarının suya yansımasıyla suyun yanıyor gibi görünmesi, beyaz mermerin de koyu kızıl bir renk alması anlatılmaktadır.

doya doya yaşayın hayatınızı. bir kere dünyaya geliyorsunuz. hiçbir şey için, hiç kimse için canınızı sıkmayın. çünkü değmiyor.
siz çok değerlisiniz. kendinizi sevin, hayatı sevin.

"küle döndüysen, yeniden güle dönmeyi bekle. ve geçmişte kaç kere küle dönüştüğünü değil, kaç kere yeniden küllerin arasından doğrulup yeni bir gül olduğunu hatırla" – hz. mevlana.
devamını gör...

stormlight archive
brandon sanderson abimizin basımına 2014'te başladığı şahane bir seri kitaptır. şu ana kadar 3 serisi yayınlanmış, 4. kitap yazımı tamamlanmış türkçe çevirisi piyasada yoktur bildiğim kadarıyla.

türü: epik fantezi.
konusu: orta dünya benzeri fantastik bir evrende geçmektedir. karakter zenginliği bakımından çatır çutur acımayıp her türlü kişilik ve karakteri bulunduran elinizden düşürülmeyecek bir roman. genellikle savaş ve aşkı barındıran romanın hikayesini bir noktadan anlatmak mümkün değildir. birden fazla olay ve olayların birleştiği noktaları düşününce detaya boğmadan doyuran bir seri.

arşivin ilk 4 kitabı,
kralların yolu
parlayan sözler
oatbringer
rhytm of war

sanderson'ın röportajına göre seri 10 kitapla tamamlanacak. daha gelmesi gereken 6 kitap [4'ün türkçe basımı henüz yok.] daha var. iki yılda bir çıkarıyor zannımca, diğer serilerin arasına sıkıştırıyor.


her karakteri sevmeyebilirsiniz, ben sevmemiştim. moash ve kralın şımarık yeğenini. olaylar yavaş gelişip kitabın sonuna doğru hızlanıyor. akımı bakımından fena değil bazı ara karakterler sıkıyor. örneğin moash ve parshendiler. anlam çıkara bilene güzel kitap. fantastik dünya bile olsa dünya işte. savaşlar ve ırkçılık yapılan köle olarak görülen parshendileri kötü karaktere soksalar da, anlıyorsunuz. kaladin anlıyor, diğerleri düzene uyuyor. alınması gereken tek mesaj bu değil elbette. kadınların sol elleri mahrem yeri olarak kapalı ve asla görünmüyor. eldiven takıyorlar ya da dikili kumaşları parmaklarına kadar her yerini kapatıyor sol tarafta. tek ellerini kullanıyorlar. ilginç mitleri var. nedenini çözemediğim bir durum. yine de kadınlar okuma yazma bilen, bürokrasi işiyle ilgilenen kısımdalar. erkekler savaşır kadınlar eğitim görür. okuma yazma bilen bir erkek ayıplanıyor, kadınsı görülüyor. şartlar değişiyor cinsiyetçilik değişmiyor. bu kısımları pek rahatsız etmedi, kadınlar güçlü. kılıç kullananlar da var, özel gücü olanları da. kendi dünyamızdan bir parça olarak meslekte yolsuzluk ve adil olmamak fantastik dünyaya da işliyor tabi. kaladin'i kılıcını almak için makamından eden ve köle yapan soysuzu okuyanlar bilir. sinirden dişlerinizi sıktığınız kısımlar.
favorim shallan, kaladin, adolin ve akıl.
aşk kısmını dolduran shallan ve adolin uyumlu ikili ve kadının erkekten güçlü olması, erkeğin de fena olmaması güzel detaylar. toplum görevlerinden sıkılan kadından da bahsetmişler söylemeden geçemeyeceğim. bu kadar detaylı ve mesaj alarak okumadım ama almışım.


fantastik dünya severleri için biçilmiş kaftan, okuyun derim. bayılacaksınız.
devamını gör...

son 1 hafta civarı başlık canlandıran mod hanginizse o kafadan istiyorum. vallahi dert tasa uçar gider. bu ne biçim bir gamsızlık, boşvermişliktir ? keşke senin yarın kadar gamsız olabilsem. bu arayıştayım.*
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
sabah fırlamalıkları*
devamını gör...

sorumluluk sahibi olmak güzel bir şey ama harakiri, ismim lekelendi ismimi temizleyeyim kibiri gibi geliyor. hatasız kul olmaz her insan hata yapabilir.
diğer yazarın dediği gibi düşmana teslim olmamak için yapılıyorsa daha kötüdür. öleceksem bile düşmanlardan birilerini öldürürken ölmek isterim.
devamını gör...

isveçli vinterland'ın 1996'da yayımladığı kült melodic black metal albümü. zamanının çoğu melodic black grubunun yaptığı gibi dissection'ın kurduğu temel üzerine şekillenmiş bir tarzı var albümün ama tabii bunun kopyala-yapıştır tadında bir yaklaşım olduğunu düşünmemek gerek çünkü dissection zaten tür adına o kadar önemli bir grup ki etkisinin olmadığı bir albüm bulmak çok zor. vinterland çok başarılı bir şekilde bu müziğin üstüne koyarak (mesela ambient geçişler ve senfonik öğeler kullanarak) kendi tarzını yaratmış. ayrıca albümün ilginç bir davul tonu var ki böylelerine pek sık rastlanılmaz, seveni olduğu kadar sevemeyeni de çok ama albüme farklı bir hava kattığını düşündüğüm için benim hoşuma gidiyor.
kısaca gerçekten zamanla edindiği kült statüsünü hak ettiğini düşündüğüm bir albüm. grubun albüm çıktıktan 1 sene sonra dağılıp ortadan kaybolmuş olmaları üzücü. sonrasında 2011'de tekrar birleşmişler ama yakın zamanda yeni bir albüm çıkartma hazırlığında değiller gibi görünüyor.

ayrıca grup aslında albümü wings of sorrow adıyla çıkarmak niyetindeymiş ama basımda çıkan bir hata yüzünden ismi bir şekilde welcome my last chapter olarak basılınca öyle kalmasına karar vermişler. bu da ilginç bir bilgi olarak bulunsun.
devamını gör...

seni bir yabancı gibi karşıma alıp
bunun dayanıklı bir şey olmadığını
sürekli kılınmadığını,
çünkü aşkın yapılan bir şey olmadığını,
başlangıçta bir melek konduğunu
sonunda bir kelebek öldüğünü,
yani kısacık sürdüğünü,
oysa hayatın bir korkular ve alışkanlıklar bütünü olduğunu,
bütün bunları sana nasıl anlatacağım?

kalbim
ölü mevsimler gibisin
bir şeyin görünmeyen iyi yanları gibi
ama bitti mevsim,
bir başka yolcu yok sana
fark etmez gibisin.

kalbim
demir masanın küfü, örtünün yırtığı
camın kırığı, patlayan freni hayatımın
kalbim, anla, bitti mevsim
bir başka yolcu yok sana.

* *
devamını gör...

buram buram birlik ve beraberlik cagrisi kokan aciklamalar...bu sozluk bizim, evet hepimizin! hepimiz burada puzzle parcalari gibiyiz, sozlukte puzzle in bir butunu. ortaya cikacak olan sekil bizim butunlugumuze bagli. modundan, yazarina kadar elele versekte guzel bir parca olsak mesela? bence harika olur, bence muhtesem olur, bence bizden on numara olur...
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

moralimi bozan bir şeydir. gireyim sözlüğe bir şeyler yazayım diyorum, yok arkadaş bir şey çıkmıyor. sonra kendime kızıyorum, bu kadar boş musun diye.

herkes benim gibi olsa sözlük batar.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

(bkz: yoldaş benjamin franklin'in çevrimiçi yazarlara tantuni ısmarlaması) olayi gerceklestikten sonra atacagimiz slogan.

mart geldi geciyor; haydi yoldas haydii, tam zamani tam zamani simdiii.*
devamını gör...

başlığı açan yazar anladığım kadarıyla, ukdeyi bırakan yazarın isminin belirtilmesi gerektiği vurgusunda bulunmak istemiş. evet bu bir saygıdır, en azından tanımın altına küçük bir not düşülmelidir.
devamını gör...

30 mart 2014 seçimlerindeki elektrik kesintisi hakkında dönemin enerji bakanı “espri yapmıyorum trafoya kedi girdi. bu ilk kez yaşanmadı. bunu seçime bağlamak yanlış’" deyince kedi lobisinin tepkisini çekmişti.
kedi lobisi sadece kedilerin değil tüm hayvanların haklarını koruyan bir gruptur. kedi lobisi olarak isimlendirilmelerinin nedeni 14.yüzyıla dayanır. 14. yüzyılda 9. gregory adındaki papa “kedilerin şeytan olduğunu ve işbirliği yapanlarla birlikte yakılmasını” ilan etmişti. onbinlerce kedinin katledilmesi sonucu fareler hızla yayıldı. kırım’dan italya’ya gelen bir geminin ambarındaki veba mikroplu birkaç fare, hastalığı avrupa’ya yaydı. tarihe “kara ölüm” diye geçen bu vakada yalnızca 14. yüzyılda yaklaşık 200 milyon kişi öldü. bu tür olayların bir daha yaşanmaması için kedilere önem verilmeye başlanmasıyla kedi lobisinin temelleri atıldı.
avrupalı gezginler yazdıkları seyahatnamelerde türklerin kedilere besledikleri sevgiyi sık sık dile getirmişlerdir. osmanlı'da üsküdar'da kediler için özel hastane bile kurulmuştur. pablo picasso’dan winston churchill’e, leonardo da vinci’den charlie chaplin’e kadar birçok ünlü kedi lobisine destek vermiştir.
devamını gör...

spor yapmak. lütfen dünyanın en havalı etkinliği gibi davranmayın.
devamını gör...

yazın beni en başa 39 numara ile potatosfer kızan diye.
devamını gör...

zorla birlikte olan eskort. kendisine çok şey söylenir o ayrı burda en acı olan bunu söylediği mahkemenin hakiminin kendisine bunun ne kadar gerizekalı beyin yoksunu bir beyan olduğunu söylememesi ve belkide ciddiye alıp indirim sebebi vs yapabilecek olmasıdır.
devamını gör...

mizah barındıran, güldürmeyi ve eğlendirmeyi amaçlayan, izleyenin stresini alan, tek yan etkisi gülmekten karna ağrılar sokmak olan kurtarıcıdır.
devamını gör...

sözlüğe her sabah girdiğimde bazen 10-20 arası ,bazen 0 olan güne motiveli başlama veya demoralize başlama durumudur. hiç böyle 230 lü bildirimleri görmedim nasıl bir ego patlaması yaşatır acaba.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim