1 yaş altındaki bebeklerde görülen 4-6 gün süren tekrarlayan ateş atakları, servikal lenfadenopati ve ailevi akdeniz ateşi tedavisine iyi gelen kolşisin tedavisine yanıtsızlık durumunda düşünülmesi gereken romatolojik bir hastalıktır.

kolesterol biyosentezinde rol oynayan mevalonat kinaz enzimini kodlayan gende mutasyon saptanır.
idrarda mevalonik asit artışı karakteristik bir belirtidir.
kanıtlanmış tedavisi olmamakla beraber steroid,kolşisin denmektedir.
devamını gör...

overthinking, sürekli kendinden vermek, kırmamak için kırılmak, için kan ağlarken gülmek/güldürmek ve hayat güzel mottosu, her şeyi içine atmak. şey rica ediyorum alnımın orta yerine; enayi dövmesi.
devamını gör...

yüksek süt yağı içeren bir süt ürünüdür. sütün en pahalı kısmıdır çünkü 10 ton sütten sadece 500 kg civarı krema çıkar.
evde çiğ sütü 55-60 santigrad dereceye getirip bekleyerek üzerinde toplanan yağı elde edebilirsiniz. büyük kapasitelerde ise süt yağı, süt içerisindeki diğer parçacıklardan büyük ve ağır olduğu için santrifüj seperasyon yöntemi ile ayırılır. marketlerde içtiğimiz standardize edilmiş %1,5 veya %3 yağlı sütleri elde etmek için süt içerisindeki kremanın tamamı çekilip tekrar eklenmektedir. çiğ süt içerisinde %3,6 yağ bulunduğundan, krema, yarım yağlı veya normal süt elde ederken oluşan bir yan üründür. bu ürün sütten ayrıldıktan sonra sterilize edilir ve soğutularak yayıkta tereyağına, yüksek yağ oranlı bir ürüne katılmak üzere başka bir prosese veya paketlenmek üzere dolum makinasına gönderilir. soğuk halde içerisindeki yağ donduğu ve mekanik etki ile tereyağına dönüştüğü için işlenmesi zordur. sıcak haline ise neredeyse su gibi akar. paketlenmiş yemeklik veya pasta yapımı için kremalardan aldığınızda soğuk hali ile paketin içerisinde epeyce katı, sos yapmak için ısıttığınızda ise oldukça süte benzeyen bir kıvamda olduğunu görürsünüz.
teknik detayları geçip işin mutfağına gelirsek;
yemeklerde kullanımında % 18-35 arası tatlı ve pastalarda %45 ve tereyağı yapımında %65 ve üzeri oranlarda yağ içeren süt kullanılır.
o bayılarak yediğimiz kremalı makarna soslarının aslında neredeyse yarısı süt yağı, kalanı ise sütten oluşur.
marketlerde artık yemeklik %18'lik kremalar satılıyor, eğer soslarda ve yemeklerde kullanacaksanız bunlardan kullanabilir, yada bir ölçek krema bir ölçek süt kullanarak yağ oranını düşürebilirsiniz. nacizane tavsiyem krema kullandığınız yemeklerde başka yağ kullanmamanızdır.
devamını gör...

üst üste gelen sıkıntılar bitip feraha erdiğim zaman. insan yaşarken fark etmiyor da sıkıntılı zamanları bitip geriye baktığında artık ben eski ben değilim diyor.
devamını gör...

bu sözlükte yazar olmanın bana kazandırdığı güzel bir alışkanlık. her zaman yaptığımı söylemesem de, çoğu zaman o noktayı koymaya aklıma getiriyor yine de.

tabii sözlükte durmanın bir zararı da var ise, o da küçük harflere alışmak diyebilirim. arada yanlışlıkla küçük yazıyorum her kelimeyi, alışkanlık olmuş malumunuz he he he.
devamını gör...

av, vahşi doğa, hayvanlar, ay ve genç kızların bakire tanrıçası.
devamını gör...

kimden bildirim alsam hemen onun yazdıklarını okumak istiyorum neden bilmiyorum.
devamını gör...

2013 yılına damga vuramayan, fakat prodüksiyonu ve tarzı türk dizi standartlarının çok çok üzerinde olan, başka bir yabancı diziden uyarlanan başarılı bir fox tv fantastik dizisi idi.

sihirli annem, selena gibi fantastik klişelerine nazaran, türkiye'ye ayrıca farkındalık katan bir fantastik dizi olduğunu düşünüyorum. gerçek dışı öğelere bağlı kalınılmış, fakat o kadar güzel işlenmiş ki, izlerken bir anda kendinizi dizinin içerisinde buluyorsunuz ve fantastik öğeleri de sanki gerçekmiş gibi algılıyorsunuz.

ömrü kısa oldu, ilk sezondan ekranlara veda etti. artık bu durum ülkemizde standart olmalı ki, yine izleyicimize hitap etmedi ve reytingler yerin dibine girdi. hatta o kadar rezil bir hale gelmişti ki, dizinin normal süresinden (o zamanlarda 1 saat 35-40 dakika falan) daha da gerileyip, haftada sadece 1 saate indirilmişti. bunun da sebebi sanırım aynı güne farklı bir klişe diziyi sıkıştırmaya çalışmalarından.

yani anlayacağınız, çok klişe nedenlerden dolayı rezil edildi bu dizi. halbuki fantastik öğelerin dışında, sosyolojik olarak da bir çok mesaj veriyordu, ve karakterlerle de sürekli bir empati halinde olunabiliyordu.

türk dizisi top 5 sıralamama girer mi bilemem ama, bu dizinin bende yerinin çok çok ayrı olduğu bir gerçektir.
devamını gör...

dikkat +18 görüntüler içerir :)

"
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel;
devamını gör...

şeyhim kainata alışamadım
devamını gör...

albert einstein 13 yaşındayken hep bir ışık hüzmesinin üstünde gezmek istemiştir. ben de bunu istediğimden dolayı nickimi böyle yaptım. beynimdeki tek manzara ışık demetinde gezen bir doğa’dır.

edit: tek tek okuyorum baya zevkliymiş
devamını gör...

gönlün var mı bende sarmaşık?
yol mu karmaşık, her neyse
alıştık belki, aşk bu sırnaşık
öldür dersin ölmez de.
(bkz: mabel matiz)
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

bedavadan üniversite okumaya çalışan gereksiz tiplerin yersiz serzenişi.

bizim de not tutmadığımız zamanlar oldu ama gidip adam gibi dersimizi dinleyip geçtik sınavları. ha sen önceden not verdiğin ve arkadaşın ihtiyacın olduğunu bildiği halde not vermiyorsa bu gerçekten şerefsizce sayılabilir ama sınavda kağıdını göstermiyor diyen adam muhtemelen üniversiteyle ilgisi olacak en son kişidir. sınavda kağıt göstermek ne lan? sakın gelip de 65 yaş üstü kitle geleceğimizi çalıyor demeyin; siz okul sıralarında başlamışsınız milletin emeğini çalmaya.

ayrıca bugüne kadar kopya verdiğim arkadaşlarımdan bile kopya almadım mq. aslında yapabilirdim. ticari açıdan bakınca geri ödeme almış olacağım sonuçta alt tarafı swh. benim için mesele birinin emeğini çalmayı geçtim; kendim yapamadığım bir şeyi başkasından kopya çekerek yapmanın beni deli etmesi. insanlar bunu nasıl rahatça yapabiliyor anlamış değilim.
devamını gör...

cv’me ekledim hemen bir kurucu kolay olunmuyor sonuçta.
devamını gör...

fakirliğin nedeni ekonomik, varoşluğun nedeni sosyolojiktir.
devamını gör...

oğlum size emanet edilen çocukları kameraların karşısında ifşa eden zavallılarsınız.. yol yaptık deyip her gün geçmediğimiz yolun parasını bizden çalansınız.. bizden olmadık vergiler kesip yandaşın milyarlarca vergi borcunu sıfırlayansınız.. çocuklara tecavüz edip bir kereden bir şey olmaz diyensiniz.. daha sayayım mı ?
devamını gör...

emek/kazanç oranının fazla ters orantılı olmasından tut, huzursuz bir iş ortamına, berbat çalışma saatlerinden bitmek bilmez yoğunluga kadar ve daha sayılabilecek negatif etkenlerin birinin veya birkaçının bir araya gelmesiyle vuku bulan durum.
kötü iş hayatınin insana verdiği yük bazen kötü geçen evlilik kadar fazla olur. hele ki alternatiflerin her zaman daha berbat olduğu türkiye de sabredip dişini sıkmaktan başka pek çoğunun bir çaresi kalmıyor. zor iş.
devamını gör...

(bkz: )e-nabız'da yanlışlıkla bütün organları bağışlamak!
devamını gör...

martılar aslında etçildirler onlara simit yemeyi türkler öğretmiştir.
devamını gör...

uzak ilişki , adı üzerinde uzak durmanız gereken ilişki biçimi . aman sizlere uzak olsun ,dikkat edin.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim