ölüm.
devamını gör...

1844 yılında (bkz: william spooner)'ın hazırlayıp çizdiği dünyanın pek çok bölgesinde yaşayan hayvanların dağılışını gösterdiği haritadır.

1- dünya haritası
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

2- avrupa ve asya bölümü
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

3- afrika, arabistan, hindistan ve avustralya bölümü
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

yeni bir troll doğuyor.
devamını gör...

oğuz atay'ın harika bir eseridir.


” –fakat, allah kahretsin, insan anlatmak istiyor albayım; böyle budalaca bir özleme kapılıyor. bir yandan da hiç konuşmak istemiyor. tıpkı oyunlardaki gibi çelişik duyguların altında eziliyor.fakat benim de sevmeye hakkım yok mu albayım?
–yok.
–peki albayım. ben de susarım o zaman. gecekondumda oturur, anlaşılmayı beklerim. fakat albayım, adresimi bilmeden beni nasıl bulup anlayacaklar? sorarım size: “nasıl?” , kim bilecek benim insanlardan kaçtığımı? ben ölmek istiyorum sayın albayım, ölmek. bir yandan da göz ucuyla ölümümün nasıl karşılanacağını seyretmek istiyorum. tehlikeli oyunlar oynamak istiyor insan, bir yandan da kılına zarar gelsin istemiyor. küçük oyunlar istemiyorum albayım.

kelimeler… kelimeler albayım, bazı anlamlara gelmiyor.”


oğuz atay, tehlikeli oyunlar.
devamını gör...

“yaşamları boyu fikren birbirlerine ters düşen necip fazıl ile nazım hikmet aslında iyi arkadaştırlar: nazım hikmet sultanahmet hapishanesi’nde yatarken necip fazıl onu ziyarete gider.

necip fazıl: “nazım’ım, benim rejimim olsa seni asardım; fakat bu hiçlik rejiminde –milli şef dönemi- fikirsiz ve imansız insanların seni süründürmesinden müteessirim. onun için ziyaretine geldim” der.

nazım hikmet: “benim de rejimim olsa, ben de seni asardım. sonra da darağacının başında oturur ağlardım. seni anlıyorum, bil ki bu soylu tarafının daima takdircisi kalacağım” diye cevap verir.

necip fazıl, bir röportajında kendisine soru sormak için söz alan şahsın, nazım hikmet’le ilgili atıp tutması üzerine sinirlenir ve; ”yahu, sen ne diyorsun, ben sağcıymışım da nazım solcuymuş da, biz birbirimizin düşmanıymışız da, yok daha neler neler… ulan hıyar, biz nazım ile bütün gün siyaset tartışır, akşam olunca da beyoğlu’nda beraber kız tavlardık, ne diyorsun sen be” diye konuşur.”

kaynak: www.google.com.tr/amp/s/lis...
devamını gör...

entrylere bakıp kudurdum teşekkürler arkadaşlar...

bakın yanlış bilinen doğrularınızı şöyle bir düzeltmeye geldim. öğrenmek isteyen herkese açıktır bu yazım ( yerinde saymak istiyorsan o senin tercihin)

aseksüeller aşık olabilir. seks yapabilir veya mast yapabilirler. diğer insanlardan bir farkları yoktur ve ya hepsi içine kapanık kişiler değillerdir. aseksüellik kendi içinde birden fazla noktaya ayrılır. bunları sıralamak uzun olacağından "romantik" olarak sınıflandırılır. bunlar "seksüel" kavramının yerine geçen ancak cinsel çekimin az olduğundan dolayı sadece karşı tarafa romantik/ romantizm olarak sergilenen durumdur. aseksüel birisiyle olmak/ilişki kurmaya çalışmak (romantik anlamda) diğer insanlara nazaran daha zorlu bir süreçtir. ilişkinizin temelinde güven ve saygı her daim olmalıdır. bizi istemediğimiz şeylere zorlamak ya da kendi cinsel çekiminizi ve enerjinizi bencilce tatmin etmeye çalışmak bizi size yakınlaştırmıyor aksine koşarak uzaklaşmamıza sebep oluyorsunuz.

toplumda sıkça karşılaşılan "doğru kişiyi bulamamışsın sen, biraz sosyalleş kendine gelirsin, seks yapılmadan yaşam mı olur lan vb." durumlar aseksüel insanların yönelimini değiştirtecek kadar güçlü sözler değil aksine kullandığınızda sizi oracıkta gebertmek bile istiyoruz. lütfen kullanmayın!!!!

ilişkinizi bitirdikten sonra çektiğiniz acıyla "tamam ben artık aseksüelim" demek sizi aseksüel yapmıyor arkadaşlar. size sesleniyorum "aseksüelim" dedikten sonra ki gün cinsel enerjisini tatmin etmeye çalışan kişi "aseksüellik cinsel tercih değildir,sonradan olabileceğin birşey değildir. yönelimdir."

size tavsiyem ilk olarak eğer gerçekten "aseksüel" birinden hoşlandıysanız ya da tutulduysanız ilk olarak yukarda yazdıklarımı aklınıza getirmenizi ikinci tavsiyem onun hangi romantik türden olduğunu anlamaya çalışmak üçüncü olarak seks,birliktelik gibi konulardan karşı taraf rahatsız oluyor ise fazla bahsetmemek ve son olarakta cinsel çekimi az olduğundan sizi fark etmesi oldukça zor olacaktır. onun ile vakit geçirip tanımaya çalıştıktan sonra duygularınız dile getirmekte fayda var.

"aseksüeller'de vardır ve insandır. kalıplarınızı yıkın düşüncenizi değiştirin ve sevgiyle kalın..."
devamını gör...

üç tip insandan oluşan türkiye'nin başkentidir: memurlar, pavyoncular ve diğerleri.
devamını gör...

şırnak, silopi'de askerken, sınırı kaçak geçen türkmen'leri yakaladığımızda, komutanlar iyi davranır, "oraları bırakmamanız lazım" tarzı konuşup geri gönderirlerdi.
devamını gör...

haklı bir açıklama.
o kadar cömert olmasak sizin gibi kan emicilere 18 yıl nasıl sabredebilirdik ki zaten.
devamını gör...

dardanel'in trollük yapmaya çalıştığı reklam şeysidir. anlaşılan dardanel'i de engelleyeceğiz.

italya'nın bugün ki manşetleri 'koyun dediniz koyduk' şeklinde olacaktır herhalde. yani bizde olsa öyle olurdu.

hiç şaşırmadım ve garipsemiyorum. canım ülkemin son yıllarda her köşesine sirayet etmiş elitliği bu. böyle bir güruh var artık içimizde. bakın güruh diyorum.
devamını gör...

tam olarak şöyle olan durum. yani bir eksiği değil buyrun;
devamını gör...

tuvalete telefonsuz giren kaldı mı? diye düşündüren başlık.
devamını gör...

ruh sağlığının korunması yükseltilmesi ve sağlıklı duygusal gelişime yönelik yöntemler geliştirme ve uygulama konusu ile ilgilenen psikiyatri dalıdır.
devamını gör...

zihni çalıştırır diye duyduğum, en masum olanını yakın arkadaşla yapmanın tadına doyulmadığı, yanına çayın tatlının yakıştığı bol konuşmalı eylem.
devamını gör...

ben küçükken sarışındım diyenlerin ne kadar doğru söylediklerini anlamamızı sağlayan fotoğraflardır.
şahsen ben de çocukken sarışındım.
devamını gör...

çoğu insanı hayata bağlayan yegane dayanak.
devamını gör...

hala listede olmamız şaşırtıcı.
listede olmamızın sebebi de bu muhalif kesimin espiri yeteneği. en acı şeyde bile gülebiliyoruz, bu yüzden o listede olabiliriz.
devamını gör...

eğer bir uçak kazası yaşaycaksanız bunun önüne zaten geçemezsiniz. uçakta yolculuk ederken tabletten izlemişliğim vardır ayrıca.
devamını gör...

kimi bünyelerde ağrı kesici etkisi olabilen güzel eylem.
devamını gör...

dış hatlarda çalıştığım zamanlarda bir yolcumu hatırlıyorum. eşarbını ve giysilerini bagajında unutmuş ve bagajını teslim etmişti. ağlıyordu ben böyle gidemem, mümkün değil, bana bagajımı getirin, diye.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim