normal sözlük’te yazar olmak
biraz evvel başıma gelen durumdur. teşekkürler sözlük, artık burası ikinci evim *
devamını gör...
küçük ama panik yaratan durumlar
kızartma yaparken yağın fazla ısınmasından dolayı tencereden deli gibi duman çıkması.
devamını gör...
bizim muhafazakar dünyayla helalleşmemiz lazım
"en muhafazakar parti bizdik çünkü değişime direniyorduk." derken cagin gerisinde kalmis, statuko anlayisina sahip, dinozor kafa ulusalcilara laf cakmis.
zaten bu suruyu def edince partinin onu acildi. yerel secim zaferi geldi. ıttifak geldi. cikar telefonunu goster diyen kayip kesim disinda az da olsa cehape zihniyeti, chp'ye evrilmeye basladi.
simdi ataturk demekten baska bir halti olmayan, turban karsiti olup, muhafazakarlari asagilayan ulusalcilar olsaydi bu sozlerin tersini derdi. eskiden bunu yaptilar zaten. ıkna odalari vs gibi.
kayseri hatta trabzon da rekor oyla 1.olan chp, bu kokusmus tayfa yuzune nal toplar oldu. kilicdar ise tekrar o gunlere dindurme niyetinde partiyi.
ama dikkat bu oldukca ak troller ve kankalari ulusalcilar hopluyor. ne diye; ataturk partisi diye, hdp oldunuz diye.
aslinda ataturk partisi diyen ince'ye bakin bi. yavas aday olunca bu ulkucu niye aday oldu demisti. ataturk partisinden anladiklari bu.
hdp diyenler ise gecmiste kurtleri otekilestiren, her kurde hain ve terorist diyen tipler.
ıste bunlar chp'nin halka acilip, kucaklasmasindan olesiye rahatsiz.
kilicdar onlarca yil sonra harika bir ozelestiri yapmis.
neyse birazdan yukarida yazdigim saray calisaari dokukur; akepeye hizmet eden, hedepe, ataturk partisi diyerek.
zaten bu suruyu def edince partinin onu acildi. yerel secim zaferi geldi. ıttifak geldi. cikar telefonunu goster diyen kayip kesim disinda az da olsa cehape zihniyeti, chp'ye evrilmeye basladi.
simdi ataturk demekten baska bir halti olmayan, turban karsiti olup, muhafazakarlari asagilayan ulusalcilar olsaydi bu sozlerin tersini derdi. eskiden bunu yaptilar zaten. ıkna odalari vs gibi.
kayseri hatta trabzon da rekor oyla 1.olan chp, bu kokusmus tayfa yuzune nal toplar oldu. kilicdar ise tekrar o gunlere dindurme niyetinde partiyi.
ama dikkat bu oldukca ak troller ve kankalari ulusalcilar hopluyor. ne diye; ataturk partisi diye, hdp oldunuz diye.
aslinda ataturk partisi diyen ince'ye bakin bi. yavas aday olunca bu ulkucu niye aday oldu demisti. ataturk partisinden anladiklari bu.
hdp diyenler ise gecmiste kurtleri otekilestiren, her kurde hain ve terorist diyen tipler.
ıste bunlar chp'nin halka acilip, kucaklasmasindan olesiye rahatsiz.
kilicdar onlarca yil sonra harika bir ozelestiri yapmis.
neyse birazdan yukarida yazdigim saray calisaari dokukur; akepeye hizmet eden, hedepe, ataturk partisi diyerek.
devamını gör...
yazarlar arasındaki özel meselenin sözlüğe servis edilmesi
davayı bilenler portakal atıp anlatsınlar meraktan çatlarım.
ikincisi ise böyle bir olay yaşanması saçmalıktır. saçmalık.
ikincisi ise böyle bir olay yaşanması saçmalıktır. saçmalık.
devamını gör...
sandıkları terk etmeyin
“dünyada 3 tane sandık vardır. çeyiz sandıklarımız, adam sandıklarımız, bir de söz verip de tutar sandıklarımız” sözünü akıllara getirmiştir. ha bir de hiç bir şey olmasa bile kesinliklikle bir şeyler olan sandıklarımızı unutmamak lazım. *
devamını gör...
retba gölü
senegal'in cap-vert yarımadası'nın kuzeyinde bulunan ve pembe renkteki göl. suyu tatlı değil, tuzludur.


anlaşılacağı üzere ismini renginden almıştır. göl bazı kurak mevsimlerde rengini daha çok belli eder ve pembe olmasının nedeni dunaliella salina ismindeki yosun türüdür. ünya mirası listesi'ndeki göl; tuz oranının yüksek olması sebebiyle ticarete ek kaynak sağlıyor.

sandallarla su toplayıp tuz elde eden işçiler, tuzu satarak geçim sağlar.


anlaşılacağı üzere ismini renginden almıştır. göl bazı kurak mevsimlerde rengini daha çok belli eder ve pembe olmasının nedeni dunaliella salina ismindeki yosun türüdür. ünya mirası listesi'ndeki göl; tuz oranının yüksek olması sebebiyle ticarete ek kaynak sağlıyor.

sandallarla su toplayıp tuz elde eden işçiler, tuzu satarak geçim sağlar.
devamını gör...
en mutlu olunan zaman
hayalin gerçekleştiği zamandır.
devamını gör...
terk edildikten sonra ilk yaptığınız şey
terk edilmedim, ilişkinin sonlanması diyelim biz ona.
benim sorunlu yaşadığım bir ayrılığım pek olmadı. oldu ama pek olmadı. benim ilişkilerim nefretle bitmez. karşılıklı sevgi ve saygı ile biter. bu sevgiyi aşkla ya da aşka dair ne varsa onlarla karıştırmamak gerekiyor. insan olarak sevmekten bahsediyorum. ilişkim karşılıklı saygı ve sevginin bitmesi nedenli bitmiyor. başka sorunlar oluyor, benim sorun düzeltecek halim olmuyor. kaçıp gidiyorum. boylece kavga yaşanmıyor. durum bu.
o yüzden bir insanla bir daha hiç görüşmemek üzere ayrılma psikolojisi oluşmuyor. bir durum oluyor o benden yardım istiyor, ben istiyorum, mesleki fikir almalar, varsa ölümler başın sağ olsun demeler, bir yerlerde karşılaşınca selamlaşıp uzun sohbetler etmeler ve hatta hastane ziyaretleri şeklinde ilerliyor. duygusal bir şeyler olmuyor ama o sevgi ve saygı orada duruyor. 7 sene sonra bile hâlâ her zaman arayıp nasılsın diye soran eski sevgilim var. iyiyim.
yani ben hayata kaldığım yerden devam ediyorum o an. hiçbir üzüntü oluşmuyor. ha ilişki sorunlu bitiyorsa o zaman hayata kaldığım yerden hemen devam edemiyorum. içselleştiriyorum bunu.
ebet. teşekkür ederim.
benim sorunlu yaşadığım bir ayrılığım pek olmadı. oldu ama pek olmadı. benim ilişkilerim nefretle bitmez. karşılıklı sevgi ve saygı ile biter. bu sevgiyi aşkla ya da aşka dair ne varsa onlarla karıştırmamak gerekiyor. insan olarak sevmekten bahsediyorum. ilişkim karşılıklı saygı ve sevginin bitmesi nedenli bitmiyor. başka sorunlar oluyor, benim sorun düzeltecek halim olmuyor. kaçıp gidiyorum. boylece kavga yaşanmıyor. durum bu.
o yüzden bir insanla bir daha hiç görüşmemek üzere ayrılma psikolojisi oluşmuyor. bir durum oluyor o benden yardım istiyor, ben istiyorum, mesleki fikir almalar, varsa ölümler başın sağ olsun demeler, bir yerlerde karşılaşınca selamlaşıp uzun sohbetler etmeler ve hatta hastane ziyaretleri şeklinde ilerliyor. duygusal bir şeyler olmuyor ama o sevgi ve saygı orada duruyor. 7 sene sonra bile hâlâ her zaman arayıp nasılsın diye soran eski sevgilim var. iyiyim.
yani ben hayata kaldığım yerden devam ediyorum o an. hiçbir üzüntü oluşmuyor. ha ilişki sorunlu bitiyorsa o zaman hayata kaldığım yerden hemen devam edemiyorum. içselleştiriyorum bunu.
ebet. teşekkür ederim.
devamını gör...
normal sözlük dislike butonu
gerek olmayan butondur, insanların fikirlerini beğenmemeniz veya katılmamanız o kişiyi kötü gösterme amacı taşımamalıdır. zaten engelleme seçenekleri mevcut.
devamını gör...
normal sözlük yazarlarının çizimleri
sanatçı değiliz ki özgün bir şeyler çizelim boyayalım...bizden olsa olsa kopyacı olur. niko guido (necip yanmaz) imzalı bir fotoğrafı kopya ettik.niko guido kim derseniz. özellikle çevre konularında şahaserler yaratan bir fotoğrafçı. bence burada bir başlığı hakediyor.
su altı kirliliğine tepki olarak çektiği fotoğraflardan birinin kopyasıdır.
su altı kirliliğine tepki olarak çektiği fotoğraflardan birinin kopyasıdır.
devamını gör...
çocukken yapılan salaklıklar
garajların önünde yazan "park yapmayın." yazısını çocuk parkı yapmayın sanardım... "biraz mantıklı olun küçücük yere çocuk parkı mı yapılır?" diye de atarlanırdım...
devamını gör...
hala yapmak istenilen çocukluk aktiviteleri
uçan balon almak. çok seviyorum yaaa. * *
devamını gör...
sokak ortasında öpüşen sevgililer
savaşma seviş mottosuyla..
görünce ben mutlu oluyorum..
görünce ben mutlu oluyorum..
devamını gör...
palto (öykü)
(bkz: nikolay vasilyeviç gogol) tarafından yazılmış, rus edebiyatının en önemli eserlerinden biri. o ki dostoyevski hepimiz gogol'un palto'sundan çıktık demiştir. bu sözüyle bu eserin hem rus hem dünya edebiyatında ne kadar önemli bir yeri olduğu ifade etmek istemiştir. zira bu eser kendisinden sonra gelen bir çok psikolojik, kara mizah ve toplumu ve bireyleri eleştiren romanlar, öyküler, tiyatro oyunları üzerinde etki bırakmıştır. gogol bu hikayede baş kahramanımız akaki akakiyeviç üzerinden bürokrasi, memuriyet ve sistem eleştirisi yapıyor. bu arada hatırlatmakta fayda var gogol'un kendisi de bir memurdur. ve neredeyse tüm ömrü boyunca kronik depresyondan müzdariptir. bana bu 2 haliyle kafka'yı anımsatır. kafka da bir memur ve depresyon mağduru, o da eserlerinin hemen hepsinde bürokrasi, sistem ve otorite eleştirisi yapar. öyle ki (bkz: dava) kitabı tamam bu konuyu ele almıştır.
rus edebiyatında sonradan çoğu eserde gördüğümüz sanki kahramanlar kitap kahramanı değil de gerçekten sen ben gibi yaşayan sıradan insanlarmış hissi palto'da çok net hissediliyor. akaki sanki devlet dairesinde birlikte çalıştığım bir arkadaşım, ya neden ben bu adama yardımcı olmuyorum neden arkadaşlık kurup depresyonuna iyi gelmiyorum falan diyorum okurken.
hülasa; zaten kısa bir öykü olması sebebiyle neredeyse tek oturuşta bitirilebilecek bir kitap. ve bir çok kişi için dostoyevski'nin hepimiz gogol'un palto'sundan sonra çıktık demesi okumak için yeterli sebep bence.
rus edebiyatında sonradan çoğu eserde gördüğümüz sanki kahramanlar kitap kahramanı değil de gerçekten sen ben gibi yaşayan sıradan insanlarmış hissi palto'da çok net hissediliyor. akaki sanki devlet dairesinde birlikte çalıştığım bir arkadaşım, ya neden ben bu adama yardımcı olmuyorum neden arkadaşlık kurup depresyonuna iyi gelmiyorum falan diyorum okurken.
hülasa; zaten kısa bir öykü olması sebebiyle neredeyse tek oturuşta bitirilebilecek bir kitap. ve bir çok kişi için dostoyevski'nin hepimiz gogol'un palto'sundan sonra çıktık demesi okumak için yeterli sebep bence.
devamını gör...
kitap alıntıları
"beni bir gün unutacaksan, bir gün bırakıp gideceksen, boşuna yorma; boş yere mağaramdan çıkarma beni. alışkanlıklarımı, özellikle yalnızlığa alışkınlığımı kaybettirme boşuna. tedirgin etme beni. bu sefer geride bir şey bırakmadım. tasımı tarağımı topladım geldim. neyim var neyim yoksa ortaya döktüm. beni bırakırsan sudan çıkmış balığa dönerim. bir kere çavuş olduktan sonra bir daha amelelik yapamayan zavallı köylüye dönerim." *
devamını gör...
sınanmadığınız bir acı üstüne konuşmak
her zaman çok kolaydır. önyargılı olmayın.
devamını gör...
normal sözlük'ün ön yargısız olması
kafa sözlüğün henüz ön yargısız olmasıdır.
umarım böyle devam eder.
çünkü çok güzel gidiyor bana mı hep beyni olan iyi insanlar denk geliyor bilmiyorum ama bazı insanlarla portakallaşırken çok keyif oluyorum güzel tartışma güzel iletişim çok keyifli şeyler bunlar.
ayrıca yoldaş ne demiş.
ön yargıyı yıkmak atomu parçalamaktan zordur.
iyi demiş.
umarım böyle devam eder.
çünkü çok güzel gidiyor bana mı hep beyni olan iyi insanlar denk geliyor bilmiyorum ama bazı insanlarla portakallaşırken çok keyif oluyorum güzel tartışma güzel iletişim çok keyifli şeyler bunlar.
ayrıca yoldaş ne demiş.
ön yargıyı yıkmak atomu parçalamaktan zordur.
iyi demiş.
devamını gör...
trip atmayan sarışın mavi gözlü akp'li vegan kız
üstüne bir de nar ekşisi ister misin çocuk adam?
devamını gör...

