kimliksiz ve telefonsuz bir şekilde dışarıya çıkmak
kimliksiz eskiden çok çıkıyordum, ta ki ceza yiyene kadar. şimdi de telefonsuz çıkıyorum, dezenfekte etmeye uğraşmamak için. zaten hem dışarıya çok çıkmıyorum, çıkınca da çok durmuyorum.
o yüzden başlığa bir türlü uygun olamadım.
o yüzden başlığa bir türlü uygun olamadım.
devamını gör...
şemsiyeyle uçan adamın uzaya çıkmak istemesi
deneyimi var en azından, ben evet diyorum. acun?
devamını gör...
bozuk para
madeni para olarak bilinir; genelde para üstü olarak verilir. ayrıca çocukların para biriktirme alışkanlığında başrolü üstlenir; minik kumbaraları tıngırdatır. ne kadar çok bozuk para biriktirebilirsen o kadar zenginliği temsil eder o yaşlarda.
ama... adı üstünde "bozuk" para... bende bozulurdum beni hor görenlere, bende bozulurdum benim yerime sakız verenlere, sadece çocuklar tarafından kıymetimin bilinmesine, yerde görüldüğümde aldırış etmeden üstüme basılmasına, dilenciye layık görülmeme, tek başıma bir çikolata edemeyişime, üstü kalsın diyerek istenmediğimde...
fırsatını bulmuş ve dijitalleşen dünya sebebiyle yavaş yavaş sahneden inmeye başlamıştır. yerini ışıltılı kartlara, temas bile sevmeyen ödemelere bırakarak gözü yaşlı gidiyor iki gözümün çiçeği...
ama... adı üstünde "bozuk" para... bende bozulurdum beni hor görenlere, bende bozulurdum benim yerime sakız verenlere, sadece çocuklar tarafından kıymetimin bilinmesine, yerde görüldüğümde aldırış etmeden üstüme basılmasına, dilenciye layık görülmeme, tek başıma bir çikolata edemeyişime, üstü kalsın diyerek istenmediğimde...
fırsatını bulmuş ve dijitalleşen dünya sebebiyle yavaş yavaş sahneden inmeye başlamıştır. yerini ışıltılı kartlara, temas bile sevmeyen ödemelere bırakarak gözü yaşlı gidiyor iki gözümün çiçeği...
devamını gör...
hakan günday
yurtdışında chuck palahniuk kimse bizim topraklarımızda da yeraltı edebiyatının usta kalemidir. daha, az, azil gibi romanların yazarıdır. şahsiyet dizisini de senaristidir. yeni kitap çıkarsa da okusam diye uzun süredir beklediğim yazardır. ayrıca kinyas ve kayra kitabında geçen şu cümle ile çok da etkilemiştir.
--- alıntı ---
"sorarlarsa, 'ne iş yaptın bu dünyada?' diye, rahatça verebilirim yanıtını: yalnız kaldım. kalabildim! altı milyar insanın arasında doğdum. ve hiçbirine çarpmadan geçtim aralarından..."
--- alıntı ---
"sorarlarsa, 'ne iş yaptın bu dünyada?' diye, rahatça verebilirim yanıtını: yalnız kaldım. kalabildim! altı milyar insanın arasında doğdum. ve hiçbirine çarpmadan geçtim aralarından..."
devamını gör...
profil fotoğrafı koymayan yazarın asıl amacı
herkesi aynı anda mutlu etmenin mümkün olmadığını görmemizi sağlayan amaç.
birkaç ay önce profil fotoğrafım var diye işitmediğim laf kalmamıştı. şimdi fotoğrafım yok, amacım merak ediliyor. yani benim gibilerin hepsinin amacı merak ediliyor.
bir amacım yok açıkçası. bazen kendi fotoğrafımı koyarım, bazen anonime dönerim. uslu bir çocuk olursanız şirinler'i bile görebilirsiniz profilimde.
birkaç ay önce profil fotoğrafım var diye işitmediğim laf kalmamıştı. şimdi fotoğrafım yok, amacım merak ediliyor. yani benim gibilerin hepsinin amacı merak ediliyor.
bir amacım yok açıkçası. bazen kendi fotoğrafımı koyarım, bazen anonime dönerim. uslu bir çocuk olursanız şirinler'i bile görebilirsiniz profilimde.
devamını gör...
fanconi sendromu
böbreğin proksimal tübülünün total disfonksiyonudur.
çocukta sistinozis, yetişkinde multiple myelom en sık neden olarak karşımıza çıkar.
wilson hastalığı,tenofovir,sisplatin gibi ilaçlar da neden olabilmektedir.
klinik tabloda poliüri(çok idrara çıkma)polidipsi(çok su içme)
idrar sodyumu yükselir (geri emilemez)
aminoasidüri(geri emilemez)
glukozüri(idrarla glukoz atılımı),hipokalemi,bikarbonat kaybı,hiperkloremi,hipoürisemi tablosu oluşur.
tanı bikarbonat yükleme testiyle konulabilir.
idrarda glukoz ve aminoasit görülmesi de önemli ipucudur.
çocukta sistinozis, yetişkinde multiple myelom en sık neden olarak karşımıza çıkar.
wilson hastalığı,tenofovir,sisplatin gibi ilaçlar da neden olabilmektedir.
klinik tabloda poliüri(çok idrara çıkma)polidipsi(çok su içme)
idrar sodyumu yükselir (geri emilemez)
aminoasidüri(geri emilemez)
glukozüri(idrarla glukoz atılımı),hipokalemi,bikarbonat kaybı,hiperkloremi,hipoürisemi tablosu oluşur.
tanı bikarbonat yükleme testiyle konulabilir.
idrarda glukoz ve aminoasit görülmesi de önemli ipucudur.
devamını gör...
hayattaki küçük mutluluklar
kanal tedavisi için gittiğim diş doktorunun diş hekimliği öğrencisi olduğumu öğrenince meslektaş indirimi yapması. gerçekten çok mutlu etti, 5 lira bile indirim yapsa yine mutlu ederdi.
bi topluluk tarafından sahiplenilmek, aidiyet hissetmek insanı çok sevindiren basit şeyler.
ileride kliniğim olursa ben de gelen öğrencilere ufak jestler yapıp onları mutlu edip şevklendirmek istiyorum.
bi topluluk tarafından sahiplenilmek, aidiyet hissetmek insanı çok sevindiren basit şeyler.
ileride kliniğim olursa ben de gelen öğrencilere ufak jestler yapıp onları mutlu edip şevklendirmek istiyorum.
devamını gör...
normal sözlük'ün diğer kafa platformlarıyla olan ilişkisi
çok gizli bir bilginin ifşasını yapmış olan yazar beyanı.
devamını gör...
hiçbir yere ait olamamak
insan zamanı durdurmak istediği yere aittir.
devamını gör...
atlantik
aramıza yeni gelen bir yazarımız. neredeyse tüm tanımlarını okuyup, oyladım. çok tatlı birisii gibi görünüyor.* ve oldukça yetenekli. çizdiği kediye bayıldımmm. bol bol tanım yazmanızı bekliyorumm efenim. keyifli sözlükler.*
devamını gör...
türkiye’de obezitenin giderek artması
protein alamıyoruz.
et balık yiyemiyoruz.
doymak için sürekli pilav ekmek makarna yemek zorundayız.
köle gibi çalışıp spor yapacak vakit bulamıyoruz, gayet normal.
et balık yiyemiyoruz.
doymak için sürekli pilav ekmek makarna yemek zorundayız.
köle gibi çalışıp spor yapacak vakit bulamıyoruz, gayet normal.
devamını gör...
köyden kız almanın daha cazip olması
köydeki kızları tanımamış bir kişinin düşüncesi.
devamını gör...
ilginç etimolojik bağlantılar
sevda,müsvedde sözcükleri sevad yani kara kökünden gelmektedir. müsvedde karalama demektir. sevda ile karanın bağlantısı ise eskiden aşık olunduğunda kalpte gelinciğin ortasına benzer bir kan pıhtısı olduğuna inanılırmış. siyah,yoğun ve acı veren.
devamını gör...
bengaripsengüzeldünyaumutlu ile dünyadan uzak
sevgili"kaynamış sütün üstündeki kaymak tabakası"ses tonun şaşırttı beni.çok farklı tahmin etmiştim.
devamını gör...
bilgi güçtür
eski tıp hocalarının veya eski hocalar tarafından yetiştirilen hocaların ağzından ara sıra duyulabilen anlamı büyük cümledir.sözün tamamlanmış hali ise şudur:"bilgi güçtür,fakat yapabilmek daha büyük güçtür."
devamını gör...
x mahlaslı yazar sizi gözledi bildirimi
herkesin ne yaptığına baktığım için "herkese benden bildirim... şakir'e bildirim yok." sonucuna neden olacak bildirim türü.
baştan sona bakıyorum kim ne yapıyor diye bazı günler, sıkıntıdan. hayır, sapık değilim ve hayır, kimse üzerine özel olarak alınmasın.
baştan sona bakıyorum kim ne yapıyor diye bazı günler, sıkıntıdan. hayır, sapık değilim ve hayır, kimse üzerine özel olarak alınmasın.
devamını gör...
normal sözlük'te görülen inanılmaz çifte standart
sosyal medyayı eğlence amaçlı kullanan, çok ciddiye almayan beni şunları yazmak zorunda bırakmış çifte standart.
olayı anlatayım... üç gün önce, biraz dokundurma ve geyik amaçlı olsun diye kafa sözlük’ün artık eskisi kadar güzel gelmemesi başlığını açmıştım. başlık şakayla başladı ama gerçek oldu.
önce başlığım anında sol frame'den gizlendi. dakikalarca da öyle kaldı. cinsel içerikli olmamasına rağmen sol frame sansürüne uğrayan başlık başlığına yazdım. bir moderatör benimle iletişime geçti, sözde kesme işaretini düzelttiği için başlığın kaybolduğunu tekrar yayına alındığını söyledi.
bakınız bu ilk yalan. daha önce sol frame'de hiç kaybolmadan da imla hatalarının düzeltildiği tonla başlığa şahit oldum. işlerine gelmemişti ve gizlediler, tepkimi görünce tekrar yayına aldılar.
daha sonra ekşi'de de on iki sayfa entry yazılmış olan, benim de komik bulduğum bir başlığı burada açmak istedim. aktif solcu kızların çirkin olması başlığı. kimilerinin hoşuna gitmeyebilir, tetiklenebilirler gayet normaldir. ama bu başlıkta bir hakaret veya aşağılama yok. ki daha önce siyasi konulara yazmışlığım da yok. kadın ve erkek üzerine açılmış bir ton diğer başlık neyse bu da aynısı. bu başlık da önce sol frame'de kayboldu, daha sonra kelenderis nickli azılı bir islam düşmanı -neden böyle dediğimi birazdan göreceksiniz- başlığın altında bana hakaret etti. sonra da başlık çok geçmeden silindi.
bu kez denemek adına aktif solcu kızların güzel olması diye bir başlık açtım. bu diğer başlıktan daha uzun süre silinmeden kaldı, ben de durumu kafa sözlük’ün artık eskisi kadar güzel gelmemesi başlığına bkz vererek editledim. o editi düştükten sonra o başlık da silindi.
gelelim iki yüzlülüğün başladığı yere. olayların hemen ardından hiç iletişime geçilmeden üç gün uzaklaştırma aldım. ne kimseye bir hakaretim oldu, ne de özelden yazışmam oldu. tüm bunlar yaşandıktan toplasan on dakika sonra uzaklaştırıldım. gelen mailde ceza sebebi hakaret, trollük yazıyordu. iletişim mailine mail attım, hakareti gösterebilir misiniz diye. cevap gelmedi. bu da ikinci yalan. bana başlık altında hakaret eden kelenderis ve kızılnelson nickli kişiler ceza almadı, uyarılmadı, entrylerine dokunulmadı. beni uzaklaştırıp meydanı boş bulup arkamdan atıp tuttular.
bu vatandaşların yazdıklarına bakın, moderasyonun nasıl iki yüzlü olduğunu görün. kelenderis'in islam'a saldırdığı entryler;



kafasozluk.com/entry/178445
kafasozluk.com/entry/174793
kafasozluk.com/entry/173838
bana troll diyen kizilnelson'un hakaret içerikli entry ve provokatif başlıkları;


kafasozluk.com/entry/173127
kafasozluk.com/entry/178411
bunlar da sözlükteki başka entryler;
not: alttaki başlık entry sahibinin başına kalmış. bir başka islam düşmanı tarafından açılmıştı, silmiş entrysini. işimbu'yu itham etmiyorum yanlış anlaşılmasın.



kafasozluk.com/entry/163276
kafasozluk.com/entry/172452
kafasozluk.com/entry/172437
daha ararsak çok buluruz.
soruyorum; hangisi daha ağır? solcu kızları çirkin bulmak mı, ki buna kim karışabilir, ayrıca suç teşkil etmez. yoksa birkaç ergen ateistin inançları yukarıdaki gibi hedef alması mı, ki suçtur. lütfen gözden kaçmış bahanesine de sığınmasınlar, işlerine gelmeyen başlığı jet hızıyla gizlemeyi biliyorlar. olaydan sonra nickaltıma dadanan reşat_historian nickli kasıntı arkadaşı da buradan anıyorum, eğer samimiyse bu arkadaşlara da nickaltı girsin görelim.
sözlükte muhteşem içerik ürettiğimi iddia etmiyorum. öyle bir misyon edinecek kadar da bomboş bir hayatım yok çok şükür. kimse buna mecbur da değil. çok sulandırmadan mizah veya hicveden başlıklar açıyorum ve eğleniyorum. her hoşa gitmeyene troll mü diyeceğiz? kültür mantarı gibi takılmıyorum veya dişi değilim diye böyle mi muamele edilecek?
bilen biliyor, bu sözlük dünya sözlük denen garabet ortamın birebir çakması, tek bir farkla. orada dinci -dindar değil- sultası hakim, burada da sosyalist geçinenlerin borusu ötüyor belli ki. kör parmağım gözüne sol frame'de sürekli belirli bir ideolojiyle ilgili başlıklar / kitaplar entry girilmediği halde yukarı çıkarılıyor.
madem solculuğa -ve çirkin solcu kızlara- şövalyelik edecektiniz, diktatörcülük oynayacaktınız, islam düşmanlığına göz yumacaktınız, sözlüğün adını kafa-sol veya ateist kafa falan koysadınız. biz de yanından geçmezdik. bir başka ekşi'ye daha ihtiyaç yok. evrim ağacının bir parçası falan mı bu sözlük yoksa?
bakın sevgili aklı başında insanlar, dünya sözlük'ten yazarları çekebilmek adına ilk başta allah kelimesi büyük harfle yazılarak tribünlere oynandı. şimdi o özellik tarihe karıştı. milliyetçilere, atatürkçülere sevimli gözükmek adına atatürk başlığı da bold yazılıyordu hala öyle mi bilmiyorum. takdir sizin, samimiyet mi göz boyama mı... gel de burada ismail türüt'ü anma.
(bkz: adam var iki yüzlü utanmaz bukalemun)
sözlük kültür şelalesi olsun, kütüphaneden hallice olsun diye yırtınan, taş çatlasa yirmili yaşlarının başında, hayatı çözmüş sözlük entelijansiyası oldukça can sıkıcı. kendilerine söylüyorum, be hey eldivenle sevilesiceler, görün sözde entelektüel acınası ortamınızı. bilgi istesek sözlükte ne işimiz var, gider kaynağına bakarız. üç asırı geçmiş yaşımız varken z kuşağının kıytırık kitap film yorumlarına, yerden bitme bir grup kaknemin circlejerk ortamına kalmadık. bırakın isteyen anket başlığı açsın, isteyen kız düşürsün, kimisi flört etsin, isteyen hiciv yapsın geyik yapsın eğlensin stres atsın sulandırmadan. niye batıyor?
her neyse.
muhtemelen bu başlık ve tanım da silinecektir. ben de entrylerimi silmeye çalıştım, seri entry silmek yazılımsal olarak engellenmiş. azar azar sileceğim tamamına yakınını. eğer bir açıklama yapılır, yukarıda bahsedilen yazarlar ceza alır ve başlıkları / entryleri silinirse samimiyetlerine inanırız. yoksa aynı tas aynı hamam demektir. diğer yazarların da tepki koyması gerekir. görüldüğü gibi gücü eline alan herkes aynı davranışları sergiliyor, kimse başkasına laf atmasın.
olur da bu entry silinirse silecek kişilere sözüm, tez zamanda yüksekten kalın kapaklı bir das kapital dikine kafanıza düşer umarım.
olayı anlatayım... üç gün önce, biraz dokundurma ve geyik amaçlı olsun diye kafa sözlük’ün artık eskisi kadar güzel gelmemesi başlığını açmıştım. başlık şakayla başladı ama gerçek oldu.
önce başlığım anında sol frame'den gizlendi. dakikalarca da öyle kaldı. cinsel içerikli olmamasına rağmen sol frame sansürüne uğrayan başlık başlığına yazdım. bir moderatör benimle iletişime geçti, sözde kesme işaretini düzelttiği için başlığın kaybolduğunu tekrar yayına alındığını söyledi.
bakınız bu ilk yalan. daha önce sol frame'de hiç kaybolmadan da imla hatalarının düzeltildiği tonla başlığa şahit oldum. işlerine gelmemişti ve gizlediler, tepkimi görünce tekrar yayına aldılar.
daha sonra ekşi'de de on iki sayfa entry yazılmış olan, benim de komik bulduğum bir başlığı burada açmak istedim. aktif solcu kızların çirkin olması başlığı. kimilerinin hoşuna gitmeyebilir, tetiklenebilirler gayet normaldir. ama bu başlıkta bir hakaret veya aşağılama yok. ki daha önce siyasi konulara yazmışlığım da yok. kadın ve erkek üzerine açılmış bir ton diğer başlık neyse bu da aynısı. bu başlık da önce sol frame'de kayboldu, daha sonra kelenderis nickli azılı bir islam düşmanı -neden böyle dediğimi birazdan göreceksiniz- başlığın altında bana hakaret etti. sonra da başlık çok geçmeden silindi.
bu kez denemek adına aktif solcu kızların güzel olması diye bir başlık açtım. bu diğer başlıktan daha uzun süre silinmeden kaldı, ben de durumu kafa sözlük’ün artık eskisi kadar güzel gelmemesi başlığına bkz vererek editledim. o editi düştükten sonra o başlık da silindi.
gelelim iki yüzlülüğün başladığı yere. olayların hemen ardından hiç iletişime geçilmeden üç gün uzaklaştırma aldım. ne kimseye bir hakaretim oldu, ne de özelden yazışmam oldu. tüm bunlar yaşandıktan toplasan on dakika sonra uzaklaştırıldım. gelen mailde ceza sebebi hakaret, trollük yazıyordu. iletişim mailine mail attım, hakareti gösterebilir misiniz diye. cevap gelmedi. bu da ikinci yalan. bana başlık altında hakaret eden kelenderis ve kızılnelson nickli kişiler ceza almadı, uyarılmadı, entrylerine dokunulmadı. beni uzaklaştırıp meydanı boş bulup arkamdan atıp tuttular.
bu vatandaşların yazdıklarına bakın, moderasyonun nasıl iki yüzlü olduğunu görün. kelenderis'in islam'a saldırdığı entryler;



kafasozluk.com/entry/178445
kafasozluk.com/entry/174793
kafasozluk.com/entry/173838
bana troll diyen kizilnelson'un hakaret içerikli entry ve provokatif başlıkları;


kafasozluk.com/entry/173127
kafasozluk.com/entry/178411
bunlar da sözlükteki başka entryler;
not: alttaki başlık entry sahibinin başına kalmış. bir başka islam düşmanı tarafından açılmıştı, silmiş entrysini. işimbu'yu itham etmiyorum yanlış anlaşılmasın.



kafasozluk.com/entry/163276
kafasozluk.com/entry/172452
kafasozluk.com/entry/172437
daha ararsak çok buluruz.
soruyorum; hangisi daha ağır? solcu kızları çirkin bulmak mı, ki buna kim karışabilir, ayrıca suç teşkil etmez. yoksa birkaç ergen ateistin inançları yukarıdaki gibi hedef alması mı, ki suçtur. lütfen gözden kaçmış bahanesine de sığınmasınlar, işlerine gelmeyen başlığı jet hızıyla gizlemeyi biliyorlar. olaydan sonra nickaltıma dadanan reşat_historian nickli kasıntı arkadaşı da buradan anıyorum, eğer samimiyse bu arkadaşlara da nickaltı girsin görelim.
sözlükte muhteşem içerik ürettiğimi iddia etmiyorum. öyle bir misyon edinecek kadar da bomboş bir hayatım yok çok şükür. kimse buna mecbur da değil. çok sulandırmadan mizah veya hicveden başlıklar açıyorum ve eğleniyorum. her hoşa gitmeyene troll mü diyeceğiz? kültür mantarı gibi takılmıyorum veya dişi değilim diye böyle mi muamele edilecek?
bilen biliyor, bu sözlük dünya sözlük denen garabet ortamın birebir çakması, tek bir farkla. orada dinci -dindar değil- sultası hakim, burada da sosyalist geçinenlerin borusu ötüyor belli ki. kör parmağım gözüne sol frame'de sürekli belirli bir ideolojiyle ilgili başlıklar / kitaplar entry girilmediği halde yukarı çıkarılıyor.
madem solculuğa -ve çirkin solcu kızlara- şövalyelik edecektiniz, diktatörcülük oynayacaktınız, islam düşmanlığına göz yumacaktınız, sözlüğün adını kafa-sol veya ateist kafa falan koysadınız. biz de yanından geçmezdik. bir başka ekşi'ye daha ihtiyaç yok. evrim ağacının bir parçası falan mı bu sözlük yoksa?
bakın sevgili aklı başında insanlar, dünya sözlük'ten yazarları çekebilmek adına ilk başta allah kelimesi büyük harfle yazılarak tribünlere oynandı. şimdi o özellik tarihe karıştı. milliyetçilere, atatürkçülere sevimli gözükmek adına atatürk başlığı da bold yazılıyordu hala öyle mi bilmiyorum. takdir sizin, samimiyet mi göz boyama mı... gel de burada ismail türüt'ü anma.
(bkz: adam var iki yüzlü utanmaz bukalemun)
sözlük kültür şelalesi olsun, kütüphaneden hallice olsun diye yırtınan, taş çatlasa yirmili yaşlarının başında, hayatı çözmüş sözlük entelijansiyası oldukça can sıkıcı. kendilerine söylüyorum, be hey eldivenle sevilesiceler, görün sözde entelektüel acınası ortamınızı. bilgi istesek sözlükte ne işimiz var, gider kaynağına bakarız. üç asırı geçmiş yaşımız varken z kuşağının kıytırık kitap film yorumlarına, yerden bitme bir grup kaknemin circlejerk ortamına kalmadık. bırakın isteyen anket başlığı açsın, isteyen kız düşürsün, kimisi flört etsin, isteyen hiciv yapsın geyik yapsın eğlensin stres atsın sulandırmadan. niye batıyor?
her neyse.
muhtemelen bu başlık ve tanım da silinecektir. ben de entrylerimi silmeye çalıştım, seri entry silmek yazılımsal olarak engellenmiş. azar azar sileceğim tamamına yakınını. eğer bir açıklama yapılır, yukarıda bahsedilen yazarlar ceza alır ve başlıkları / entryleri silinirse samimiyetlerine inanırız. yoksa aynı tas aynı hamam demektir. diğer yazarların da tepki koyması gerekir. görüldüğü gibi gücü eline alan herkes aynı davranışları sergiliyor, kimse başkasına laf atmasın.
olur da bu entry silinirse silecek kişilere sözüm, tez zamanda yüksekten kalın kapaklı bir das kapital dikine kafanıza düşer umarım.
devamını gör...
sözlük yazarlarının doğduğu ay
yılın en sevdiğim zamanı ayrıca içinde bulunduğumuz nisan ayı*. doğum günlerini çok sevdiğim için her fırsatta dile getirmiyormuşum gibi bi de buraya yazıyım dedim*.
devamını gör...
böyle giyinirsen bakarız diyen yaşlımsı
sizlere saygı duymak zorunda değiliz.
saygı hak edilen,kazanılan bir şeydir.
çürümüş beyinlerinizi alıp gitmeniz sizsiz bir dünyada yaşayabilmek dileğiyle.
saygı hak edilen,kazanılan bir şeydir.
çürümüş beyinlerinizi alıp gitmeniz sizsiz bir dünyada yaşayabilmek dileğiyle.
devamını gör...
