dünyanın ilk aşk şiiri
14 şubat' a özel olarak bu başlığı uyandırmak istedim. siz de okuyun, insan bir güzel hissediyor. ayrıca #455576 nolu entry' de konu çok güzel açıklanmış.
"güveyi, kalbimin sevgilisi
senin güzelliğin fazladır, bal gibi tatlı
beni büyüledin
senin önünde titreyerek durayım
seni okşayayım
benim kıymetli okşayışım baldan hoştur
bağışla bana okşayışlarını
benim beyim, baygınlığım
enlil'in kalbini memnun eden su-sin'im
bağışla bana okşayışlarını."
"güveyi, kalbimin sevgilisi
senin güzelliğin fazladır, bal gibi tatlı
beni büyüledin
senin önünde titreyerek durayım
seni okşayayım
benim kıymetli okşayışım baldan hoştur
bağışla bana okşayışlarını
benim beyim, baygınlığım
enlil'in kalbini memnun eden su-sin'im
bağışla bana okşayışlarını."
devamını gör...
türkçenin yetersiz bir dil olması
cümle yapısı noktasında düşündüğümdür. uzun cümle kurmak her zaman hata yapma riski doğurur. bir de uzun cümlelerde anlatmak istediğinizi anlatmanız zorlaşır; çünkü cümlenin iki önemli öğesinden özne başta olmasına rağmen yüklem sondadır ve hatta çoğu zaman özneyi de yüklemin içine saklarız ve uzunca bir gereksiz nesne öbeğinden sonra özne ve yükleme ulaşırız. oysa ki özne ve yüklemin başta yer aldığı dillerdeki uzun cümlelerde özne ve yüklemi baştan öğreniriz ve sonrası ise nesne teferruatıdır.
devamını gör...
elzem (yazar)
tanımadığım yazar ama tanımlarına bakılırsa çok bilgili bir yazar , adı çok güzel elzem
pek cana yakın bir yazar olduğunu düşünüyorum. yazmaya devam etsin diyorum tanımları güzel sevdim onu tanımlarından sevdim bi kalp bırakayım *
pek cana yakın bir yazar olduğunu düşünüyorum. yazmaya devam etsin diyorum tanımları güzel sevdim onu tanımlarından sevdim bi kalp bırakayım *
devamını gör...
aynada kendine 3 dakika bakan insanın kendine anlamsız gelmeye başlaması
belki de anlamsızızdır dediğim başlık.
devamını gör...
bir anneye verilecek öğütler
terkedip gideceğin, şiddet uygulayacağın, ruhunda yaralar açacağın çocuğu doğurma.
çocuğunun sahibi değilsin unutma, anne olmak seni dünyanın en iyi insanı yapmaz.
yine annelik, senin her zaman haklı olman için yeterli bir sebep değil.
çocuğuna hata yapma lüksü tanı, düşmekten korkmasın, "annem kaldırır" diyebilsin.
çocuğunun sahibi değilsin unutma, anne olmak seni dünyanın en iyi insanı yapmaz.
yine annelik, senin her zaman haklı olman için yeterli bir sebep değil.
çocuğuna hata yapma lüksü tanı, düşmekten korkmasın, "annem kaldırır" diyebilsin.
devamını gör...
sade sodaya limon sıkmak vs limonlu soda
limonlu soda denen şey bildiğimiz gazoz. limon sıkılmış soda ile arasında büyük fark var. ayrıca soda değil maden suyu olsa daha iyi olur.
devamını gör...
magic
devamını gör...
kendini eskisi kadar zeki hissetmemek
bu salgın günlerinde evde oturdukça ıq puanımın düştüğünü hissedebiliyorum ve artık hayal kurmakta zorlanıyorum.
devamını gör...
sadaka
"(mümin) kardeşine tebessüm etmen sadakadır. iyiliği emredip kötülükten sakındırman sadakadır. yolunu kaybeden kimseye yol göstermen sadakadır. yoldan taş, diken gibi şeyleri kaldırıp atman da senin için sadakadır. "(tirmizî, birr, 36) hadisini anlatan tanım.
hadis kitaplarında islam'ın beş şarti dışında sayısının çokluğu ile dikkatimi çeken ibadet.
maddi sadaka için pek çok dükkanda ,dolmuşta, olur olmadık her yerde gördüğüm sadaka kutuları beni çok rahatsız ediyor. at üzerinde da hi olsa sadaka isteyeni boş cevirmeyelim sünnetine mi uyalim nereye gideceği belli olmayan yerlere cebimizdeki bozuklukları mi verelim sorunsalı yaşatmaktadır.
hadis kitaplarında islam'ın beş şarti dışında sayısının çokluğu ile dikkatimi çeken ibadet.
maddi sadaka için pek çok dükkanda ,dolmuşta, olur olmadık her yerde gördüğüm sadaka kutuları beni çok rahatsız ediyor. at üzerinde da hi olsa sadaka isteyeni boş cevirmeyelim sünnetine mi uyalim nereye gideceği belli olmayan yerlere cebimizdeki bozuklukları mi verelim sorunsalı yaşatmaktadır.
devamını gör...
kime göre neye göre
son yılların en moda savunma sistemi.
özellikle sanal mecrada, herhangi bir konu ile ilgili bir eleştiri yaptığınızda, düşüncenize muhalif olan kişi hemen yapıştırır bunu cevap olarak.
en sık karşılaşılanı, genellikle "boş başlıklar"dan bıkanlara karşı kullanılandır. mesela hemen hemen herkes bilir aslında, hangi tür muhabbetlerin uzun vadede bir sözlüğün sonunu getireceğini ama kalkıp "boş başlıklar açmayın" dediğinizde hemen "kime göre, neye göre boş?" diye sorar ve o başlıkları savunurlar.
mesela "hücum borusu gibi yellenip pırt yaptım diyen kız" gibi saçma sapan başlıkların, ne üzerinde uzun uzun konuşulacak ne de bir tek insana en ufak bir bilgi verecek, tecrübe kazandıracak bir konu olduğu son derece açıktır ama yine de o cevapla karşılaşırsınız: "kime göre, neye göre bla bla bla?
nedendir bilmem, hiç hoşuma gitmiyor bu kelime grubu.
***
@urlalı ukdesidir.
özellikle sanal mecrada, herhangi bir konu ile ilgili bir eleştiri yaptığınızda, düşüncenize muhalif olan kişi hemen yapıştırır bunu cevap olarak.
en sık karşılaşılanı, genellikle "boş başlıklar"dan bıkanlara karşı kullanılandır. mesela hemen hemen herkes bilir aslında, hangi tür muhabbetlerin uzun vadede bir sözlüğün sonunu getireceğini ama kalkıp "boş başlıklar açmayın" dediğinizde hemen "kime göre, neye göre boş?" diye sorar ve o başlıkları savunurlar.
mesela "hücum borusu gibi yellenip pırt yaptım diyen kız" gibi saçma sapan başlıkların, ne üzerinde uzun uzun konuşulacak ne de bir tek insana en ufak bir bilgi verecek, tecrübe kazandıracak bir konu olduğu son derece açıktır ama yine de o cevapla karşılaşırsınız: "kime göre, neye göre bla bla bla?
nedendir bilmem, hiç hoşuma gitmiyor bu kelime grubu.
***
@urlalı ukdesidir.
devamını gör...
benjamin'i takip etmemek
devamını gör...
castlevania
1999 yılında serinin game boy için çıkan 3. oyunu castlevania legends ile evrenine giriş yaptığım eğlenceli seri. hey gidi sonia belmont... ehm, neyse. daha sonra bir takım aksilikler ile birlikte seriden uzaklaşsam bile 2010-2011 yılları arasında harmony of despair ile seriye geri dönmüş fakat yıllar önce aldığım tadı hiç ama hiç alamamıştım, rezil bosslar ve hiçe sayılan hikaye ile igarashi gözümde iyiden iyiye düşmüştü. koji igarashi'ye ayrı konami'ye ayrı hakaretler sıralarken castelvania: lords of shadow ile kaybettiğim oynama şevkini geri kazandım fakat konami sanki onun düşmanıymışım gibi 2013 yılında piyasaya sürdüğü lords of shadow- mirror of fate ile yine seriden nefret ettirmeyi başardı. 2017 yılında çıkan web dizisi yüzünden şimdilerde yana yakıla aria of sorrow aramaktayım, gençliğimi yedin netflix.
diziye geri dönersek, çizimler vasatın üstündeydi ve bence serinin ana temasına da uygundu. gotik atmosfer özlemimi tamamen giderdi. dracula, alucard, carmilla, trevor belmont ve hector'un seslendirmelerini de sevdim ama sypha'nın seslendirmesi aksanından mı yoksa karakterle bir türlü senkronize olamamasından mı bilemiyorum sinir bozucuydu ki ben sypha karakterini oldum olası sevmişimdir. dracula's curse oldukça güzel bir seçim olmuş ki ilk iki sezon bu yüzden akıp gitti resmen ki bunda toplamda sadece 12 bölüm olmasının da etkisi var. karakterlere derinlik katılmalıydı ama ilk sezonu 4 bölümden ibaret yaparak bu şansı hiç ettiler ve 2. sezonda ne kadar toparlamaya çalıştılarsa da bence olmadı.
alucard karakterinin karizması için izlemiş olsam bile dracula'nın bakış açısına yönelimim daha fazla oldu. ne kadar bilinçsizce ve tamamen hüsran içerisinde hareket etse de sonuna kadar haklıydı. tüm komplike düşünme yetilerine rağmen yine de vahşi hayvanlar gibi davranmayı seçen insanoğlu ölmeyi ve yok oluşa sürüklenmeyi tamamen hak ediyordu. iki üç tanım önce rebreanu, biermann, savaş karşıtlığı falan diyerek ağlıyordun, yaa gandalf kardeş. biz bu hesabı iki kişi kullanıyoruz da. * yok öyle bir şey sözlük, şimdi durduk yere başımız ağrımasın.
katliam sahnelerini gerçekten güzel tasarlamışlar, belmont'u savaşırken izlemek bir yana çekinmeden en kanlı sahneleri bile izleyicinin gözünün içine sokmuşlar ve bu görsel açıdan tam bir şölen yaratıyor. benim diyen korku filmlerinde bu kadar vahşet izleyemiyoruz. alucard-trevor atışmaları ne kadar seriyi keyiflendirse de diyaloglar bazen basitleşiyor ama yine de ara ara verilen güzel mesajları yakalamak da mümkün.
diziye geri dönersek, çizimler vasatın üstündeydi ve bence serinin ana temasına da uygundu. gotik atmosfer özlemimi tamamen giderdi. dracula, alucard, carmilla, trevor belmont ve hector'un seslendirmelerini de sevdim ama sypha'nın seslendirmesi aksanından mı yoksa karakterle bir türlü senkronize olamamasından mı bilemiyorum sinir bozucuydu ki ben sypha karakterini oldum olası sevmişimdir. dracula's curse oldukça güzel bir seçim olmuş ki ilk iki sezon bu yüzden akıp gitti resmen ki bunda toplamda sadece 12 bölüm olmasının da etkisi var. karakterlere derinlik katılmalıydı ama ilk sezonu 4 bölümden ibaret yaparak bu şansı hiç ettiler ve 2. sezonda ne kadar toparlamaya çalıştılarsa da bence olmadı.
alucard karakterinin karizması için izlemiş olsam bile dracula'nın bakış açısına yönelimim daha fazla oldu. ne kadar bilinçsizce ve tamamen hüsran içerisinde hareket etse de sonuna kadar haklıydı. tüm komplike düşünme yetilerine rağmen yine de vahşi hayvanlar gibi davranmayı seçen insanoğlu ölmeyi ve yok oluşa sürüklenmeyi tamamen hak ediyordu. iki üç tanım önce rebreanu, biermann, savaş karşıtlığı falan diyerek ağlıyordun, yaa gandalf kardeş. biz bu hesabı iki kişi kullanıyoruz da. * yok öyle bir şey sözlük, şimdi durduk yere başımız ağrımasın.
katliam sahnelerini gerçekten güzel tasarlamışlar, belmont'u savaşırken izlemek bir yana çekinmeden en kanlı sahneleri bile izleyicinin gözünün içine sokmuşlar ve bu görsel açıdan tam bir şölen yaratıyor. benim diyen korku filmlerinde bu kadar vahşet izleyemiyoruz. alucard-trevor atışmaları ne kadar seriyi keyiflendirse de diyaloglar bazen basitleşiyor ama yine de ara ara verilen güzel mesajları yakalamak da mümkün.
devamını gör...
oruç
teneke orucu tutmak isteyen çocukların sahurda uykulu gözlerle size eşlik etmesi, iftarda hurma ile göz göze gelip "seni bana iftar olarak verene şükürler olsun." diyebilmek, tüm gün sinirlerine hakim olamaya calisarak çocuklara doğru örnek olmak, tutmayıp tutana da laf edenlere de sabah namazında hidayet istemek ... hepsi çok çok güzeldir ama en güzel yönü; bir önceki ramazan ayından bu ramazan ayına kendine kattikların hakkında ve bir sonraki ramazan ayına gotureceklerin hakkında tefekkür edebilmektedir.
devamını gör...
köylü yazardan ironiler
kardeşim, diyorum abi diyor ve gerçekten yetiyor, gerçekten çok değerli bir insan , allah razı olsun, kimseyi kırmaz üzmez , elinden geleni yapar, konuşur güldürür, güler , daha ne olsun, sağol kardeşim.
devamını gör...
tezer özlü
"ölemiyordum çünkü daha yaşamaya başlamamıştım." eğer okumaya başlarsanız sizi ezerek üstünüzden geçer.
''...daha güzel yaşam diye bir şey yok.''
eserleri de şöyledir:
eski bahçe(1978), öykü
çocukluğun soğuk geceleri (1980), roman
auf den spuren eines selbstmords (bir intiharın izinde 1983),roman
yaşamın ucuna yolculuk (1984), roman
eski bahçe - eski sevgi (1987), öykü
kalanlar (1995), deneme
zaman dışı yaşam (2000), senaryo
''...daha güzel yaşam diye bir şey yok.''
eserleri de şöyledir:
eski bahçe(1978), öykü
çocukluğun soğuk geceleri (1980), roman
auf den spuren eines selbstmords (bir intiharın izinde 1983),roman
yaşamın ucuna yolculuk (1984), roman
eski bahçe - eski sevgi (1987), öykü
kalanlar (1995), deneme
zaman dışı yaşam (2000), senaryo
devamını gör...
herkesin eğlencesine kimse karışamaz
her ruh kendi eğlencesini üretir
o beğenmediğin ruh bile.
şu yağmurda çamurda, zamların uçuşa geçtiği bu günlerde
eğlence üretebilen tüm ruhlara selam olsun.
hayat kısa eğlenin gari.
o beğenmediğin ruh bile.
şu yağmurda çamurda, zamların uçuşa geçtiği bu günlerde
eğlence üretebilen tüm ruhlara selam olsun.
hayat kısa eğlenin gari.
devamını gör...
yazarların gerildiği durumlar
bir şeyle meşgulken birinin benimle konuşmaya çalışması ya da iki kişinin aynı anda benimle konuşmaya çalışması. belli ki iki şeyi aynı anda yapamıyorum.
belki de sorunum insanların benimle konuşmaya çalışmasıdır. o kadar da değil.*
belki de sorunum insanların benimle konuşmaya çalışmasıdır. o kadar da değil.*
devamını gör...
normal sözlük yazarlarından aforizmalar
fazla mantık yürütmenin sonu mantıksızlıktır.
kaynak: g+t affedersin
hipotezin test edildiği bağlam: kpss soruları
eved.
kaynak: g+t affedersin
hipotezin test edildiği bağlam: kpss soruları
eved.
devamını gör...


