zaman tüneli
ülke gelecek 50 yılda düzelir mi sorunsalı
ülkenin düzelmesi için min. 150 yıl gerekiyor. ülkenin her yeri karış karış satılıyor, içeri giren göçmen nüfusunun oranları belli değil. siz hesap edin ne boyutta bir halkı ve türkiyenin sınır bütünlüğünü ihlal eden göçmenlik usulsüzlüğü var. artık tamamen dışarıya bağımlı hale geldik, hiç bir şeyimizi kendimiz üretemiyoruz. çiftçiler aç.
eğitim deseniz bitti. insanlar çocuklarını devlet okuluna göndermek istemiyor çünkü devlet okulu kalmadı. ülkede ki okulların %70'i imam hatip oldu. çocuğunun normal eğitim almasını isteyen aileler bu yoklukta dahi bir yolunu bulup çocuklarını kolejlere yazdırıyor. " kolej" adı altında, kaldırımın üstünde, plazadan bozma bir sürü özel ilk- ortaokul- lise açılmış . üniversiteleri kazanma oranları diplerde. herkes çocugunu özel üniversiteye gönderiyor çünkü devlet üniversitesi kazanabilen yok. şehir dışında devlet üniversitesi okumaya dahi göndersen, bir özel üniversite ile aynı paraya denk geliyor özellikle yurt ücretleri yüzünden. bu yüzden millet , çocugunu türkiye'nin en ücra köşesinde bir devlet üniversitesinde bile okutmak yerine, evladını yanında tutup bütçesine göre bir özel üniversiteye gönderiyor.
mezun olman ayrı dert. hadi öyle böyle mezun oldun, avukat veya doktor değilsen bulabileceğin en iyi iş perakende sektöründe satış danışmanlığı ( zara- pull and bear, h&m , marketler vb yerler). koskoca mühendis adamın markette tezgartarlık yaptığını gördük haberlerde bile.
hukuk- insan hak ve özgürlükleri deseniz yerlerde. insanlar düşüncelerini yüksek sesli beyan etmeye korkuyor. malına, ırzına, çocuguna, canına göz diken insanları mahkemelerde aklayıp, geri salıyorlar. suç arsızlığı oluştu. adamlar bağıra bağıra suç işliyorlar. her türlü suçun ayyuka çıktığı tek devirdeyiz bu ülkede.
özetle : rezil bir durumdayız.
bu ülkede belkide hiç bir zaman burjuvazi bu kadar lüks haline gelmemişti. gerçekten ülkenin bu rezilliğinden etkilenmemek için okkalı bir soyada doğman gerekiyor. tüm zenginlerin çocukları- aile fertleri bu saçmalıklardan etkilenmeden ultra hayatlar yaşarken, halkın çocugu/ halkın kendisi ezilip- bükülüyor.
"herkes için ekonomi berbat boyutlarda" diyorsunuz, bir yanda bir güruh çocuklarını/ torunlarını amerikanın en iyi üniversitelerinde okutuyor, altlarına bentleyler çekiliyor, canları sıkılıyor diye ellerine deli gibi para harcamalarını sağlayacak limitsiz kredi kartları veriyor. diğer yanda, pazarda 2 kilo patatesi alamayan teyze , okuluna imkansızlıklardan devam edemeyen çocuklar var.
ülkeyi bu hale getirenler utansın. umarım allah korkuları ve vicdanları uyutmuyordur. rabbim büyük. her gecenin bir de şafağı var. ben oturdum, o şafağı bekliyorum. ilahi adaletin tecellesi ne durdurulur ne ondan kaçılabilinir. göreceğiz, inanıyorum hep beraber göreceğiz. inanıyorum, herkesi tir tir titretecek bir adalet inecek.
eğitim deseniz bitti. insanlar çocuklarını devlet okuluna göndermek istemiyor çünkü devlet okulu kalmadı. ülkede ki okulların %70'i imam hatip oldu. çocuğunun normal eğitim almasını isteyen aileler bu yoklukta dahi bir yolunu bulup çocuklarını kolejlere yazdırıyor. " kolej" adı altında, kaldırımın üstünde, plazadan bozma bir sürü özel ilk- ortaokul- lise açılmış . üniversiteleri kazanma oranları diplerde. herkes çocugunu özel üniversiteye gönderiyor çünkü devlet üniversitesi kazanabilen yok. şehir dışında devlet üniversitesi okumaya dahi göndersen, bir özel üniversite ile aynı paraya denk geliyor özellikle yurt ücretleri yüzünden. bu yüzden millet , çocugunu türkiye'nin en ücra köşesinde bir devlet üniversitesinde bile okutmak yerine, evladını yanında tutup bütçesine göre bir özel üniversiteye gönderiyor.
mezun olman ayrı dert. hadi öyle böyle mezun oldun, avukat veya doktor değilsen bulabileceğin en iyi iş perakende sektöründe satış danışmanlığı ( zara- pull and bear, h&m , marketler vb yerler). koskoca mühendis adamın markette tezgartarlık yaptığını gördük haberlerde bile.
hukuk- insan hak ve özgürlükleri deseniz yerlerde. insanlar düşüncelerini yüksek sesli beyan etmeye korkuyor. malına, ırzına, çocuguna, canına göz diken insanları mahkemelerde aklayıp, geri salıyorlar. suç arsızlığı oluştu. adamlar bağıra bağıra suç işliyorlar. her türlü suçun ayyuka çıktığı tek devirdeyiz bu ülkede.
özetle : rezil bir durumdayız.
bu ülkede belkide hiç bir zaman burjuvazi bu kadar lüks haline gelmemişti. gerçekten ülkenin bu rezilliğinden etkilenmemek için okkalı bir soyada doğman gerekiyor. tüm zenginlerin çocukları- aile fertleri bu saçmalıklardan etkilenmeden ultra hayatlar yaşarken, halkın çocugu/ halkın kendisi ezilip- bükülüyor.
"herkes için ekonomi berbat boyutlarda" diyorsunuz, bir yanda bir güruh çocuklarını/ torunlarını amerikanın en iyi üniversitelerinde okutuyor, altlarına bentleyler çekiliyor, canları sıkılıyor diye ellerine deli gibi para harcamalarını sağlayacak limitsiz kredi kartları veriyor. diğer yanda, pazarda 2 kilo patatesi alamayan teyze , okuluna imkansızlıklardan devam edemeyen çocuklar var.
ülkeyi bu hale getirenler utansın. umarım allah korkuları ve vicdanları uyutmuyordur. rabbim büyük. her gecenin bir de şafağı var. ben oturdum, o şafağı bekliyorum. ilahi adaletin tecellesi ne durdurulur ne ondan kaçılabilinir. göreceğiz, inanıyorum hep beraber göreceğiz. inanıyorum, herkesi tir tir titretecek bir adalet inecek.
devamını gör...
ülke gelecek 50 yılda düzelir mi sorunsalı
düzelmek ile kasıt nedir ? tanımı doğru yapmak lazım evvela .
ne kadarsak o kadarız. kendimizi kandırmayalım.bizim "o kadar"lığımız içinde idealizme çük kadar bile yer yok.
onçün düzeltme ve ya düzelme gibi idealizme - ideal olana - olması gerekene yaklaşma hayalleri kurmak merkezden sapmak olur.
kabul etmek gerek.
ne kadarsak o kadarız. kendimizi kandırmayalım.bizim "o kadar"lığımız içinde idealizme çük kadar bile yer yok.
onçün düzeltme ve ya düzelme gibi idealizme - ideal olana - olması gerekene yaklaşma hayalleri kurmak merkezden sapmak olur.
kabul etmek gerek.
devamını gör...
ülke gelecek 50 yılda düzelir mi sorunsalı
bir ülkenin düzelmesi kadınların elindedir. kadın isterse her şeyi yapabilir ama kadınların önce kendilerini yarım insan olarak değerlendiren ve birçok özlük hakkını elinden alarak düşük standartlarda bir hayatı reva gören bir zihniyeti desteklemelerinden vaz geçmeleri gerek .
o zaman düzeliriz elbette...
o zaman düzeliriz elbette...
devamını gör...
yazarların evinde baktığı evcil hayvanları
üç kedi + bir sivrisinek
kediler sekiz yıldır, pezevenk sivrisinek ise üç aydır bizimle yaşıyor.
kediler sekiz yıldır, pezevenk sivrisinek ise üç aydır bizimle yaşıyor.
devamını gör...
andromeda galaksisinde yer alan en gizemli nötron yıldızı
başlıklardan bazen bi tanımımı beğeniyor yetmiyor profilime girip çiçek açtırıyor.
biliyorum sen de beni seviyorsun. *
biliyorum sen de beni seviyorsun. *
devamını gör...
in the tall grass
#film
ın the tall grass filmi 2019 çıkışlı kanada yapımı korku gerilim türünde bir film.
yönetmen :vincenzo natali
oyuncular :avery whitted,laysla de oliveria,patrick wilson, will buie jr.
film kendi türünde farklı bir film bir dönguye giren insanları anlatıyor cal ve kiz kardeşi becky ile bir ailenin yanina doğru ülke sınırına doğru çıkarlar aslinda doğuracak olduğu bebeği bu aileye vermek için bu seyahate çıkmıştir ama yolda tuhaf bir otluk alan ve otlar devasadir tam kilise karşısında issiz olmasına karsin kilisenin onu parkedilmis arac doludur. kardeşler birden bir ses duyarlar yardim isteyenn küçük bir erkek çocuğu bu sesi karşılıksız birakmayan iki kardeş hiç düşünmeden otların icine dalarlar buyuk bir dönguye adim atarlar.surekli ölüp birbirlerinin olusunu görüp ilerde tekrar bir araya gelince saskinliktan cildirirlar adeta. ama kimin eseri bu kafa yakan film. stephen king insani şaşırtıyor izleyeni dahi ..bu döngüden çıkmak için herseyidenerler ama taşa el surmezler sonunda arkasindan gelen beckynin sevgilisi otlarin icine dalar arabalarini orda parketmis gorunce cocugun yardim sesi ile dalar otlara .korkunç bir seyle karşılaşır beck ölmüştür aradan zaman geçer otlarin içinde ilerlerken tekrar sevgilisini gorur ve kardesi gelir sonra küçük cocuk toby gelir ama yine kuryulamazlar travest bu donguyu durdurmak icin küçük çocuğu bu dongunun dışına çıkartir ve kiz arkadaşının bu otların icine girmemesini ve görü donmesini sağlamasını ister çocuk döngü disjna çıkar ve onlarin hayatını kurtarir kiz artik bebegini kendi bakacaginada karar verir
ve o ailenin yanina gitmekten vazgeçip tekrar evlerine geri dönerler. ama travis ne oldu orasi muamma... şimdiden iyi seyirler dilerim..
ın the tall grass filmi 2019 çıkışlı kanada yapımı korku gerilim türünde bir film.
yönetmen :vincenzo natali
oyuncular :avery whitted,laysla de oliveria,patrick wilson, will buie jr.
film kendi türünde farklı bir film bir dönguye giren insanları anlatıyor cal ve kiz kardeşi becky ile bir ailenin yanina doğru ülke sınırına doğru çıkarlar aslinda doğuracak olduğu bebeği bu aileye vermek için bu seyahate çıkmıştir ama yolda tuhaf bir otluk alan ve otlar devasadir tam kilise karşısında issiz olmasına karsin kilisenin onu parkedilmis arac doludur. kardeşler birden bir ses duyarlar yardim isteyenn küçük bir erkek çocuğu bu sesi karşılıksız birakmayan iki kardeş hiç düşünmeden otların icine dalarlar buyuk bir dönguye adim atarlar.surekli ölüp birbirlerinin olusunu görüp ilerde tekrar bir araya gelince saskinliktan cildirirlar adeta. ama kimin eseri bu kafa yakan film. stephen king insani şaşırtıyor izleyeni dahi ..bu döngüden çıkmak için herseyidenerler ama taşa el surmezler sonunda arkasindan gelen beckynin sevgilisi otlarin icine dalar arabalarini orda parketmis gorunce cocugun yardim sesi ile dalar otlara .korkunç bir seyle karşılaşır beck ölmüştür aradan zaman geçer otlarin içinde ilerlerken tekrar sevgilisini gorur ve kardesi gelir sonra küçük cocuk toby gelir ama yine kuryulamazlar travest bu donguyu durdurmak icin küçük çocuğu bu dongunun dışına çıkartir ve kiz arkadaşının bu otların icine girmemesini ve görü donmesini sağlamasını ister çocuk döngü disjna çıkar ve onlarin hayatını kurtarir kiz artik bebegini kendi bakacaginada karar verir
ve o ailenin yanina gitmekten vazgeçip tekrar evlerine geri dönerler. ama travis ne oldu orasi muamma... şimdiden iyi seyirler dilerim..
devamını gör...
kadınların ilgi manyağı olması
insanın içinden geliyorsa hoşuna bile gidiyor.
insanın yüzünü gülümsetme yeteneği var kadınların. çok sevmek lazım tabi. böyle bir sevgiyi içimde taşıyıp tüm boşluk hissettiğim gözcüklerime doldurabilecek kadar özümsemişsem varsın şımarsın. bildiğim tüm ilgileri göstereyim.
o kadar sever miyim sevmez miyim bilemiyorum ama ona özel bir ilgi zaafı oluşturmak mutlu eder diye düşünüyorum beni.
insanın yüzünü gülümsetme yeteneği var kadınların. çok sevmek lazım tabi. böyle bir sevgiyi içimde taşıyıp tüm boşluk hissettiğim gözcüklerime doldurabilecek kadar özümsemişsem varsın şımarsın. bildiğim tüm ilgileri göstereyim.
o kadar sever miyim sevmez miyim bilemiyorum ama ona özel bir ilgi zaafı oluşturmak mutlu eder diye düşünüyorum beni.
devamını gör...
yazarların evinde baktığı evcil hayvanları
yok.
ben tanrı değilim. hiçbir canlının hayatını kendi isteklerim, duygularım ve düşüncelerim doğrultusunda tasarlayamam, düzenleyemem, kısıtlayamam.
ben tanrı değilim. hiçbir canlının hayatını kendi isteklerim, duygularım ve düşüncelerim doğrultusunda tasarlayamam, düzenleyemem, kısıtlayamam.
devamını gör...
ülke gelecek 50 yılda düzelir mi sorunsalı
hayır. bunun için insan kalitemiz uygun değil. bu nedenle "avrupa'nın üretim üssü olma" hayalimiz çöpe gitti ya.
devamını gör...
osman zeki yüksel
aynı zamanda beline kemer yerine ip bağlayan, öz bakımını ihmal edecek düzeyde pis kokan, evinde tuvalete gitmeye üşendiği için idrarını şişelere yapan tımarhanelik bir akıl hastası olduğu az bilinir.
türkçülüğün islamcılıkla kirletilmesi ve türk-islamcılık denilen ucubenin yaratılması sürecinde payı büyüktür. üstelik çok küfürbazdır; türk aydınlanmasının düşünce öncülerinden hasan ali yücel'e sayısız hakaretleri nedeniyle çok hesap ödemiştir.
bir de, ap milletvekili olduğu dönemde, (yani bu deliyi bir de milletvekili yapmışlar) tbmm'nin kravat takılması zorunluluğu hakkındaki yönergesine karşı çıkmak için kravatı beline takmasıyla, lafı nereden anladığını göstermiştir.
türkçülüğün islamcılıkla kirletilmesi ve türk-islamcılık denilen ucubenin yaratılması sürecinde payı büyüktür. üstelik çok küfürbazdır; türk aydınlanmasının düşünce öncülerinden hasan ali yücel'e sayısız hakaretleri nedeniyle çok hesap ödemiştir.
bir de, ap milletvekili olduğu dönemde, (yani bu deliyi bir de milletvekili yapmışlar) tbmm'nin kravat takılması zorunluluğu hakkındaki yönergesine karşı çıkmak için kravatı beline takmasıyla, lafı nereden anladığını göstermiştir.
devamını gör...
nur suresi 35. ayet
"allah, göklerin ve yerin nurudur. o’nun nurunun temsili şudur: duvarda bir hücre; içinde bir kandil, kandil de bir cam fânûs içinde. fânûs sanki inci gibi parlayan bir yıldız. mübarek bir ağaçtan, ne doğuya, ne de batıya ait olan zeytin ağacından tutuşturulur. bu ağacın yağı, ateş dokunmasa bile neredeyse aydınlatacak (kadar berrak)tır. nur üstüne nur. allah, dilediği kimseyi nuruna iletir. allah, insanlar için misaller verir. allah, her şeyi hakkıyla bilendir." (nur-35)
devamını gör...
kadınların ilgi manyağı olması
ağır yetersizlik kompleksi içeren başlık.
cinsiyetçilikle a noktasından b noktasına varılmaz. varılabilecek en müsait statu yalnızlık olur. size de yazık olur.
başlığı açan yazarı hiç tanımam şahsına yönelik bir nefret söylemi yada suç oluşturacak tavır peşinde değilim. konu bunu yazmamı gerektiriyor sadece.
cinsiyetçilikle a noktasından b noktasına varılmaz. varılabilecek en müsait statu yalnızlık olur. size de yazık olur.
başlığı açan yazarı hiç tanımam şahsına yönelik bir nefret söylemi yada suç oluşturacak tavır peşinde değilim. konu bunu yazmamı gerektiriyor sadece.
devamını gör...
evlilik siteleri hilesi
arka planda neler neler dönüyor bir bilseniz. ilk öncelikle bazı sitelerde mesajları göndermek için jeton harcıyorsunuz. yani bir mesaj bile paralı oluyor, bırak aboneliği. çoğu profil de aslında daha önceden o firmada çalışan kişilerin kurduğu ve tasarladığı profiller. hatta artırıyorum: konuştuğunuz kişiler orada birbirlerine paslaşa paslaşa sizin mesajlarınıza cevap veriyor ve onlar gün boyunca neler konuştuğunuzu bir köşeye not alıyorlar ki böylelikle bir sonraki çalışan kişi zorluk çekmesin. ayrıca mesajlara normal cevap verme süresi var. iki kişi mesajlaşıyorsa mesajlar belli bir süre içerisinde gelmeli ki herhangi bir şüpheye düşmesin karşıdaki kişi.
oradaki çalışanlara bildiğiniz 'mesajlaşma kılavuzu' olan sayfalarca bir belge veriyorlar. uygulamayı veya siteyi kullanan kişinin sorduğu sorulara nasıl cevap vermeleri gerektiği, kullanıcının buluşmak istediği zaman ona nasıl yalan uydurması gerektiği ya da herhangi bir şekilde konuyu değiştirmesi gerektiğini öğretiyorlar.
en kötüsü de kullanıcı gerçekten de bu kişiyle buluşmak istese bile buluşamayınca ve hayatı iyi yönde gitmeyip ona tutunmuşsa intihar gözükebiliyor sonunda. abartmıyorum.
bu sitelerde dolandırıcılar da dolanıyor. genellikle balkan ülkelerinden diye biliyorum. aşk dolu bir şekilde karşı tarafı memnun ederken aniden ailede sorunlar çıkıyor. kullanıcı sevgisinden dolayı kullanılıp para gönderilmesi isteniyor. niye? çünkü ne yazık ki dolandırıcımızın hiçbir parası yok. ama yetişkin bir birey! her şey onu çok zorluyormuş. maddi sıkıntılar çekiyormuş. hepsi yalan. bu paralar dolandırıcıya aktarıldığı an dolandırıcı ortadan kayboluyor. izini de iyi bir şekilde kaybettiriyor. çektiği fotoğraflardan belki az çok nerede yaşandığı saptansa da...
değişik olaylar. ayağınızı denk alın, kanmayın. kandırtmayın.
temmuz ayında izlemişim videoları. aklımda bu kadar kalmış videolardan.
kaynak 1, dolandırıcıyı bulmaya çalışıyorlar kendilerince
kaynak 2, dating sitelerinde çalışan kişiler hakkında bilgilendirme ve intihar olayı ama önlendi
oradaki çalışanlara bildiğiniz 'mesajlaşma kılavuzu' olan sayfalarca bir belge veriyorlar. uygulamayı veya siteyi kullanan kişinin sorduğu sorulara nasıl cevap vermeleri gerektiği, kullanıcının buluşmak istediği zaman ona nasıl yalan uydurması gerektiği ya da herhangi bir şekilde konuyu değiştirmesi gerektiğini öğretiyorlar.
en kötüsü de kullanıcı gerçekten de bu kişiyle buluşmak istese bile buluşamayınca ve hayatı iyi yönde gitmeyip ona tutunmuşsa intihar gözükebiliyor sonunda. abartmıyorum.
bu sitelerde dolandırıcılar da dolanıyor. genellikle balkan ülkelerinden diye biliyorum. aşk dolu bir şekilde karşı tarafı memnun ederken aniden ailede sorunlar çıkıyor. kullanıcı sevgisinden dolayı kullanılıp para gönderilmesi isteniyor. niye? çünkü ne yazık ki dolandırıcımızın hiçbir parası yok. ama yetişkin bir birey! her şey onu çok zorluyormuş. maddi sıkıntılar çekiyormuş. hepsi yalan. bu paralar dolandırıcıya aktarıldığı an dolandırıcı ortadan kayboluyor. izini de iyi bir şekilde kaybettiriyor. çektiği fotoğraflardan belki az çok nerede yaşandığı saptansa da...
değişik olaylar. ayağınızı denk alın, kanmayın. kandırtmayın.
temmuz ayında izlemişim videoları. aklımda bu kadar kalmış videolardan.
kaynak 1, dolandırıcıyı bulmaya çalışıyorlar kendilerince
kaynak 2, dating sitelerinde çalışan kişiler hakkında bilgilendirme ve intihar olayı ama önlendi
devamını gör...
yahşi cazibe
televizyoncu beni çek.
beni çek beni çek beni çek.
televizyoncu zoom yap.
bana yap bana yap bana yap.
bir simge geçti buralardan.
beni çek beni çek beni çek.
televizyoncu zoom yap.
bana yap bana yap bana yap.
bir simge geçti buralardan.
devamını gör...
bugün
boş zaman bana kafayı yedirtti. gidip rulet oynadım. para kaybettim fakat kayıp olarak görmek istemiyorum bunu. eğlendim, diyorum. bir daha yapmamak üzere kararlar almıştım oysa. sadece bunun için minicik bir iç sıkıntısı çekiyorum. zaten mesele para olsaydı şu an dörde katlamış olduğumu anlatıyor olurdum. gerçi mebla dert edilecek kadar büyük değildi. bugünü dışarıda geçirseydim harcayacağım kadar bir para, lafını etmeye değmez. inkar edemeyeceğim kadar iyi geldi ama. kendime kızmıyorum. çünkü ne yaparsam yapayım kendime bir iş bulamıyorum. kös kös oturunca da aklıma geliveriyor. can sıkıntısı sonum olacak!
devamını gör...
doğu ekspresi
2024 turistik doğu ekspresi
yataklı oda fiyatları (2 kişilik)
düşük dönem 6.000 tl
normal dönem 8.000
yüksek dönem 12.500 tl
fiyatlar bana biraz abartı geldi.
bu fiyatlar tek yön. daha konaklama ve geri dönüşü var. toplam ücrete birkaç gün balkanlara ya da 2-3 gün avrupa'ya gidilebilir.
(bkz: avrupa'yı turla gezmek vs bireysel gezmek)
yataklı oda fiyatları (2 kişilik)
düşük dönem 6.000 tl
normal dönem 8.000
yüksek dönem 12.500 tl
fiyatlar bana biraz abartı geldi.
bu fiyatlar tek yön. daha konaklama ve geri dönüşü var. toplam ücrete birkaç gün balkanlara ya da 2-3 gün avrupa'ya gidilebilir.
(bkz: avrupa'yı turla gezmek vs bireysel gezmek)
devamını gör...
fiziksel esneklik
beden ve zihnin bir bütün olduğunu ve ayrı ayrı düşünülemediğini öngören holistik* yaklaşıma göre fiziksel esneklik, zihinsel esnekliği arttırmaktadır. bunu ben de bizzat kendi hayatımda tecrübe ettim, 2017 yılından beri pilates yapıyorum. eskiden çok tahammülsüz olduğum konularda zamanla daha anlayışlı olmaya başladım, önceden beni sinir eden nice şeyi artık kafama takmıyorum. sırf bu yüzden bile pilates, yoga vs. yapmak suretiyle fiziksel esneklik kazanmaya çalışmak için uğraşılabilir.
devamını gör...


