zaman tüneli
kalbinin güzelliği yüzüne yansımış
devamını gör...
sırp cumhuriyeti
bosna'yı oluşturan iki cumhuriyetten birisi* olan sırp cumhuriyeti, 1995 dayton antlaşması ile birlikte uluslararası bir tanınırlık kazanmıştır. sırbistan'dan farklı bir oluşum olan sırp cumhuriyeti, sırbistan dışındaki sırpların yaşadığı yerdir. zaten bosna hersek nüfusunun yüzde 30'u sırp'tır. sırp cumhuriyeti'nin resmi başkenti saraybosna, fiili başkenti banyaluka'dır.
sırp cumhuriyeti'nin üç renkli bayrağı
sırp cumhuriyeti'nin devlet arması
sırp cumhuriyeti'nin haritadaki coğrafi konumu
sırp cumhuriyeti'nin üç renkli bayrağı
sırp cumhuriyeti'nin devlet arması
sırp cumhuriyeti'nin haritadaki coğrafi konumu
devamını gör...
ben saksı değilim diyen kişinin amacı
ortamdaki ağırlığına uygun hareket edilmesini isteyen kişidir.
bir ortama birlikte iştirak ediyorsak, herkesin fikrini dinlemek mecburiyetindeyiz. ha fikirlerine katılırız veya katılmayız, bu kişinin kendi hür iradesidir. ama önce bir dinlememiz, ne demeye çalıştığını anlamamız gerekir.
eğer yanlış düşündüğüne emin olup bu düşüncesini çürütecek teori ve savlar varsa elimizde, kendisiyle insani bir şekilde tartışabiliriz tabiki.
bir ortama birlikte iştirak ediyorsak, herkesin fikrini dinlemek mecburiyetindeyiz. ha fikirlerine katılırız veya katılmayız, bu kişinin kendi hür iradesidir. ama önce bir dinlememiz, ne demeye çalıştığını anlamamız gerekir.
eğer yanlış düşündüğüne emin olup bu düşüncesini çürütecek teori ve savlar varsa elimizde, kendisiyle insani bir şekilde tartışabiliriz tabiki.
devamını gör...
kel yerine kullanılacak kelimeler
ayna
devamını gör...
kel yerine kullanılacak kelimeler
nikelaj.
devamını gör...
günaydın sözlük
günnnnaaaayyyydınnnn, havalar parçalı bulutlu. belki de azıcık yağmurlu (şu an yağmıyor ama bu yağmayacağı anlamına gelmez)
üstüne üstlük sabah ev halkının sesine uyanmak + gece işine gidivermek..
offf, çok uykum var.
hiç kalkasım yok.
gün şu anda hiç aymıyor. hemde hiç
neyse, sabah sabah negatif enerjiye düşmeyelim.
pozitif düşünelim.
neyi düşüneceksemmm
neyse, güzel bir pazar olsun sizler için.
üstüne üstlük sabah ev halkının sesine uyanmak + gece işine gidivermek..
offf, çok uykum var.
hiç kalkasım yok.
gün şu anda hiç aymıyor. hemde hiç
neyse, sabah sabah negatif enerjiye düşmeyelim.
pozitif düşünelim.
neyi düşüneceksemmm
neyse, güzel bir pazar olsun sizler için.
devamını gör...
kalbinin güzelliği yüzüne yansımış
sanırım yeni bir yürüme şekli. m.ö. den beri var bu söz. asıl merak ettiğim, bu şekilde hatun düşüyor mu? en komik olan kısmı ise;
yüz görmeden bu yürüme şekline, nereyle gülünür?
zeki müren de bizi görecek mi?
yoksa bu bir çelişki midir? 3 ünü istiyorum...
yüz görmeden bu yürüme şekline, nereyle gülünür?
zeki müren de bizi görecek mi?
yoksa bu bir çelişki midir? 3 ünü istiyorum...
devamını gör...
zeus gökyüzünden iner ve hera'nın göremediği pavyona girer
"bu pavyon kurtuluş son duraktadır ama şimdi adını unuttum" şeklinde süren halk masalı.
devamını gör...
zeus gökyüzünden iner ve hera'nın göremediği pavyona girer
hiçbir pavyon bir kuğuyu kapıdan içeri sokmaz.
leda and the swan
leda and the swan
devamını gör...
geyşa
her şey şahabettin’in bir gün saçlarını mora boyatmasıyla başladı. zaten çevresi tarafından “bir tık farklı” olarak tanınan şahabettin, o gün sınıfa girdiğinde içeride south park sessizliği oldu. sessizlik, yerini hafif kıkırdamalara bıraktı. o esnada en yakın arkadaş grubu olan bizler, "abi bu çocuk ya çok cesur ya da japon animelerinden fırlamış," dedik kendi aramızda.
bir gün hep birlikte otururken, hepimizin bir lakabı olduğunu ama şahabbettin'e henüz official olarak bir lakap vermediğimizi fark ettik.
— “ya biz buna ne desek?” dedik.
— “gey şahabettin mi?” diyelim işte dedi birisi.
— “abi o ne öyle, cümle gibi,” dedim ben. “dur dur, eureka!” diye atladım hemen , “gey + şahabettin… gey… şa… geyşa!”
o an bir aydınlanma yaşandı. göz göze geldik, sonra hep birlikte bastık kahkahayı.
— “oğlum mükemmel oldu lan!”
— “hem egzotik, hem imalı, hem de ses uyumu şahane!”
o günden sonra şahabettin artık şahabettin değildi. o bir geyşaydı. grubun ruhu, neşesi, estetik danışmanı, sanat güneşi ve bazen de iç sesimizdi.
bir keresinde mekana girdik, garson geldi: — “rezervasyon kimin adına?”
— şahabettin tam ağzını açacakken biz atladık:
— “geyşa bey adına.”
garson tek kaşını kaldırdı ama bir şey demedi. çünkü karşında ipek gömleği, pırıltılı küpesi ve kireç beyazını andıran teniyle bir geyşa vardı.
şimdi düşünüyorum da, şahabettin’e şahabettin demek haksızlık olurmuş. geylikten öte bir sanattı onunki. ruhuyla, tarzıyla, yürüyüşüyle, konuşmasıyla… o bir geyşa’ydı. ve biz şanslıydık, çünkü japonya’dan ithal değildi bu, tamamen yerli üretimdi, organikti. ne zaman bir japon markası görsem, ne zaman bir anime izlesem, ne zaman kimono giyen birini görsem aklıma şahabbetin gelir ve gözlerim dolar. umarım mutlusundur geyşa ruhlu erkek.
bir gün hep birlikte otururken, hepimizin bir lakabı olduğunu ama şahabbettin'e henüz official olarak bir lakap vermediğimizi fark ettik.
— “ya biz buna ne desek?” dedik.
— “gey şahabettin mi?” diyelim işte dedi birisi.
— “abi o ne öyle, cümle gibi,” dedim ben. “dur dur, eureka!” diye atladım hemen , “gey + şahabettin… gey… şa… geyşa!”
o an bir aydınlanma yaşandı. göz göze geldik, sonra hep birlikte bastık kahkahayı.
— “oğlum mükemmel oldu lan!”
— “hem egzotik, hem imalı, hem de ses uyumu şahane!”
o günden sonra şahabettin artık şahabettin değildi. o bir geyşaydı. grubun ruhu, neşesi, estetik danışmanı, sanat güneşi ve bazen de iç sesimizdi.
bir keresinde mekana girdik, garson geldi: — “rezervasyon kimin adına?”
— şahabettin tam ağzını açacakken biz atladık:
— “geyşa bey adına.”
garson tek kaşını kaldırdı ama bir şey demedi. çünkü karşında ipek gömleği, pırıltılı küpesi ve kireç beyazını andıran teniyle bir geyşa vardı.
şimdi düşünüyorum da, şahabettin’e şahabettin demek haksızlık olurmuş. geylikten öte bir sanattı onunki. ruhuyla, tarzıyla, yürüyüşüyle, konuşmasıyla… o bir geyşa’ydı. ve biz şanslıydık, çünkü japonya’dan ithal değildi bu, tamamen yerli üretimdi, organikti. ne zaman bir japon markası görsem, ne zaman bir anime izlesem, ne zaman kimono giyen birini görsem aklıma şahabbetin gelir ve gözlerim dolar. umarım mutlusundur geyşa ruhlu erkek.
devamını gör...
şener şen
nedense filmlerinde kemal sunal'ın gölgesinde kalmış bir üne sahip. özünde iyi bir karakter oyuncusudur. komedi deyince peltek konuşmasıyla ilk aklıma gelendir. kemal sunal ile iyi bir ikililer ancak bence kemal sunal' dan daha yetenekli. literatüre şener şen koşuşunu kazandırdığına yemin edebilirim ama ispatlayamam :)
devamını gör...
acılıvegankebabı
#3512828 gözümden yaş geldi ya anneannem. hep ağlardım seni düşününce bu sefer gülmekten kırıp geçirdin. çok teşekkür ederim. sabah sabah oturduğum yerde yana devrilip güldüm. *
devamını gör...
sigarayı bırakmak
ah benim sırdaşım, yoldaşım, gardaşım,
dert ortağım,
kimse yokken hep yanımda olanım.
bir sana tutkunum
bir sana düşman.
söyle bu da aşk değilse aşk nedir?
kimi ağzından dilinden düşürmedin daha önce 25 sene?
sen benim kaç defa uykumu böldün?
kaç gece uykusuz bıraktın beni?
söyle bu aşk değilse ne?
bırak diyorlar şimdi seni.
bırakırsam çarşı s..n beni.
dert ortağım,
kimse yokken hep yanımda olanım.
bir sana tutkunum
bir sana düşman.
söyle bu da aşk değilse aşk nedir?
kimi ağzından dilinden düşürmedin daha önce 25 sene?
sen benim kaç defa uykumu böldün?
kaç gece uykusuz bıraktın beni?
söyle bu aşk değilse ne?
bırak diyorlar şimdi seni.
bırakırsam çarşı s..n beni.
devamını gör...
sigarayı bırakmak
yakında yapacağım eylem,
allah varsa eğer çalışma arkadaşlarıma, eşime, istanbula , sözlüğe merhamet etsin ben muhtemelen etmem.
allah varsa eğer çalışma arkadaşlarıma, eşime, istanbula , sözlüğe merhamet etsin ben muhtemelen etmem.
devamını gör...
normal sözlük'ün enleri
en komiği için tıkla ve gör.
devamını gör...
günaydın mesajı aldığınız sözlük erkeği sayısı
benim bile yazıyla beş. çocuklar nasıl olur sözlüümüz bu konuda çok iyi bir durumda halbuse.
devamını gör...
normal sözlük'ün enleri
sözlüğün en sayısı az bence.
her şeye bir en verilebilir.
en artılayan
en favorileyen
en tanımlayan
en yazan
en başlıkçı
en boşçu (kötü gözükebilir ama boş yaptığını görmek iyi gelebilir.)
en gezgini
en durağanı
daha bir çok en bulunur. biraz daha istatistik takılmak istiyoruz. yarışsız ortam olmuş burası.
her şeye bir en verilebilir.
en artılayan
en favorileyen
en tanımlayan
en yazan
en başlıkçı
en boşçu (kötü gözükebilir ama boş yaptığını görmek iyi gelebilir.)
en gezgini
en durağanı
daha bir çok en bulunur. biraz daha istatistik takılmak istiyoruz. yarışsız ortam olmuş burası.
devamını gör...
sigarayı bırakmak
ferdi tayfur şarkısıyla gerçekleşir zayıf bünyelerde.
devamını gör...

