az önce knut hamsun'un açlık kitabını okurken aklıma gelen düşünce.

bilen bilir, mezarlıklar müdürlüğünde işçiyim. günde nereden baksan 15-20 cenaze gelir önce sisteme geçirir, sonra yıkar sonra mezar eşip merhumu defnederiz.

hani derler ya sattığın malı bileceksin. arıcı sattığı balı bilir, terzi atlas kumaş nedir, hangi ketenin evsafı iyidir bilir, doktor hastasını muayene eder hiç değilse ve bilir...

bizler de gelen naaşları sorguluyoruz. birçok ölüm nedeniyle karşı karşıya geliyoruz. yaralama, boğulma, çatışma...

fakat fark ettim ki, aralarında hiçbiri güllü lokum yerken ölmemiş? nasıl olabilir yahu? nasıl?

bakın bugün worldometers istatistik sitesinde 152 bin kişinin rahmetli olduğu belirtiliyor. hadi diyelim ki bunlardan 100 bini eceliyle ölmüş olsun, geriye kalan 52 binin 30 bini de hastalık, kaza, cinayet vs. gibi sebeplerden ölsün. kalır sana 22 bin kişi. bu 22 bin kişinin tamamı potansiyel olarak güllü lokum yerken ölme adayıdır. ayrıca yine aynı sitede gördüğümüz bugün dünyaya gözlerini açan dünyalı sayısı 211 bin... bunlar da potansiyel olarak güllü lokum kurbanı olabilir.

peki istatistiklerde bulamadık diyelim. peki veritabanları?

yine bulamıyoruz. hiçbir veritabanında güllü lokum yerken öldüğü bilgisine yer verilmemiş. yani birçok kanalda "boğazına kaçan bir şeyden ötürü falanca saatte ex olmuştur" diye ifade geçiyorlar. aradığımız bu değil, bilakis yerken ölmeli.

araştırmalarıma devam ettim. internetin derin katmanı olan deep web'e girmekte karar kıldım. burada bilenler bilir istihabarat siteleri vardır. lanet olası federallere yakalanmamak için internetimin proxy ayarlarını değiştirdim. bu arada aklıma unuttuğum bir husus geldi ve oturduğum koltuktan yıldırım gibi fırlayarak yanlışlıkla elimdeki jack daniels blue label viskimi yerlere döktüm. yerlere paspas atarak hemen pc başına geçip akşamdan hazırladığım 6'lı kuponumu doldurdum. sağlam oran yaptık anasını satim, jokey muharrem abi rochester "son ayakta birinci gelmezse kasaba satıcam bu namıssızı ehhehe" demişti dalga geçerek, umarım yarınki ayakta kazanır, annemin emekli maaşının tamamını yatırdım anasını satim büyük girdik öyle böyle değil.

neyse deep web'te de istihbarat sitelerinde arşivleri karıştırdım. çıkan sonuçlar genelde "viski içerken ölenler, yemek yarışmasına katılıp ölenler" gibi basit şeylerdi. burada da bulamadım. yok ulan yok.

artık kabul etmeliyim. çünkü bir acı gerçekle yüzleşmek için, öncelikle kabul etmek gereklidir. inkar, öfke, pazarlık ve depresyon evrelerini aşmıştım. son evreye geldim, kabullenmeye.

bu acı gerçekten sizin de haberiniz olsun istedim, başınızı ağrıttımsa affola dostlar.
devamını gör...

(bkz: ağlamıyorum yavrum gözüme toz kaçtı)
devamını gör...

bıraksaydın da biz kendimiz farketseydik dedirten olay.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

yabancı dil öğrenmek için film veya dizi izlemeye başlarsanız ulaşabileceğiniz en yüksek nokta whatsapp durum kısmına o dilde cümle yazabilmek olacaktır.
hiç öyle duolingoyla filan kendinizi de kandırmayın. dili gerçekten öğrenmek istiyorsanız bi dil kursunua kayıt olun. orada grammar bilgilerini sistematik bir şekilde öğrendikten sonra kelime haznenizi genişletmek için podcast dinleyin ya da o dilde gazetleri okuyun. nedeni ise gazetlerin grammar'e tam uygun olarak yazılmasıdır. aaa bu kelime neymiş filan derken baya öğrenmeye başlıyorsunuz. tabi bu süre içerisinde yeni öğrendiğiniz kelimeleri gerçek hayatta kullanmanız gerekiyor. bu da demek oluyor ki pratik yapacağınız bir arkadaşa ihtiyacınız var. ben ingilizce öğrenirken hem yaşadığım yerdeki ingiliz aileyle sohbet ediyordum hem de turistlere yardım ediyordum. tabi ilk zamanlar böyle birilerini bulamadığım için evde telefonumdan ses kaydedicisini açıp o gün ne yaptığımı veya herhangi bir konu hakkında kendi kendime konuşmaya başladım. yaklaşık 30-45 dakika sonra kaydı durdurup o ses kaydını kendim dinlemeye başlıyordum. dinlerken de yaptığım hataları fark etmeye başladım. sonra bir dahaki sefere konuştuğumda hatalarımı tekrar etmemeye çalıştım.

ve dil öğrenirken size önereceğim en önemli şey şu
bazı arkadaşlarımla dil kursunda sohbet ederken onlar ilk başta cümleyi türkçe düşünüp sonra o cümleyi ingilizceye çeviriyorlardı sakın böyle birşey yapmayın. eğer böyle bir şey yaparsanız ve buna alışırsanız ilerde işiniz çok zorlaşır haberiniz olsun. kafanızdaki kendi düşüncelerinizi tamamen o dile çevirmeye çalışın. ingilizce, almanca, fransızca, çince... hangi dili öğreniyorsanız kafanızdaki kendi düşüncelerinizi de o dilde oluşturmaya çalışın. ilk önce zorlansanızda sonradan buna alışacaksınız ve yabancı dilde konuşmak hem daha kolay hem de daha keyifli hale gelecektir.
birde hata yapmaktan korkmayın ama yaptığınız hatalardan ders çıkarın.
devamını gör...

çocukken okuduğum ilk kitap sihirli fasulyedir. muhteşem bir hazla okuduğumu hatırlıyorum okurken çok mutlu olmuştum bu arada babamın bana aldığı ilk kitaptı.*
devamını gör...

kelimeye -ler getirince eğer anlam saçmalaşmıyorsa birleşik
mesela “bizimki+ler” anlamlı bir kelime oluşturduğundan buradaki ki birleşik yazılır. “anladımki+ler” anlamsız olacağı için buradaki ki ayrı yazılır.
devamını gör...

zorda olana yardım etmektir.
devamını gör...

fleksör kasların tendonlarının aşırı gerilmesinde veya medial epikondil(dirsek iç tarafı) lezyonlarında oluşan durumdur.
medial epikondilde çok şiddetli ağrı ile karakterizedir.
golfçülerde yaygın görüldüğü için bu ismi almıştır.
devamını gör...

firavun bile mısırdan böyle faydalanmamıştır.
devamını gör...

istanbul'da 2008 yılında kurulan, afordishman salihins ve bartu çağlayan (canavar banavar) ile başlayan grup daha sonraları başka isimlerinde katıldığı bir müzik grubudur.

alternatif rock,bağımsız rock ve saykodelik rock türlerinde müzik yapan bu grubun: "full faça"
"ay şuram hala ağrıyo"
"fırtınayt" adlarında üç albüm yayınlamışlardır.
devamını gör...

insanların yediğini,içtiğini,okuduğunu paylaştığı ya da ilgi görmek için türlü zırvalıkları yaptığı platform.sevgilisinden ayrılmak için story atıp anket yaptıran pelinsuları ile de meşhurdur. ayrıca çakma badboy berkecanlar da vardır onlarda ya araba içinde story atar ya da gece sokaktayken.kısacası insanların olmadıkları gibi görünmeye çalıştığı ve zırvaladığı sosyal medya platformu.
devamını gör...

bu ülkede daha çok dinsizlik vatan hainliği sanılıyor gibi geliyor bana ama neyse...
devamını gör...

birkaç öneri bırakmak gerekirse,

yabancı, albert camus

yanlışlık, albert camus

ceza sömürgesi, franz kafka
devamını gör...

dolandırmak için kullanılmayan bir kitap kalmıştı, o da oldu.

"kitap tanıtmak istiyoruz" diyerek vatandaşlara ulaşan patix kitap isimli şirket, iddiaya göre mağdurlara istediklerinden daha fazla kitap bırakıyor, "2 hafta içinde iade edebilirsiniz" diyerek senet imzalatıyor. kitapları iade etmek isteyen vatandaşlar 2 hafta boyunca verilen telefona ulaşamıyor. ardından şirket, "14 gün geçtiği için iade kabul edilmez, borcunuzu ödeyin" diye mesajlar göndermeye başlıyor. son 6 ay içerisinde onlarca kişinin savcılığa suç duyurusunda bulunduğu ortaya çıktı.

patix kitap isimli kitap şirketinin elden satış yöntemiyle binlerce kişiyi dolandırdığı iddia ediliyor. buldukları telefon numaralarını arayıp "kitap setleri satıyoruz sizi ziyaret etmek istiyoruz" diyerek randevu alan kişiler, vatandaşların almak istediği kitap sayısından çok daha fazlasını bırakarak "2 hafta içerisinde bu kitaplardan beğendiğiniz olursa alırsınız, gerisini biz teslim alacağız" diyerek en az 1400 tl’lik senet imzalatıyor. vatandaşlar "kitapları geri alın" diye aramak istediklerinde ellerindeki telefon numarası yanıt vermiyor. dolandırıcılar iki hafta geçtikten sonra vatandaşlara borçları ödemeleri konusunda mesajlar atmaya başlıyor. iade etmek isteyenlere 14 gün geçtiği ve yasal iade süresi dolduğu için artık tüm kitapların parasını ödemek zorunda olduklarını söylüyor.


buradan
devamını gör...

mitoz zehiri olarak da bilinen ilaçlardır. metafazda mitozu durdururlar.
devamını gör...

30 mart 2014 seçimlerindeki elektrik kesintisi hakkında dönemin enerji bakanı “espri yapmıyorum trafoya kedi girdi. bu ilk kez yaşanmadı. bunu seçime bağlamak yanlış’" deyince kedi lobisinin tepkisini çekmişti.
kedi lobisi sadece kedilerin değil tüm hayvanların haklarını koruyan bir gruptur. kedi lobisi olarak isimlendirilmelerinin nedeni 14.yüzyıla dayanır. 14. yüzyılda 9. gregory adındaki papa “kedilerin şeytan olduğunu ve işbirliği yapanlarla birlikte yakılmasını” ilan etmişti. onbinlerce kedinin katledilmesi sonucu fareler hızla yayıldı. kırım’dan italya’ya gelen bir geminin ambarındaki veba mikroplu birkaç fare, hastalığı avrupa’ya yaydı. tarihe “kara ölüm” diye geçen bu vakada yalnızca 14. yüzyılda yaklaşık 200 milyon kişi öldü. bu tür olayların bir daha yaşanmaması için kedilere önem verilmeye başlanmasıyla kedi lobisinin temelleri atıldı.
avrupalı gezginler yazdıkları seyahatnamelerde türklerin kedilere besledikleri sevgiyi sık sık dile getirmişlerdir. osmanlı'da üsküdar'da kediler için özel hastane bile kurulmuştur. pablo picasso’dan winston churchill’e, leonardo da vinci’den charlie chaplin’e kadar birçok ünlü kedi lobisine destek vermiştir.
devamını gör...

zihin okumak isterdim.*
devamını gör...

bunca yıldır binbir çeşit uluslararası şirket yöneticisi gördüm, ama böylesine bir yöneticiyi hiç görmedim; hem cevval hem kuzu; hem merhametli, hem astığım astık. bize böyle yönecilerle gelin sayın sözlük, ne o öyle her mesaj atanın isteğini anlamaya çalışan ve sözlüğün kalitesini düşüren saçma moderatörler öyle. kırbacımı aldım, bekliyorum.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim