nilüfer lerde daha büyük bir bitki. 3 metre büyüklüğüne ulaşabilir.
özellikle kirli, çamurlu sular, bataklık tarzı yerlerde yetişir. geceleri çiçeklerini kapatıp gündüzleri açarak çiçeklerini korur.
saflık ve yeniden doğuşu simgeler.
asya taraflarında kökünden tatlı, yemek yapılır
devamını gör...

araba kullanacağım zaman tercih ettiğim eylem.

özellikle de arabada yalnız değilsem, bir damla içmeden dönerim. sadece düğünlere gittiğimde de değil, alkol alınan herhangi bir yere gittiğimde de bu böyledir.
devamını gör...

vicdansız kitapsız çaylak yöneticisidir. pantera rozeti almış havasını atıyor bana. şişşt birkaç günlüğüne bana versene az dursun profilimde lütfen rica ediyorum lan yöneticim. *
devamını gör...

tarihin 0 noktası. yukarda çok güzel bilgiler verilmiş benim eklemek istediğim tabanın kireç sürülmesiyle yapılan terrazzo taban olması. özelliği ise su geçirmemesi. dolayısıyla sıvı içeren ayinlerin yapıldığını gösteriyor.ancak bulunan kafataslarındaki darbeler sonradan oluştuğu için tanrıya insan sunmaktan daha farklı olabileceği düşünülüyor.
ayrıca yukarıda sirius yıldızına göre inşa edildiği yönünde teorilerden bahsedilmiş yine yukarıdaki belgeselde simülasyon ile geçmişe gidildiğinde yılın hiçbir zamanında siriusun ufukta görünmediğinden bahsediliyor.
devamını gör...

kıskançlığın da bir sınırı var dediğim kanlı olay.

sen git 21. yüzyılda yaşa, sonra da gel sırf mesaj attı diye bir insanın hayatını söndür... haber sitesindeki yorumlar da cabası sanırım.
devamını gör...

böyle samimiyetsiz saçma sapan cevaplarla kendini kandıran insanlara sinir oluyorum. kalben takipçin seni sexy bulmak istiyor bu sese şu vucut gider diyor, fiziken tatmin etmiyorsun insanları bunun nesini anlamıyorsun. olay sistemin dayattığı kriterler değil, sistemin kriterlerini biz ata erkil zırtoların estetik kaygıları belirliyor. herkes bunu referans alıyor çünkü tahrik edici olan bu! şarkıcı dediğin görsel ve işitsel bir eğlence insanıdır. ozan olmak istiyorsan sokakta çal şarkılarını!

ben tombik ama tombikliğimi seven biriyim demek zorunda değilsin. insanlara kendinle barışık olduğunu belirtmek durumunda kalmak onur kırıcı bir şey. kimse yeterince kendiyle barışık yada memnun olamaz. hayat kısa memeler sarkıyor diyerek gerçeği inkar edemezsin memelerin sarkmasından endişe etmemen sıkı ve harika olmadığını düşünmenden kaynaklanıyor. mükemmel memelerin olsaydı yaşlanmamak için vampire dönüşmeyi arzulardın. gerçekten memelerinle barışık olsaydın sarkmalarından endişe ederdin. umarım yeterince saçmalamışımdır ama fikirlerim bunlar. kalbeni kırdıysam kusura bakma memelerim kısa ve hayat sarkıyor.
devamını gör...

merhaba sözlük, ilk canlı yayın tecrübeme bebeyim* cenk ile çıkacağım için içimde kelebekler halay çekmeye başladı bile.

umuyorum ki yarın akşam, genel manada meriçlerimiz, barkınlarımız, taylanlarımız ve boralarımızla ilgili mümkün mertebe siz sözlük yazarlarının görüşleriyle şekillenen bir yayın gerçekleştirebiliriz.

görüşlerinizi bekliyoruz.
devamını gör...

algı kapıları "the doors of perception" kitabı ile the doors grubuna isim babası ve de ilham olmuş yazar.
devamını gör...

geldi sonunda sözlük yoldaşım beniiiim. hep beraber bir daha gitmemesi için baskı yapalım lütfen.
hoşgeldin hidocuk.*
devamını gör...

kimsenin çamur atmasına gerek yok. onlara taş atılmasa da, hepimizi çamura bulamasını beceriyorlar...
ülkece boğazımıza kadar battık. çamur atmamışızdır da, onlar her yeri bataklığa çevirmişlerdir.

daha bu sabah olanların dumanı üzerindeyken; çıkıp bunları yazmak için ne kadar maaş aldığını merak ettiğim yazar beyanı...
devamını gör...

bize gerçek dünyayı bir süre için de olsa unutturan, sanat yoluyla yaratılmış görüntü. (felsefi açıdan)
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

tövbe allah'ım sen koru.. ne sevgi bıraktınız ne sevda.. her şeyden soğudum gerçekten. bir de bunu normalleştirmeniz yok mu? dayağı yiyeceksin he. bak şiddet eğilimim yok ama alıp bir duvara çarpasım geliyor. *
devamını gör...

özellikle facebook'un ülkemizde yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan şarkılardır. taner kaya'nın ''ayrılsak ölürüz biz'' şarkısı bu kategoriye örnektir. bu şarkıyı daha sonra ferhat göçer de seslendirdi o ayrı mesele. bir örnek daha vermek gerekirse ilk olarak sanatçı yonca lodi'nin seslendirdiği ama onun seslendirmesinden daha popüler olan gökhan güneş-ezo ikilisinin evde bir kanepede oturarak çektiği video kliple yayılan ''hadi kalk gel'' şarkısı dillerimizden düşmeyen, bir döneme damga vurmuş şarkılardandı.

sizin de aklınıza gelen, anılarımızı depreştirecek şarkılar varsa alırız bir dal *

devamını gör...

benim. ama phalaenopsis (yani orkidenin alt türü) başlığımı ne hiç dolduruyorsunuz ne de beğeniyorsunuz. ona çok üzülüyorıum işte. orkidelerle ne alıp veremediğiniz var !!!
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

"sonunda olması gerek oldu dedirten" sevindirici havadis.
sağlık emekçilerinin sürekli dillendirdikler makul istek tbmm'de siyasi partilerin oy birliği ile meslek hastalığı olarak kabul edildi.
sağlıkçılar müjde
devamını gör...

-bir dakikan var mı?
+yaklaşık beş senem var (bkz: prison break)
devamını gör...

tarih biliminin alt dallarındandır. adı üzerinde, araştırma konuları küçük şeylerdir: küçük yerleşimler, küçük olaylar, küçük* kişilikler. daha yenice, 20. yüzyılın hemen sonlarında ortaya çıkmış ve gelişmiştir. en bilindik ve en süper örneği carlo ginzburg'un il formaggio e i vermi (tr. peynir ve kurtlar, metis) eseridir.

yüzyıllardır süregelen, sadece önemli insanların ve olayların konu alındığı tarihyazımına tepki olarak doğmuştur. ilgi alanı kitleleri etkileyen liderler, görüşler, olaylar ve olgular değil; arşivlerin kuytu köşelerinde bir iki satır ya da sayfayla geçiştirilen insanlar, dünyayı hiç de öyle sanıldığı gibi değiştiremeyen fikirler, geçmiş gitmiş ve kimsenin aklında kalmamış olaylar ve gerçekleşemeden yarım kalmış olgulardır.

araştırması, çalışması ve okuması pek keyiflidir.
devamını gör...

la arapçada olumsuzluk ekidir. edri, dirayetten gelir ''bilmek'' anlamı vardır.
laedri ise arapçada "bilinmeyen" anlamına gelir.
arap edebiyatında eğer bir eserin yazarı belli değilse sonuna laedri yazılır efem...
bir başka deyişle ''anonim'' dir.
devamını gör...

astronomi ve uzay bilimleri okumuş veya ona çok meraklı herhalde, bir sefer özelden bir tanımı ile ilgili bir hatırlatma yaptım hemen adımı yazarak düzeltti, bu da gösteriyor ki hem bilgili hem de alçak gönüllü. takipteyim, bunca zaman farketmedim sanmasın, sadece gözlemliyordum. bilgi(sayar) gibi bir yazardır kendisi. tanımlar bol olsun, bundan sonra beğenilerde benden olacak.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim