eyluling ile youtube röportajı
tebessümle seyrettiğim röportajdır.
vay vay sözlük büyüyor yahu tepkileriyle izledim çok güzel düşünülmüş.
vay vay sözlük büyüyor yahu tepkileriyle izledim çok güzel düşünülmüş.
devamını gör...
yazarların anlam veremediği olaylar
ağzımızla “hoh” yaptığımızda sıcak hava çıkarken “hüff” yaptığımızda soğu hava çıkması. ikisi de aynı yerden çıkıyor, nasıl karar veriyorlar sıcak mı soğuk mu çıkacaklarına merak ediyorum. şimdi gidip bu konu hakkında makale okuyacağım.
devamını gör...
normal sözlük'te her zaman 300 küsür online olması
bu 300 kişinin en az 250 sinin nickini online listesi dışında hiç bir yerde görmedim. napıyonuz hocam siz heykel gibi dikilmişsiniz.
devamını gör...
olmak istenen cansız varlık
kız kulesine bakan,galata kulesi olmak,isterdim.
devamını gör...
anneler oğluna mı düşkün kızına mı sorunsalı
evlat ayrımı yapan ailelerde mi büyüdünüz siz kızanım? ben hepinize düşkünüm, hepinizi severim.
bir oğlum, bir kızım var. ciddi ciddi düşündüm bir cevap bulabilir miyim diye yok. bir yerde denk geldiğim bir alıntıyı sizlere paylaşmak isterim..
çok çocuklu bir anneye sormuşlar, hangi çocuğunu daha çok seviyorsun diye?
- iyileşene kadar hasta olanı
- eve gelene kadar dışardakini
- büyüyene kadar küçükleri
- ölünceye kadar hepsini , diye cevap vermiş.
bir oğlum, bir kızım var. ciddi ciddi düşündüm bir cevap bulabilir miyim diye yok. bir yerde denk geldiğim bir alıntıyı sizlere paylaşmak isterim..
çok çocuklu bir anneye sormuşlar, hangi çocuğunu daha çok seviyorsun diye?
- iyileşene kadar hasta olanı
- eve gelene kadar dışardakini
- büyüyene kadar küçükleri
- ölünceye kadar hepsini , diye cevap vermiş.
devamını gör...
kedi fobisi
kediden elinde olmayan nedenlerle korkan insandır. altında bir travma yatma ihtimali olabilir. çocukken kedi tırmalamıştır, ailesi korkutmuştur, bir dizide filmde bir sahne görmüştür vsvs bu içinde büyümüş büyümüş önüne geçemeyeceği bir korkuya dönüşmüştür. ya da bunların hiç biri değildir. sadece korkuyordur.
kedili kadın, kedi anası, kedi vsvs olarak yıllar önce içinde bulunduğum gruptur. sanırım çocukken kediler tarafından kaçırılıp hırpalanmış, ağzım burnum dağıtılmış, cırmalanmış olabilir. emin değilim. zamanla zorla aştım. korkularımın üstüne gitmeyi, kendimi aşmayı, geliştirmeyi sevdiğim için her korkumun, travmamın veyahut gereksiz ön yargı duyduğum konuların üzerine haldır huldur koşturup aşmayı kendime borç bildim.
dalga geçilecek, yokmuş gibi yapılacak bir korku değildir. siz anlamıyorsunuz ya da yaşamadınız diye başkalarının korkularını bu kadar basite almanız ne derece doğrudur bilemiyorum açıkçası?
siz korkusuz cengaverler olabilirsiniz ama bu empatiden bile yoksun olmanız anlamına gelmez sanırım.
neyse az gidemde kedilerimi ısıram onlarda benim ağzımı burnumu yırtsın.
fobinin anlamı aşağıdadır. korku olmadığını iddia edenler olmuş bu yüzden direk alıntı yaptım.
kişinin, belirli nesneler ya da durumlar karşısında duyduğu, kapıldığı baskılı, kaygılı, olağan olmayan, hastalık derecesinde güçlü korku.
kedili kadın, kedi anası, kedi vsvs olarak yıllar önce içinde bulunduğum gruptur. sanırım çocukken kediler tarafından kaçırılıp hırpalanmış, ağzım burnum dağıtılmış, cırmalanmış olabilir. emin değilim. zamanla zorla aştım. korkularımın üstüne gitmeyi, kendimi aşmayı, geliştirmeyi sevdiğim için her korkumun, travmamın veyahut gereksiz ön yargı duyduğum konuların üzerine haldır huldur koşturup aşmayı kendime borç bildim.
dalga geçilecek, yokmuş gibi yapılacak bir korku değildir. siz anlamıyorsunuz ya da yaşamadınız diye başkalarının korkularını bu kadar basite almanız ne derece doğrudur bilemiyorum açıkçası?
siz korkusuz cengaverler olabilirsiniz ama bu empatiden bile yoksun olmanız anlamına gelmez sanırım.
neyse az gidemde kedilerimi ısıram onlarda benim ağzımı burnumu yırtsın.
fobinin anlamı aşağıdadır. korku olmadığını iddia edenler olmuş bu yüzden direk alıntı yaptım.
kişinin, belirli nesneler ya da durumlar karşısında duyduğu, kapıldığı baskılı, kaygılı, olağan olmayan, hastalık derecesinde güçlü korku.
devamını gör...
pişmanlık
en acı yenilgidir.
devamını gör...
türkiye'de tartışma kültürü
kafaların karışık olmasından kaynaklıdır. birkaç terimden bahsedelim. bu terimlerin çoğunu tartışırken yapmamanız gerekiyor. eğer sık sık yapıyorsanız sizin tartışma kültürünüz yok demektir.
horn effect: sınıfta kırılan bir eşyanın suçlusu aranırken ilk önce sınıfın en şımarığının suçlanması.
halo effect iki şüpheli var biri güzel diğeri çirkin. cinayeti muhtemelen çirkin olan işlemiştir.
tümdengelim her canlı ölümlüdür. pavlov'un göbeği bir canlıdır. öyleyse o da bir gün ölecektir.
tümevarım sartre fransızdır. fransızlar salyangoz sever. öyleyse sartre muhakkak salyangoz yemiştir.
saman adam safsatası kişinin konuyla alakasız, en az etkili suçunun üzerinde durmak; kılıştar sesekayı batırdı.
bilgi yoksunluğuna yaslanan argüman tanrı vardır ve merhametlidir. hadi bakalım aksini ispatla?
argumentum ad antiquitatem fahişelik en eski meslektir o halde fahişelik kutsaldır.
confirmation bias bir elma bahçesindeki tüm elmaların yeşil olduğunu görüp, elmanın sadece yeşil renkte olabileceğini iddia etmek. kendi iddiasına örnek aramak.
otorite argümanı 'kardeşim bunlar kuranda apaçık yazıyor'cu tayfa.
ad hominem sizin en sevdiğiniz. uzlaşılamayan konudan uzaklaşıp, karşı tarafın başka bi noksanından bahsetmek. "senin zaten psikolojin bozuk biliyorsun dimi?"
manipülasyon yukarıdaki argümanların tamamını, alakasız anlarda kullanarak karşı tarafı isteğiniz tarafa yönlendirme sanatı.
horn effect: sınıfta kırılan bir eşyanın suçlusu aranırken ilk önce sınıfın en şımarığının suçlanması.
halo effect iki şüpheli var biri güzel diğeri çirkin. cinayeti muhtemelen çirkin olan işlemiştir.
tümdengelim her canlı ölümlüdür. pavlov'un göbeği bir canlıdır. öyleyse o da bir gün ölecektir.
tümevarım sartre fransızdır. fransızlar salyangoz sever. öyleyse sartre muhakkak salyangoz yemiştir.
saman adam safsatası kişinin konuyla alakasız, en az etkili suçunun üzerinde durmak; kılıştar sesekayı batırdı.
bilgi yoksunluğuna yaslanan argüman tanrı vardır ve merhametlidir. hadi bakalım aksini ispatla?
argumentum ad antiquitatem fahişelik en eski meslektir o halde fahişelik kutsaldır.
confirmation bias bir elma bahçesindeki tüm elmaların yeşil olduğunu görüp, elmanın sadece yeşil renkte olabileceğini iddia etmek. kendi iddiasına örnek aramak.
otorite argümanı 'kardeşim bunlar kuranda apaçık yazıyor'cu tayfa.
ad hominem sizin en sevdiğiniz. uzlaşılamayan konudan uzaklaşıp, karşı tarafın başka bi noksanından bahsetmek. "senin zaten psikolojin bozuk biliyorsun dimi?"
manipülasyon yukarıdaki argümanların tamamını, alakasız anlarda kullanarak karşı tarafı isteğiniz tarafa yönlendirme sanatı.
devamını gör...
smeagol
yüzüklerin efendisi evreninde, yuzuk sayesinde uzun omur yasamis ama zamanla yuzugun bunyesindeki etkisi arttigindan benligini kaybetmis bir zavalli hobbit.
bedeninde yuzuk etkisinden sonra iki kisilik barindirdigindan; kendi kendine kavgalari yuzunden aski arayan ask hikayesi gibi olmus, kendisini biricik yuzuge adamistir. (bkz: my precious)
tisslayarak konusmasiyla tam bir ucube goruntusu cizer.
ayyyrica gozlerimin boyutu sebebiyle kendimi benzettigim canim ikiz kardesimdir*.
ukdeydim doldum.
bedeninde yuzuk etkisinden sonra iki kisilik barindirdigindan; kendi kendine kavgalari yuzunden aski arayan ask hikayesi gibi olmus, kendisini biricik yuzuge adamistir. (bkz: my precious)
tisslayarak konusmasiyla tam bir ucube goruntusu cizer.
ayyyrica gozlerimin boyutu sebebiyle kendimi benzettigim canim ikiz kardesimdir*.
ukdeydim doldum.
devamını gör...
yazarların kendinde en nefret ettiği özellik
plansız olmak. ne kadar çoğu zaman işime yarasa da başıma büyük belalar açtığı da çoktur. siz siz olun bu hataya düşmeyin dostlar.
devamını gör...
bir tanım hakkında mesaj atmak
çok hoş olan eylemdir. ben sık sık yapıyorum.
yazarın biri bir tanım giriyor ve o tanım hakkında tartışıyoruz. bazen bir yazar efsane tanım giriyor beğenmek favorilemek yetmiyor mesaj atıp eline sağlık diyorum.
bazen karşı çıktığım bir konu oluyor kendi fikrimi söylüyorum. insansa sohbet ediyor değilse cahillik ediyor.
sözlüğün güzelliği burada farklı fikirler farklı tanımlar.
eleştiri çok güzel bir şey. hem eleştirmek hem eleştirilmek.
yazarın biri bir tanım giriyor ve o tanım hakkında tartışıyoruz. bazen bir yazar efsane tanım giriyor beğenmek favorilemek yetmiyor mesaj atıp eline sağlık diyorum.
bazen karşı çıktığım bir konu oluyor kendi fikrimi söylüyorum. insansa sohbet ediyor değilse cahillik ediyor.
sözlüğün güzelliği burada farklı fikirler farklı tanımlar.
eleştiri çok güzel bir şey. hem eleştirmek hem eleştirilmek.
devamını gör...
geceye bir bilgi bırak
saç ve tırnaklarımız, yüzyıl ve daha öncesinde yaşayan insanlara oranla çok daha hızlı uzuyormuş.
sebebi;
saç ve tırnaklar keratinden oluşan yapılar, keratin ise sertleşmiş bir protein. vücutta keratin eksikliği saçlarda zayıflama dökülme, tırnaklarda kırılmalara sebep oluyorken, oranın yükselmesi doğal olarak bu yapıların daha iyi beslenmesini ve sağlıklı olmasını sağlıyormuş.
bugün bizler atalarımıza göre daha fazla hayvansal proteinlerle * besleniyoruz. bu durum da saç ve tırnakların hammaddesi keratini besliyor ve saçlarımız ve tırnaklarımızın çok daha hızlı * uzamasını sağlıyormuş.
sebebi;
saç ve tırnaklar keratinden oluşan yapılar, keratin ise sertleşmiş bir protein. vücutta keratin eksikliği saçlarda zayıflama dökülme, tırnaklarda kırılmalara sebep oluyorken, oranın yükselmesi doğal olarak bu yapıların daha iyi beslenmesini ve sağlıklı olmasını sağlıyormuş.
bugün bizler atalarımıza göre daha fazla hayvansal proteinlerle * besleniyoruz. bu durum da saç ve tırnakların hammaddesi keratini besliyor ve saçlarımız ve tırnaklarımızın çok daha hızlı * uzamasını sağlıyormuş.
devamını gör...
spontane radyo yayını
benide heyecanlandıran ve süpriz bir program süpriz bir ekip olmuş. şimdi sevgili (bkz: robnaja) bana;” koş gel rapunzel topumu kestiler.” dese yalınayak koşar giderimki ben. hâl böyle olunca benim cağnım arkadaşım ve pek sevdiğim, değerli (bkz: cenk'in arka bahçesi) bir yayın yapacakta ben gelmeyeceğim. aşkolsun. baktım yer kalmamış, tüm koltuklar kapılmış. taburemi alıp geliyorum ben de. bulduğum boşluğa konuşlanırım artık.
devamını gör...
işimiz öğretmenlerin yüzünü güldürmek
hahaha yaman şakacısınız sayin bakanım.
devamını gör...
rammstein
ben sonradan köpek gibi bağımlısı olacağım şeyleri önceden kötülerim. yaklaşık 20 yıl önce sinema salonunda yüzüklerin efendisi fragmanı gösterildiğinde de yapmıştım bunu. rammstein için de aynısını bir arkadaşıma yapmıştım, üstelik bir tane bile parçasını açıp dinlemişliğim yok. sadece alman olduklarını ve metal müzik yaptıklarını biliyorum. ben ise o zamanlar daha çok rock, celtic takılıyorum.
2011 yılıydı. forumtr olması kuvvetle muhtemel bir sitede sörf eylerken karşıma bir kullanıcı çıktı. imzasında rammstein'ın la casa de papel'e ilham olduğunu düşündüğüm ich will parçası var, youtube eklentisi şeklinde. dostlar, play butonuna basış o basış. siz deyin yirmi ben deyim otuz kez tekrar dinledim ve izledim. o zehir, o tutkulu hayranlık o gün işlemişti kanıma. daha sonrasında diğer tüm albümleri hatim ettik tabi. ki ich will de rammstein'ın belki top 20'sine girecek bir şarkı da değil. hayran olacağım varmış olmuşum işte.
hayranlığımın 2010'daki inönü konserinden sonra başlaması da içimde bir uhdedir. yıllardan beri tekrar türkiye'ye gelmesini dört gözle beklediğim alman endüstriyel metal grubudur.
2011 yılıydı. forumtr olması kuvvetle muhtemel bir sitede sörf eylerken karşıma bir kullanıcı çıktı. imzasında rammstein'ın la casa de papel'e ilham olduğunu düşündüğüm ich will parçası var, youtube eklentisi şeklinde. dostlar, play butonuna basış o basış. siz deyin yirmi ben deyim otuz kez tekrar dinledim ve izledim. o zehir, o tutkulu hayranlık o gün işlemişti kanıma. daha sonrasında diğer tüm albümleri hatim ettik tabi. ki ich will de rammstein'ın belki top 20'sine girecek bir şarkı da değil. hayran olacağım varmış olmuşum işte.
hayranlığımın 2010'daki inönü konserinden sonra başlaması da içimde bir uhdedir. yıllardan beri tekrar türkiye'ye gelmesini dört gözle beklediğim alman endüstriyel metal grubudur.
devamını gör...
11 eylül 2021 önemli sözlük duyurusu
tepeyi terk etmiyoruz tabi ki buradayız okumuzla fiçu fiçu vurmaya devam.
devamını gör...



