sözlük radyosu toplantısı
apartman dairesinde büyüdüm. apartmanda 2 bloğu birbirine bağlayan "mutfak boşluğu" denen, yaklaşık 2 mt2 olan, tüm dairelerin mutfaklarının ve sadece birer çocuk odasının pencerelerinin baktığı, sesin eko yapıp hep karanlıkta kalan bir boşluğa bakan odam vardı.
ortaokul-lise arasındaydı sanırım, bilgisayarımın hoparlörlerini o camın önüne çıkarıp elimde mikrofonla "radyo" yayını yapıyordum apartmana. okuldan geldikten 1 saat sonra yayınım başlıyordu.
apartmanda da sevilen çocuktum, zaten herkes birbirini tanırdı. mahalle kültürü gibiydi. o yüzden kimse şikayetçi de olmazdı. o zamanlar msn vardı, msn'den komşular istek parça gönderirdi çalardım.
birden aklıma geldi duygulandım. napsak, biz de mi girsek bilemedim ki. :)
ortaokul-lise arasındaydı sanırım, bilgisayarımın hoparlörlerini o camın önüne çıkarıp elimde mikrofonla "radyo" yayını yapıyordum apartmana. okuldan geldikten 1 saat sonra yayınım başlıyordu.
apartmanda da sevilen çocuktum, zaten herkes birbirini tanırdı. mahalle kültürü gibiydi. o yüzden kimse şikayetçi de olmazdı. o zamanlar msn vardı, msn'den komşular istek parça gönderirdi çalardım.
birden aklıma geldi duygulandım. napsak, biz de mi girsek bilemedim ki. :)
devamını gör...
karısı dururken ev işi yapan erkeğe söylenebilecek şeyler
kolay gelsin.
devamını gör...
altı gün savaşı
mısır'ın elinde çok nitelikli radar cihazları vardı ve bu cihazlar israil'den gelecek saldırıyı önceden görmek için sina yarımadası üzerinden israil'e bakmaktaydı. israil bunu bildiğinden ve mükemmel istihbaratı nedeniyle nerede kaç uçak var tek tek bildiğinden uçaklarını akdeniz üzerinden bir yay çizdirerek mısır'a saldırdı. o günün teknolojisiyle çok alçaktan uçan ucakları radarla saptamak zor, hatta imkansız olduğundan ve radar teknisyenlerinin eğitimlerinin eksik olması yüzünden mısırlılar israil uçaklarını havaalanlarını ve uçaklarını tahrip edinceye kadar görmediler. hava ordusu perişan olunca, en büyük güç olan mısır yenildi tabi. mısırla bu savaş sürerken israil sadece bir alay kadar gücüyle suriye'yi oyalıyordu. suriyeliler karşılarında büyük bir ordu olduğunu sanarak derin bir saldırıya geçmediler. geçselerdi, ürdün ve ırak güçleriyle beraber tel aviv'e kadar girerlerdi deniliyor.
mısır tehlikesi geçince suriye kolay bir lokma oldu israil için. savaşa gönülsüz giren ürdün ve ırak da öyle. olan, ürdün'ün elinde olan ve savaşa girmese bugün de ürdün'ün elinde olabilecek kudüs'e oldu. ve kudüs israil'in başkenti oldu.
mısır tehlikesi geçince suriye kolay bir lokma oldu israil için. savaşa gönülsüz giren ürdün ve ırak da öyle. olan, ürdün'ün elinde olan ve savaşa girmese bugün de ürdün'ün elinde olabilecek kudüs'e oldu. ve kudüs israil'in başkenti oldu.
devamını gör...
venus (yazar)
iyi ki doğdun canım venus.
kendisiyle tanışmamız kafa sözlük kulüpleri sayesinde olsa da çok kısa zamanda güzel bir iletişim kurduk.
sorumluluk sahibi olman ve beklenmedik durumlarda bile olgunluğunu ve nezaketini göstermen en sevdiğim özelliklerinden sadece birkaçı. umarım yeni yaşında hayallerini gerçekleştirmek için gerekli adımları atabilir ve bu adımlarını ileride gururla hatırlarsın.
sevdiklerinle birlikte bir ömür mutlu ve sağlıklı olman dileklerimle.
arkadaşın suzy*.
kendisiyle tanışmamız kafa sözlük kulüpleri sayesinde olsa da çok kısa zamanda güzel bir iletişim kurduk.
sorumluluk sahibi olman ve beklenmedik durumlarda bile olgunluğunu ve nezaketini göstermen en sevdiğim özelliklerinden sadece birkaçı. umarım yeni yaşında hayallerini gerçekleştirmek için gerekli adımları atabilir ve bu adımlarını ileride gururla hatırlarsın.
sevdiklerinle birlikte bir ömür mutlu ve sağlıklı olman dileklerimle.
arkadaşın suzy*.
devamını gör...
sokaktaki mama kaplarına çamaşır suyu döken kadın
mahallelinin hassasiyeti ile suçüstü yapılan *teyzedir.
video
ülkede her gün yeni bir manyak, psikopat türüyor.
eşi veysel k. “benim hanımın psikolojik sorunları var. yaşanan olayın doğru olup olmadığını bilmiyorum başında durmuyordum ben ama psikolojik sorunu olan kişiden her şey beklenir” dedi.
bu ara herkes psikolojik sorunlara sarılıyor. * kedilerle bunun psikolojisinin ne alakası var. bir de her şey beklenir demiş. her şey bekleniyorsa ya tedavi ettireceksin ya da karının elini kolunu bağlayacaksın o zaman.
video
ülkede her gün yeni bir manyak, psikopat türüyor.
eşi veysel k. “benim hanımın psikolojik sorunları var. yaşanan olayın doğru olup olmadığını bilmiyorum başında durmuyordum ben ama psikolojik sorunu olan kişiden her şey beklenir” dedi.
bu ara herkes psikolojik sorunlara sarılıyor. * kedilerle bunun psikolojisinin ne alakası var. bir de her şey beklenir demiş. her şey bekleniyorsa ya tedavi ettireceksin ya da karının elini kolunu bağlayacaksın o zaman.
devamını gör...
lise arkadaşlığı vs üniversite arkadaşlığı
lise arkadaşlıkları masumiyet ve saflık barındırır. ötekisi ise çıkarlar üzerine kuruludur.
devamını gör...
biber
acısıyla tatlısıyla, yaşıyla kurusuyla, kırmızıyla karasıyla sofraların vazgeçilmezlerinden.
devamını gör...
çirkin adam
bana saçma sapan biri demiş teşekkür ederim. sonunda kimliğimi ortaya çıkarabildi biri. teşekkür ederim kendisine.
devamını gör...
şarkılarda sorulan enteresan sorular
ben su muyum? bunları kaldırayım..
devamını gör...
zorla kitap okutturan ebeveyn
çocukların rol modeli ebeveynleridir. onu zorlamak yerine örnek olsa daha verimli bir sonuç alacağına eminim.
devamını gör...
yazarların nicki bir çorba olsaydı olacağı çorba
konya usulü kuru bamya çorbası.
devamını gör...
medeniyete canavar diyen marş
türk bayrağını tamamen (!) doğu roma bayrağı olarak tanımlayan ve sığlaştıran enteresan beyinleri de gördüğümüz başlık oldu. bayrak o şekilden hangi anlam yüklenerek ve hangi suretle kullanılarak o gün için son halini almış da (hipermetrop değilseniz ayrım da yapabilirsiniz veya okuyabilirsiniz) bu eser ona ithaf edilerek yazılmış, en azından vikipedia üstü tanım girebilecek kapasitesi olan yazarların bunu anlayabildiğini düşünüyorum. safahat’ı zaten bazı liseler altından girip üstünden çıkarak okutur. kimin heybesinde ne olduğunu elinizdeki klavyeye dokununca bilemezsiniz. buradan tanımadığı insanlar hakkında var sayım yaparak rahatsız olduğunuz “din” temasına çakacağım diye yorum sallamak epey komik duruyor. demek safahat’ı bilmemek. hatta eline almamak. hımm... anlıyorum. * garb destekçi barbar tam olarak bu oluyor.
akif’e gelince. evet dindar bir yazar. evet, marş da motif motif, ilmek ilmek, kelime kelime din teması işlemiş mi? işlemiş. benim iman dolu göğsüm demiş, nasıl böyle bir imanı boğar demiş, hakk’a tapan milletindir istiklal demiş. eeee? bunlar zaten dönemin türklerinin özelliği. sorun nerede? asıl alerjik reaksiyon gösteren kısımların bu tip söylemler olduğu ortada elbet. dinsiz olanın buradan coşuyor egzaması. faşizanın da türk kelimesi yok, türk’e vurgu yok, sadece o dönemin en iyisiydi bla bla diye o kulvardan coşuyor egzaması. bu eserin hangi şartlar içerisinde neden bu duygu armonisinde yazıldığını, aslında bayrağın ezelden beri ne kadar kutsal ve önemli olduğunu (artistlik yapmaya lüzum görmeyen biraz kitap karıştırmış hatta dur yine lise dönemine gideceğim çünkü temel bilgi düzeyinden bahsediyorum, tarihçi kesilmenize lüzum yok) bu eserle birlikte bir kere daha vurgulandığını at gözlüksüz görebilmek mümkün. kurt gibi uluyamadığı için belki hayatta olsa özürlerini dile getirirdi sizlere. bu vesile ile bu mükemmel eseri büyük türk milletine miras bıraktığı için mehmet akif ersoy’u minnetle anıyorum. ruhu şad olsun.
akif’e gelince. evet dindar bir yazar. evet, marş da motif motif, ilmek ilmek, kelime kelime din teması işlemiş mi? işlemiş. benim iman dolu göğsüm demiş, nasıl böyle bir imanı boğar demiş, hakk’a tapan milletindir istiklal demiş. eeee? bunlar zaten dönemin türklerinin özelliği. sorun nerede? asıl alerjik reaksiyon gösteren kısımların bu tip söylemler olduğu ortada elbet. dinsiz olanın buradan coşuyor egzaması. faşizanın da türk kelimesi yok, türk’e vurgu yok, sadece o dönemin en iyisiydi bla bla diye o kulvardan coşuyor egzaması. bu eserin hangi şartlar içerisinde neden bu duygu armonisinde yazıldığını, aslında bayrağın ezelden beri ne kadar kutsal ve önemli olduğunu (artistlik yapmaya lüzum görmeyen biraz kitap karıştırmış hatta dur yine lise dönemine gideceğim çünkü temel bilgi düzeyinden bahsediyorum, tarihçi kesilmenize lüzum yok) bu eserle birlikte bir kere daha vurgulandığını at gözlüksüz görebilmek mümkün. kurt gibi uluyamadığı için belki hayatta olsa özürlerini dile getirirdi sizlere. bu vesile ile bu mükemmel eseri büyük türk milletine miras bıraktığı için mehmet akif ersoy’u minnetle anıyorum. ruhu şad olsun.
devamını gör...
günaydın sözlük
günaydın sözlük günaydııııınnn *
gece yemek yiyip yattım ve açlığım beni uyandırdı. * vucüt değil fabrika çaltırıyorum sanki. *
gece yemek yiyip yattım ve açlığım beni uyandırdı. * vucüt değil fabrika çaltırıyorum sanki. *
devamını gör...
karadereli panda
elinde kasetim olduğu için zorla nickalti girmek zorunda kaldığım yazar. bi dediğini iki edemiyorum. kurtarın beni.
devamını gör...
bir masum mor menekse
ulan memlekette trol kalitesi bile yerlerde sürünüyor. eskiden daha kaliteli bebelerdi bunlar. 19 yıllık akape iktidarında trollerin bile zavallılıktan süründüğünü gördüm. aslında sevdindirici durum. eskiden sinir bozuculardı. şimdi sadece acınacak kadar zavallılar.
çok zorlarına gidecek ama belediye muslukları kesilince bunlar da bu hale geldi sanırım.
kapımın önüne koyduğum sulara mamalara söyleyin halleşmesinler. onlar şirin tatlı kedi ve köpekler için.
çok zorlarına gidecek ama belediye muslukları kesilince bunlar da bu hale geldi sanırım.
kapımın önüne koyduğum sulara mamalara söyleyin halleşmesinler. onlar şirin tatlı kedi ve köpekler için.
devamını gör...
normal sözlük yazarlarının hissettikleri
hissizim.
devamını gör...
günaydın sözlük
güüüünayyydınnnn!
kafamın içinde sabah sabah mardinli güzel yarim şarkısı çalıyor.. yüzümü yıkamadan, kendimi şarkıyı söylerken buldum.. sizin de böyle huylarınız var mı yoksa normal misiniz?
neyse anacım, gününüz güzel olsun.. kahvenizi yapan ya da "kahve içelim mi?" mesajı atanınız olsun..
kafamın içinde sabah sabah mardinli güzel yarim şarkısı çalıyor.. yüzümü yıkamadan, kendimi şarkıyı söylerken buldum.. sizin de böyle huylarınız var mı yoksa normal misiniz?
neyse anacım, gününüz güzel olsun.. kahvenizi yapan ya da "kahve içelim mi?" mesajı atanınız olsun..
devamını gör...
günde 1 litre süt içmek
süt, insan yaşamına genel bir besin maddesi olarak henüz 20. yy başlarında katılmıştır. insan varlığıyla karşılaştırdığımızda bunun çok erken bir tarih olduğunu söyleyebiliriz. günde 1 litre süt içmek kemiklerdeki kalsiyum yoğunluğunu azaltıp kemik kırıklarına davetiye çıkarabilir. dikkat etmek gerek, 1 litre az bir miktar değil.
devamını gör...

