#506883 numaralı tanımda bahsedilen pankuş'un ortadan kalkmasının müsebbibi telipinus'dur. yalnız adam bir yerde de haklıdır. kurt marek'in anlattıklarına göre; meclis özellikle taht entrikalarında doğrudan rol oynamış. özellikle meclisteki soyluların rahiplerle iş birliği yapıp, hitit sarayını ''game of thrones'' dizi setine çevirdikleri gibi bir rivayet var. artı pankuş meclisi soylulardan oluştuğu için hükümdar açısından her daim ciddi anlamda riskli bir yapıydı. hepsi soyunun sopunun en nihayetinde hükümdar olabilecek, asil kanı taşıdığına inanan sivri zekalarmış, yani tabi ben hiç birini tanımıyorum. söyleyenlerin yalancısıyım. yalnız meclisin tamamen kaldırıldığı mevzusu konusunda bir netlik yok. misal yine marek bu konuda meclisin tamamen ortadan kaldırılmadığını, diğer alanlardaki yetkiler elinden alınmasına rağmen yargı yetkisini devam ettirdiğini anlatır. aslında o yetkide az buz bir yetki değildir. hükümdar'ın cinayet suçundan yargılamasını yapma hakkına sahiplerdir. diyelim ki, kral birini öldürdü ya da bir cinayetin azmettiricisi oldu. aman ki aman, eğer soylular meclisi, bu durumu kanıtlayabilecek delilleri ortaya koyarsa, kralı ölüm cezasına bile çarptırabiliyordu. yani telpinus bile bu adamların elinden ciddi anlamda yetkilerini almış olsa dahi kellesini bunlara emanet etmek zorunda kalmıştır. hititlerin aynı dönemlerdeki krallık uygulamalarından farklı bir nitelik arz ettiğini görürüz. tanrı kral falan muhabbeti yoktur. kral insandır * bu yönüyle de, aklı selim bir uygarlık olduklarını söylenebilir.

tabi bir de kral anittas mevzusu var. adam öyle bir lanet okumuş ki, bir türlü kuyruğu doğrultamamış garipler. zamanım olunca o lanetle ilgili de krala ayrı bir başlık açıp, yazarım.
devamını gör...

halide edip'in ne kadar dolu olduğunu ortaya koyan, o zamanları çok güzel tarif eden, dili zengin olan, karakterleri renkli olan, yazı yazmak isteyene mihmandar olabilecek kitap.
devamını gör...

2019 yapımı, güney kore filmi. yönetmeni bong joon-ho tarafından senaryosu da yazılmıştır. aynı yıl en iyi yabancı film, en iyi film, en iyi yönetmen, en iyi özgün senaryo dahil 4 oscar kazanarak 2020 oscar ödüllerine damgasını vurmuştur.
film genel olarak sınıf farklılıklarının net bir şekilde yaşandığını vurgulamaya çalışmıştır. bir çok sahnede bu açıkça işlenmiştir. kapitalizm, aile ilişkileri gibi konulara da değiniyor. filmde zengin bir ailenin çocuğuna ders vermek için evlerine giden karakterimiz zamanla kendi aile bireylerini işçi olarak zengin ailenin yanına aldırıyor. sonrasında olaylar gelişiyor. oyunculuk ve görüntü yönetmenliği benim için tam puan aldı. sinematografik açıdan adeta bir şölen. filmde hemen her sahnede bir gönderme veya sembol bulunuyor. bence oscar'ı anasının ak sütü gibi hak etmiş bir film. yönetmenin diğer filmlerine de göz atmak isterseniz (bkz: memories of murder) (bkz: the host) ve (bkz: snowpiercer) benim beğendiğim diğer filmleri. bu filmlerin ortak bir özelliği ise yönetmen bong joon-ho'nun bu dört filmde de song kang-ho ile çalışıyor. (parazit filmindeki baba karakteri.) güney kore sineması mutlaka dikkatle üzerinde durulması gereken bir alan. parazit oscar alması dolayısıyla bütün dikkatleri üzerine çekti ve populer kültürde çokça tutuldu. siz yine de hem bong joon-ho ya hem de güney kore sinemasına göz atın derim
devamını gör...

sayın cumhurbaşkanı ve/veya türkiye ne yapsa idi, dış işleri bakanının dediği ödülü alırdı veya bu ödüle aday gösterilebilirdi???

bu birinci soru: cevabı çok basit, hiçbir şey yapmasa idi, veya rusya aleyhine birşeyler yapsa, barış umudu olmadığı yönde negatif enerji yaysa bu ödüle aday gösterilebilirdi. ama şu an ki yapılan tüm eylemler, başta abd olmak üzere tüm batı devletlerinin aleyhine işleyen bir süreç var; türkiye'nin barış umudu yayması, batının plânlarını alt üst etti. bu durumda da, söz konusu ödülle en son aday gösterilecek kişi olacaktır.

ikinci soru da şu; sayın cumhurbaşkanı, mevcut şartlar içinde, ödülü aday gösterilebilir mi????

ismi barış ile birlikte anılsa da, nobel ödüllerinin verilmesinde gözetilen kriterler belli; batının kulu kölesi olacaksınız, ülkenizi argo ifadesi ile satacaksınız, ülkeden kaçan sözde ayrılıkçı lider veya sürgünde ki devrik devlet başkanı felan olacaksınız, hamid karzai gibi, ancak bu şekilde ödül alabilirsiniz. nobel ile ilgili banu avar'ın "sınırlar arasında" programında yaptığı bir program vardı, türkiye den bi ödülü alan kişi de dahil olmak üzere, tüm kişiler ülkeleri ile ilgili olumsuz açıklamalar yaptıkları için ödüle lâyık görülmüşler.

yani bu şartlar altında, sayın cumhurbaşkanımızın bu ödülü alma veya aday gösterilme imkân ve ihtimali yok.

sayın dış işleri bakanı, ya gönlünden geçeni dile getirdi, ya da o da ödüle aday dahi gösterilmeyeceğini bilmesine rağmen, sırf batıyı germek onların sinirlerini bozmak ve belki içlerinde gizledikleri bizim ile ilgili kötü duygularını kusturmak için bile bile söyledi. bu konu biraz ısıtılır ve hatta türkiye ye gelen, yabancı yetkililere yöneltilecek sorularla gündem oluşturursa, batının gerçek niyetini çok net anlarız.
sonuç olarak, sayın bakanım hamlesi bir nevi tuzak gibi geliyor.
devamını gör...

chp'nin yumuşakçalarından, herkesin tav olduğu, benimse zerre sevmediğim imamoğlu'nun son icraatıdır. umudum mansur yavaş'tan, umarım o da bizi yarı yolda bırakmaz.

sondakika
halktv
cumhuriyet

edit: hayır kardeşim, konuşularak falan çözülmez bu. ya siz neredeyse 100 yıllık ülke tarihinde neyin konuşularak çözüldüğünü gördünüz? isviçre mi, lüksemburg mu burası? ya muhalefetin büyük bir kısmı gerçekten şu ülkenin gerçek durumundan bihaber, hülyalarda yaşıyorlar. hırsızlık, gasp, tecavüz, kaçakçılık, cinayet vs. suçları işleyen, köpek gibi üreyen, kendi ülkende sana atar gider yapan adamları konuşarak mı yollayacaksınız? aferin size, aynen devam kardeşim.

edit 2: cihangir solcuları, hümanistler, evrenselciler, pkk sempatizanları, dhkp-cliler vb. tipler yine kol kola girmişler. bu arkadaşları (bkz: avusturya başbakanının afgan mülteci açıklaması) başlığı altında bulamıyorsunuz, herhangi bir avrupa ülkesini mültecileri almadıkları için katiyen eleştirmiyorlar; insanlık tiyatroları sadece bize işlerken, tasmalarını tutanlara tek kelam edemiyorlar.
devamını gör...

zaman geçirmek
bilgi vermek
arkadaşlık kurmak

bu arada ilk başta sözlükte modlar baya mesaj atıyordu bu aralar hiç atmiyor garip geldi herneyse.
devamını gör...

kendim gibi birini bulsam zaten ertesi gün basacam nikahı. ama yook. şu ufacık evrende tekim.
devamını gör...

benim için bomboş bir kümede olan konular.
devamını gör...

hoş gelmiş yeni yazarımız. günlük hayatta çok şikayet almıyordur umarım.
devamını gör...

fıtrattır. onu ilgilendirir.
devamını gör...

kendince haklı nedenleri vardır elbette. çocuk sevmiyor olabilir, bakacak gücü ve enerjiyi veya maddi gücü bünyesinde barındırmıyor olabilir, sorumluluk almak istemiyor olabilir. bozuk düzene bir isyan etme şekli olabilir. olabilir de olabilir. velhasılı üstte ki yazara katılıyorum, “herkesin hayatına kimse karışamaz.”
devamını gör...

çevren ne kadar kalabalık olursa olsun, tek başınasın.
tek ba-şı-na-sın!
devamını gör...

makaleleri okuyor, bilgiler kazanıyor ve beynimi olası bir teknoloji savaşında ülkemi temsil etmek adına her gün egzersizlerle güçlendiriyorum.

adam olana bu yeter. *
devamını gör...

ansiklopedi niteliğindeki tipler
birçok konuda nitelikli bilgi sahibi olanlar yani

hayranım bu arada
devamını gör...

dsö, mutasyona uğrayan yeni virüsün "büyük ölçüde" daha bulaşıcı olduğunu, ancak virüsün daha tehlikeli olduğuna ilişkin bir kanıt bulunmadığını açıkladı. buradan
devamını gör...

herkese ve her şeye karşı acımasız bir insan olmayı düşünmeme sebep olan bir durum.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bütün uyuyanları uyandırmaya bir tek uyanık yetermiş.

bana en çokta bunu öğretten canım öğretmenim
devamını gör...

sıdkım sıyrıldı bu genellemelerden, kadınlar kendine iyi gelen adamları tercih ederler. kesin.
devamını gör...

--- alıntı ---

türk siha'ların ermenistan'ı darmadağın ederek azerbaycan'a tarihi bir zafer kazandırması avrupa'yı da harekete geçirdi. ingiltere "çığır açan silah" dediği siha'lardan almak isterken, almanya küçük siha'lar yerine büyüklerinden yana karar aldığı için pişman olduğunu açıkladı. türkiye'den alınan iha ve siha'ların avrupa'da havalanması an meselesi.

--- alıntı ---
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

buradan
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim