kalıplaşmış öğretmen cümleleri
ben parama bakarım
devamını gör...
okuduğun bir kitabı pudra şekerine uyarla
tüfek, mikrop ve pudra şekeri.
devamını gör...
kız sen dulsun su faturan neden yüksek geliyor
o kadar ünivesiteli iş bulamazken bu boş kafalı kişilere veriliyor bu makam ve mevki bize yazık
devamını gör...
kitap okumanın faydaları
sigarayı bıraktıktan sonraki süreçte (1.5 aydır kullanmıyorum.) 3-4 kitap bitirdim. zamanı kullanma açısından epey faydası oldu. diğer yandan sürekli evde olduğumuz yasak günlerinde adeta arkadaş oldum onlarla. hiç yoktan en azından sizi terk etmiyorlar.
devamını gör...
yazarların yaşamak isteyeceği kitaplar
okuduğum her kitapta yaşıyorum.
devamını gör...
normal sözlük'ü ekşi'ye çevirmiyoruz kampanyası
bitmek bilmeyen kafa sözlük şovenizmi kampanyalarindan birisi.
madem eksitmesinler, ekside niye reklam yapıyorsunuz o zaman?
ben admin olsam önce bunları uçururum.
neymiş siyaset konuşma, futbol konuşma, cinsellik konuşma...
ne konuşalım istersiniz küçük diktatörcükler? eshot hareket saatlerini falan mı?
insanların ne konuşacaklarına kadar karışan tiplerin, insanların kaç çocuk yapacaklarına kadar karışan tayyipten hiçbir farkları yok gözümde.
madem eksitmesinler, ekside niye reklam yapıyorsunuz o zaman?
ben admin olsam önce bunları uçururum.
neymiş siyaset konuşma, futbol konuşma, cinsellik konuşma...
ne konuşalım istersiniz küçük diktatörcükler? eshot hareket saatlerini falan mı?
insanların ne konuşacaklarına kadar karışan tiplerin, insanların kaç çocuk yapacaklarına kadar karışan tayyipten hiçbir farkları yok gözümde.
devamını gör...
normal sözlük'te anonim olmak
gerçekte kimsenin yüzüne söyleyemeyeceğim ya da yapmayacağım bir şeyi buraya yazmadığım için çok da umursamadığım hadise.
"beni tanıyanlar okursa ne olur?" gibi bir kaygım yok. kendimi olduğumdan farklı göstermek gibi bir amacım da yok. "ben anonim kalmak istiyorum çünkü şu şu şu gerekçelerim var..." diyene de saygım var.
yani özetle; oyna, devam!
"beni tanıyanlar okursa ne olur?" gibi bir kaygım yok. kendimi olduğumdan farklı göstermek gibi bir amacım da yok. "ben anonim kalmak istiyorum çünkü şu şu şu gerekçelerim var..." diyene de saygım var.
yani özetle; oyna, devam!
devamını gör...
üç frenk havası radyo yayını
yayına kalan son 3 saat 20 dakika için zaman geçirecek bir aktivite aramaya başladım ve sabırsızlık had safhada. pek saygıdeğer kardeşlerimi bu güzel girişimleri için tebrik ediyorum.*
devamını gör...
orgazmik lezzetler
perigotti bütün fındıklı snack bar çikolata. küçük falan ama yerken resmen hazzı yaşıyorsun.
devamını gör...
wakonda
bir kızılderili tanrısıdır.
daha önce hakkında tanım yazdığım nanahboozho gibi bir tanrıdır wakonda ama wakonda nanahboozho’dan daha büyük ve daha kudretlidir. hatta kendisine kızılderili ahalisi arasında kudretli ruh da denir.
yaşadığı yer herkesçe bilinse de pek kimse yanaşamaz buraya çünkü wakonda hem çok güçlü hem çok bilge hem de çok öfkeli bir tanrıdır. spirit lake’de yaşar ancak insanlara yardım etmesi, onlara akıl vermesi ya da onları cezalandırması gerektiğinde kıyı kıyı dolaşıp gözlem yapmayı ihmal etmez.
wakonda sivrisineklerin de yaratıcısıdır. bir gün elbiselerini temizleme görevini yerine getirmediği için eşine çok kızan bir adam tanrıdan ne yapacağına dair akıl ister. wakonda da ona elbisesine bulaşan kirlerden bir kısmını eline atmasını söyler. adam söyleneni yaptığında bu çamur ve kirler sivrisineğe dönüşür ve kadını sokarlar. o zamandan beri dünya üzerinde sivrisinekler yaşamaktadır.
aynı wakonda sürekli balları çalınıp duran arılara da yardımcı olur ve ballarını korumaları için onlara birer iğne vermiştir.
wakonda ayarsız bir tanrıdır. fakir ve öksüz bir çocuğun kıyafetleri ile dalga geçen adamları suda boğacak kadar çocuklara düşkün ancak anne babalarını dinlemeyip göl kenarında oynamaya giden çocukları kırlangıçlara çevirecek kadar da merhametsizdir.
tüm kızılderili tanrıları gibi huzurunda dikkatli olunmalıdır.
wat cheer!
daha önce hakkında tanım yazdığım nanahboozho gibi bir tanrıdır wakonda ama wakonda nanahboozho’dan daha büyük ve daha kudretlidir. hatta kendisine kızılderili ahalisi arasında kudretli ruh da denir.
yaşadığı yer herkesçe bilinse de pek kimse yanaşamaz buraya çünkü wakonda hem çok güçlü hem çok bilge hem de çok öfkeli bir tanrıdır. spirit lake’de yaşar ancak insanlara yardım etmesi, onlara akıl vermesi ya da onları cezalandırması gerektiğinde kıyı kıyı dolaşıp gözlem yapmayı ihmal etmez.
wakonda sivrisineklerin de yaratıcısıdır. bir gün elbiselerini temizleme görevini yerine getirmediği için eşine çok kızan bir adam tanrıdan ne yapacağına dair akıl ister. wakonda da ona elbisesine bulaşan kirlerden bir kısmını eline atmasını söyler. adam söyleneni yaptığında bu çamur ve kirler sivrisineğe dönüşür ve kadını sokarlar. o zamandan beri dünya üzerinde sivrisinekler yaşamaktadır.
aynı wakonda sürekli balları çalınıp duran arılara da yardımcı olur ve ballarını korumaları için onlara birer iğne vermiştir.
wakonda ayarsız bir tanrıdır. fakir ve öksüz bir çocuğun kıyafetleri ile dalga geçen adamları suda boğacak kadar çocuklara düşkün ancak anne babalarını dinlemeyip göl kenarında oynamaya giden çocukları kırlangıçlara çevirecek kadar da merhametsizdir.
tüm kızılderili tanrıları gibi huzurunda dikkatli olunmalıdır.
wat cheer!
devamını gör...
yazarların kendileri hakkındaki düşünceleri
eserekli biriyim.
devamını gör...
lahmacun yerken yanında ayran içen kız
lahmacunun içine domatesini, marulunu koyacaksın bolca limonu da sıktın mı oh tadından yenmez. yanında da bol köpüklü ayran..
oruçlu olan ben ağlamaya gidiyorum.**
oruçlu olan ben ağlamaya gidiyorum.**
devamını gör...
güneş banyosu
fazlası oldukça zararlı olabilecek olan eylemdir.
devamını gör...
uyuyan kişiyi uyandırma yöntemleri
su falan dokmek, yapmayin boyle seyler. bugun yine duygusal gunumdeyim oyumu operek, severek uyandirmadan yana kullaniyorum.
devamını gör...
misirlou
bir şarkının evrimini geriye doğru takip edeceğimiz başlıktır.
şöyle ki ; bir alttaki 2005 çıkışlı şarkıyı bilmeyeniniz yoktur sanırım. ancak devamı için de aynısını söyleyebilecek kimler var?
the black eyed peas - pump ıt - 2005
--------------------------------------------------------------
üstteki şarkının aşağıdaki haliyle pulp fiction (film) filmi ile hafızalara kazındığını da söylemeden geçmemeli.
--------------------------------------------------------------
filmdeki parçanın, dick dale & the del tones tarafından "misirlou" adıyla 1963 senesinde çıkartıldığını da ek bilgi olarak verelim.
--------------------------------------------------------------
ancak üstteki parçayı andıran bir parçası var sanat güneşimizin. 1969 çıkışlı olduğunu dikkate alırsak alttaki parçanın üsttekinden alındığını söyleyebilir miyiz?
zeki müren - yaralı gönül - 1969
--------------------------------------------------------------
ve cevap hayır. zeki müren yaralı gönül parçasının ilham kaynağı dick dale değil.
ikisinin de ilham kaynağı mısırlı ibrahim efendinin "izmirin kızları" isimli şarkısı. o da aşağıda.
miserlou-girls of smyrna
--------------------------------------------------------------
** bonus **
** playlist **
www.youtube.com/playlist?li...
şöyle ki ; bir alttaki 2005 çıkışlı şarkıyı bilmeyeniniz yoktur sanırım. ancak devamı için de aynısını söyleyebilecek kimler var?
the black eyed peas - pump ıt - 2005
--------------------------------------------------------------
üstteki şarkının aşağıdaki haliyle pulp fiction (film) filmi ile hafızalara kazındığını da söylemeden geçmemeli.
--------------------------------------------------------------
filmdeki parçanın, dick dale & the del tones tarafından "misirlou" adıyla 1963 senesinde çıkartıldığını da ek bilgi olarak verelim.
--------------------------------------------------------------
ancak üstteki parçayı andıran bir parçası var sanat güneşimizin. 1969 çıkışlı olduğunu dikkate alırsak alttaki parçanın üsttekinden alındığını söyleyebilir miyiz?
zeki müren - yaralı gönül - 1969
--------------------------------------------------------------
ve cevap hayır. zeki müren yaralı gönül parçasının ilham kaynağı dick dale değil.
ikisinin de ilham kaynağı mısırlı ibrahim efendinin "izmirin kızları" isimli şarkısı. o da aşağıda.
miserlou-girls of smyrna
--------------------------------------------------------------
** bonus **
** playlist **
www.youtube.com/playlist?li...
devamını gör...
5 yıl önce sıradan olup şimdi lüks olan şeyler
araba almak. eskiden araba alabiliyordum para biriktirip. şimdi bakıyorum 2-3 katı fiyatına.
o arabayı satan kafamı...
o arabayı satan kafamı...
devamını gör...
insan gerçekten sosyal bir canlı mıdır sorunsalı
sosyal canlı deyince aklıma karıncalar, arılar, hatta kutuplardaki kral penguen kolonisi geliyor. bu hayvanlar yaşamak için birbirlerine yakın durmak zorundalar, organize çalışmak zorundalar ve devamlılıkları için birbirlerine yardım etmek zorundalar ve yeri gelince topluluk için ölmek zorundalar.
aynı şey 100 yıl öncesine kadar insan için de geçerliydi. beraber yenilen yemekler, kalabalık aileler. herkesin çalışıp aynı eve para getirmesi buna örnek gösterilebilir. ancak her ne olduysa insanlar bundan vazgeçtiler. herkeste bireysel yaşama merakı baş gösterdi. önce akrabalar birbirinden uzaklaştı, sonra aileler. artık bireyler bile birbirinden uzak duruyor. sanki herkesin ihtiyacı olan tek şey paraymış gibi tek düşünülen bu oldu.
zorunlu askerlik olmasa bir kişi askere gider mi acaba şu ülkede? insanı sosyal bir canlı olma tanımından çıkarmamız lazım. insan, kendi evrimini bencil, ahlaksız, bireysel ve acımasız bir canlı olma yolunda gerçekleştirdi.
aynı şey 100 yıl öncesine kadar insan için de geçerliydi. beraber yenilen yemekler, kalabalık aileler. herkesin çalışıp aynı eve para getirmesi buna örnek gösterilebilir. ancak her ne olduysa insanlar bundan vazgeçtiler. herkeste bireysel yaşama merakı baş gösterdi. önce akrabalar birbirinden uzaklaştı, sonra aileler. artık bireyler bile birbirinden uzak duruyor. sanki herkesin ihtiyacı olan tek şey paraymış gibi tek düşünülen bu oldu.
zorunlu askerlik olmasa bir kişi askere gider mi acaba şu ülkede? insanı sosyal bir canlı olma tanımından çıkarmamız lazım. insan, kendi evrimini bencil, ahlaksız, bireysel ve acımasız bir canlı olma yolunda gerçekleştirdi.
devamını gör...
ankara'da deniz olmaması
kızımın, rüzgarla ilgili sorusuna sebep olan durum
ankara'ya ilk taşındığımızda, o zaman 10 yaşında olan kızım, arada esen acımasız rüzgarları görünce
-anne ankara'da deniz yok bu rüzgar nerden geliyor, demişti.
yavrum, denizi olan şehirden geldiği için, rüzgar denizden gelir sanıyordu.
ankara'ya ilk taşındığımızda, o zaman 10 yaşında olan kızım, arada esen acımasız rüzgarları görünce
-anne ankara'da deniz yok bu rüzgar nerden geliyor, demişti.
yavrum, denizi olan şehirden geldiği için, rüzgar denizden gelir sanıyordu.
devamını gör...
azmizade haleti
17. yüzyıl divan şairlerinden birdir. asıl ismi mustafa'dır.
ömrü boyunca kadılık, müderrislik ve anadolu ve rumeli kazaskerliği gibi önemli görevler yapmıştır.
şiirlerinden çok rubaileri ile tanındığı için ''divan şiirinin ömer hayyam'ı'' olarak da bilinir.
ömrü boyunca kadılık, müderrislik ve anadolu ve rumeli kazaskerliği gibi önemli görevler yapmıştır.
şiirlerinden çok rubaileri ile tanındığı için ''divan şiirinin ömer hayyam'ı'' olarak da bilinir.
devamını gör...
eski oyunlar
beş taş, taso, misket, yedi kule... çok güzel zamanlardı. bazen saatlerce oynardık ve havanın karardığını bile fark etmezdik. bu oyunlar uğruna eve geç gidip az laf işitmedim.
devamını gör...