çamur gibi yaptığın kahveni bile özledim.
devamını gör...

kütüphaneden çıkmayan erkektir. genelde boğazlı kazak üzerine süveter ya da babaannesinin ördüğü hırkayı giyer. giydiği gömleğin yakasını son düğmeye kadar ilikler ve türkçeyi yalın konuşmaya gayret eder. rehberinde 20'den fazla numara yoktur. olanlar da şiir kulüplerinden arkadaşlarıdır. saçlarını limonla ıslatarak sol tarafa doğru tarar. sol üst cebinde kalın çerçeveli gözlüklerini silmek için kahverengi bir bez taşır. mülayimdir. hayır demeyi bilmez herkese evet ya da pekiyi der. hoşlandığı kızın abisinden dayak yerken suratını greyfurt yiyormuş gibi ekşitir. utangaçlıktan dolayı başlıktaki eyleme kalkışır.
devamını gör...

kor ateşler gibi yandığımdan...
devamını gör...

tam bira içmelik hava var ama içki satış yasağı var.
devamını gör...

başlığı görünce büllük geçmek amaçlı açıldı sanmıştım. gerçekmiş. terliyorum şu an.
devamını gör...

alırken kıtır kıtır,
sapına gelince meeeee...

devlet kimsenin boğazına basıp bu parayı alacaksın demiyor.
alan da geri ödeyeceğini (seve seve ya da seve seve) biliyor.
ödemezseniz de herhangi bir yerde bordrolu çalıştığınızda maaşınıza el konulunca yukarıdaki arkadaşa mesaj atıp zararınızın tazminini istersiniz.
devamını gör...

"quid rides? mutato nomine de te fabula narratur."

anlamı; "neden gülüyorsun? ismi değiştirirsen; anlatılan senin hikayendir."
devamını gör...

gokkusagi olurdu..
rengarenk..
devamını gör...

ertelemeyin, yapmayı planladığınız şeyi planlanan tarihte yapın, en azından aynı hafta içinde yapın.

tez danışmanınıza ulaşın, mail atın, mail atın gerekirse bir kez daha mail atın.

maymun iştahlı olmayın, proje taslağınızı oluşturduktan sonra her gördüğünüz yeni teknolojiye acaba mı demeyin.

aynı zamanda çalışıyorsanız, yüksek lisansınızın hobi olarak görüldüğünün farkında olun. akademide de olsanız bu durum değişmiyor, genelde akşam mesai sonu ve haftasonlarınızı kullanmanız gerekecektir.

sizinle aynı yaşta olan, yüksek lisans öğrencisinin hayatını sorgulayıp herşeyin anlamsız geldiğini farketmez üzerine işini ve yüksek lisansı bıraktığı "naif. süper." isimli kitabı okumayın. son paragrafım fazla spesifik olmuş olabilir, ama siz yine de tezinizi bitirene kadar okumayın.

yukarıda yazdıklarım tamamen kendi tecrübelerime dayanmaktadır. ve tezim hala bitmemiştir.

edit: hiçbir şey olmadıysa bile bir şeyler oldu ve tezimi teslim ettim. neredeyse uykusuz geçen son iki ayı referans alarak şunu söyleyebilirim, yazdıklarımı uygulayabilirsiniz ama yaptıklarımı asla uygulamayın :))
devamını gör...

yoğurdu ocağın üstüne koyup (kapta yoğurt olduğunu bilmeme rağmen) pişirmek ve beş dakika geçtikten sonra fark etmiştim bu durumu.
devamını gör...

harry harding adlı liseye kayıt olan ilk siyahi öğrencilerden biri olan dorothy counts ve onu taciz eden okul arkadaş(!)ları. yıl 1957.

taciz dediysem, olay sadece laf atıp dalga geçmekten ibaret değil. ne yazık ki öğrenciler dorothy kayıt olur olmaz hemen işe koyulmuş ve okulda yürümeyi bile işkence haline getirmişler onun için. üzerine bir şeyler fırlatmak ve tükürmekten, ailesini tehdit etmeye kadar gitmiş işler. hatta onunla arkadaş olan başka kızlar da tacizlerden nasiplenince, arkadaşlıklarını bitirmek zorunda kalmışlar. maalesef aile kızlarını daha 4. günde okuldan almak zorunda kalmış. dorothy daha sonra farklı bir eyaletteki bir okuldan mezun olmuş.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

(bkz:ıvanmılınskı) özelden yazıp gülemsetiyor hem de.
görsel
devamını gör...

abd'nin texas eyaletinde kışın aşırı sert geçmesinden ötürü 15 şubat'tan bu yana milyonlarca insan elektriğe yüklendiği için alt yapı çökmüş ve 20'den fazla insan donarak hayatını kaybetmiş. üç milyon insanın elektriksiz kaldığı eyalette, araçlarında ısınmaya çalışan bazı insanlar karbonmonoksit zehirlenmesi yaşamışlar. beni en çok üzen ise, sahillerde donmaktan kurtarılan binlerce kaplumbağanın hâlâ ölüm tehlikesi yaşıyor oluşlarıdır.

ironik kısım ise şu: elon musk uzay projesi için sf'den texas'a taşınmıştı. 9 yıl içinde mars'a koloni kurmayı hedefleyen sayın musk'ın yeni memleketinde tüm hayatın kıştan dolayı felç olması ve insanların soğuktan ölmeleri fazlasıyla ironik. daha kendi gezegeninde, homo sapiens sapiens'in ana vatanında insanlar ölürken atmosferin olmadığı, yerçekiminin dünyanın yarısı kadar olduğu, suyun olmadığı, radyoaktif bir ortamın olduğu, ısınmanın, korunmanın ancak kendi imkanlarıyla yapılabileceği mars'a yerleşim yeri kurmak güzel bir düşünce. ölmezlerse tabii.

bu olaylar küresel ısınmanın ve iklim değişikliklerinin gelecekte tüm dünyayı ne hâle getireceğinin ufak bir demosu.

www.ntv.com.tr/galeri/dunya...
devamını gör...

her şeyi allah'tan beklemeleri. mesela adamın durumu yok, çocuk bereketiyle gelir diyor, 954948 tane çocuk yapıyor. o çocuk sizin yüzünüzden yetersiz bir hayat yaşıyor.
devamını gör...

zaten bir enkaz kalacak üstümüze bari altında nefessiz kalmayalım, madem yardımcı olmayacaklar rahat bıraksınlar da kaldıralım.
devamını gör...

dünya kupası finallerinde, kendi kalesine en erken gol atan futbolcu. 2014 yılında 2. dakikada kendi kalesine gol atmayı başarmış.
devamını gör...

uzun süre yalnız yaşayınca istemsiz oluşan dialog. ben artık herkesin içinde de bol bol yapıyorum. garipsenmiyorum da genel de “hıı ne dedin?” diye sorulara maruz kalıyorum. ben de: “hiççç kendi kendime konuşuyorum”diyorum. ben ve çevremdekiler için klasik bir durum.*
devamını gör...

bir ara ağır şekilde beğendiğim adanalı bir beyfendiye hislerimi açık açık belli edememiş, şimdi koştur koştur adama yürümek olmaz, dalga geçer gibi bir şiir yazıp aralarda beğeniyi dile getireyim demiştim. kendisi anladı mı yoksa nereden düştük bu ruh hastasına mı dedi bilemem ama en sevdiğim şiirimdir. ki başka şiirim olmadığı için en sevdiğim şiirimdir belki. sanat hayatımı bu şiir ile birlikte noktalandırdım.

bu işte bir tazelik var

adım adım büyürken yalnızlığım kedi tırnak diplerinde,
ve koşarken ruhum senin ruhunun dehlizlerinde
bir yalanın kıyısında uçurum uçurum gözlerinin sere serpe koyuluğunda
sordum kendime ve kendimden bir adım ilerisine nerede
sicim sicim iniyor teorilerden kütleçekimin ayımın karanlık yüzeyine
ve bir yerlerde biliyorum ki sakallarına çiçekler ekiyorsun

büyük patlamalar yeni gezegenler çıkarırken feminist kuantumgillerinde
ve yakın geleceği kurgulayan bir troçkist distopyasında
ah sevgilim parmaklarının faşitliğinin damarlarında gezinirken kanım
bir antiparçacıktan bir parçacığa sen benim nazarım mısın

görüyorum gozlerinin temizliğinin koyu pembeliğinin kırmızı yakarışı
ve kırmızının sarılığına yeşillenir dudak kenarışın
bir pembe midillinin gözlerine işlenmiş ayıbın hamamböceksiliği
ve senin senden keskin duruşunun tahrik edici erkeksiliği.

eheh. bayılıyorum arkadaş. müthiş.
devamını gör...

memleket bir ormansa akape rejimi bu memleketin başına bir şekilde gelmiş en büyük yangındır. sömüre sömüre, yozlaştıra yozlaştıra, hunharca, pervasızca memleketi harap etmiştir, etmektedir ve umarım daha fazla etmeyecektir.
devamını gör...

ohoo öpüşmek ilkel de seks çok mu normal. o ona giriyor çıkıyor falan. ağzının içi bakteri yuvası da sanki vajinada peniste leylaklar mı açıyor? candida der susarım.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim