"bu dünyadan başka dünya yok, arama.
senden benden başka düşünen yok, arama.
vazgeç ötelerden, yorma kendini.
o var sandığın şey yok mu, o yok, arama."
devamını gör...

kendisini genel olarak çiçek taksi durağının ramazan abisi olarak hatırlarız. türk sinema ve dizi tarihine adını altın harflerle yazdırmış usta bir oyuncudur. aynı zamanda oyuncu olan engin günaydın'ın da babasıdır.
devamını gör...

türk dusmani degilseniz sizi kafadan fasist ilan eden zavallılarin yutturmacasi. hala ergenekon balyoza laf söylemezler. ahmet altan ilahlaridir. dünyanın en pis insan grubu.
devamını gör...

daha önceden hangi sözlükte yazdığınızı pek önemsemiyorum açıkcası oradaki insanlar da önemsememiş ki burda şansınızı denemeye çalışıyorsunuz enerjinize yazık diyorum sadece. ilgi çekme çabalarınız yabancı bir göz tarafından çocuksu kalıyor ve gülünç durumdan ziyade acınası bir konuma yerleşiyorsunuz.
başlıklarınız zaten ilgi görmüyor burdaki kitlenin mizah seviyesini eleştirildiğinize de eminim. insanların huzurunuzu bozmayın şurda 1 aydır kendi halimizde geyiğimizi döndürüyoruz efendi gibi moderatörler de fazla müsamaha gösteriyorlar çapulcular da meydanın kendilerine kaldığını sanıyor.
devamını gör...

elbette okuyalım hep beraber* ama böyle şeyleri belirtmenin saçma olduğu kanaatindeyim.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

şundan böyle oldu.
şundan dolayı böyle oldu.

gereksiz kelime kullanımından anlatım bozukluğuna sebep olur. dikkat edelim.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

mö üniversitede bahar şenliğinde arkadaşlarım ile festival alanında geziyoruz. biri hadi gondola binelim dedi. aaaa, ooo tamam modunda geçtik. tabii ki en uca binmeliydik çünkü adrenalin istiyorduk ve küçük hayatlarımızda bunu yapmanın yollarından biri ancak böyle şeyler ile oluyordu. neyse bindik dört arkadaş. bir çift, hasan ve ben. *
bakın burada şunu söylemem lazım ben öyle pek kolay korkan bir tip değilim. 13 yaşında * motosiklete binmeye, paten kayarken trafikte motor arkasında süzülmeye ya da kayalara ekipmansız tırmanmaya korkmayacak kadar gözü karaydım. ve bu gondola milyonuncu binişim falandı. ama bir şey oldu bana. hayatımda ilk kez elim ayağım boşaldı. tutunamıyordum ve minik bir şey olduğum için de gondolda savrulup duruyordum. hasan fark etti. elimi borunun üzerine koyup kendi elini de koydu, sonra ayağıma bastı ve bir elinle belimden sardı. gözünüzde ne kadarını canlandırabildim bilmiyorum. ama gondolun altındaki tekere doğru sarkmış ve hiçbir şey yapamıyorken şimdi oraya düşeceğim ve her şey son bulacak diye düşünüyordum. boşluktan aşağı süzülme ve o mekanizmaya çarpma ve bir şeylerin arasında sıkışma fikri zihnimde gezip duruyordu. ve ben çığlık bile atamıyordum.
sonunda durdu. uzun bir süre kımıldamamaya devam ettim. ölüme en çok yaklaştığım değil ama ölümden en çok korktuğum an olarak zihnime kazındı.
birkaç yıl sonra bunu aşmam lazım deyip tekrar bindim ama yok. bu sefer çığlık atıp gondolu da durdurdum * üstelik gondolda sadece öğrencilerim ve ben vardık. *
artık tövbeliyim ve pek kolay tövbe de etmem ben.
devamını gör...

hoşlanılan yazarın feridun abi çıkmasıyla son bulacak aşk.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

boğa burcuyum. hiç inanmazdım, geç inandım astrolojiye. böyle eğlenceli bir konudan kendimi uzak tuttuğum için çok üzülüyorum.

yemek için yaşıyorum. yemek benim için kutsal bir olay. sevdiğim birine her gün yemek hazırlayayım, her gün masa örtüsü ütüler, masaya canlı çiçekler koyar, yemeği çok özenli sunarım. kendime bile yemek hazırlarken özenirim. asla özensiz bir yerde yemek yemem ve daha önemlisi sevmediğim insana yemek hazırlamam, sevmediğim insanla yemek yemem. aynı ruh hastalıklarını başka boğa burçlarında gördüm. ara ara boğa burcu arkadaşlar ile beraber bir şeyler yapıyoruz, öyle bir yemek yiyoruz ki masaların üzerinde zevkten yuvarlanıyoruz, çığlıklar atıyoruz keyiften.

yemek bizim için seni seviyorum ve seni sevmiyorum anlamına geliyor.

bi gün yemek yediğim mekanda kavga çıktı. bayağı fiziksel olaylar oldu ama tam bilmiyorum, yemek yiyordum çok ilgilenmedim. birbirlerinin saçını başını yolarak masama geldiler ve masayı yerinden oynattılar. çok sinirlendim, kavganın büyüğünü ben çıkarıyordum. uzaklaştırdılar, yemeğe devam ettim. dikkat ettim ne zaman kavga cıkmış olsa, tartışmalar başlasa, ortalık birbirine girse ben yemek yer halde oluyorum. tüm kavgaları kaçırıyorum. çok üzülüyorum buna.

hayatımı günde 2 öğün yemek yiyip her gün 3 saat spor yaparak geçiriyorum. çok zorlaniyorum boğa burcu olurken. bi bıraksam var ya ağır yaşamların en ağır üyesi ben olurum.

boğa burçları kalp siz ve ben. keske birbirimizi yiyebilseydik. keske sevmediğimiz herkes yemek olsaydı, onları bile yeseydik.
devamını gör...

dişinin avlandığı ancak avı ilk erkeğin yediği aslan sürüsü müyüz? yardımlaşma ve destek olma özellikle aile söz konusu iken erkeğin borcudur.

ailesi ile vakit geçirmeyen bir adam asla gerçek bir adam olamaz. vito corleone
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

nim sofyan, efem
devamını gör...

anadolu'da kurt hayvanının diğer adı. bazı yörelerde canavar diye bahsedilir. çocukken her duyduğumda masallardaki yaratıktan bu kadar normal bir şekilde bahsedilmesine şaşırırdım. sonradan kavradık kurt hayvanının diğer adı olduğunu.
devamını gör...

örnek vatandaş a katılıyorum.enerjisine hayran kalmamak mümkün değil. biraz kirazlık sezdim kendisinde. tatlı telaşlı konuşuyor samimiyetle yazıyor. sevgi pıtırcığı mübarek.
devamını gör...

sözün bittiği yer. içeride şişlenmekten daha beter durumda olup ölüp kurtulmayı dilersin inşallah. umarım adalet düzgün işler yine dışarı salınmaz bu gibi insan olmayan mahluklar.
devamını gör...

6 sezon oynadığı beşiktaş takımının efsane karakterlerinden olan, yeteneği ile büyülemese de unutulmazlar arasına girmiş olan, oyuna girdiğinde rakibe korku salmasa da attığı muhteşem gollerle çok işler başarmış olan istikrarsızlık abidesi eski futbolcudur.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

oktay derelioğlu futbol alemini aklında üç olayla yer etmiştir. yaptığı ondan fazla transferle konar göçer bir hayat yaşayan oktay, beşiktaş’ta adını duyursa da fenerbahçe ve trabzonspor’da oynayarak altın dörtlüyü oluşturmaya çok yaklaşmıştır ama olmamıştır.

oktay’ı unutulmaz yapan ilk olay 1997 yılında milli takımda oynarken belçika’ya attığı goldür. “slalom bebeğim” diyerek belçika’nın bizi şamar oğlanı etmek üzere olduğu maçta belçika savunmasını hallaç pamuğu gibi atarak ağlara gönderdiği gol hakiki futbolseverlerin hafızasından çıkmaz.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

ikinci olay ise çok üzücü bir olaydır ve aynı yıl gerçekleşen bu olay herkesi çok yaralamıştır. oktay’ın eşi yeşim hanım maalesef ki doğum yaptıktan 5 ay sonra derin bir depresyona girip hayatına son vermiştir. doğum sonrası depresyon (postpartum depresyon)’dan mustarip olduğu söylenen yeşim hanım silahla intihar ettiğinde oktay’ın takım otobüsünden göz yaşları içinde indiği görüntü herkesi üzmüştür.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

üçüncü olay ise oktay futbolu bırakıp yorumculuk yapmaya başladığı zamanlara denk gelir. dünyaca ünlü futbolcu samuel etoo’nun futbol hayatının düşüşe geçiş soluğu antalyaspor’a transfer olmasına neden olan bu olay futbol camiasında “ etoo bitmiş” vakası olarak bilinir.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

velhasılı güzel bir futbolcu, kötü bir yorumcu idi oktay derelioğlu.
devamını gör...

bir şeyi yapamayacak gibi kendimizi hissettiğimiz an ile "ya ben bu işin üstesinden gelirim " dediğimiz an arasındaki tek fark, o anda kendimizi iyi hissediyor oluşumuz aslında çünkü baktığımızda koşullarda değişen bir şey olmasa da insan, kendini iyi hissettiğinde daha cesur oluyor. o zaman "kendini sürekli iyi hisset, sürekli her şeyin üstesinden gel, öyle saçma şey olur mu" diyebilirsiniz. bir kere insanın kendini sürekli iyi hissetmesi mümkün değil, bir de kendini tanımak da bir süreç.. zamanla neyi yapıp neyi yapamayacağını çözmek de bir süreç.. mesela ben asla araba kullanamam çünkü küçükken bir gözümün görme yetisini kaybettim, o yüzden asla kendime güvenemem, şimdi kalkıp da bugün kendimi harika hissediyorum, gidip biraz araba kullanayım diyemem. niye mi bunları anlattım? aslında harekete geçmemizi belirleyen ilk şey duygular bence.. ama sonrasında mantığı devreye sokup kendini tanıyor olmak, neyi yapıp neyi yapamayacağına dair farkındalık geliştirmek ve karar almakla süreç tamamlanıyor diye düşünüyorum.
devamını gör...

tıp biliminin babası hipokrat'a göre kalbe zarar veren iki şey vardır: gam ve keder.

gam uyku getirir; kaygı ise uyutmaz.
devamını gör...

the shawshank redemption
devamını gör...

geçmiş olsun dileklerimi sunduğum gazeteci.
yapmış olduğumuz podcastte yaratılmaya çalışılan "korku imparatorluğu" hakkında bir kaç kelam konuşma fırsatı bulmuştuk.
daha üzerinden bir ay geçmedi, olan şey çok üzücü.

bir gazeteciye saldırıya uğradığı için 'geçmiş olsun' demek çok da kanıksanmış memlekette.
insana telaffuz ederken normal geliyor, esas korkunç olan da bu sanırım.

(bkz: kanıksamak)

edit : görüntüleri izledim, adama bir anda 25 kişi saldırmış, yere düşürüp dakikalarca tekmelemiş.
barbarlık bu.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim