zaman tüneli
itici gelen hitap şekilleri
bir taksici olarak sevmediğim hitaplardır.
devamını gör...
yeşil çay bağımlılığı
başlık 2021 yılında açılmış.
yıl 2026 ve hiçbir avel yanlış yazımı fark etmemiş.
yıl 2026 ve hiçbir avel yanlış yazımı fark etmemiş.
devamını gör...
evli olan kuzenine aşık olan insan
kuzenin senin ailen ya, yuh!
medeni durumuyla ilgilenmiyorum, o işin "bana ne?" kısmı ama ailenizle sevişme isteğinizden kusacağım artık.
medeni durumuyla ilgilenmiyorum, o işin "bana ne?" kısmı ama ailenizle sevişme isteğinizden kusacağım artık.
devamını gör...
parmağını tükürükleyip poşet veren emekçi
tükürük o kadar şey bi şey değil ya köfte saca yabışmasın diye tükürükleyen köftecilerin köfteleriyle karnını doyurmuştur kaç nesil cefakar taraftar. ne bilim kedi tükürüğü var bizim derimizden daha temizdir. it tükürüğü biraz daha pistir ama ondan da zarar gelmez. eşin dostun itine selam verdiğin zaman o da bi dil atıyor, nezaket göstermek lazım onun da selamlama biçimi o. bizim coğrafyamızda tükürüğü zehirli canlı yok bildiğim güney asya falan oralarda olabilir.
devamını gör...
insan ne zaman yok olur sorusu
kendisini hatırlayan son insan öldüğünde.
devamını gör...
sekiz bin hektar arsaya kuş kadar bina dikmek
dağ başında allahın unuttuğu yerde medeniyetten uzak orman içinde kulübe misali.
8 bin hektar ne kadar hayal edebiliyor musunuz? 80 km2 yapar. kadıköy aşağı yukarı 25 km2. bozcaada komple 40 km2'ymiş.
vay babayın toprak ağalığına!
8 bin hektar ne kadar hayal edebiliyor musunuz? 80 km2 yapar. kadıköy aşağı yukarı 25 km2. bozcaada komple 40 km2'ymiş.
vay babayın toprak ağalığına!
devamını gör...
doruk madencilik işçilerinin açlık grevinin sürmesi
adaletsizlik ve eşitsizlik bu ülkenin kabullenilmiş gerçeği haline geldi. kabul ediyoruz… çünkü susuyoruz, sorgulamuyoruz. “bana dokunmasın, bin yıl yaşasın” diyoruz. aç yatan çocuklardan ya haberimiz yok ya da var ama görmemeyi seçiyoruz.
burada, klavye başında güçlü cümleler kuruyoruz. peki gerçekten dokunuyor muyuz? sesimizle, vicdanımızla, varlığımızla birine değebiliyor muyuz?
bu ülkenin insanına yazık… türküyle, kürdüyle, çerkeziyle, lazıyla, süryanisiyle, ermenisiyle hepimize yazık. çünkü insana değer verilmeyen yerde, hiçbir canlıya değer verilmez.
sokaklara baktıkça içim acıyor. ekonomik uçurumun bu kadar derinleştiğini bu yaşıma kadar görmedim. enflasyonla fakirleşen geniş bir halk… ve karşısında sefahat içinde yaşayan, adeta “seçilmiş” bir kesim. seçilmiş diyorum, çünkü yönetime yakınsan ayrıcalıklısın.
söylenecek çok şey var… ama insan bazen kendi gücünün yetmediğini hissediyor. yine de susmak çözüm değil.
öte yandan, türkiye işçi partisi genel başkanı ve istanbul milletvekili erkan baş, doruk madencilik işçilerinin ankara’da sürdürdüğü açlık grevine katıldı. kurtuluş parkı’nda işçilerle birlikte açlık grevine başladı. kim ne derse desin, en azından onların yanında durmayı seçti.
burada, klavye başında güçlü cümleler kuruyoruz. peki gerçekten dokunuyor muyuz? sesimizle, vicdanımızla, varlığımızla birine değebiliyor muyuz?
bu ülkenin insanına yazık… türküyle, kürdüyle, çerkeziyle, lazıyla, süryanisiyle, ermenisiyle hepimize yazık. çünkü insana değer verilmeyen yerde, hiçbir canlıya değer verilmez.
sokaklara baktıkça içim acıyor. ekonomik uçurumun bu kadar derinleştiğini bu yaşıma kadar görmedim. enflasyonla fakirleşen geniş bir halk… ve karşısında sefahat içinde yaşayan, adeta “seçilmiş” bir kesim. seçilmiş diyorum, çünkü yönetime yakınsan ayrıcalıklısın.
söylenecek çok şey var… ama insan bazen kendi gücünün yetmediğini hissediyor. yine de susmak çözüm değil.
öte yandan, türkiye işçi partisi genel başkanı ve istanbul milletvekili erkan baş, doruk madencilik işçilerinin ankara’da sürdürdüğü açlık grevine katıldı. kurtuluş parkı’nda işçilerle birlikte açlık grevine başladı. kim ne derse desin, en azından onların yanında durmayı seçti.
devamını gör...
siyasi görüş
bir ezenler vardır bir de ezilenler
emek sermaye çelişkisinde..
ya ezenlerden yana olursun ya da ezilenlerden...
gerisi vicdanına kalmış..
emek sermaye çelişkisinde..
ya ezenlerden yana olursun ya da ezilenlerden...
gerisi vicdanına kalmış..
devamını gör...
sözlük yazarlarının söylemek istedikleri
kadınlara özel şeylerin bu derece pahalı olup erkeklere özel olarak üretilen şeylerin bu derece uygun olabilmesine hâlâ alışamıyorum.
acaba mal olduğumu bildikleri için beni kazıklayabileceklerini falan mı düşünüyorlar, onu da bilmiyorum.
çünkü öyle düşünüyorlarsa doğru düşünmüşler, kazıklandım arkadaşlar.
hem de bir kerelik falan da değil, bayağı geçirdiler yani.
şimdi en basiti şampuan konusu bile...
off kafayı yiyeceğim bak sinirden.
erkeklerin üçü bir arada hem vücutlarını, hem saçlarını, hem her yerini yıkayabilecekleri bir şey var mesela?
wtf?
yani kadınlara özel böyle bir şey çıkartsalar bile alacağımı düşünmüyorum, temiz gelmiyor fakat bu şey neden erkeklere özel güzel kardeşim?
kadınlara neden şampuan +saç kremi + vücut losyonu + duş jeli + ve diğer binbir türlü bakım malzemesi zorunluymuş gibi reklam edilirken bu erkekler neden bir ürün ile hayatlarına devam edebiliyorlar?
kısacası kahrolsun kapitalizm.
ve kahrolsun erkeklere hizmet eden kapitalizm.
ha ben de bu kapitalizmin bir parçası mıyım, herkes kadar evet ama yine de kahrolsun işte.
ben saksı değilim, beni kendi kapitalist emellerinize artık şey edemeyeceksiniz.
umarım yani.
inş.
acaba mal olduğumu bildikleri için beni kazıklayabileceklerini falan mı düşünüyorlar, onu da bilmiyorum.
çünkü öyle düşünüyorlarsa doğru düşünmüşler, kazıklandım arkadaşlar.
hem de bir kerelik falan da değil, bayağı geçirdiler yani.
şimdi en basiti şampuan konusu bile...
off kafayı yiyeceğim bak sinirden.
erkeklerin üçü bir arada hem vücutlarını, hem saçlarını, hem her yerini yıkayabilecekleri bir şey var mesela?
wtf?
yani kadınlara özel böyle bir şey çıkartsalar bile alacağımı düşünmüyorum, temiz gelmiyor fakat bu şey neden erkeklere özel güzel kardeşim?
kadınlara neden şampuan +saç kremi + vücut losyonu + duş jeli + ve diğer binbir türlü bakım malzemesi zorunluymuş gibi reklam edilirken bu erkekler neden bir ürün ile hayatlarına devam edebiliyorlar?
kısacası kahrolsun kapitalizm.
ve kahrolsun erkeklere hizmet eden kapitalizm.
ha ben de bu kapitalizmin bir parçası mıyım, herkes kadar evet ama yine de kahrolsun işte.
ben saksı değilim, beni kendi kapitalist emellerinize artık şey edemeyeceksiniz.
umarım yani.
inş.
devamını gör...
social justice warrior
söylem, eylem ve davranışlarından; savundukları ya da karşı çıktıkları kesimlerin savunulduğu ya da karşı çıkıldığı gibi olmamasından* anlaşılıyordu ki, bunların tamamına yakını biraz şöyle böyle...
doksanların sonunda baş rolde çarli adlı maymunun oynadığı bir dizi vardı. diğer karakterlerin üşütük davranışlarını görünce elinin işaret parmağını şakağına götürüp "bunun kafadaki tahtalar eksilmiş" demek isterdi. sjw'leri görseydi herhalde aynı hareketi tekrarlardı.
abd'de 40 yaş altı beyazlardan mental sağlık sorunu yaşayanların siyasi yönelimleri:


link
yaşadığımız çağın henüz tam fark edilmeyen tehlikelerinden biri olan "nörolojik savaş"ın bir parçası mı acaba bu tablo? (neurological warfare)
nükleer, biyolojik, kimyasal ve benzerleri kadar hatta belki de daha tehlikeli nörolojik savaş silahları... bu alanda hukuki düzenlemeler şimdilik yok. bazı ülkelerin reşit olmayan çocuk ve ergenlere yönelik internet ve sosyal medya yasak ile kısıtlamaları biraz bununla ilgili olabilir.
kaliforniya berkeley üniversitesi öğrencileri, üniversitedeki bir etkinlikte, 7 ekim 2023 katliamı sonrası hamas'ın serbest bıraktırdığı teröristlerden birini "tutsak filistinli" sıfatıyla görüntülü konuşturmuş. tutsak esir dedikleri kişi 2015 yılında bombalı bir aracı patlatmış, kendisiyle beraber bir polisin yaralanmasına neden olmuş, 11 yıl ceza almıştı. yüzündeki yaralar bizzat kendi tercihi.
böylelerini mağdur diye parlatanların mental sağlıklarının pek iyi olduğu söylenemez.
doksanların sonunda baş rolde çarli adlı maymunun oynadığı bir dizi vardı. diğer karakterlerin üşütük davranışlarını görünce elinin işaret parmağını şakağına götürüp "bunun kafadaki tahtalar eksilmiş" demek isterdi. sjw'leri görseydi herhalde aynı hareketi tekrarlardı.
abd'de 40 yaş altı beyazlardan mental sağlık sorunu yaşayanların siyasi yönelimleri:


link
yaşadığımız çağın henüz tam fark edilmeyen tehlikelerinden biri olan "nörolojik savaş"ın bir parçası mı acaba bu tablo? (neurological warfare)
nükleer, biyolojik, kimyasal ve benzerleri kadar hatta belki de daha tehlikeli nörolojik savaş silahları... bu alanda hukuki düzenlemeler şimdilik yok. bazı ülkelerin reşit olmayan çocuk ve ergenlere yönelik internet ve sosyal medya yasak ile kısıtlamaları biraz bununla ilgili olabilir.
kaliforniya berkeley üniversitesi öğrencileri, üniversitedeki bir etkinlikte, 7 ekim 2023 katliamı sonrası hamas'ın serbest bıraktırdığı teröristlerden birini "tutsak filistinli" sıfatıyla görüntülü konuşturmuş. tutsak esir dedikleri kişi 2015 yılında bombalı bir aracı patlatmış, kendisiyle beraber bir polisin yaralanmasına neden olmuş, 11 yıl ceza almıştı. yüzündeki yaralar bizzat kendi tercihi.
böylelerini mağdur diye parlatanların mental sağlıklarının pek iyi olduğu söylenemez.
devamını gör...
siyasi görüş
hangi siyasi görüşe sahip olursanız olun ülkeyi chp den koruyun.
devamını gör...
kirli topuklu kız
olmaz, olması gereken pembe topuklu olarak gelmesi.
(bkz: erkeklerin pembe sevdası)
(bkz: erkeklerin pembe sevdası)
devamını gör...
evrim teorisi vs güç istenci vs freud'un libidosu
anlamdan arındırılmış evrende insanoğlunun sorduğu tüm sorulara alabileceği cevap üçlüsü.
darwin'in evrim teorisi, nietzsche'nin güç ve ya iktidar istenci ve freud'un libidosu.
biraz daha açarsak evrime göre varlık'ın her bir hareketi tesadüften ibaret , akılla falan hiçbir alakası yok.
nietzsche'ye göre cevap ararsan da büyük balık küçük balığı yutar.
freud'a göre cevap ararsan da tek rasyonel şeyin cinsel dürtüler ve güdüler olduğu sonucuna varır insan.
ve dolayısı ile anlamdan yoksun bir evren var karışımızda. bunu da akıl ve ahlakla anlamaya çalışmanın ipe sapa gelir bir tarafı yok.
işte bunun için modern insanın anlamdan arındırılmış bir dünyada anlam arayışına girmesi gerçekten çok zor. bunu başarabilen evliya mertebesinde yüksek bir insandır.
düşünsene her manevi arayışın , her defasında maddi alemin anlamsızlık duvarına tosluyor ve sen böyle bir çağda , modernitenin tüm saldırılarına karşı koyup tefekkür ederek anlam arayışına giriyorsun. büyük adamsın vesselam.
darwin'in evrim teorisi, nietzsche'nin güç ve ya iktidar istenci ve freud'un libidosu.
biraz daha açarsak evrime göre varlık'ın her bir hareketi tesadüften ibaret , akılla falan hiçbir alakası yok.
nietzsche'ye göre cevap ararsan da büyük balık küçük balığı yutar.
freud'a göre cevap ararsan da tek rasyonel şeyin cinsel dürtüler ve güdüler olduğu sonucuna varır insan.
ve dolayısı ile anlamdan yoksun bir evren var karışımızda. bunu da akıl ve ahlakla anlamaya çalışmanın ipe sapa gelir bir tarafı yok.
işte bunun için modern insanın anlamdan arındırılmış bir dünyada anlam arayışına girmesi gerçekten çok zor. bunu başarabilen evliya mertebesinde yüksek bir insandır.
düşünsene her manevi arayışın , her defasında maddi alemin anlamsızlık duvarına tosluyor ve sen böyle bir çağda , modernitenin tüm saldırılarına karşı koyup tefekkür ederek anlam arayışına giriyorsun. büyük adamsın vesselam.
devamını gör...
doruk madencilik işçilerinin açlık grevinin sürmesi
maalesef başka işçiler alınır, firmanın bağlantıları varsa 2-3 parayla çözülür. bunlar halka pek yansımaz, arada bir haberi yapılır bir kaçının o kadar. ben asıl gelecekte yapay zeka ile birlikte insan gücüne ve emeğine gerek kalmadığında ne bok yiyecek insanlık onu merak ediyorum. daha şimdiden global işsizlik baş göstermişken ileride iyice boka saracak.
devamını gör...
bütün yahudileri siyonist ve soykırımcı zannetmek
einstein almanya'dan amerika'ya kaçtıktan sonra yakalanıp almanya'ya geri götürülseydi ve atomu almanya'da geliştirseydi hitler atomu amerika'ya atsaydı acaba şimdi dünya nasıl bir yer olurdu?
demek şunu diyebiliriz! hitler=einstein
biri 4 yıl boyunca dünyayı savaşa soktu diğerinin yüzünden 70 yıldır savaşlar devam ediyor.
ne kadar ironik bir durum, 70 yıldır dünya huzurun ve ekonominin ve savaşların tek sebebi bir yahudi.
demek şunu diyebiliriz! hitler=einstein
biri 4 yıl boyunca dünyayı savaşa soktu diğerinin yüzünden 70 yıldır savaşlar devam ediyor.
ne kadar ironik bir durum, 70 yıldır dünya huzurun ve ekonominin ve savaşların tek sebebi bir yahudi.
devamını gör...
doruk madencilik işçilerinin açlık grevinin sürmesi
itibarımızı hiç düşünmeyen madencilerin yaptığı eylemin sürmesi durumu.
maaş alamıyorlarmış. ee almayıversinler? patronlar lamborghinilere, ferrarilere binmesin mi? ülkemize gelen turistler ferrarileri, lamborghinileri görüp üff ne zengin ülke yav wunderbar demesin mi?
yok efendim patron maaş ödesin yok efendim patron vergi ödesin hep aynı laflar. patronlar her şeyi tam öder de geliri %10 azalırsa hesabını kim verecek? soruyorum kim verecek?
maaş alamıyorlarmış. ee almayıversinler? patronlar lamborghinilere, ferrarilere binmesin mi? ülkemize gelen turistler ferrarileri, lamborghinileri görüp üff ne zengin ülke yav wunderbar demesin mi?
yok efendim patron maaş ödesin yok efendim patron vergi ödesin hep aynı laflar. patronlar her şeyi tam öder de geliri %10 azalırsa hesabını kim verecek? soruyorum kim verecek?
devamını gör...
istanbul'da havanın bugün pırıl pırıl olması
maaşallah bugün istanbulunuzun havasının mis gibi olmasıdır. ah bir de şu insan kalabalığı olmasa. ah be. ah.
devamını gör...


