kafa izni almasıyla sözlüğü güçsüz bırakan yazarlar
neyseki ben 5 günde döndüm de sizi bensiz bırakmadım. benimki gitmek olmadı ama pencereden nefes alıp döndüm. eminim çoğu kişi yokluğumu fark etmedi.*
devamını gör...
ölümün en iyi tanımı
"yeni yaşam kapısı" diyeceğim başlık.
devamını gör...
parlamenter sistem vs başkanlık sistemi
parlamenter sistemden yanayım her zaman. ama öyleyken de sorunlar vardı. parlamenter sistemle birlikte yargı kurumlarının bağımsız olması gerektiği düşüncesindeyim.
devamını gör...
ukde bırakmaya giriş 101
deli olacağım az kaldı. sabahtan beri sildir sildir bitmiyor saçma sapan ukdeler.
bu tanımda yazarlara doldurulabilir ukde nasıl bırakılır onu anlatacağım.
öncelikle ukdenizin formata uygun olup olmadığından emin olmadan ukde bırakmayın. imla ve noktalama işaretlerine özellikle dikkat edin. ukdeniz soru cümlesi ise muhtemelen moderasyona bildireceğim ve o da silinecek. o yüzden rica ediyorum yazdığım şeylere dikkat edin.
ukdeleriniz mümkünse gündelik hayattan kullandığımız kelimeler olmasın. (bkz: sağlamak) var böyle ukdeler. lütfen yapmayalım. böyle şeyler görünce de hemen modlara koşalım hemen. kimseye durduk yere sarmak istemiyorum ama ukdeniz bir durum belirtmiyorsa rica edeceğim ukde bırakmayın. ukdeler sekmesini kalabalıklaştırmaktan başka işe yaramıyor ve bilin ki o ukdeler asla ama asla dolmayacak. ukde doldurmak isteyen yazarları ukdelere küstürmeyin.
şimdilik aklıma gelenler bu kadar daha fazlası olursa editlerim.
edit: bir mod heba oldu bu yolda. mutlu musunuz boş beleş ukde bırakan yazarlar? ikincisini acilen devreye sokmayı talep ediyorum. ek olarak abd başkanı da olursa hayır demem.
edit 2: ukdeniz eğer film, kitap ya da dizi ismi ise parantez içerisinde bunu belirtmenize gerek yok.
bu tanımda yazarlara doldurulabilir ukde nasıl bırakılır onu anlatacağım.
öncelikle ukdenizin formata uygun olup olmadığından emin olmadan ukde bırakmayın. imla ve noktalama işaretlerine özellikle dikkat edin. ukdeniz soru cümlesi ise muhtemelen moderasyona bildireceğim ve o da silinecek. o yüzden rica ediyorum yazdığım şeylere dikkat edin.
ukdeleriniz mümkünse gündelik hayattan kullandığımız kelimeler olmasın. (bkz: sağlamak) var böyle ukdeler. lütfen yapmayalım. böyle şeyler görünce de hemen modlara koşalım hemen. kimseye durduk yere sarmak istemiyorum ama ukdeniz bir durum belirtmiyorsa rica edeceğim ukde bırakmayın. ukdeler sekmesini kalabalıklaştırmaktan başka işe yaramıyor ve bilin ki o ukdeler asla ama asla dolmayacak. ukde doldurmak isteyen yazarları ukdelere küstürmeyin.
şimdilik aklıma gelenler bu kadar daha fazlası olursa editlerim.
edit: bir mod heba oldu bu yolda. mutlu musunuz boş beleş ukde bırakan yazarlar? ikincisini acilen devreye sokmayı talep ediyorum. ek olarak abd başkanı da olursa hayır demem.
edit 2: ukdeniz eğer film, kitap ya da dizi ismi ise parantez içerisinde bunu belirtmenize gerek yok.
devamını gör...
küfreden kadın
içimden bile geçirsem utanırım, hiç sevmem, kadın/erkek kimseye yakışmıyor evet, ama **ne ve **nelik (mecaz anlamda, ihanet eden, kandıran anlamında) kelimelerinin yerine koyacak başka birşey bulamıyorum, yok bence, birde bu aralar bu kelimenin karşıladığı o kadar çok şey oluyorki, baya kullanıyorum.
çok sinirlendiysem de gerizekalı diyorum, çünkü, bir insanın aptal olduğunun düşünülmesi kadar kötü birşey yoktur heralde, kullandığım en büyük hakaret bu.
çok sinirlendiysem de gerizekalı diyorum, çünkü, bir insanın aptal olduğunun düşünülmesi kadar kötü birşey yoktur heralde, kullandığım en büyük hakaret bu.
devamını gör...
ahmet haşim
vakti zamanda kendisine "bireysel konularda yazması" eleştirilerine karşılık "ı. dünya savaşı'ndaki askerliği (u: (1914 - 1918)sırasında çanakkale cephesinde bulunması" örneğini vermiş ve ekleyerek 'silah verin savaşayım' diyerek karşılık vermiş derin yazar.
devamını gör...
sözlükteki çay lobisi
ne tarafta lütfen söyleyin?
devamını gör...
4 ocak 2021 avrupa'nın türk siha'ları için harekete geçmesi
--- alıntı ---
türk siha'ların ermenistan'ı darmadağın ederek azerbaycan'a tarihi bir zafer kazandırması avrupa'yı da harekete geçirdi. ingiltere "çığır açan silah" dediği siha'lardan almak isterken, almanya küçük siha'lar yerine büyüklerinden yana karar aldığı için pişman olduğunu açıkladı. türkiye'den alınan iha ve siha'ların avrupa'da havalanması an meselesi.
--- alıntı ---
buradan
türk siha'ların ermenistan'ı darmadağın ederek azerbaycan'a tarihi bir zafer kazandırması avrupa'yı da harekete geçirdi. ingiltere "çığır açan silah" dediği siha'lardan almak isterken, almanya küçük siha'lar yerine büyüklerinden yana karar aldığı için pişman olduğunu açıkladı. türkiye'den alınan iha ve siha'ların avrupa'da havalanması an meselesi.
--- alıntı ---
buradan
devamını gör...
normal sözlük'ün zararları
girince dizi film kitap okumak gibi aktiviteleri pek yapamıyorsun vaktinin çoğu burada geçiyor demek istediğim başlıktır.
devamını gör...
fabl
en önemli temsilcisi (bkz: la fontaine) isimli fransız yazardır. çocuklara yönelik olduğu düşünülür ama büyüklerin de okuması gerekir. hem düşündüren hem de güldüren hikayelerdir. hayvan diyalogları kullanılır. bir örnek olarak (bkz: karga ile tilki hikayesi) verilebilir.
devamını gör...
17 gün kapalı kaldık ama ne oldu sorunsalı
turistler rahatça dolaştılar, tatillerini yaptılar. evet.
devamını gör...
c++
şu anda öğrenmeye çalıştığım programlama dilidir. ilk programlama dilimdir aynı zamanda, kendisiyle başlamak çok iyi bir karar mı bilmiyorum ama aldığım derste öğretildiği için biraz mecburi olarak seçmiş bulunuyorum.
öğrenenleri için önermek istediğim bir youtube kanalı var. direkt olarak derslerinin oynatma listesi burada. videolar ingilizce ancak çok zor değiller bence, öyle çok iyi derecede bilmenize gerek yok. basitçe, temel olarak anlatıyor. o yüzden öğreniyorsanız muhakkak bir bakın derim.
öğrenenleri için önermek istediğim bir youtube kanalı var. direkt olarak derslerinin oynatma listesi burada. videolar ingilizce ancak çok zor değiller bence, öyle çok iyi derecede bilmenize gerek yok. basitçe, temel olarak anlatıyor. o yüzden öğreniyorsanız muhakkak bir bakın derim.
devamını gör...
kargo açmak
ne geldiğini bildiğin hâlde heyecanlandıran eylemdir.*
devamını gör...
normal sözlük yılbaşı tebrikleşmesi
bu seneyi aratmamasını temenni ediyor, mutluluklar diliyorum.
devamını gör...
mu'tekitler uçurur ta bekamer
bir kişiyi gözlerinde çok fazla büyütenler için kullanılan bir ifadedir.
şeyh uçmazsa kerametle eğer, mu'tekitler uçurur tâ bekamer (yenişehirli avni)
şeyh doğa üstü olaylar gösterip uçmazsa, müridleri onu ta ay'a kadar uçururlar.
din tüccarları, cahil halkı şeyh görüntüsünde kandırır. hatta u.k. isimli bir sapık, müritlerine ‘cennet vaat ederek’ kadın, erkek demeden cinsel ilişkiye girmişti. hapis cezası alan badeci şeyh olarak bilinen bu şahsın “sırlar odası” sırasında karı koca kavgaları yaşanmıştı. “ilk önce şeyhi ben mutlu sona götüreceğim” diye… bu müritlerin o sapığa bedenlerinin her yerini değil mallarını mülklerini bile vermeleri kamuoyunun tepkisini çekmişti.
işin enteresan tarafı sözde sır odasına gelen kadın ve erkeklerin çoğunun kendilerine yapılan istismarı normal şeymiş gibi gayet sakin biçimde anlatmaları idi. hele “biz bunun ilim aktarma şekli olduğunu sandık” demeleri. bir şeyler aktarıldığı muhakkak…
şeriatta bu tip sahte şeyhlerin hapse atılmasına gerek duyulmaz, kellesi anında vurulur.
son senelerde sırtına cüppeyi, başına sarığı ya da fesi geçirip, bir karış sakal bırakanlar çıktılar piyasaya. saçma sapan laflar etmekte mahir olanların çevrelerine müritler kendiliğinden toplandı.
kendilerini mürit olarak isimlendiren bu cahil kişiler inandıkları kişiyi çok üstün görürler, onda olağanüstü değerler bulunduğuna herkesi inandırmak isterler. şeyhin uçmaya ihtiyacının olmasından çok, onun ardından gidenlerin şeyhin uçmasına ihtiyaçları vardır. körlüğe dönüşen bu bağlılık her alanda, yaygın olarak siyasette de sıkça görülür.
bir siyasi liderin arkasından gidenlerin bir kısmı onun mucizeler, kerametler göstermesini ister, beklerler. lider de giderek bu bağlılığın sihrine kapılır, kendisini öyle görmeye başlar, aynı körlük ona da bulaşır, badeci sahte şeyhlerden daha tehlikeli olur. "şeyh uçmaz, müridi uçurur misali" bu tür siyasi liderler gün gelir yandaşlarını da uçurur ama uçurumdan aşağıya.
şeyh uçmazsa kerametle eğer, mu'tekitler uçurur tâ bekamer (yenişehirli avni)
şeyh doğa üstü olaylar gösterip uçmazsa, müridleri onu ta ay'a kadar uçururlar.
din tüccarları, cahil halkı şeyh görüntüsünde kandırır. hatta u.k. isimli bir sapık, müritlerine ‘cennet vaat ederek’ kadın, erkek demeden cinsel ilişkiye girmişti. hapis cezası alan badeci şeyh olarak bilinen bu şahsın “sırlar odası” sırasında karı koca kavgaları yaşanmıştı. “ilk önce şeyhi ben mutlu sona götüreceğim” diye… bu müritlerin o sapığa bedenlerinin her yerini değil mallarını mülklerini bile vermeleri kamuoyunun tepkisini çekmişti.
işin enteresan tarafı sözde sır odasına gelen kadın ve erkeklerin çoğunun kendilerine yapılan istismarı normal şeymiş gibi gayet sakin biçimde anlatmaları idi. hele “biz bunun ilim aktarma şekli olduğunu sandık” demeleri. bir şeyler aktarıldığı muhakkak…
şeriatta bu tip sahte şeyhlerin hapse atılmasına gerek duyulmaz, kellesi anında vurulur.
son senelerde sırtına cüppeyi, başına sarığı ya da fesi geçirip, bir karış sakal bırakanlar çıktılar piyasaya. saçma sapan laflar etmekte mahir olanların çevrelerine müritler kendiliğinden toplandı.
kendilerini mürit olarak isimlendiren bu cahil kişiler inandıkları kişiyi çok üstün görürler, onda olağanüstü değerler bulunduğuna herkesi inandırmak isterler. şeyhin uçmaya ihtiyacının olmasından çok, onun ardından gidenlerin şeyhin uçmasına ihtiyaçları vardır. körlüğe dönüşen bu bağlılık her alanda, yaygın olarak siyasette de sıkça görülür.
bir siyasi liderin arkasından gidenlerin bir kısmı onun mucizeler, kerametler göstermesini ister, beklerler. lider de giderek bu bağlılığın sihrine kapılır, kendisini öyle görmeye başlar, aynı körlük ona da bulaşır, badeci sahte şeyhlerden daha tehlikeli olur. "şeyh uçmaz, müridi uçurur misali" bu tür siyasi liderler gün gelir yandaşlarını da uçurur ama uçurumdan aşağıya.
devamını gör...
ara ara açıp kendi yazdıklarını okuyan yazar
yaparım yazım hatalarını gözden geçirip düzeltmek için.
devamını gör...
onay bağımlılığı
bir kişinin kendini iyi hissetmesi için başka insanların onayına ihtiyaç duyması, yaptığı herhangi bir şey onaylanmazsa kendini yetersiz, kötü eksik hissetmesi olarak tanımlayabiliriz bu bağımlılığı. temelde sevilmeme, değersizlik, öz güven eksikliği vardır. onay bağımlılığı yüksek olan kişilere baktığımızda ebeveyn tarzı olarak çok baskıcı, çok otoriter, çok cezalandırıcı özellikte anne babalardır. bu tarz durumlarda çocuğun bilinçaltına kaydolur. kendisini riske atmamak ve yapacağı herhangi bir şey sonucunda cezalandırılabileceğini düşündüğü için sürekli olarak sorma ihtiyacı duyar, onay almak ister. bundan dolayı da kendisinde öz güven eksikliği oluşur, sadece onay aldığı kişiye güvenir.
bu durumun bizde ne derece normal durumda olduğu ne derece onay bağımlılığına döndüğünü anlayabilmek için ortak noktalara değineyim biraz.
*başkalarının gözündeki imajları bu insanlar için çok önem taşır. yanlış anlaşılmak, sevilmemek, dışlanmak, rezil olmakla alakalı kaygıları vardır. bunun sonucunda 'hayır' demekte zorlanır, kendi ihtiyaçlarını arka planda tutarak başkalarının ihtiyaçlarına odaklanırlar.
*bu kişilerin gözlem yeteneği gelişmiştir.( karşısındakinin ihtiyacı olanı anlamak için çok iyi gözlem yaparlar) onun seveceği şeyler yapmak, hoşuna gideceği şeyler söylemek vb. davranışları olabilir. başkalarının onaylamayacağını düşündüğü şeyi yaparken suçluluk duyarlar, kendisi yaptığı şeyin yanlış olmadığını bilse de başkası öyle zannetmesin diye özgürce davranamaz, düşüncelerini ifade edemezler. odak hep dışarıdadır.
**
bu durumun bizde ne derece normal durumda olduğu ne derece onay bağımlılığına döndüğünü anlayabilmek için ortak noktalara değineyim biraz.
*başkalarının gözündeki imajları bu insanlar için çok önem taşır. yanlış anlaşılmak, sevilmemek, dışlanmak, rezil olmakla alakalı kaygıları vardır. bunun sonucunda 'hayır' demekte zorlanır, kendi ihtiyaçlarını arka planda tutarak başkalarının ihtiyaçlarına odaklanırlar.
*bu kişilerin gözlem yeteneği gelişmiştir.( karşısındakinin ihtiyacı olanı anlamak için çok iyi gözlem yaparlar) onun seveceği şeyler yapmak, hoşuna gideceği şeyler söylemek vb. davranışları olabilir. başkalarının onaylamayacağını düşündüğü şeyi yaparken suçluluk duyarlar, kendisi yaptığı şeyin yanlış olmadığını bilse de başkası öyle zannetmesin diye özgürce davranamaz, düşüncelerini ifade edemezler. odak hep dışarıdadır.
**
devamını gör...
kripto para piyasasının keriz silkeleme piyasası olması
bu millet yıllarca hatta hala güncel olarak define bulup zengin olacağına körü körüne inananlarla dolu veya kime çıkacağı belli piyangodan köşeyi döneceğine. diyeceğim o ki bizim millette kolay yoldan zengin olma hayali bitmez, ee bu bitmeyince işten anlamayan ama sırf bu olaya para yatırabilmeyi becerdi diye paranın katlayacağını düşünen keriz de bitmez. para kazanmak bu kadar kolay bir olay değil bunu da idrak edemeyen silkelensin yapacak bir şey yok. ha emek verir okur inceler, bu işten de anlıyordur tecrübesi vardır o adam risk alır kazanır hür iradesi, helal olsun denir. ama kemal sunal'ın çatıdan para attığı filmdeki gibi bedava kazanç misali coine saldırmak nedir dostlar?
devamını gör...
sözlük radyosu dinleyici çalma listeleri
merhaba arkadaşlar. küçük bir liste hazırlamıştım bunu paylaşmak istedim sanırım bu başlığa da vesile oldum ve yürüyün arkadaşlar dalın gitsin.
19.45 sularında radyo programı öncesi küçük bir deneme var ilbi'den raşın taym.
bana uyuz olup da kıskanan bütün yazarlarımıza gelsin eminim hemen koşup ben de paylaşıcam hemen alın beni de radyo'da ben de duyulmalıyım diye mesaj kutularını dolduracaksınızdır. yapın efendim. en azından kötü kötü duygularınızı insanların iyiliği amaçlı kullanın, çıldırmayın kafi.
sevgi ve saygılarımla. iyi dinlemeler!
19.45 sularında radyo programı öncesi küçük bir deneme var ilbi'den raşın taym.
bana uyuz olup da kıskanan bütün yazarlarımıza gelsin eminim hemen koşup ben de paylaşıcam hemen alın beni de radyo'da ben de duyulmalıyım diye mesaj kutularını dolduracaksınızdır. yapın efendim. en azından kötü kötü duygularınızı insanların iyiliği amaçlı kullanın, çıldırmayın kafi.
sevgi ve saygılarımla. iyi dinlemeler!
devamını gör...