"kendi umuduna sığın,
sığındığın kadar yalnızlığa..."
diyor mehmet tahir.

-sığın umuduna.

ve ben,
nasıl güzel denk geliyorum ki sana...
devamını gör...

ben de yeni bir üye olmama rağmen bu durumu fark ettim. herkes seviyeli bir şekilde fikirlerini yazıyor ve bu gerçekten çok güzel bir şey.
eğer beni de sayıyorsanız ben de sahiplenmeyi düşünüyorum.
devamını gör...

pandemi yüzünden yaşayamadığım cumadır. 1-2 yıl oldu hâlâ içime dert... çok güzel planlarımız vardı ya..
devamını gör...

genel olarak kuantum mekaniğinde bir gözlem tek bir kesin sonuç öngörmez. bunun yerine muhtemel bir dizi farklı sonuç öngörür ve bize bunların hangisinin ne kadar olası olduğunu söyler. aynı ölçümü aynı biçimde başlayan, birbirine benzer, çok sayıda sistem üzerinde yaparsak elde edeceğimiz ölçüm sonucu, belli sayıda olayda x, belli sayıda farklı olayda y olur. sonucun x veya y olacağı seferlerin yaklaşık sayısını öngörebiliriz, ancak tekil bir ölçümün sonucunu öngöremeyiz. bu yüzden kuantum mekaniği bilime kaçınılamaz bir öngörülemezlik veya rastlantısallık öğesi ekler.
devamını gör...

(bkz: auckland) (bkz: yeni zelanda)
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ha böle gündemleri takip edemeyen biri olarak, benden önce tanım yazanlara duacı olduğum başlık. allah ne muradınız varsa versin. *
videonun ilk beş dakikasını ortancamla seyrettim. kendisi 17 yaşında tüm diğer videoları izlemiş. ülkede neler oluyor anne baksana, dedi.
baktım, sedat peker'in tarzı muhteşem, tam ata demirer-cem yılmaz ayarında. üç beş gazete okuyup araya yorumlar katarak, biraz da kuyruğuna basana çamur atarak hazırlanabilecek bir metni, stand up tarzında, full özgüvenli bir şekilde okuyor.
halka inmesi kısmı ise borsa gibi olmuş. arz ediyor bize kendini. önemliyiz biz çünkü. kim izler yoksa o videoları.*
zamanında o saydıklarına nemalanırken de biz aynı halktık. ama dün dündür bu gün bu gün de mi?
video severler için yeni eğlence. tik yok instagram sıkmıştı, netfix desen aynı şeyler dönüyor. bakalım biz dıklaya dıklaya aydınlanırken kim bu işten karlı çıkacak. onun için de yeni bir video gelir muhakkak. izleyenler buraya yazmaya devam etsin lütfen.* bende aydınlanayım,sevaptır.
devamını gör...

(bkz: oraya gelirsem kırarım belini antilop)
şakası bir yana, elitiz demeyelim de, belirli bir seviyedeyiz çok şükür diyelim *
devamını gör...

ingilizce bir sözcüktür. bir şeyler yapmak için istekli olmayan, hayat enerjisi kaybetmiş ve kendini yeteri kadar canlı hissetmeyen bezmiş daralmış kişileri ifade etmektedir.

-genel olarak ruh halimi yansıtan bir sözcüktür.
devamını gör...

okumaya başladığımda biraz sıkıcı bulduğum sonrasında elimden düşürmeden tek seferde bitirdiğim adam fawer kitabıdır. bittiğinde çok üzülmüştüm. çok iyi yazılmış bir kitap.
devamını gör...

başlık olarak kalması dahi başlı başına züldür.

gerçek hayatta neler yaşıyorsunuz evladım siz ?

acil şifalar dilerim.
devamını gör...

zafer, "zafer benimdir" diyebilenindir. başarı ise "başaracağım" diye başlayarak sonunda "başardım" diyebilenindir.
(bkz: mustafa kemal atatürk)

bazı zaferler sonsuza dek kutlanır; 30 ağustos zafer bayramımız kutlu olsun!
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kopya verdiğim arkadaşımın kitapçık türünün farklı olduğunu ben 85 ; o 20 alınca anlamamızdır.
devamını gör...

maaşı falan bilmiyorum ama şuanda bir lisans öğrencisinin aldığı kyk bursu yaklaşık 70 dolar etmektedir.

emekli öğretmen olan annemin aldığı maaş 300 dolar civarında.

ortalama bir evde bakım maaşı 150 dolara falan denk geliyor sanırım.

t: söylenecek sözün olmadığı durum.

şuan bizimle aynı durumda olan ülkeler kongo, nijerya, endonezya falandır herhalde.

ortalık birbirine girdi editi: başlık durum olay rezalet hepsi çorba oldu şuan.

edit 2: arkadaşlar maaş hesabından sonra bana bişiler oldu sanırım. acile sakinleştirici yaptırmaya gidiyorum şuan.
devamını gör...

bol bol kitap okumak. o kadar kitap alışverişi yaptım.
devamını gör...

daha şimdi farketmiş olduğum bir gerçek var kafa sözlük yazarlarının ortalama profili ile ilgili. bu arkadaşların kişiliğinde bir aşağılık kompleksi ya da bir eziklik olduğunu düşünmeye başladım. sebeplerini de açıklamaya çalışayım.

bir ara oldukça revaçta olan kafa sözlük itiraf köşesi başlığı vardı. bu başlığa herkes kendi acılarını oldukça arabesk bir şekilde tanım haline getirmekte idi ve gerçekten de çok talep görüyordu. muhtemelen bu başlığa tanım giren herkes azer bülbül dinleyerek giriyordu tanımlarını. ancak şimdi bu başlık cazibesini yitirdi. çünkü direkt resim paylaşma özelliği ile beraber nur topu gibi anın fotoğrafı ya da yok güne bilmem neyi bırak başlıkları açılmaya başladı. bu başlıklar ile beraber yazarlarımız kendilerine ait metaları ya da anıları daha hızlı bir biçimde paylaşabilme şansına erişti.

aslında bütün bunların altında yatan sebep, bu kitledeki her bireyin kendinden bahsettirme çabasından başka bir şey değildir. itiraf ve anın fotoğrafı başlıklarının talep görmeleri buna işaret etmektedir. ben bir yazar olarak, herkesin başından geçebilecek arabesk soslu aşk hikayelerini; zorluklarınızı, okuduğunuz kitabı veya kedinizi ya da çayınızı, kahvenizi görmek istemiyorum. beni ne yaptığınız ya da neyi okuduğunuz gerçekten ilgilendirmiyor. bir ara yazmıştım yine de söyleyeyim. başlık engelle seçeneği bu sorunları sadece maskelemeye yaramaktadır. eğer kendi kendinize eğleniyorsanız* gidin discorddaki kulüplerde takılın. onun yeri burası değil.

bu yazar topluluğu kafa sözlük yönetiminin teşviğinin etkisiyle de kafa sözlük'ü direkt olarak bir sosyal medya mecrasına çevirmiştir. burası bir sözlük, lütfen unutmayın.

bu tanımı yazdım diye kimse beni sallamayacak farkındayım ancak yine de bir umut şansımı deneyeyim diyorum.
devamını gör...

bir dahakine yazardan izin alması gereken kişidir.
devamını gör...

dikkat ettiyseniz bu sene iyi rezerv yapti, ekonomi kotuye gittikce yakinda elmas rezervi de buluruz, petrol rezervi de.


sanayi ve teknoloji bakanı mustafa varank, ağrı mollakara'da koza altın tarafından piyasa değeri 1,2 milyar dolar olan 20 ton altın, 2,8 milyon dolar olan 3,5 ton gümüş rezervi tespit edildiğini açıkladı.


haber
devamını gör...

"ah istanbul istanbul olalı" şarkısı şüphesiz en duygusal olanıdır.
devamını gör...

'güler yüz gösteren, hoş davranan' anlamına gelen sözcüktür.
devamını gör...

külah dondurma alındığında batırılan çikolata sosudur.
karikatür: umut sarıkaya
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim