gardrobu her açtığımda başıma gelen vahim olay. onlarca kıyafetim var ama sorsan giyecek hiçbir şeyim yok. hakikaten yok, o kadar kıyafetin orada ne yaptığını ise bilmiyorum.
devamını gör...

bugünden itibaren her konudan yetkili ayrı komisyonlar kuralım. bu komisyonların başkanlıklarını ve yetki alanlarını şöyle dağıtalım.
sözlüğün en dindari islamla ilgili başlık ve tanımlar
sözlüğün en atatürkçüsü atatürk ile ilgili başlık ve tanımlar
sözlüğün en milliyetçisi milliyetçilik konusundaki başlık ve tanımlar
sözlüğün en iyi cinsellik uzmanı cinsellikle ilgili tanımlar vb.
sözlüğün imla kurallarına en takıntılı olan yazarı ise dil konularında tam yetkili olsun.
böylece kimsenin hoşlanmayacağı bir başlık açılamaz. her görüş için sadece olumlayıcı başlıklar kalır. olumlayıcı başlıklar yine sadece şakşakçı olumlayıcı tanımlarla doldurulur. ne kadar mutlu ve huzurlu bir sözlük olur. hiç tartışma yok, hiç eleştiri yok. zaten kimse buraya farklı bir bakış açısını görmeye gelmiyor. herkes sadece kendini ve kendi grubundakileri alkışlamak için burada. tüm bunların ardından hala kendinizi yeterince zincirlemediğinizi düşünüyorsanız, olası bir farklı düşünce, ilham perisi, değişiklik güdüsüne karşı yeterli önlemleri almadığını düşünüyorsanız merak etmeyin. bu süreçte insanların çoğu ayrılacağı için sözlükte o konuda yazma hakkını sadece size veriyoruz. yanında ise kum kovası ve kürek hediye ediyoruz. tek başınıza yaptığınız kum kalelerinde saklanmanız için.
böylece aşağıdaki sorunlar kalmayacak. komisyon başkan adaylarının seçimi sürecinde benzer başlıkların artmasını bekliyoruz.
sansüre uğraması gereken başlıklar
arap hayranları uçurulsun kampanyası
islam'ı bilmeyen yazarların islam'ı kötüleyici başlıklar açması
atatürk'e sallamak için sözlüğe girmek
cinsiyetçi başlık açanlar uçurulsun kampanyası
cinsel açlığı diline vuran yazarlar uçurulsun kampanyası
imla kurallarına dikkat etmeyen yazarlar uçurulsun kampanyası
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

içlerinden ancak bir ikisini duyduğum, allah'tan çevremde maruz kalmadığım* ama üzülerek belirtmek isterim ki anlamsız ve sevimsiz bulduğum kelimelere yenilerini eklememe sebep olan başlıktır.

kötü kelimeler kullanarak güzel bir şey anlatmak mümkün değil. hem neden bizim dilimiz derya denizken böyle kelimelere hapsediyor insanlar kendilerini? tüketim toplumu olduk tamam ama bu kadar mı tükettik her şeyimizi?

sevgili z kuşağımızı güzel türkçemizi daha çok kullanmaya teşvik etmek gerekiyor sanırım.
devamını gör...

nisa 34 : serkeşlikletinden yıldığınız kadınlara gelince , onlara önce öğüt verin , onları yataklarda yanlız bırakın , bununla da düzelmezlerse onları dövün .
edit : yukarıda bir arkadaş tomurcuk meme olayını hatırlayamamış yardımcı olayım .
nebe 32 :şüphesiz takvâ sahipleri için umulanı buldukları yer, bahçeler, üzüm bağları, göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar, içki dolu kâseler vardır.
devamını gör...

aşçılık kursuna başladığı günden bu yana yüzümüzü güldüren komşudur.
devamını gör...

-dedikodu yapmak
-k**ına giyecek donu yokken kredi çekip son model telefon almak
-empatiden yoksun olmak
-kıskanç olmak
-araştırmaya üşenmek
-doğru bulduğu bir savı savunmak yerine çoğunluğa uymak.
devamını gör...

hangi ateistler hangi müslümanlardan? kur'an mealinden cımbızla seçip evvelini ahirini okumadığı ayeti yorumlayaraksa o işi bi geçeceksiniz. din bilmek öyle bilindiği kadar kolay değil. her müslüman temel farz-vacip ve duruma göre sünnetleri, helal-haramı bilmekle mükellef. fazlası artık işin ilim kısmına girer ki müslüman da burada bilene tabi olmakla mükelleftir yine. ben ''ayahlarını gollarını çaprazlama kesin diyorlar gardaş'' tan öteye geçebilen ateisti 1-2 defa gördüm. liseli, sivilceli ergenlerin seviye 1 soru ve sözde sorgulamaları dini bilme kısmına girmiyor.
devamını gör...

sözlüğe çok şey katacağını düşündüğüm yeni moderatörümüz.
an itibarıyla hoş gelmiştir.
devamını gör...

kabul ediyorum, bir hatay mutfağı değil, bir antep mutfağı değil, bir adana mutfağı değil ama kendi doğa şartlarında iş görür olan mutfaktır.
dağ kesimlerinin fasulye, mısır, kara lahana, et kombinleri iyidir, merkezin tavaları da iyidir.
laz böreği,turşu kavurması, akçaabat köftesi, etli kara lahana sarması, hamsiköy sütlacı,pideleri, kuymağı,mıhlaması, pazılı böreği, kocaman gerdanı tatlısı,kaygana, fındıklı kabak tatlısı, mısır ekmeği, taş fırın ekmeği ile çoğu yemeğe kırk basar.*
devamını gör...

durursan şerrefsizsin diyerek güç ve moral verilmelidir.
devamını gör...

benimdir.
evden olabildiğince az çıktım. maskemi asla çıkarmadım. sık sık elimi dezenfekte ettim. insanlara yaklaşmamaya çalıştım. hepsi bu. belki biraz da şanslıydım.
devamını gör...

günaydın sözlük...

ama öyle, eğlence anlayışınızdan çok uzak, kasıntı bir kokteyl ortamına, sevdiğiniz hatun kişi/er kişi tarafından, yalvar yakar, hatır minnet, zorla sürüklenmişsiniz de; ne kadar zorlarsanız zorlayın, sizin için 'gıy gıy gıy gıy' dan öteye asla gidemeyecek bir müziğin, kulaklarınızın ırzına hardcore bir vaziyette geçmek suretiyle, uzun zamandır orada olduğunu size unutturmuş migren ataklarınızın, bebek oyalaması misali kendini size ''cee eee!'' yaparak hatırlatmış olması gibi sancılı bir günaydın değil elbet...

herkesin şıkır şıkır hazırlandığı, magazin sayfalarını aratmayacak şekilde gecenin daha başında, fısır fısır şıkların, rüküşlerin dedikodusunun yapıldığı, sanki geçen hafta sizin ananızdan emdiğinizi burnunuzdan getirmemiş gibi karşınızda ceketi beline asarak göbek atan, kafası güzel operasyon direktörünüzle kalça tokuşturduğunuz bir şirket motivasyon organizasyonu gibi bir günaydın...

''kaliteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee kaliteeeeeeeeeeeeeeeeee!!!'' diye bağıran bir günaydın...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
(görsel gugıl görsellerden ''adnan şenses ceket'' şeklinde aratılarak araklanmıştır.)
devamını gör...

arkadaş hala savunanların da karşı çıkanların da kafası karışık.

bayan ve hanımefendi hitap şeklidir. kadın ise cinsiyet belirtir.

örneğin "dünya kadın hakları sempozyumu"na katılacak aslı kaya isimli bir akademisyenimiz olsun.

burada oturum başkanı sunum yapacak akademisyenimizi çağırırken resmi bir hitap kullanır ve "bayan kaya" şeklinde sunuma davet eder. başka bir akademisyen oturum sonrasında "aslı hanım sunumuzu çok beğendim" şeklinde hitap eder. sempozyum sonrasında üniversiteden çıkarken de kartını düşürmüş olsun. kapıdaki görevli ismini ve soyadını bilmediği için "hanımefendi kartınızı düşürdünüz!" diye arkasından seslenir.

bunların hiç birinde birden conan'a dönüşüp "kadın! kartını düşürdün" ya da "kadın sunumunu beğendim" denmez. ha buralarda "bayan değil kadın!" diyen kulaktan dolma kendini feminist sananlar varsa da gülüp geçiniz.

asıl tartışma konusu ise kadın demek ayıpmış gibi kibar olsun diye cinsiyet belirten durumlarda kadın yerine bayan denmesi. "dünya bayan hakları sempozyumu" derseniz ağzınıza ıslak terlikle vururlar. gayet de haklıdırlar. ya da "erkekler futbol ligi" demek gayet normalken, "kadınlar futbol ligi" yerine "bayanlar futbol ligi" denmesi saçmadır.

sevgiler.
devamını gör...

kendimi kendimden çıkarsam sıfır kalmaz
bu matematik bizi kandırıyor hocam
elde var sorular, gözyaşları, boş umutlar
hesaplar tutmaz, tutmaz hocam...
devamını gör...

türkan şoray katletse de, haluk bilginer ve asuman dabak’ın toparladığı, onlar sayesinde izlediğim diziydi. çolpan ilhan bile mükemmeldi türkan ablanın yanında.
devamını gör...

yılların tecrübesi, kullandığı cümle tanım ve seviyeli tepkileri, ne kadar kalender olduğu gösteren şahsiyet.
devamını gör...

romantik bir ilişki içindeki kadın ve erkekten bahsediyorsak: "hesabı ortadan ikiye bölelim" yahut: "ya sen ayran içtin ben kola içtim herkes kendininkini ödesin." tarzı konuşmalar rezalettir sevgili userlar.

kadın kendi parasını kazanıyor olsa bile yemeğin parasını erkek ödemelidir. sonrasında içilecek kahveyi, yenecek tatlıyı pekala kadın ödeyebilir. kadın ille de ödemek istiyorsa restoranın orta yerinde tartışmaktansa sonrasında bir hediye alarak bu işi çözebilir.

eşitliğin her zaman adalet anlamına gelmediği başka bir alan. erkeğin güç göstermesine izin vermek gerekiyor. bunu haksızlık olarak algılayacak erkekle yahut sürekli erkekten bekleyen kadınla görüşmek de sizin tercihiniz pek tabi.
devamını gör...

kadın ayakkabısı satan erkek bir satıcının "çok rahattır onlar" cümlesine "giydiniz mi?" diye karşılık vermiştim. bence bana yalan falan söylemesinler. canım sıkılıyor öyle oldu mu.

not: denemiştim ve hiç rahat değildi.
devamını gör...

bazen bana neden nickaltı giriyorsun ve bu kadar özeniyorsun diye sorular geliyor. işte o soruların cevabı bu başlık.

gerçi bende aynı cevabı veriyorum ve 'ne alaka ya kim mutlu olur nickaltıyla?' diye cevap verenler oluyor. bakın işte oluyormuş. olanlar varmış. biliyordum biliyordum hahah.

nickaltı girmeyi seviyorum. özellikle iyi enerji aldığım yazarlara. (kötü enerji aldığım çok az yazar var. yani nickaltı girmediysem onla ilgili henüz doğru cümleleri buşamadığımdandır. ) saçma gelebilir ama bu olayı çok ciddiye alıyorum. tanımlarını okuyor kendimce kişilik analizi yapıyorum falan filan.

sadece yazılması değil yazmakta hoşuma gidiyor yani. yazarkende mutlu oluyorum. siz düşünün artık ne kadar ufak şeylerden mutlu olabildiğimi hah. bazen ters tepki alır mıyım diye korktuğum olmuyor değil. ama daha hiç olmadı. aman aman dilinizi ısırın. (bunun neden yapıyoruz bilmiyorum. umarım yapmamışsınızdır hahah.)
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim