batılı ülkelere kıyasla türkiye'de giderek korkutucu bir hâl almaya başlayan durumdur.örneğin norveçli bir doktor uygun bakteriyel bir enfeksiyona basit bir penisilin yazabilirken türk doktorlar maalesef aynı enfeksiyon için üçüncü kuşak sefalosporin gibi daha üst düzey etkinlikte bir antibiyotik yazmak zorunda kalır. bazı durumlar da vardır ki en geniş spektrumlu antibiyotikler dahi kâr etmez artık hastaya.enfeksiyon hastalıklarında antibiyotik direnci dersinde hoca vaka örneğinde umutsuz bir şekilde şöyle demişti: 'eğer şu antibiyotiğe de direnç geliştiğini saptarsak bu hastadaki bakteride, o zaman elimizden bir şey gelmez artık'. kaldı ki örnek verdiği vaka da tam olarak bu durumda idi.
yani yapılacak tek şeyin hastanın ölmesini beklemek olması, yıllardır onca derste hissetmediğim bir korku hissettirmişti bana.

ekleme: idrar yolu enfeksiyonunda cipro yazılamıyor artık. direnç gelişti kesin olarak yani. hatta bir iye'de hangi ilacı yazmayız diye bir soru sorulsa ilk söyleyeceğimiz antibiyotik siprofloksasin olur
devamını gör...

gemisini asla terk etmeyen kaptan.
yolun yolumuz*.
devamını gör...

son çıkan sezonuyla birlikte 32 sezon 692 bölümlük dizi. bu gidişle sonsuza kadar sürecek gibi görünüyor.
devamını gör...

neden böyle dusunuyorum çünkü sahura kalkmak istemediğim halde 1 ay boyunca gecenin bir vakti davulla uyandirilmak zorunda kaliyorum,inanmadigim halde 5 vakit ezan sesi duyuyorum kaldı ki ezan kuranda bu şekilde gecmiyor yani bir metin verilipte bunu okuyun denilmemis sadece haber verin denmiş ama o haber ver öyle anlaşılmış ki 5 vakit hoperlorden dinli dinsiz yaşlı bebek herkese arapça bir metin dinlet,yahu ben istemiyorum ben bu ulkenin vatandaşı degilmiyim deme gibi bir lüksün yok,turkce olsun bari desen o da yok illa arapça olacak yahu bu ezan metninin kendisi tek başına kuranda yok zaten sadece haber verin denmiş neden ille arapca oluyor desen onada cevap yok hadi hepsini geçtim,herkesin elinin altinda telefon var herkes bireysel olarak kendini ayarlayabilir e bu durumda neden kendi dininden olmayanin kul hakkina girersin? biz bu ulkenin vatandaşı degilmiyiz bizim dedemiz savasmadimi kurtulus savasinda savaştı ee? ha simdi biri çıkar der ki bu ülkenin çoğunluğu musluman hatta %90 der belki ama hiçte öyle değil çoğunluğu musluman olan bir ülkede bu kadar adaletsizlik bu kadar zulüm olmaz,anneler cocugunun eline fon makinesi tutusturup intihar etmez,liyakatsizlik boyle basini alip yürümez israf bu raddeye gelmez hadi bunlarin hepsini geciyorum senin islam anlayisin bu duzensizligi kabul etti diyelim ama şöylede birşey var benim cevremdeki kimse artık musluman değil,10 tane arkadasim varsa 10uda ya deist ya ateist ve bu sadece benim cevremlede sınırlı degil ama tabiki buna ikna olmazlar,neyse benim derdim buna ikna etmek değil bu hoşgörü dinini birazcık irdelemkti tabi zaten benim gibi düşünenler için malumun ilanı oldu bu.

edit:bir iki arkadaş hakli olarak bunlarin kuranda yeri olmadığını kulturel oldugunu belirten entryler yazmis hatta birisi okumaya bile tenezzul etmemis cani sağolsun, peki bunlarin islam icerisinde bulunmayan seyler oldugunda hemfikiriz neden hala kendine musluman diyen guruh bunlari surduruyor yani siz diyorsunuz ki gercek islam bu değil ama şuanda 5 vakit ezanı hoperlorlerden yuksek seste okunmasini saglayan kisilerde kendilerine musluman diyenler değilmi? kisaca neden bir türlü gercek islama ulasamiyoruz? isid kafa kesiyor gerçek islam bu değil deniyor,din mezheplere bölünüyor birsuru meshep var ama hepsi bizim dediğimiz dogrudur diyor yahu hangisi gerçek islam bilelimde ona göre konuşalım.

edit: ben daha editlerken birisi yine beni ciddiye almamak lazim falan demiş onada cevao vereyim ama daha fazla editlemiyecegim çünkü isim var,beni ciddiye almayan arkadasa cevaben:
davul calmak kültürel bir gelenek olabilir ama bunu caldiran kisilerde kendilerine musluman diyen kişiler,kisaca bunu yapanlara kiz islama kizma çünkü yanlisi insan yapiyor islam değil demissin ama bu bana çok kacak bir cevap gibi geldi,islamla ilgili kendilerince birşey yapiyorlar yanlış deyince yanlis islamda degil insanda yapilan hatayi islama mal etme diyorlar,yahu bir kere mal etmesin iki kere mâl etmezsin,muslumanlarin hoşgörüsüzlükleri bir degil iki değil e demekki özünde bir problem var,yoksa bu kitap anlasilmasi bu kadar zor bir kitapmı,hayir bence değil cok açık bir şekilde anlatıyor,onlari gordugunuz yerde öldürün diyor ,peygamberin evine izinsiz girmeyim diyor,arada hoşgörülü olunda diyor ama sanirim koskoca ülkedeki muslumanlar bu maddeyi atlıyorlar.
devamını gör...

gud nayt.
devamını gör...

sözündeki çay içilen değil yüzülen, akarsu olan çaydır. harareti alması içinde yüzülürse mümkündür.
devamını gör...

yolun yolumuzdur yoldaş!

sloganı "en kafa parti!" olabilir.
devamını gör...

etrafın bir sürü insan kaynıyordur ama senin halini hatrını anlayan, nasıl olduğunu soran kimse yoktur. herkes iyi gününde yanındadır işte o zaman yalnızsındır.
devamını gör...

halk eğitiminde amme hizmeti. yaz arkadaşım,

misafirlik, hasta ziyareti, camel soft, ayak parmağı, kız arkadaş, saç (sakalın uzunu makbuldür) vs.
devamını gör...

george floyd'un 25 mayıs 2020'de minneapolis'te 20 amerikan doları sahte banknot ihbarı için gelen polislerden biri olan derek chauvin'in kelepçeli şekilde yere yüz-üstü yatırdığı afro–amerikalı şüpheli george floyd'un boynuna 8 dakika 46 saniye boyunca diziyle bastırarak öldürülmesiyle tekrardan gündeme gelmiştir. sırf rengi yüzünden bir insana bunu yapabilmek nasıl bir cehalettir, kindir?
devamını gör...

bir grup gazete dağıtıcısı çocuk st. louis*'te sigara molasında, 1910.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

resim kaynağı
devamını gör...

bazen neyin var? sorusunun cevabı; bazen neyin yok? sorusunun cevabı olabilen kelime/durum/şey. var olan her şeyin tüm zıtlıklarını bünyesinde barındırdığını düşünüyorum. ne güzel kelime, hiç...

ha bir de, farid farjad'ın güzide eserlerinden birinin adıdır.
devamını gör...

pulmoner emboli geçirmiştim 2 sene önce.
kalp ile akciğer arasındaki atar damara pıhtı atmıştı.
akciğerin bir kısmında da vardı.
bacağımda da dvt oluşmasına sebep olmuştu.
hastaneye kaldırıldığımda doktorun bana " ölebilirsin " dediğini hiç unutmam.
devamını gör...

rumlara göre kutsal sayılan çeşme ve göllere denir. kutsal anlamına gelen 'hagia' ve su anlamına gelen 'ma' nın birleşmesi ile oluşmuştur.
devamını gör...

kadınların demeyelim, genç erkekler de yapıyor zira.
bizim asansör tam poz vermelik, değerlendirmeyelim mi?
devamını gör...

türkiye'de en geç profesör olmuş insanlardan biridir. oldukça kaliteli konuşur ve biraz heyecanlıdır.
devamını gör...

bunlar komünist diyerek, bağımsız takılmak isteyen latin amerika ülkelerine a.b.d ordusunu göndermiş, suçlu suçsuz onbinlerce kişinin katilidir.
devamını gör...

özlediğiniz insanı rüyada görmek.
devamını gör...

"arkadaşı tanımıyorum en fazla bir veya iki kez sevişmişizdir"
devamını gör...

istediği herhangi bir şeyi normal yollardan elde edemeyen insanları betimlemek için kullanılan bir deyim.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim