mercimek çorbası salçalı mı salçasız mı yapılır sorunsalı
salçasız da mı yapılıyormuş? ben ilk defa duydum. salça her yemeğe girmiyor muydu ya?**
şaka bir yana kim nasıl seviyorsa öyle yapar. damak tadınıza göre salça ekleyebilirsiniz veya eklemezsiniz*. ama mercimek çorbasının asıl can damarı sıcak sıcak içilmesidir.
naçizane düşüncem.
edit:yazım hatası, en sevdiğim.
şaka bir yana kim nasıl seviyorsa öyle yapar. damak tadınıza göre salça ekleyebilirsiniz veya eklemezsiniz*. ama mercimek çorbasının asıl can damarı sıcak sıcak içilmesidir.
naçizane düşüncem.
edit:yazım hatası, en sevdiğim.
devamını gör...
tecrübe
" insanlar yavaş yavaş inanmamayı, güvenmemeyi, sevmemeyi ve kronik şüpheci olmayı öğrenir. bu gerçekleştiğinde artık ne yazık ki çok geçtir. insanların ' tecrübe ' dediği şey budur. kalbiyle bağlantısını kesmiş bir insana ' tecrübeli ' denir. "
demiş ~ sigmund freud ~ çok da güzel özetlemiş.
demiş ~ sigmund freud ~ çok da güzel özetlemiş.
devamını gör...
hoşlanılan sözlük yazarından ilk mesajı beklemek
burası beni korkutmaya başladı.
devamını gör...
aşık olma isteği
anneannem 'yoğurt gönlünü ayran etme' derdi. emin olmadan hiç sulandırmayın yoğurt gönlünüzü, kıymet bilmiyorsa ziyan olmanız an meselesi; sonra durup kalırsınız ne oldu len bana diye...
devamını gör...
günaydın sözlük
güüünaaaaydıııın ey sözlük ahalisi!
fark ettim ki hafta sonu ne kadar keyifli geçiyorsa haftaya başlamak o kadar enerjik oluyor. konfeti gibi ara ara yağan kar bir yandan, soğuk diğer yandan, martlığını yapan bizi sürekli diken üstünde tutan bir mart ayı. olsun o da güzel. epeydir ilk kez yaşıyoruz böyle hareketli bir ilkbaharı. sıcak havalar yakında. kendimi böyle böyle gazladıkça sıcak havalar uzaklaşıyor sanki. nisan başında küçücük bir tatile çıkacağım ve denize girmeyi umuyorum. hala ısrarla ummaya devam ediyorum. lakin kıbrıs'ta 2015'den beri ilk kez kar yağmış. yıldım mı? hayır. o denize girilecek. mikail bi el at yahu. please. çok amin.
herkese güzel bir hafta dilerim. umutlu olun, mutlu olun, gülümseyin. ısrarla gülümserseniz, beyniniz de buna inanır ve gerçekten gülümsersiniz. unutmayın.
fark ettim ki hafta sonu ne kadar keyifli geçiyorsa haftaya başlamak o kadar enerjik oluyor. konfeti gibi ara ara yağan kar bir yandan, soğuk diğer yandan, martlığını yapan bizi sürekli diken üstünde tutan bir mart ayı. olsun o da güzel. epeydir ilk kez yaşıyoruz böyle hareketli bir ilkbaharı. sıcak havalar yakında. kendimi böyle böyle gazladıkça sıcak havalar uzaklaşıyor sanki. nisan başında küçücük bir tatile çıkacağım ve denize girmeyi umuyorum. hala ısrarla ummaya devam ediyorum. lakin kıbrıs'ta 2015'den beri ilk kez kar yağmış. yıldım mı? hayır. o denize girilecek. mikail bi el at yahu. please. çok amin.
herkese güzel bir hafta dilerim. umutlu olun, mutlu olun, gülümseyin. ısrarla gülümserseniz, beyniniz de buna inanır ve gerçekten gülümsersiniz. unutmayın.
devamını gör...
dilek taşı
şarkının bestesi gülden karaböcek'e aittir.
ayrıca aynı isimle bir de film vardır, başrollerini gülden karaböcek, tuğrul meteer, erol taş, diler saraç, sümer tilmaç ve muharrem gürses'in paylaştığı.
ayrıca aynı isimle bir de film vardır, başrollerini gülden karaböcek, tuğrul meteer, erol taş, diler saraç, sümer tilmaç ve muharrem gürses'in paylaştığı.
devamını gör...
diyete başlamadan önceki son gün
asla son olmayan son gündür.
devamını gör...
sözlükteki ateistleri müslüman yapacak bilgi
öbür tarafta kızlar teklif ediyomuş
devamını gör...
güne iyi başlatan şeyler
minnacık bir kızçenin kikirdemesi..
şahane sesiyle şarkılar söylemesi. hadi yiyosa geç uyudum deyin. enerjisini bulaştırıyor benim rengarenk kızım. *
şahane sesiyle şarkılar söylemesi. hadi yiyosa geç uyudum deyin. enerjisini bulaştırıyor benim rengarenk kızım. *
devamını gör...
babaya sigara içerken yakalanmak
ilk sigara içerken basılmam efsanedir. gizlice odamdan balkona geçip sigaramı yaktığımda perde açıldı ve suçüstü yakalandım.
- ne lan o?
+ bir şey değil baba.
- hadi lan! sigara içiyorsun gördüm.
+.....
- ne içiyorsun sen?
+ marlboro.
- ite bak lan! bir de yabancı sigara içiyor!
- ne lan o?
+ bir şey değil baba.
- hadi lan! sigara içiyorsun gördüm.
+.....
- ne içiyorsun sen?
+ marlboro.
- ite bak lan! bir de yabancı sigara içiyor!
devamını gör...
kürtajın yasaklanması gerekliliği
kürtaj her kadının hakkıdır . hiçbir kadın isteği dışında doğum yapmaya zorlanamaz .kürtaj yaptırıp yaptırmamak sedece çocuğu doğurucak olan kadının kararıdır
devamını gör...
hamama girenin terlemesi
apartman boşluğu radyo yayınındaki hamam köşesinin intro müziğidir.
devamını gör...
kitap okuyanlarla sorunu olan tip
hepsini dikkat çekmek ve kız veya erkek düşürmek için olduğunu düşünür
devamını gör...
bir erkeği mutlu etmenin yolu
önce kendinizi mutlu edin, mutlu olan mutlu da eder. eğer olmuyorsa ve mutlu olmamaya programlanmış bi insansa selamet edin, yolunuza gidin.
devamını gör...
çaya şeker yerine saksıdan şeker otu stevia yaprağı atılması
şeker otu - stevia rebaudiana anavatanı güney amerika olan ve yaprakları bildiğimiz sofra şekerinden 50 kat daha şekerli olan bitkidir. yüksek tansiyonu düşürücü, mide ekşimesi ve böbrek rahatsızlıklarını hafifletici, tatlı isteğini bastırıcı etkisi vardır.

dünya’da ve türkiye’de şeker otunun kullanımı her geçen gün artmaktadır. şeker hastalığı tedavisinde yardımcı rol oynar. sıfır kalori içeren bir bitkidir. demir, potasyum, magnezyum, sodyum, a vitamini, c vitamini ve birçok antioksidan içerir. cildi besler, sıkılaştırır ve kırışıklıkları düzeltir. sivilce, akne, siyah nokta ve leke giderici etkiye sahiptir. nikotin isteğini azalttığından sigaradan uzaklaşmanızı sağlar. kabızlık ve depresyona karşı iyi etkileri olduğu gözlemlenmiştir.
çayı zaten şekersiz içerim. çaya şeker atmak isteyen misafirlerime isterlerse saksıdan şeker otu yaprağı koparmasını söylerim. kesme şekerin kilosu olmuş 7 tl. hem doğal hem de faydalı olduğu için şeker otu daha iyi.

dünya’da ve türkiye’de şeker otunun kullanımı her geçen gün artmaktadır. şeker hastalığı tedavisinde yardımcı rol oynar. sıfır kalori içeren bir bitkidir. demir, potasyum, magnezyum, sodyum, a vitamini, c vitamini ve birçok antioksidan içerir. cildi besler, sıkılaştırır ve kırışıklıkları düzeltir. sivilce, akne, siyah nokta ve leke giderici etkiye sahiptir. nikotin isteğini azalttığından sigaradan uzaklaşmanızı sağlar. kabızlık ve depresyona karşı iyi etkileri olduğu gözlemlenmiştir.
çayı zaten şekersiz içerim. çaya şeker atmak isteyen misafirlerime isterlerse saksıdan şeker otu yaprağı koparmasını söylerim. kesme şekerin kilosu olmuş 7 tl. hem doğal hem de faydalı olduğu için şeker otu daha iyi.
devamını gör...
ulus baker'den sözler
"televizyon olmadığı için pencereden bulut seyretmeye başladım. oradaki yayın çok iyi, haberleri daha güvenilir, gelip geçen bir iki uçak dışında pek reklam almıyorlar ve asıl önemlisi akşamları gök gürültülü sürpriz programlar var. filmler genellikle kırlangıçların hayatı üzerine ve belki biraz monoton, ancak oldukça realist."
devamını gör...
pragmatizm
bir ahlaki eylemin iyiliğinin ölçütünün o eylemin faydalı olup olmamasıdır, diyen düşünce akımı. bence birçok sıkıntısı var.
kime fayda sağlayacak? oyun teorisi başlığında bahsetmiştim, bazen kendi çıkarlarımız ile karşıdakinin çıkarları çakışır. ya o çıkarlı çıkacaktır ya siz. böyle bir durumda pragmatizm maksimum kâr nasılsa onu yapın der. diyelim ki ya kendi çocuğunuz ya da 2 tane yabancı çocuk ölecek. kim kendi çocuğunu kurtarmaz ki? aynı pragmatizm fayda sağlamayan bilgi yanlıştır da der. yani pragmatist düşünürsek pragmatizm yanlıştır.başka bir durumda faydanın ölçülememesi de sıkıntı çıkarır. büyük uçak kazaları sonucunda onlarca yüzlerce insan ölür ama bu sayede uçak yolculukları çok daha güvenilir bir hal alır. şimdi bu kazalar iyi mi kötü mü?
ayrıca niyete hiç bakmaması ise saçmalıktır. inşaat çalışması yapan bir insanın bir taşı çatıda bırakması ve rüzgar nedeniyle başınıza düşmesi durumu ile kavga ettiğiniz kişinin başınıza taş atması pragmatizme göre aynı derecede kötüdür. halbuki birisinde yanlışlıkla yapılan bir kötülük varken diğerinde bilerek yapılan bir kötülük söz konusu.
kime fayda sağlayacak? oyun teorisi başlığında bahsetmiştim, bazen kendi çıkarlarımız ile karşıdakinin çıkarları çakışır. ya o çıkarlı çıkacaktır ya siz. böyle bir durumda pragmatizm maksimum kâr nasılsa onu yapın der. diyelim ki ya kendi çocuğunuz ya da 2 tane yabancı çocuk ölecek. kim kendi çocuğunu kurtarmaz ki? aynı pragmatizm fayda sağlamayan bilgi yanlıştır da der. yani pragmatist düşünürsek pragmatizm yanlıştır.başka bir durumda faydanın ölçülememesi de sıkıntı çıkarır. büyük uçak kazaları sonucunda onlarca yüzlerce insan ölür ama bu sayede uçak yolculukları çok daha güvenilir bir hal alır. şimdi bu kazalar iyi mi kötü mü?
ayrıca niyete hiç bakmaması ise saçmalıktır. inşaat çalışması yapan bir insanın bir taşı çatıda bırakması ve rüzgar nedeniyle başınıza düşmesi durumu ile kavga ettiğiniz kişinin başınıza taş atması pragmatizme göre aynı derecede kötüdür. halbuki birisinde yanlışlıkla yapılan bir kötülük varken diğerinde bilerek yapılan bir kötülük söz konusu.
devamını gör...


