geçenlerde e-devletten bir belge almam gerekti. o da ne kayıtlı olduğu yer bilgisinde kocamın doğduğu yer yazıyor. yani evlendik diye niye kaç yüz yıllık ana yurdumdan ettiniz beni çok içerledim bu konuya.
devamını gör...
acilen yok olması gereken bir sistem
devamını gör...
devlet e göre evlenmek demek kadınların her şeyle bağını kopardığı anlamına geliyor herhalde. soyadı değişikliği var, kütük değişikliği var. devlet bir sorsun bakalım evlenen kadınlar böyle bir şey istiyorlar mıymış.
devamını gör...
kesinlikle utanç kaynağı bir durum. ortadoğu hariç bu uygulama terk edilmiş durumda. hatta isteyen çocuk, annesinin soyadını dahi alabiliyor avrupanın ve abd nin çoğu ülkesinde. bizim ülkemizde kadın kendi soyadının yanına kocasınınkini alıp, gılgamış destanı gibi isme sahip oluyor. ülkemizde de soyadı ile birlikte bu uygulamada son bulmalı. artık kadının bir birey olduğu kabul edilmeli!!!
devamını gör...
pek bir anlamı olmayan hede. zira artık eskisi gibi belge almak için kütüğün kayıtlı olduğu yere gitmeye gerek kalmadı. her şey her yerden ve internet üzerinden halledilebiliyor.
devamını gör...
asla anlayamadığım ve sindiremediğim iptidai durumdur.feminist olmanıza gerek yok fakat benliğine saygısı olan hiçbir kadın bana kalırsa bir erkeğin himayesine ve kütüğüne geçmeyi kabul etmemelidir.evliliğin ne kadar ataerkil bir yapı olduğunu gözler önüne serer bu durum ve gözardı edildikçede bu ülkede boşanmış bir kadının yeri olmayacaktır.çünkü ne yazık ki bazı yaratıklarca o kadının bir sahibi yoktur ve her türlü kötülüğü yapması beklenir.pisliğinizde boğulun iğrenç yaratıklar.
devamını gör...
kaynananın kütüğüne geçmekten iyidir *
devamını gör...
izmirli annem bir anda kayseri hacıvelet mahallesi mensubu olmuştur.kral hareket.
devamını gör...
erkeklerin odun olduğunun en büyük kanıtıdır o kütük.
devamını gör...
anlamsız ve saçma bulduğum durum. evlilik iki kişinin bir hayata ortak olmasıdır.bir taraf diğerinin sahibi değildir dolayısıyla bu sistemin kaldırılması gerekir.
devamını gör...
insanın ağırına giden bir durumdur. sırf evlendiniz diye kütüğünüzün bir yerden bir yere taşınması kendinizi birine ait bir malmışsınız gibi hissettirir. belki de hiç görmediğiniz, bilmediğiniz bir şehirdedir artık kütüğünüz ve nifus cüzdanınızda kütüğünüzün taşındığı bu yeri her gördüğünüzde yabancılarsınız ve kötü hissedersiniz. bu uygulamanın ileride değişmesini ümit ederim.
devamını gör...
kadın-erkek eşitliğini baltalayan, eskilerden günümüze sürüklenen enteresan bir ayrıntıdır kendisi. memleketini sevmeyen insan mı var? bırakın herkesin kendi kütüğü yazsın kardeşim. ne bu tantana?
devamını gör...
doğar doğmaz dini islam yazmak kadar saçmadır. sadece evleniyoruz memleketimi satmıyorum.
toplanıp eylem mi yapsak?
devamını gör...
hayatını birleştiriyorsun, kütüğe mi takıldın, herif kütük olmasında, diğerlerine alışırsın.
devamını gör...
evlenilen kocanın kütük olmasıyla bir alakası yok sanırım.

"sizler kıyamet günü isimlerinizle ve babalarınızın isimleriyle çağrılacaksınız".
mezar taşlarında babanın adı yazar. falan filanın oğlu/kızı falan filan.
devamını gör...
benim de çok yakında öğrendiğim ve çok şaşırdığım, ağırıma giden bir durumdur. evlilik ile bir kadını kendisine bu kadar yabancılaştırmak çok mantıksız ve çağın gerisinde bir uygulamadır.
devamını gör...
soyadı serbestliği gibi kütük serbestliği de olsa diye düşündürür. aga ben izmirliyim niye kars kütüğüne geçeyim?
devamını gör...
çağdışı olduğunu düşündüğüm uygulamadır.
devamını gör...
kütükse odundur.
devamını gör...
boşanınca bitendir. (sıkılanlar için.)
devamını gör...
Bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

"evlenince kocanın kütüğüne geçmek" ile benzer başlıklar

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.