herhangi bir yazılım kullanarak dijital ortamlardaki oyunlarda yer almak üzere oyun karakteri tasarlama süreci. 3 boyutlu karakter modelleme olarak da bilinir.

bir oyun geliştirirken en önemli süreç, oyunun hikâyesini ve hikâyenin baş kahramanı olan karakterin profilini oluşturmaktır. oyundaki ana karakter, oyuncunun kendisinden bir şeyler bulabileceği ya da kendisine 180 derece zıt bir karakter olsa bile bir şekilde oyuncunun ilgisini çekebilecek bir profilde olmalıdır. aksi takdirde oyun deneyimi sıkıcı bir hâl alabilir.

karakter geliştirirken ilk yapılması gereken şey, karakterin oyunun içeriğine ve ihtiyacına uygun şekilde belirlenmesidir. karakter bir anda gökten zembille inmiş gibi arkası önü düşünülmeden değil, belirli bir hayat hikâyesi ve geçmişi ile birlikte düşünülmelidir. oyun boyunca yapacaklarının mantıklı bir temele oturtulması gerekir.

oyun karakteri, tıpkı gerçek hayattaki bir insan gibi düşünülmelidir. oyun boyunca tutarlı hareketler sergilemesi için belirli özelliklere sahip olmalıdır. ayrıca oyundaki yan karakterler ile nasıl ilişkiler içerisinde olduğu da detaylıca düşünülmelidir. dolayısıyla tüm bunlar, karakteri oluşturmadan önce düşünülmesi gereken özelliklerdir.

dış görünüş önemli değil deriz elbette ama oyun karakterinin dış görünüşü de özellikle modelleme kısmındaki en önemli süreçtir. örneğin sıradan bir işte çalışan normal bir insan modelleyecekseniz sırtına, içerisinden ışık yansıyan bir dövme çizmeniz ve eline büyülü bir asa tutuşturmanız son derece abes olur. fakat bir büyücü modellerken bunu yapmanız gayet normaldir. karakterin oyundaki rolüne uygun bir dış görünüş, bir bütünlük sağlamak açısından elzemdir.

karakteri modellerken genellikle önce elle çizim süreci gerçekleşir. hayalinizdeki karakteri tüm fiziksel detaylarıyla kâğıda aktardıktan sonra onu baz alarak programla çizim aşamasına geçebilirsiniz. hayal gücünüz fazlasıyla kuvvetliyse bu aşamayı atlayabilirsiniz.

bilgisayarda çizim aşaması için genellikle autodesk maya, blender, zbrush, autodesk 3ds max gibi çeşitli programlar kullanılır. karakterin ana hatları ve oyuna uygun ince detayları oluşturulduktan sonra karaktere ten rengi, saç dokusu, giysi gibi materyalleri atama kısmına geçilir ve modelleme aşaması sonlandırılır.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
görselin kaynağı
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"karakter modelleme" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim