gece yarısı bir gecekondu mahallesinde buğday unu dağıtmak için bir kamyon geldi. her bir kişi için bir kg un olduğu söylendi, un miktarı çok az olduğu için birçok insan unu almaktan vazgeçti. sadece gerçekten açlıktan ölmek üzere olan ihtiyaç sahipleri gittiler ve 1 kg un paketi aldılar. ancak paketi evlerinde açtıklarında, içinde 15 bin rupi olduğunu gördüler”

bu yardımı yapan kişidir amir khan.

pk filmi de bütün dini mabetlerde namaza niyaza gelenlere zorla izletilmelidir.
hatta kimse kaçmasın diye kapılara kilit vurulmalıdır.
devamını gör...

tüm gün avmde dolaştırılıp hiç bir şey beğenmemesini anlamak, buna rağmen eve dönebilecek sabra sahip olmak için dua etmektir.
ülkenin en büyük avmsinde bir şey bulamadı ve internetten almaya karar verdi.
sayesinde 10 bin adım attık.
neyyyse spor oldu.
devamını gör...

bu üçlü içinde system of a down sadece kumda oynama konusunda ilk sırada gelebilir. you know it's sad but true.
devamını gör...

çok uzun zaman sonra ilk defa erken uyuyacağım, * iyi geceler sözlük.
devamını gör...

yerken kendimi at gibi hissettiğim besin.
devamını gör...

*futuristik bir program güzel olur,
dünya gündemini takip eden, kendiside bu konuda donanımlı, bir maker olabilir mesela, bence çok uygun böyle bir program için, teknoloji, değişen kavramlar, gelecekte olabilecek değişimlerin işaretleri, yeni icatların deneme süreçleri, ilgili bir konukla bunların konuşulduğu bir program kafamızı açabilir.

*mimarlıkla ilgili bir program olabilir, görsellik olmadan da olur, çünkü, mimarlık çok geniş bir disiplin, sadece fotoğraflarına bakılan bir şey gibi düşünmeyin, içinde yaşamı ilgilendiren her şeyin zeminini tasarlamak için, önce düşünme ve hesaplama gerektiren, hem de yaşam şeklimizin tamamen değiştiği bu günlerde bence tam da konuşulması gereken, kalın bir başlıktır, zaten mimarların olaylara ve durumlara yaklaşımı çok enteresandır, onlarla sohbet güzel olur.

*hukukla ilgili bir program olabilir,
kişisel haklarımız, bildiklerimiz, kullanmadıklarımız, mesela polisin bizi kafasına göre durdurup kimlik soramayacağını ben yeni öğrendim, bence bugünlerde hepimizin bu konuda bilinçlenmeye ihtiyacı var, çünkü yasal haklarımızı bilerek ve bildiklerimize güvenerek kendimizi daha iyi koruyabiliriz diye düşünüyorum, bu hepimizi ilgilendiren bir konu olacaktır.

*girişimcilik, e-ticaret de ilgi görecek bir konu olabilir

şimdilik aklıma gelenler bunlar, aslında ben de çok istiyorum bir program hazırlamak, yapmak, ama nasıl olur hiç bilmiyorum, arkadaşlar bir başlasın, takipteyim, mutlaka bir şekilde katılacağım, herkese kolay gelsin.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

cüzdan, cep telefonu ... gibi kıymetli eşyaların anlık olarak çantada/cepte bulunamaması ile tetiklenen şok, panik ve korku dalgasına vücudun tepkisidir.

her zamanki gibi çanta karıştırılır ama cep telefonu bulunmaz, kısa süreli ‘yok ya, burdadır’ düşüncesiyle hareket edilmeye çalışılsa da süre uzadıkça sinirler gerilir, küçük çaplı bu şok yerini panik ve korkuya bırakır, baştan aşağı kaynar su dökülmüşcesine vücut cayır cayır yanarken, yüz kıpkırmızı olur; tam bu esnada vücut çoktan soğuk soğuk ter atmaya başlamıştır.çok ileri vakalarda bu durum yüzdeki damlacıklar ile teşhis edilebilir. şayet aranan eşya bulunabilinirse ani bir rahatlama hissedilir ve bu duygu paha biçilemezdir.
devamını gör...

bir modern sabahlar * jingle'ı sayesinde haberdar olduğum şarkı, son derece ilginç bir aranjman.

söz konusu jingle şurada:
devamını gör...

şu sözlerin güzelliğine bakın

sadece ikimizin uyandığı saatlerde duruyor zaman
çünkü sadece sen tutuklarsın beni, apansız uyanış gibi
gel kızım sokul bana, bir kez daha alayım kokusunu benim küçük bahçemin
büyüsen de, gitsen de hala bekliyor gibi beni uzanmış küçük ellerin
gel kızım sarıl bana, bir kez daha alayım kokusunu benim küçük bahçemin
büyüsen de, gitsen de hala bekliyor gibi beni uzanmış küçük ellerin

:
devamını gör...

mezarlıkların en bir hüzünlüsü.
devamını gör...

#127736 nolu girdiden esinlenerek açtığım başlık. burada yevgeni zamyatin'in biz (1920), alduous huxley'in cesur yeni dünya (1931), george orwell'ın 1984 (1949), william golding'in sineklerin tanrısı (1954), ursula kroeber le guin'in mülksüzler (1974) ve josé saramago'nun körlük (1995) romanları arasındaki bazı benzerliklerden bahsetmek istiyorum:

+ biz ve cesur yeni dünya: her iki kitapta da ana karakterler, kendileri gibi yaşamayan eski yasaksız dünya ile karşılaşırlar. (biz'de yeşil duvar'ı aşarak gizlice; cesur yeni dünya'da izin alıp "new mexico ayrı bölgesi"ne ulaşarak bu deneyimi yaşarlar.)

+ biz, 1984 ve cesur yeni dünya: 3 kitapta da baş kahramanlar, bulundukları dünyayı kuran ana unsurları gerçekleştiren kişilerdir. (biz-enregral muciti, 1984-tarihi yapılandıran winston smith, cesur yeni dünya-kuluçka şartlandırma merkezi'nde embriyoların aşılamasını yapan lenina)

+ sineklerin tanrısı, biz ve körlük: 3 kitapta da roman kahramanları bir alanda sıkışmışlık yaşar. (sineklerin tanrısı'nda bir adaya kısılan çocuklar, biz'de etrafları bir duvarla çevrilmiş insanlar, körlük'te salgına yakalanıp bir akıl hastanesinde karantinada kalan insanlar)

+ cesur yeni dünya ve mülksüzler: cesur yeni dünya'da "ford aşkına!"; mülksüzler'de "asal sayı aşkına!" söylemleri.

+ biz ve 1984:
- biz'deki "iki artı iki"li
şiiri ile 1984'teki "iki artı iki beş eder"
- iki kitapta da günlük var. biz, zaten tam bir günlük şeklinde yazılmışken 1984 romanında winston'un başlarda yazıp sonra sakladığı bir günlüğü var.
- iki kitapta da hafıza yıkama teknikleri uygulandı. (biz'de ameliyatla, 1984'te işkenceyle)
- iki kitaptaki kahraman da sevgilileri dolayısıyla başkaldırmaya cesaret edebildiler.
devamını gör...

erkek lisesi mezunuyum bana garip olay demeyin.
devamını gör...

"erkek annesi" olmakla önünen bu zat-ı muhteremlerin errrrkek evlatları üzerindeki nüfuzlarından güç alarak "el kızı" olarak gördükleri gelinlerin ağzına sıçtıkları oluşabilen, böyle acayip enteresan bir durum.
devamını gör...

herkesin gelirine göre altına girmesi gereken borçtur.
yazarların sosyo-ekonomik düzeylerini gösterir.
yazarların yaşları hakkında fikir verir.
sistem içinde borçsuz yaşanamayacağının göstergesidir.
devamını gör...

kulak çınlamasının tıbbi adıdır. genellikle işitme kaybının bir belirtecidir, tiz bir sestir.

objektif tinnitus, dışarıdan başka kişiler tarafından da duyulur ve vakaların oldukça az bir kısmını oluşturur. subjektif tinnitus ise, sadece kişi tarafından duyulur ve vakaların oldukça büyük bir kısmıdır. eğer nabız ile senkronize bir tinnitusunuz varsa problem, vasküler açıdan irdelenebilmektedir.

küçük bir problem gibi görünse de, sessizlikte uykuya dalmayı zorlaştırdıkça kişide stres seviyesi artar. stres arttıkça tinnitus da artar; kısır döngüye girersiniz. bu gibi bir durumda önlem olarak radyonun çekmeyen kısmını, su sesini ya da bu tarz gürültü kaynaklarını az bir şiddet seviyesinde dinleyerek uyumayı deneyebilirsiniz.
devamını gör...

yorulmuş ve insan doğasının tekdüzeliğinin farkına varmış insandır. konuşmak, hareket etmek faydasız ve anlamsızdır artık. inandığı, hissettiği, düşündüğü artık sadece kendisine yaraşır.
devamını gör...

10 üzerinden 10'luk rezalet.

ttnet'te arıza kaydı oluştur. onlar ilgilenene kadar unutmuş olursun.
devamını gör...

sonuçta anne karnında var olunan ilk andan ölüme kadar her insan cinsel bir varlıktır.
cinsellik en önemli yapı taşımızdır.
modernlik olarak algılanmasının sebebi cinselliğin ilkel toplumlarda anlaşılmaması ve abartılı anlamlar yüklenmesi dolayısıyla, hala geri kalmış toplumlarda, kendi vücudunu tanımak dahi cesaret isteyen bir olguymuş gibi algılandığı için, yapanlar kendini modern ve ileri sanabilir.

ve ne yazık ki hala kendi vücudundan iğrenen kadın ve erkekler vardır toplumun bu normları onlara dayatıldığı için.
cinsellik kötü bir şey değildir, vücudun yeme, içme gibi temel ihtiyaçlarından biridir.
vajinanız ve penisiniz eliniz veya kolunuz kadar normal organlarınızdır. onlara başka anlamlar yüklemeyin ve size verilen bu özellikleri en doğru ve en istediğiniz şekilde yaşayın, yaşatın.

dipnot: cinselliğini kabul eden, vücudunu tanıyan ve aktif cinsel hayatı olup, kimseye zararı olmayan insanlara ucube gibi bakmayı da kesmelisiniz.
devamını gör...

ajda pekkan şarkıları.
sıralamasıda tam şöyle;
hoş gör sen affet gitsin aldırma,
kimler geldi sorma sakın kimler geçti,
ben tanrı misafiriyim.
finalde ağlıyorum ve uyuyorum.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim