ekşi sözlük: çok değil kısa süre vakit geçirdiğinizde bile ülkede ne tip ruh hastaları olduğunu görüp halinize şükretmenizi sağlayacak bir site.
devamını gör...

bilim değildir; klinik/dahili bir bilim dalıdır. herhangi bir psikiyatri servisinde 15 dakika dursa; haydi onu geçtim, bir dal hastanesinin avlusuna bile gidip 3-5 insanla konuşsa böyle konuşmayacaksınız. gerek fizyoloji, gerek biyokimya, gerek farmakoloji, gerek nöroanatomi, gerek mikrobiyolojiden beslenen; kadın hastalıklarından geriatriye pediatriden hematolojisine bir sürü patolojik kesişim taşır psikiyatri.

(bkz: akantositoz)
(bkz: pandas)
(bkz: akut intermittant porfiria)
(bkz: nörosifiliz)
(bkz: sspe)

böyle böyle 200-300 tane dahili psikiyatrik bulgu veren hastalık sayılabilir. psikiyatrist sadece filmlerde gördüğünüz depresif hastaya ''hımmmm'' diye gerinen adam değildir. organik sebepleri psikojenik sebeplerden ayırmak psikiyatrik nörolojik radyolojik biyokimyasal değerlendirme gerektirir. iyi bir psikiyatrist de tüm bu disiplinlere belirli derecelerde hakim olmalı. özellikle psikiyatrik ilaç etkileşimleri çok çeşitlidir. farmakokinetik ve farmakodinamiklere hakim olunması gerekir bu tip ilaçları reçetelendirirken. ayrıca psikiyatrik aciller, mesela substance abuse disorder sadece telkin ve beylik ilaçların reçetelendirildiği şeyler değildir. fiziksel tehlike içerir deliriumlu bir hasta ile uğraşmak. doğru zamanda doğru kararı vermek, algoritmaya göre davranmak vsvs.. o yüzden bilmediğiniz şeyler hakkında bu kadar kolay yorum yapmayın rica ediyorum.

t: bilgisi olmayıp fikri olan, psikiyatriyi psikanaliz sanan herbokologlarca işgal edilmiş başlık.
devamını gör...

kelenderis ne zaman kelimelikte yenilse "senin şansınaaaaaaaaaaa..." diye basar kalayı.

çekemezlik başka bir şey değil!..
devamını gör...

bunun psikoloji bozukluğuyla falan alakası yok. insan delirse de bazı şeylerin farkında olur. karşısındakinin bebek olduğunu anlamayacak kadar olmazsın. bu vahşet. benim aklım bazı şeyleri almıyor. madem öldürecektin en başından önlem alsaydın korunsaydın, istemeden olduysa aldırsaydın, hadi ona da geç kaldın doğurdun bir kurumun kapısına falan bırak kaç. öldürürken bile sadistçe öldürmenin mantığına vicdanına benim kafam basmıyor. her doğuranın anne olamadığı gibi, her insanda insan olamıyor. çok yazık.
devamını gör...

benim açımdan olay basit, bir kişi yapıcıysa takip ederim.

nedir bu, merak edenler için gelin biraz irdeleyelim şimdi.

bir entry girildiğinde bu eğer yapıcı bir özellik taşıyorsa, yani bana bilmediğim bir bilgi katıyor veya olaylara farklı bir bakış açısıyla bakabiliyorsa benim için bu faydalıdır.

bazı yazarlar var salt bilgi giren yazarlar, gemicilik ve denizler üzerine gibi mesela ( yazar nicki ; dead reckoning )

peki ya ya arada güzel yapıcı, faydalı yazıları var ama eften püften içerikli vs de yazıyorsa ne yapmalı , buna değinecek olursak


bir entry hayal edelim, konu mesela şuan ki popüler konulardan neler var, 128 milyar olsun.

bu arada biizm için sağcısı solcusu ait olduğu görüş ve ideoloji farketmez, biz ne koparabiliriz ona bakıyoruz


şimdi bu para ;dünyanın en zengin , en varlıklı , böyle en şaşalı hayatı yaşayan insanlar için bile oldukça büyük bir mebla bu para ve herkes için önemli ve en önemlisi bizim paramız yani konuşulmaya değer, en azından bi gözatmaya.

pekiii öncelikle biz konuşarak ne elde etmeyi düşünüyoruz ona bakmalı, bu her zaman böyle, zaten ya bunun için ya gülmek için yani bize fayda katıcak şeyler için okuyoruz.

eğer entry şöyle başlıyorsa, dediğim gibi hangi görüşten olduğunun herhangi bir önemi yok, önemli olan olaylara nasıl yaklaştığı

işte örnek olsun diye söylüyorum, allah sizin belanızı versin, siz şöylesiniz siz böylesiniz, bilmem ne bilmem ne,

şimdi böyle bir yazı bana ne kattı, okudum ne değişti, hemen söyliyim negatif enerjili bir şey okuduğum için benide en iyi ihtimalle hiçbirşey olmadı - zamanım gitti - en kötü ihtimalle küplere bindim

şimdi bu tarz yazıları ben saman gözüyle bakıyorum, çiğnersin çiğnersin kime ne faydası var, sadece zamanını alır.

burada önemli olan olaylara karşı bakış açısı

çünkü burada insanları kategorize edersek yani takip etmeye değer ve takip etmeye gerel yok diyerekten.

sıradan, düz yazılar giren kişiyi elbette takip etmeye gerek yok.

çünkü yazıları saman tadında - yani kimseye totelde faydası olmayan yazılar olucaktır.

hemen bir örnekle daha açıklayalım

kadına şiddet

çok popüler ve gerçek bir konu, yani hayatın içinden , insanları doğrudan etkileyen bir konu. çünkü en tepedeki insanıda en temeldeki kişiler arasındada kadınlar var.

burada tarafın bir önemi yok önemli olan ne kattığı. yani yazar kadına şiddeti de övebilir,gerekli se bulabilir, bu durumun bana göre haksız olması birşeyi değiştirmez hatta karşıt görüşler genelde iyidir, olaylara bambaşka boyutlardan bakmanızı sağlar, ufkunuzu açarlar. önemli olan nasıl savunduğu.

yazar yazısında , mantıklı temellere dayandırabilmiş mi dayandıramamış mı önemli olan noktanın birisi bu bir diğeri bakış açısı.

zaten sadece bizimle aynı görüşte olan görüşleri dinleyerekten ilerleyemeyiz.

peki yazar ne diyebilir , nasıl böyle bir şeyi savunabilir derseniz.

diyebilirki, x dininin şu şu maddelerine göre x eylemi x kişilerine yap diyor ve diyorsa din kanunu anayasadan üstündür, önceliklidir. işte bu yakalamak istediğimiz nokta oldu. çünkü sorunu teşhis ettik, bundan sonrası çözüm önerileri.

işte böyle yazar saçma dahi olsa, entryleri saçma dahi olsa tanımlayıcı girdisi olan yazar, benim için takip edilesidir.



genel olarak bakarım takip listemdeki yazarların yazıtlarına varmı yapıcı, bir temele oturan entryler bu kişi kalsın derim takip listemde.

hemen bir örnekleyeyim yazımı bitireyim

konu vermeyelim artık amacından çok da sapmasın

konu xxxxxxxx olsun

bakalım entrylerde neler var

- evet

- yok ya olurmu öyle şey

- yok diyenler ....... dır, siz ergensiniz

- bu konuda şöyle düşünüyorum, ........ olayları şu şu şu açıdan faydalı, ..... şu açıdan sıkıntılı olabilir.

kap bu yazarı, dediklerinin bir önemi yok bugün olmasa yarın doğruyu söyler ama bakış açısı baki kalır.

burada dikkat edilmesi gereken bir başka husus da, objektif olması. allah hariç herkes günah işledi arkadaşlar ve hiçbir insan yüzde yüz doğru değil yada olay. kişilerin ve olayların da hem olumlu hem olumsuz yanlarını eşit derecede görebiliyorsa takip x2 derecesine iyidir

tam tersinde ise yani bir yazıyı okuduktan sonra az da olsa beni gülümsetmemiş yada bilinçlendirmemiş bir şey varsa o yazı nötr değildir, zamanımı aldı ve hiçbir şey vermedi, saman tadında bir yazı, olumsuz.

bu arada bende öyle olabilirim ama olmayan yazarlarda var.

evet oldukça seçmeceyiz ama zaten takip etme olayıda bu değilmi.


konuşmanın özetini geçicek olursam, ne hakkında konuştuğu değil, nasıl konuştuğu benim için daha önemli olan.

umarım anlatabilmişimdir kendimi esenlikle kalın.
devamını gör...

mahlasıma ilham olan gezegenin bulunduğu bilim kurgu dizisi. aynı zamanda izlediğim ilk yabancı dizidir doctor who. daha 3. sınıfa gidiyordum sanırım, abim izletmişti. blink bölümünü izledikten sonra rüyama ağlayan melek girmişti çok iyi hatırlıyorum. hala izlemeye devam ediyorum ve jodie whittaker'ın senarist yüzünden harcandığını düşünüyorum. evet, bence de bölümler eski tadı vermiyor. fakat bunun nedeni doktor değil, yoldaşların ve hikayenin ucuz olması. en sevmediğim clara bile bunların yanında iyi kalıyor. umarım bir an önce senarist gider ve 13. doktorun da gerçekten hatırlanası bölümleri olur.

kaptan jack harkness'ın gelişi elbette hatırlanacak çok büyük bir olay. ama demek istediğim jodie'nin dönemi ile ilgili tek hatırlayacağımız şeyin çok sevilen bir karakterin geri dönüşü olmasını istemiyorum. bence daha fazlasını hak ediyor.
devamını gör...

bırakılması güç ama en güzel hastaliklardan bir tanesi.
devamını gör...

aşırı kısıtlama.
devamını gör...

erkekleri avcı toplayıcı zamanlarına geri döndürebilecek riskli hareketler. zira genlerimizde var mağaranın önünde kadınının önüne geyik atmak. çünkü ortamda tek bir dişi varsa o dişi erkeklere göre en güzel dişidir.

bir süre sonra serengeti düzlüklerine döner ama ortam. erkekler dişinin peşinde dolanır, kur yaparlar (burda belgesel seslendirmesi var) dişi önce tek başına dolansa da, bir müddet sonra kime yanaşırsa hır çıkar. kükremeler eşliğinde serengeti karışır ( belgesel seslendirmesi yine) erkekler dişi için kavga ederler. mücadeleyi kazanan dişiyi boynundan yakalayıp yuvasına götürür. diğer erkekler de dişi için ağıt yakar kükreyerek.
devamını gör...

ışıklar içinde uyusun, buna ne diyebilirsin ki başka.. diye düşünüyordum ki kötülükten beslenmeye ant içmiş gibi duran insanların yazdıklarıyla karşılaştım şimdi. aşı karşıtlığını ahmaklık olarak gören biri olsam da ölen birinin arkasından heheeyy doğal seçilimmm hohheeyy çok sevindirici diye konuşamam lan herhalde. insanım çünkü.
devamını gör...

bu ülkeden umudu olan var mı hala cidden. bizim gündemimiz hiçbir zaman bilim olmadı, egitim olmadı. insan haklarını konuşmadık biz, ülkemizi nasıl daha iyi bir yer haline getiririz diye düşünmedik. bizim gündemimiz din oldu başörtüsü oldu, mini etek oldu, namus dedikleri şey oldu, terör oldu, ırkçılık oldu. gecmiste de böyleydi şimdi de böyle. ne zaman asıl konuşmamız gerekenleri konuşmaya başlasak bilerek gündem değiştirildi. biz de yuttuk. akpsi mhpsi chpsi iyi'si kötüsü hepsi aynı bunların.
devamını gör...

kendimi kraliçe gibi hissettiğim için görüp geçireceğim yaş diye tahmin ediyorum.
renkli tayyör ile araç kullanırım, muhtemelen.
başımda cici bir eşarp ,elimde renkli eldivenim olur.
olur olur, neden olmasın.
devamını gör...

yazın hıncahınç dolu ve fıkır fıkır, capcanlı (başka ?) olan kasabamız,aktif tatilcilerin gidişiyle normal kışlık düzenine yani emekli kasabası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

geri dön tülaaaay!
devamını gör...

hayırlı olsun kardeş, yemeyip içmeyip tanım girdin ve hak ettin.
devamını gör...

akla hiçbir zaman ahmet haşim'i getirmeyen şiir akımıdır. zira ahmet haşim, cenap şahabettin ile birlikte türk edebiyatı'ndaki en büyük sembolistlerdendir.

sizin aklınıza (bkz: tevfik fikret) ve (bkz: yağmur) * gelsin.

edit: bu entry, #143034 entry karşılık olarak girilmiş. ve entry nick uyumsuzluğuna*
devamını gör...

her hafta nasıl bu kadar kaliteli içerik ürettiğini merak ettiğim youtuber.
devamını gör...

ay ay ay ay ay benim de mahlasım varrrr*. şuan acayip mutluyum. stalklandığımı bilmiyordum haha. ama 17. yaşımın şu son günlerini yaşadığım dönemde böyle bir hediye hem bayram hediyesi hem de doğum günü hediyesi oldu. 17. yaşım benim için çok özeldi ve bu şarkı ve bu hediye ile daha da özel oldu. gerçekten çok şaşkın ve çok mutluyum. şimdiden yerimi aldım heyecanla bekliyorum. ya sevinçten ne yazacağımı bilemedim şimdi, çoook teşekkür ederimmmm*.
devamını gör...

(bkz: hava - su - toprak - tahta)**
devamını gör...

ölü olmaları.
devamını gör...

"ben aslında yoğğum."*
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim