ben böyleyim, sana özel bişey değil ve
kimse senin gibi hissettirmedi başı çeker.
devamını gör...

yobazlara, dinci takımına aldırış etmemeyi öğrendim.
devamını gör...

"çalkala hadi adamım!"
devamını gör...

üniversite son sınıfta yaslilik psikolojisi isminde aldığımız dersin bilimsel adı. bu derse giren hocamız kendisi de yaşlı olduğu için hüzünlü bir şekilde anlatırdı herşeyi. bedenin büyüyüp gelismesi nasıl heyecan ve coşku verici bir gerçeklik sunuyorsa eskiyip çürümesi de bir o kadar hüzünlü.
devamını gör...

evlendikten sonra hayatın 180 derece değişmemesi.
arkadaşlar, yalnız geçen vakit, aile ile geçen vakit, ve en önemlisi çocuk öncesi ve sonrası kişinin kendisine ayırabildiği vakit.

her payda birbirine eşit olmalı, herkes bireysel vakit de geçirebilmeli. kusura bakmayın, el ele diz dize geçen zaman çabuk tatsızlaşıyor.

ne olursa olsun çiftler birbirini hayatının merkezine koymamalı. yoksa saygı da yok oluyor.
devamını gör...

sevgilinin evlenmesinden daha iyi olacağını düşündüğüm olay.
devamını gör...

"sapıklıktır. allah 2 cins yaratmıştır insanı . ki insan doğası gereğini yapmalıdır. bunu dini açıdan değil ahlaki açıdan bakmak lazım. çünkü vatikan bile bu konuda net bir tavır almıştır. sosyal birçok yozlaşmanın neticesidir aslında. bunu savunanlara tek sorum çocuğunun gay gay takılmasını saygıyla mı karşılarsın. ahkam keserek olmaz o işler."

sapıklık değil; doğal, biyolojik cinsel bir yönelim ve buna bağlı oluşan kimlik biçimleridir. ancak başkasının hayatına o koca burnunu sokup kendi saçma inançlarını evrensel ve salt gerçek kabul ederek diğer insanlara dayatmak net olarak sapıklığın tanımıdır.
bir de gelip altına tuğla gibi ikinci bir entry döşemiş insanlık ve ahlâk abidesi arkadaşımız. kardeş durumunuz yoktu okuyamadık kusura bakma ama arada şu cümle gözüme ilişti:
"dini kullananlarla yaşayanları bir tutup bana gelmeyin."
ya ne olacağdı bebeğim? bir dine mensup olan insanların neredeyse hepsi mi inancı götünden anlar? bir olur iki olur ama eğer sorun popülasyonun çoğuna yayıldıysa dönüp kendinize bakın bir zahmet. gına geldi şu, iki özgür yetişkin insanın yatak odasında ne yaptığına kafayı takmış olan "sapık" güruhtan. bunların o pis beyinleri yüzünden alan turing gibi kaç insanı kaybettik kim bilir... hepsini toplasan şu adamın serçe parmağı etmez ama namus, şeref deyince mangalda kül bırakmazlar. sözde hepsi iyi ve inançlı birer insan olmak için yaşar ama çoğunun dünyaya faydası tek bir planktona bile eşit değildir.

insan doğasının gereğinin ne olduğunu belirlemek de batıl inançlı ortaçağ organizmalarına kalmadı ve işin komik tarafı "doğasının gereği" dediğiniz şey sizin sandığınız şey değil. bir canlının yaptığı hiçbir şey onun doğasının dışında olamaz. evet insanlar sayısız davranış biçimine sahip ancak biz solucanlar gibi basit yapılı varlıklar değiliz; sokun şunu kafanıza.
iki insanın kendi aralarında kimseye zarar vermeksizin bir ilişki yaşaması sapıklık ama s.......n keyfine göre sapkın ilan ettiğiniz insanları öldürmek, kısıtlamak, suçlu ilan etmek ve kendilerine özgü gerçek ve doğal yapılarının dışına çıkarmaya çalışmak sevap öyle mi?
fırsatını bulsa nefret beslediği o insanları bir kaşık suda boğar (mecaz değil) ama gelmiş burada ahlak dersi veriyor. sevgili moderasyon da göreve lütfen. sadece "bana saçma geliyor." falan dese cahilliğine verir geçersin ama kimse burada kimseye zararı olmayan insanlara sapık diye hakaret edemez; bu çok net.

papa'ya da selâm söyleyin. lafa gelince kâfir ama iş kendi pis fikirlerinize destek bulmaya gelince "vitikin di biyli diyi."
katolik kilisesinin de nasıl bir sapık yuvası olduğunu bilmesek hani...

ha bu arada, çocuğunuzun cinsel yöneliminin farklı olmasına seve seve saygı duyacaksınız. kadınlar ve çocuklar sizin malınız değil.

ben iorek byrnison. bedevi gören bahtsız bir kutup ayısının isyanını dinlediniz. iyi günner.
devamını gör...

dış mihraklar aya giden yolu tıkamışlar, yol yapım çalışmalarına başladık.*
devamını gör...

hüzünlü bir durumdur. şayet toplu bir ortamda yapıldıysa ve kendi hariç kimsede mimik oynamamışsa, kişinin yüzü domatesten hallice bir renge bürünür.

komik olmayan bir espriye maruz kaldığınızda gülünüz efendim, maksat kalpler kırılmasın.

devamını gör...

evet bir muğla yangını kadar yada antalya'da çıkan yangın kadar bizi ilgilendirmese de güzel ülkemizin bir başka köşesi, bizim toprağımız, bizden birilerinin yaşadığı dersim gözlerimizin önünde tam on gündür yanıyor. ne yazık ki ülkede yaşayan birçok insanın, orman yangını dersim'de olunca ne ağaçlara üzülesi var ne içerisinde yanan canlılara ne de bu durumdan etkilenecek bölge insanına. peki size soruyorum bu insanların diğer yangınlarda söylediği herşey, kastıkları her duyar yalan olmadı mı? bunun adı kolpalık değil de nedir?

edit: kürt yada alevi değilim. kendi yöremizde de ismi farklı anılan yüzlerce yer var. eğer benim kardeşlerim dersim diyorsa ve kendisini bu şekilde mutlu hiseediyorsa ben tunceli diyemem. varsın resmi evraklarda tunceli yazsın. hemen hemen herkesin doğduğu topraklarda farklı isimle anılan yerler vardır. misal, bizim yörenin asıl adı ile resmi adı farklı fakat her nasılsa biz türkiye'nin en vatansever insanları olarak anılıyoruz. söz konusu kürtler olduğunda içinizdeki kafatasçılığın bir anda kendini dışarı atmasına mani olamıyorsunuz. durum bundan ibaret. sözlük'te durum bu ise ben nitelikli eğitimden yoksun bırakılmış bir halkın kronikleşmiş bu hastalığı hakkında yorum bile yapamam.
devamını gör...

burada neden herkes çok bilgili?
arkadaşlar bilgi içerikli tanımlar giriyorsunuz. iyi hoş ama ben kendimi çok cahil hissediyorum. bazen öyle tanımlar görüyorum ki kendi cahilliğimden utanıyorum. yapmayın böyle.

t: yazarların çok bilgili olmasından yakınılan başlık.

3: yıl sonra gelen edit: ya o kadar da bilgili değilmiş kimse. kimisi şov olsun diye yazıyormuş. beğeni alsın adı bilinsin diye seri beğeniye tutan da varmış. hem de okumadan. *
bana soracak olursanız tek beğeni almasam da yazıyorum bazen. sözlük yeni belki daha iyi yerlere gelir diye.
senin tanımlarınla mı daha iyi yerlere gelecek diyebilirsiniz ancak onu kast etmediğimi de iyi bilirsiniz *)
forumsal çöp içerikle dolmasın diye tek tük uzun ya da bir iki cümlelik entryler girmeye özen gösteriyorum şimdilik.
devamını gör...

bazı kitaplar bazı güzel başlangıçlar için kapı oluşturur. özellikle erken yaşlarda okunduysa bu kapılar insanın içine açılan en güzel yolculukları başlatır. sofie'nin dünyası ve nietzsche ağladığında benim çocukluğumun bu konudaki en güzel iki örneğidir.

felsefe ve psikoloji için iyi bir başlangıç kitabıdır.
devamını gör...

tercih meselesidir. kullanımı birçok mecrada farklılık gösterebilir. ben twitter'dan örnek vereceğim:
bir tane manyağa denk geldim.
ağla diye hesap açmış, beğenmediği tweetlerin altına biraz yazıp "ağla" diyerek bitiriyor.
başta komik geldi ama sonradan acıdım.
insanlar anonim hesaplarla garip varoluşlar sergiliyorlar. bir kimlik altında yer alamamanın sancıları yaşanıyor. sosyal medya anonimliği kişinin kendi kimliği altında fikir beyan edebilme cesaretini örseleyen bir doğrultuda ilerleyebilir. isteyen istediği kadar anonim olsun. önemli değil. fakat sergilediğimiz davranışlarımız gerçek kimliklerimiz altında varolamadıkça, anonimliğin cüretkâr alanında temsil edildikçe kendimiz olamayız. sonradan kişi bir bakar ki aynı cesareti kendi olduğunda gösteremiyor... kavgaları da hataları da kurgusal kimliğinde (anonim) gerçekleşen eylemler. kendi adına verdiği savaş yok. buna cesareti de yok.
dikkat etmeli!
devamını gör...

yukarıdaki #838585 no'lu birinci tanımı okuyunca aklıma geldi.
yeğenim küçüktü,
akşam üstü arabayla gidiyoruz,
farları söndürdüm ve 'farları söndürelimde, ay sonunda çok fazla elektrik parası gelmesin', dedim.
garibim, inanmıştı.

çocukları şakalarla kandırmak çok kolay oluyor.
devamını gör...

yıl olmuş 20... şarkıyı hala dinleyenler.
devamını gör...

çok kaliteli diziydi.hatta genel olarak türkiye için fazla olacak kadar iyiydi.
devamını gör...

çince. sövüyorsun anlamıyorlar harika. *
devamını gör...

girilerini eğlenerek okuduğum yazar. yazdıklarından anladığım kadarıyla güney doğudan ünlü bir aşirete mensup biri.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

olmuşum. beni siz var ettiniz*.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim