--- alıntı ---

"ilyada (yunanca: ἰλιάς, ıliás), homeros'un troya savaşı'nı anlatan destanıdır. yunanca'da odise ile birlikte en eski edebiyat olduğu düşünülen epik bir şiirdir. eldeki veriler ışığında homeros tarafından mö 7. ya da 8. yüzyılda yazıldığı düşünülen antik yunan edebiyatının temel eserlerinden biridir."

--- alıntı ---
devamını gör...

karikatürlerine de tanımlarına da bayıldığım çok pozitif yazar. ne zaman profiline girsem içim açılıyor mutlu oluyorum bi. herkesi güldüren hoş biri. seviyorum seni böyle devam edersin umarım.*
devamını gör...

nasipten öteye yol yok
devamını gör...

boş bulunup güzel güldüm.*
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

pandeminin başladığı zamanda cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan öncülüğünde başlatılan kampanyadır. o zorlu dönemde zaten parası olmayan vatandaştan ,üst düzey yöneticilerin para istemesi vatandaşı korkutmuştur aynı zamanda şaşırtmıştır. (bkz: korkunç iban).
devamını gör...

okulun değiştirildiğini görmek kadar acı veren durumdur. okulumun yıkıldığına hiç şahit olmadım fakat değiştirildiğinde, anılarımın bir kısmı da değiştirilmiş gibi hissettim.
çünkü, o kapının önünde dikilir sohbet ederdik biz, girişler o kapıdan olurdu. koridorun sonunda kantin vardı ve biz o kantinden hiç hoşlanmadığımız yiyecekleri alırdık, şu an orası danışma oldu belki de. sonra, biz girişteki o masanın arkasına saklanıp okuldan kaçmıştık, şimdi o masa da kaldırılmış.

kim bilir koridorları ne yaptılar, boyadılar mı? sınıf isimleri mesela... eminim onlar da değiştirilmiştir. oysa biz sınıf isimlerini bile eğlence konusu yapardık. sınıf düzenimiz hele? kesin değişmiştir! neden ki, neden zaten yıllar geçtikçe anımsamakta zorlanacağımız anılarımıza dokunma ihtiyacı duydunuz? neden bıraktığımız gibi kaldığını düşünüp vicdanımızı biraz da olsun rahatlatmamıza ve anılarımızın zihnimiz dışında orada da muhafaza olduğunu düşünmemize izin vermediniz?
devamını gör...

kpss. şöyle anlatayım sınavdaki rakipleri düşününce bir buçuk yıl önceden çalışmaya başlıyorsunuz. eğer atama puanı alırsanız uzun bir süre atanmak için bekliyorsunuz. alamazsanız tekrar çalışıyorsunuz. sınırda bir puan alırsanız çalışmakla çalışmamak arasında kalıyorsunuz. daha nasıl anlatayım.
devamını gör...

polis ve asker hakkında eleştiri yapamayacağımızı gösterir.
veya subliminal, kimin tanım girdiği belli.
devamını gör...

yazarlar aşık olup atışmış;
okudum şiraze biraz kaymış.
sizi efendi biliriz etmeyin.
zira sonu kavgaya varmış.
devamını gör...

"her yazar bir milletin çocuğudur ve o milletin hayatını anlatmak,eserlerini kendi milli gelenek ve törelerini kaynak alarak zenginleştirmek zorundadır.benim yaptığım önce bu,yani kendi milletimin geleneklerini ve hayatını anlatıyorum.fakat orada kaldığınız takdirde bir yere varamazsınız.edebiyatın milli hayatı ve gelenekleri anlatmanın ötesinde hedefleri vardır.yazar, ufkunu milli olanın ötesine doğru genişletmek ve 'evrensel' olana ulaşmak için gayret göstermek durumundadır.iyi yazar 'tipik insan' ortaya koyma ustalığına erişen yazardır."
devamını gör...

hass... ordan. artık bu yalamanın da ötesinde bir hal almaya başladı, resmen koltuklarını sağlama almak için reislerine tapıyorlar.
devamını gör...

ankara'da, tunalı hilmi caddesi'nde bulunan restoran - pub.

neredeyse kendimi bildim bileli oradadır. sanırım 40 yıldır falan var. bir ara çayyolu'nda da bir şubesi açıldı ama sonra ne oldu orası, bilmiyorum. tunalı'daki hâlâ duruyor.

kumpir dediniz mi kıtır gelirdi akıllara. hafta sonları arkadaşlarla gider, şanslı azınlıktan olup da yer bulabilirsek otururduk biraz. pek kalabalık olurdu. özlüyorum eski zamanlarını.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

fikri ile zikri bir olan insan çok nadirdir. yılmaz güney bunlardan biri değildir.
onun da kendince savunduğu fikirleri savunan herkes yılmaz güney'i de savunacak diye bir şey olmaz. bu basit hataya düşen de olur illa ki.
yılmaz güney'in yaptiklari yüzünden fikrine saldirmak nasil bi mantik hatasi ise, fikrini paylaşanlarin da yılmaz güney'in zikrini savunmasi ayni hata. benim tanıdığım az biraz kendini bilen solcu da feminist de yılmaz güney'in kişiliğini savunmadı.

'kazanacağız, mutlaka kazanacağız' diye bitirdiği bir konuşması vardır hani. zannedersin aslan parçası yek pare halk.
sonra bir de bakarsın o halkın yarısı olan kadına bir davranışı vardır. fikri feodal olan her şeyi yerle bir etmeyi vaad ederken kendisi boğazına kadar feodaldir. yanisi yilmaz guney de baya baya bu topraklardaki 'erkekliği' solur her nefesinde.

ha şimdi ürettiği sanatı konuşmayalım hiç. bazı filmleri boş beleş piyasa filmlerine az biraz toplumsal duyarlilik eklenmesinden ibaretken; sürü, duvar, umut yol gibi türk sinemasının en iyi ürünlerinden bazılarını da yaratmıştır.

bu bi çelişki mi? bence değil. ıyi olana kötü demek manasız. ıyi yapilandan dolayı kötü ye kötü dememek de manasız.

bu tip cok fazla örnek sunulabilir. pablo neruda misal tecavüzcü alçak bir heriftir. şiiri çok iyidir de bu durumunu değiştirmez.

ben şahsen kötü tarafına denk geldiğimi okumam da övmem de.
kalkıp hiç bir yerde yılmaz güney de övmem neruda da övmem. ama deseniz ki neruda'nın şiiri bok gibi, ya da yol bok gibi film. ona da he demem.
devamını gör...

yaşanan anı daha önce beklememiş saymaktır. oysa birkaç yıl önce de bu günleri beklemiştik değil mi? hedeflenen ne varsa bir şekilde ulaşılmış, ulaşılmamışsa da bir düzene koyulmuştur ama beklenen mutluluğu vermemiştir. çünkü henüz mutlu olma fırsatı tanımadan gözümüzü ileriye, daha ileriye dikmiş yeni bir hedef belirlemişizdir.

bunun sonu yok. ulaştığımız yerlerde durup soluklanmayı bilmiyoruz. "buraya neden geldim? nasıl bir yol kat ettim?" diye sormuyoruz. hâlbuki sorsak, ah bir sorsak! durup etrafı seyredeceğiz belki.
devamını gör...

on numara fotoğraf neyi beğenemediniz yine. yemin ederim bu insanoğlu güzel olan her şeye karşı siz çevrenizde sizden başka herhangi bir insanın mutlu olmasını kaldıramıyorsunuz. yayın anasını satayım her yere negatifliğinizi.
devamını gör...

yalnız kalmasın, anonim bile olsa konuşacak birini bulsun. yalnızlık insanı dipten daha dibe çeker.
devamını gör...

kadın sünnetine uğrayan siyahi bir mankenin hayatını anlatan film:çöl çiçeği.
aynı şekilde kadın sünnetine uğrayıp köle olarak satılan bir kadının gerçek hayat hikayesini anlatan roman: mende nazer-köle.
devamını gör...

online eğitim veriyolar, sadece çocukla değil çocuğun ailesiyle de muhatap oluyolar, canlı dersleri okul idaresinin gözetiminde yapmak zorunda kalıyorlar*. whatsapp webte çağrı merkezi çalışanı gibi teker teker soru cevaplıyorlar.
devamını gör...

maalesef ki cevabı aynı olan sorudur. insanlar felan değişiyor sadece.
devamını gör...

nedense hiç yadırgamadığım uygulama.
her an başka yerlere de gelebilir. mesela...
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim