normal sözlük'e eksileme butonu gelsin kampanyası
bildirim ile mutlu olan yazarı küstürme itemidir.
devamını gör...
türkçede dak ile biten ilginç kelimeler
bardak. hiç ilginç değil.
devamını gör...
23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı
gazi mareşal mustafa kemal atatürk'ümüzün tüm çocuklara armağanıdır. sonsuz şükran, sevgi ve saygıyla ata'mm..
devamını gör...
son 20 yılda meşhur olan kayda değer sanatçılar
türk ya da yabancı denmediği için, cevabı bana göre şu 3 kişi olan soru;
(bkz: dimash kudaibergen) - inanılmaz bir yetenek bu adam
(bkz: angelica hale)
(bkz: courtney hadwin) - bu ikisi çok genç ama gelecekleri epey parlak görünüyor
(bkz: dimash kudaibergen) - inanılmaz bir yetenek bu adam
(bkz: angelica hale)
(bkz: courtney hadwin) - bu ikisi çok genç ama gelecekleri epey parlak görünüyor
devamını gör...
sözlük dergi yazılarını bekliyor
şöyle hızlıca gezdim, harika duruyor. emeği geçenlere teşekkürler. hafta sonu daha derinlemesine gezip buraları editleyeceğim.
tanım: sözlük yazarlarının emekleriyle açılmış, emekleriyle gelişecek sanal dergi.
tanım: sözlük yazarlarının emekleriyle açılmış, emekleriyle gelişecek sanal dergi.
devamını gör...
30 mayıs 2021 sedat peker'in 8. videosu
ekşi'de olduğu gibi burada da ak troll denen kirli zihniyetin algı kasmak için çırpındığı videodur.
taklacı güvercine döndüler takla atacağız derken. sanırsam etekler öyle bir tutuşmuş ki, ellerine verilen metinleri direk kopyala yapıştır yapıyorlar. argümanlar şunlar "muhalefet medet umuyor, video boş, bir şey anlatmadı, hikaye" diye kıvranıyorlar.
bir de "akp'ye bir şey olmaz, seçmen umursamaz" diye umutsuzluk pompalıyorlar. bu yüzden mi ak troll denen kirlik oluşum tüm sosyal mecrada algı kasmak için çırpınıyor.
iddialar ürkütücü ama şaşırtıcı değil. ve halen çıkıp " ya bir şey çıkmadı " diyen var. valla pes. akp çıkıp itiraf etse, buna bile "ya pek bir şey yok" derler. çünkü amaçları gerçekleri duymamak, gerçekleri çarpıtmak.
taklacı güvercine döndüler takla atacağız derken. sanırsam etekler öyle bir tutuşmuş ki, ellerine verilen metinleri direk kopyala yapıştır yapıyorlar. argümanlar şunlar "muhalefet medet umuyor, video boş, bir şey anlatmadı, hikaye" diye kıvranıyorlar.
bir de "akp'ye bir şey olmaz, seçmen umursamaz" diye umutsuzluk pompalıyorlar. bu yüzden mi ak troll denen kirlik oluşum tüm sosyal mecrada algı kasmak için çırpınıyor.
iddialar ürkütücü ama şaşırtıcı değil. ve halen çıkıp " ya bir şey çıkmadı " diyen var. valla pes. akp çıkıp itiraf etse, buna bile "ya pek bir şey yok" derler. çünkü amaçları gerçekleri duymamak, gerçekleri çarpıtmak.
devamını gör...
ankara'da deniz olmaması
denizin sorunudur. böyle bir durum ankara'ya bir şey yapamaz. deniz kaybeder.
devamını gör...
insanların size baktığında gördükleri
her zaman yanında olacak bir 'enayi' görüyor sanırım yoksa bu kadar kazık yememin başka bir açıklaması olamaz.
devamını gör...
afillibirbey
yazardır, ama öyle etliye sütlüye karışmayan, ‘aman ali rıza bey tadımız kaçmasın’ mottosuyla hareket eden bir yazar değildir elbet.
iyi kalemi tanıyan,
iyi insanı arayan,
bulduğunda musallat olan,
muhabbet arayan bir yazardır.
endişe etmeyiniz güzel insanlar, madem ki öyle; dava adına çöktüğü araziden, 90’larda köşeyi dönen sağcı gibi, günaydın başlığından sonra, iyi geceler başlığını da parselleyecek yazardır.
iyi kalemi tanıyan,
iyi insanı arayan,
bulduğunda musallat olan,
muhabbet arayan bir yazardır.
endişe etmeyiniz güzel insanlar, madem ki öyle; dava adına çöktüğü araziden, 90’larda köşeyi dönen sağcı gibi, günaydın başlığından sonra, iyi geceler başlığını da parselleyecek yazardır.
devamını gör...
nick altı sola düşmeyen yazarlar birliği
‘bugün kendimi ihmal edilmiş hissediyorum’ ve benzeri şeklinde nickaltına tanım girildiğinde, bir süre akışta görünüp mutlu edecektir. duyarlı yazarlarımız da o yazarı yalnız bırakmayacaklardır.
şahsen kötü bir şeyler yazıp sataşmalarındansa, hiç yazılmamasını tercih ederim.
şahsen kötü bir şeyler yazıp sataşmalarındansa, hiç yazılmamasını tercih ederim.
devamını gör...
antidepresan etkisi gösteren şeyler
devamını gör...
yazarların koleksiyonunu yaptığı şeyler
yaşayamadıklarım.
devamını gör...
plütonun buzdan kalbi
nickaltı açılışı..
açılması geç oldu kusura bakılmasın.. dünden beri kafam sola yatık şekilde resme baktığımdan mütevelli geçirdiğim boyun fıtığı yüzündendir. çözemedim, hala çözemiyorum..
gerçek olması şaibeli, bir o kadar da gerçek gibi ki, bilemiyorum.
açılması geç oldu kusura bakılmasın.. dünden beri kafam sola yatık şekilde resme baktığımdan mütevelli geçirdiğim boyun fıtığı yüzündendir. çözemedim, hala çözemiyorum..
gerçek olması şaibeli, bir o kadar da gerçek gibi ki, bilemiyorum.
devamını gör...
aynaya bakınca gördüğün kim sorusu
ben dışında herkes bazen koca bir ayı bazen de maşa.
devamını gör...
hüseyin nihal atsız
1940'ların dünya siyasetinde komünist rusya'nın etkileri kadar nazi almanyası'nın fikirleri de kendine taraftar bulmuştur. ırkçılık o zamanın konjonktüründe siyasi bir akımdır. atsız'ın ırkçı olduğu doğrudur ama bunu pespaye şekilde yapmamış makaleler ile bilimsel zemine yaymaya çalışmıştır.
atsız kendi sözleriyle ırkçılığı şöyle tarif etmiştir;
--- alıntı ---
"ırkçılık, birtakım şarlatan maskaraların ileri sürdüğü gibi kan tahlîl etmek, kafatası ölçmek veya yedi ced saymakla alâkalı değildir. ırkçılık, yabancı hiçbir şuuru benimsememek, ona sâhip çıkmamak dâvâsıdır!"
--- alıntı ---
türk tarifi ise şudur;
--- alıntı ---
"türk soyundan gelenlerle kendini bir türk kadar türk hissedenlere türk denilir."
--- alıntı ---
atsız, ilk zamanlar manevi babası rıza nur'un etkisiyle kemalizm'e eleştiriler getiren, siyasal islamcı menderes ve demokrat parti iktidarının izlediği politikaları görünce aksine mustafa kemal atatürk'ü yücelten yazılar kaleme almıştır.
atsız, görüşleri nedeniyle hayatı sürgünde geçen bir akademisyen, ırkçılık turancılık davası'nda yargılanmış bir dava adamı, türk edebiyatının en güzel aşk şiirini ''geri gelen mektup'' yazacak kadar usta bir şair, seküler bir türk milliyetçisi ve fikir adamıdır.
ırkçılığından önce konuşulması gerekenler bunlardır.
kaynak 1
kaynak 2
kaynak 3
atsız kendi sözleriyle ırkçılığı şöyle tarif etmiştir;
--- alıntı ---
"ırkçılık, birtakım şarlatan maskaraların ileri sürdüğü gibi kan tahlîl etmek, kafatası ölçmek veya yedi ced saymakla alâkalı değildir. ırkçılık, yabancı hiçbir şuuru benimsememek, ona sâhip çıkmamak dâvâsıdır!"
--- alıntı ---
türk tarifi ise şudur;
--- alıntı ---
"türk soyundan gelenlerle kendini bir türk kadar türk hissedenlere türk denilir."
--- alıntı ---
atsız, ilk zamanlar manevi babası rıza nur'un etkisiyle kemalizm'e eleştiriler getiren, siyasal islamcı menderes ve demokrat parti iktidarının izlediği politikaları görünce aksine mustafa kemal atatürk'ü yücelten yazılar kaleme almıştır.
atsız, görüşleri nedeniyle hayatı sürgünde geçen bir akademisyen, ırkçılık turancılık davası'nda yargılanmış bir dava adamı, türk edebiyatının en güzel aşk şiirini ''geri gelen mektup'' yazacak kadar usta bir şair, seküler bir türk milliyetçisi ve fikir adamıdır.
ırkçılığından önce konuşulması gerekenler bunlardır.
kaynak 1
kaynak 2
kaynak 3
devamını gör...
konuşurken tüküren tip
bulunduğumuz pandemi dönemind pek de mümkün olmayan durum. malum herkes maske takıyor. konuşurken tükürük sıçratsa da partekülleri fazla uzağa gidemez sanırım.
devamını gör...
prenses_aurora
17 yaşında imiş.
böyle namünasip konuların konuşulduğu ahlaksız bir sitede ne işin var gızımmm.
ailene ihbar ediyorum şu dakika.
böyle namünasip konuların konuşulduğu ahlaksız bir sitede ne işin var gızımmm.
ailene ihbar ediyorum şu dakika.
devamını gör...
musicbuddy
devamını gör...

