felsefeden anlayan kadın vs mantı yapabilen kadın
felsefeden anlamak genel kültürden , okumaktan geçiyor. mantı yapabilmek ise mantı kesen oklavalardan. hayır diğer türlü belin kırılır yani.
yani arasında tercih yapmak zorunda değilsiniz beyler ben oklava linkini atayım mantıyı siz yapıverin.
yani arasında tercih yapmak zorunda değilsiniz beyler ben oklava linkini atayım mantıyı siz yapıverin.
devamını gör...
geceye bir anı bırak
lisede yurtta kalıyorum, yurttan şehir merkezine bir otobüsle gidiliyor. otobüse bindim, merkeze geldim, gezdim, tozdum, alışveriş yaptım ama tam otobüse binecekken bir baktım ki cüzdanımda para yok. cüzdanımın iç kısımlarını karıştırdım, 1 dolar buldum neyse ki hemen döviz bürosuna gidip bozdurdum, otobüs bileti aldım ve böylece yurda dönebildim bu da böyle bir anım..
devamını gör...
türkiye iş bankası kültür yayınları
türkiye’nin en kaliteli yayinevidir.
öncelikle tercüme eserleri önüne gelene yaptırmaz. genel itibari ile tercüme edilecek eserin dili üzerine profesör olmuş kişileri görebilirsiniz.
saçma sapan kapak tasarımları yoktur. modern klasikler serisinde alışıkdık hasan ali yücel dizisinden farklı tasarımlar vardir ancak her biri oturup izlemelik desem yeridir.
bugüne kadar okuduğum hiç bir kitaplarında yazım veya baskı hatası görmedim. işlerini ne kadar titiz yaptıklarının göstergesi.
öncelikle tercüme eserleri önüne gelene yaptırmaz. genel itibari ile tercüme edilecek eserin dili üzerine profesör olmuş kişileri görebilirsiniz.
saçma sapan kapak tasarımları yoktur. modern klasikler serisinde alışıkdık hasan ali yücel dizisinden farklı tasarımlar vardir ancak her biri oturup izlemelik desem yeridir.
bugüne kadar okuduğum hiç bir kitaplarında yazım veya baskı hatası görmedim. işlerini ne kadar titiz yaptıklarının göstergesi.
devamını gör...
ötrofikasyon
besinlerde bulunan azot ve fosfor gibi elementler belirli miktarlarda canlıların yaşamı için gereklidir. azot ve fosfor içeren maddeler( deterjan ve türevleri) atık sular ile birlikte fazlaca su kaynaklarına gönderildiğinde su kaynaklarında yaşayan algler(su yosunları) bu elementleri kullanarak sayıca çoğalırlar. çok fazla sayıya ulaştıklarında ise suyun yüzeyini kaplarlar ve ışığın su içerisinde oksijeni çözmesini engellerler. suda yaşayan canlılar çözünmüş oksijeni kullandıklarından dolayı bu durumda oksijen yetersizliğinden ölmeye başlarlar ve dibe çökerler. zehirli gazlar ortaya çıkar. sülfür içeren gazlar ortaya çıktığında su kaynakları kötü kokulara maruz kalır ve canlılık zamanla yok olur.
devamını gör...
normal sözlük'ün kadın yazarları
burda cinsiyet ayrımı farketmeden çoğunuzun yazdıklarını keyifle okuyor ve fikir ve düşüncelerinize saygı duyuyorum. yeri geliyor eğleniyor yeri geliyor birbirimize bir şeyler katmak için çaba sarf ediyoruz burada. ben kendi fikir ve düşüncelerimi size kabul ettirmeye çalışmıyorum. fakat sözlüğün kadınlarına ayrı bir kırgınım. görüyorsunuz ki sözlükte erkekleri ya da kadınları konu alan başlıklar mevcut. bu normal bir şey, evet. fakat kadın statüsünün düşürmeye çalışılan başlıkları görünce başta bir kadın olarak bu başlıklara cevap verme gereksinimi duyuyor ve kadını, kadın haklarını ön plana çıkarmaya, en azından sessiz kalmamaya çalışıyorum. fakat sonradan kafa sözlüğü cinsiyet ayrımı yapılan bir platform haline getirmek istemediğimden, açık konuşmalıyım ki birkaç gün bu tarz başlıklara bakmamaya çalıştım, kendimi tutum.. beni üzen, kıran şey şu; bu platformda olur olmadık şeylere ilgi duyup, tanım girerken neden kadınlara söylenen, kadınları 2. sınıf bir vatandaş olarak nitelendiren, kadını objeleştiren tanımlara bir cevap yazmıyorsunuz.? sizi kafa sözlük erkeklerine karşı kışkırtmıyorum. ya da burada kafa sözlüğün erkek yazarlarını odak noktası yapmıyorum. ben burada, açılacak başlık kalmamış gibi - kadın erkek farketmez- kadınları odak noktası yapanlara dikkat çekmek istiyorum ve neden bu tür tanımlara susulduğunu anlamıyorum. kadınlar kadar erkeklere de saygım var, onların haklarına, başarılarına.. saygı duymak zorundayım zorundayız. kadını erkeği bırakın insanız sonuçta.. her insanın değeri, hakları ve özgürlükleri vardır.
ben cevap verilmesi gereken ama cevapsız kalan başlıklara kırılıyorum. kadınsınız, anlarsınız beni.
ben cevap verilmesi gereken ama cevapsız kalan başlıklara kırılıyorum. kadınsınız, anlarsınız beni.
devamını gör...
moderatörlerin tanım beğenmesi
çok mutlu eden bir harekettir.
yaa çen benim tanımımı beğendin diye konuşursun içinden.
fikirlerinize değer verildiğini gösterir.
yaa çen benim tanımımı beğendin diye konuşursun içinden.
fikirlerinize değer verildiğini gösterir.
devamını gör...
çocuklarla girilen komik diyaloglar
beş yaşındaki kardeşime "gözlerin ne renk?" diye sorduğumda "kahverengi ve beyaz" cevabını alıyorum her seferinde.
devamını gör...
kadın
semavi dinlerine göre hz. havva ile başlayan dini olmayan kaynaklara göre lilith ile başladığı düşünülen insan cinsi.
devamını gör...
iz bırakan kitap karakterleri
çalıkuşu- feride
içimizdeki şeytan- ömer
kuyucaklı yusuf
uçurtma avcısı- hasan
içimizdeki şeytan- ömer
kuyucaklı yusuf
uçurtma avcısı- hasan
devamını gör...
her gün kahve içmek
kıhvisiz ıyılımım cınım taam mı?
alışkanlık oluyor bir süre sonra, yahu bir şey eksik bugün demeye başlıyorsunuz. ama fazla anlam yüklemeden, güzel damağınıza uygun bir kahve bularak yapmak makbul bu eylemi. olamaz burada starbucks yok muaaaööö? veya 2 tili firlkli yımışak içim lütfen acık da vanilla şırıbı başka türlü vıllaha içemiyorum şeklindeki triplere gerek yok.
alışkanlık oluyor bir süre sonra, yahu bir şey eksik bugün demeye başlıyorsunuz. ama fazla anlam yüklemeden, güzel damağınıza uygun bir kahve bularak yapmak makbul bu eylemi. olamaz burada starbucks yok muaaaööö? veya 2 tili firlkli yımışak içim lütfen acık da vanilla şırıbı başka türlü vıllaha içemiyorum şeklindeki triplere gerek yok.
devamını gör...
saniyelik salaklıklar
aklıma geldikçe yazarım buraya anılarımı.
6-7 sene önce annemin iş yerinden arkadaşları misafirliğe geldi. arkadaşlarından birinin 26 yaşında oğlu varmış evlenmek istiyormuş, uygun biri var mı diye soruyor diğer kadınlara fotoğrafını gösteriyor, ben de baktım. annem, ablamın 24 yaşında kızı var sorayım tanışırlar belki dedi. o kız da o kadar güzel ki buğday tenli açık mavi gözlü, elif aksu'ya benziyor boyu posu aynı. her gördüğümde hayran hayran bakardım. boş bulunup eda ablama bunu mu yakıştırdın anne dedim, oğlanın annesi duydu yüzünü ekşitti kafasını çevirdi, annem de beni dürtüyor.* çok utanmıştım, kadın ağzını açmadı o lafımdan sonra. eda şu an rus-tatar bir adamla evli, aşırı sevimli çekik gözlü kızları var ısırarak seviyorum, tanışsalar onu sevemeyecektim iyi yönünden bakıp vicdanımı rahatlatıyorum.*
6-7 sene önce annemin iş yerinden arkadaşları misafirliğe geldi. arkadaşlarından birinin 26 yaşında oğlu varmış evlenmek istiyormuş, uygun biri var mı diye soruyor diğer kadınlara fotoğrafını gösteriyor, ben de baktım. annem, ablamın 24 yaşında kızı var sorayım tanışırlar belki dedi. o kız da o kadar güzel ki buğday tenli açık mavi gözlü, elif aksu'ya benziyor boyu posu aynı. her gördüğümde hayran hayran bakardım. boş bulunup eda ablama bunu mu yakıştırdın anne dedim, oğlanın annesi duydu yüzünü ekşitti kafasını çevirdi, annem de beni dürtüyor.* çok utanmıştım, kadın ağzını açmadı o lafımdan sonra. eda şu an rus-tatar bir adamla evli, aşırı sevimli çekik gözlü kızları var ısırarak seviyorum, tanışsalar onu sevemeyecektim iyi yönünden bakıp vicdanımı rahatlatıyorum.*
devamını gör...
türkiye’de eksikliği en çok hissedilen şey
farkındalık.
devamını gör...
türk tipi teselli yöntemleri
allah beterinden saklasın.
devamını gör...
yazarların çocukluk anıları
yaş kaç hatırlamıyorum ama baya küçük olduğmuzu hatırlıyorum. bir bayram kuzenimle şeker toplamaya karar veriyoruz. halamdan izin alıyoruz halam da sadece apartmanı dolaşmak şartıyla şeker toplamamıza izin veriyor. sonra bütün apartmanı dolaşıyoruz 1 ya da 2 evin kapısı açılıp komşular bize şeker veriyor. biz de apartman dışına açılmaya karar veriyoruz. yandaki apartmanı ziyaret edip şeker toplamak varken biz evimize 2 dk uzaklıkta olan markete gidiyoruz çünkü neden olmasın? şeker çikolata standı var, çocuk aklı; gözümüzde şekere çikolataya en hızlı ve kolay ulaşılacak orası var. marketteki standdan şeker toplamaya yeltenen kuzenimi "bırak şekeri şimdi burada çikolata var" diyerek uyarıyor, elimle tam çikolataya dokunduğum an omzumda bir el hissediyorum: babam. gmfnfnnfnffnnf. eniştemle bizi takip ederek markete kadar gelmişler. o ana ait en son hatırladığım şey yakalandığımız anda yaşadığım dehşetti. gerisini hatırlamıyorum. ama üstünden yaklaşık 16 sene geçmiş bu olay, her bayram hatırlayıp kahkahalarla güldüğümüz bir andır.
devamını gör...
sabaha bir ayet bırak
“aramızda allah’ın kendilerine lütufta bulunduğu kimseler de bunlar mı?” demeleri için onların bir kısmını diğerleriyle işte böyle imtihan ettik. allah şükredenleri bilmez mi?
enam suresi 53.ayet
enam suresi 53.ayet
devamını gör...
gta oynarken arabaya binen kadını dövmek
7 yıl önce gta oynarken yaptığım eylemdir.
öyle herkesin arabasına binilir mi lan gevşek.
edit: kadına şiddete girer mi bu beyler
öyle herkesin arabasına binilir mi lan gevşek.
edit: kadına şiddete girer mi bu beyler
devamını gör...
oblomovluk
ahmet özcan'ın açık mektuplar kitabında da yazdığı gibi:
oblomovluk, bir asosyallik değil, antisosyallik, tembellik değil şuurlu atalet, agorafobi değil, bir varoluş trajedisidir.
insanlara, topluma ve dünyaya duyulan bir nefretin değil, tanrıya ve kadere sitemin ifadesidir. oblomov, temiz yürekli, iyi niyetli, dürüst ve zeki bir kişiliktir. duygusal ve saftır. inançlı ve ahlaklıdır. her şeyi yarına bırakmak, ertelemek, eyleme geçmemek "sorumsuzluğun" ürünü değil, tersine sorumluluk duygusuyla irkilmenin yarattığı donukluğun sonucudur. oblomov, uyuşukluk değil, belki fazla uyanıklığın; hayata yukardan bakmanın, bütün sonuçları görerek "son"ları karşılamak istememenin yıkılmışlığıdır. yalnızlık, "sigara külü kadar yanlızlık"tır, oblomov. içe dönmek, kendinden ibaret bir dünya kurarak yaşama havlu atmaktır. "gölge etmeyin başka ihsan istemem demektir". ölümü, "yaşayan ölü" haline dönüşerek yenmek, hayat kıvılcımlarını yok ederek ölümün işlevini elinden almaktır.
- oblomov olunuz.
oblomovluk, bir asosyallik değil, antisosyallik, tembellik değil şuurlu atalet, agorafobi değil, bir varoluş trajedisidir.
insanlara, topluma ve dünyaya duyulan bir nefretin değil, tanrıya ve kadere sitemin ifadesidir. oblomov, temiz yürekli, iyi niyetli, dürüst ve zeki bir kişiliktir. duygusal ve saftır. inançlı ve ahlaklıdır. her şeyi yarına bırakmak, ertelemek, eyleme geçmemek "sorumsuzluğun" ürünü değil, tersine sorumluluk duygusuyla irkilmenin yarattığı donukluğun sonucudur. oblomov, uyuşukluk değil, belki fazla uyanıklığın; hayata yukardan bakmanın, bütün sonuçları görerek "son"ları karşılamak istememenin yıkılmışlığıdır. yalnızlık, "sigara külü kadar yanlızlık"tır, oblomov. içe dönmek, kendinden ibaret bir dünya kurarak yaşama havlu atmaktır. "gölge etmeyin başka ihsan istemem demektir". ölümü, "yaşayan ölü" haline dönüşerek yenmek, hayat kıvılcımlarını yok ederek ölümün işlevini elinden almaktır.
- oblomov olunuz.
devamını gör...
wylde
aktifliğine nazar değmek üzere olan yazar.
allah aşkına bir nazar boncuğu falan koyun bir şey yapın...
allah aşkına bir nazar boncuğu falan koyun bir şey yapın...
devamını gör...
