felsefeden anlamak genel kültürden , okumaktan geçiyor. mantı yapabilmek ise mantı kesen oklavalardan. hayır diğer türlü belin kırılır yani.
yani arasında tercih yapmak zorunda değilsiniz beyler ben oklava linkini atayım mantıyı siz yapıverin.
devamını gör...

lisede yurtta kalıyorum, yurttan şehir merkezine bir otobüsle gidiliyor. otobüse bindim, merkeze geldim, gezdim, tozdum, alışveriş yaptım ama tam otobüse binecekken bir baktım ki cüzdanımda para yok. cüzdanımın iç kısımlarını karıştırdım, 1 dolar buldum neyse ki hemen döviz bürosuna gidip bozdurdum, otobüs bileti aldım ve böylece yurda dönebildim bu da böyle bir anım..
devamını gör...

türkiye’nin en kaliteli yayinevidir.

öncelikle tercüme eserleri önüne gelene yaptırmaz. genel itibari ile tercüme edilecek eserin dili üzerine profesör olmuş kişileri görebilirsiniz.

saçma sapan kapak tasarımları yoktur. modern klasikler serisinde alışıkdık hasan ali yücel dizisinden farklı tasarımlar vardir ancak her biri oturup izlemelik desem yeridir.

bugüne kadar okuduğum hiç bir kitaplarında yazım veya baskı hatası görmedim. işlerini ne kadar titiz yaptıklarının göstergesi.
devamını gör...

besinlerde bulunan azot ve fosfor gibi elementler belirli miktarlarda canlıların yaşamı için gereklidir. azot ve fosfor içeren maddeler( deterjan ve türevleri) atık sular ile birlikte fazlaca su kaynaklarına gönderildiğinde su kaynaklarında yaşayan algler(su yosunları) bu elementleri kullanarak sayıca çoğalırlar. çok fazla sayıya ulaştıklarında ise suyun yüzeyini kaplarlar ve ışığın su içerisinde oksijeni çözmesini engellerler. suda yaşayan canlılar çözünmüş oksijeni kullandıklarından dolayı bu durumda oksijen yetersizliğinden ölmeye başlarlar ve dibe çökerler. zehirli gazlar ortaya çıkar. sülfür içeren gazlar ortaya çıktığında su kaynakları kötü kokulara maruz kalır ve canlılık zamanla yok olur.
devamını gör...

burda cinsiyet ayrımı farketmeden çoğunuzun yazdıklarını keyifle okuyor ve fikir ve düşüncelerinize saygı duyuyorum. yeri geliyor eğleniyor yeri geliyor birbirimize bir şeyler katmak için çaba sarf ediyoruz burada. ben kendi fikir ve düşüncelerimi size kabul ettirmeye çalışmıyorum. fakat sözlüğün kadınlarına ayrı bir kırgınım. görüyorsunuz ki sözlükte erkekleri ya da kadınları konu alan başlıklar mevcut. bu normal bir şey, evet. fakat kadın statüsünün düşürmeye çalışılan başlıkları görünce başta bir kadın olarak bu başlıklara cevap verme gereksinimi duyuyor ve kadını, kadın haklarını ön plana çıkarmaya, en azından sessiz kalmamaya çalışıyorum. fakat sonradan kafa sözlüğü cinsiyet ayrımı yapılan bir platform haline getirmek istemediğimden, açık konuşmalıyım ki birkaç gün bu tarz başlıklara bakmamaya çalıştım, kendimi tutum.. beni üzen, kıran şey şu; bu platformda olur olmadık şeylere ilgi duyup, tanım girerken neden kadınlara söylenen, kadınları 2. sınıf bir vatandaş olarak nitelendiren, kadını objeleştiren tanımlara bir cevap yazmıyorsunuz.? sizi kafa sözlük erkeklerine karşı kışkırtmıyorum. ya da burada kafa sözlüğün erkek yazarlarını odak noktası yapmıyorum. ben burada, açılacak başlık kalmamış gibi - kadın erkek farketmez- kadınları odak noktası yapanlara dikkat çekmek istiyorum ve neden bu tür tanımlara susulduğunu anlamıyorum. kadınlar kadar erkeklere de saygım var, onların haklarına, başarılarına.. saygı duymak zorundayım zorundayız. kadını erkeği bırakın insanız sonuçta.. her insanın değeri, hakları ve özgürlükleri vardır.

ben cevap verilmesi gereken ama cevapsız kalan başlıklara kırılıyorum. kadınsınız, anlarsınız beni.
devamını gör...

çok mutlu eden bir harekettir.
yaa çen benim tanımımı beğendin diye konuşursun içinden.
fikirlerinize değer verildiğini gösterir.
devamını gör...

beş yaşındaki kardeşime "gözlerin ne renk?" diye sorduğumda "kahverengi ve beyaz" cevabını alıyorum her seferinde.
devamını gör...

semavi dinlerine göre hz. havva ile başlayan dini olmayan kaynaklara göre lilith ile başladığı düşünülen insan cinsi.
devamını gör...

çalıkuşu- feride
içimizdeki şeytan- ömer
kuyucaklı yusuf
uçurtma avcısı- hasan
devamını gör...

kıhvisiz ıyılımım cınım taam mı?
alışkanlık oluyor bir süre sonra, yahu bir şey eksik bugün demeye başlıyorsunuz. ama fazla anlam yüklemeden, güzel damağınıza uygun bir kahve bularak yapmak makbul bu eylemi. olamaz burada starbucks yok muaaaööö? veya 2 tili firlkli yımışak içim lütfen acık da vanilla şırıbı başka türlü vıllaha içemiyorum şeklindeki triplere gerek yok.
devamını gör...

aklıma geldikçe yazarım buraya anılarımı.

6-7 sene önce annemin iş yerinden arkadaşları misafirliğe geldi. arkadaşlarından birinin 26 yaşında oğlu varmış evlenmek istiyormuş, uygun biri var mı diye soruyor diğer kadınlara fotoğrafını gösteriyor, ben de baktım. annem, ablamın 24 yaşında kızı var sorayım tanışırlar belki dedi. o kız da o kadar güzel ki buğday tenli açık mavi gözlü, elif aksu'ya benziyor boyu posu aynı. her gördüğümde hayran hayran bakardım. boş bulunup eda ablama bunu mu yakıştırdın anne dedim, oğlanın annesi duydu yüzünü ekşitti kafasını çevirdi, annem de beni dürtüyor.* çok utanmıştım, kadın ağzını açmadı o lafımdan sonra. eda şu an rus-tatar bir adamla evli, aşırı sevimli çekik gözlü kızları var ısırarak seviyorum, tanışsalar onu sevemeyecektim iyi yönünden bakıp vicdanımı rahatlatıyorum.*
devamını gör...

farkındalık.
devamını gör...

kökeni farsça tuti (papağan) olan dudu kelimesi "hanım" anlamına gelmektedir.
dudu dilli ise çok tatlı konuşan kadındır.
(bkz: tarkan)'ın en sevilen şarkılarından biridir dudu.
devamını gör...

sonbahara özlemimi hatırlatan yegâne fotoğraf.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

allah beterinden saklasın.
devamını gör...

yaş kaç hatırlamıyorum ama baya küçük olduğmuzu hatırlıyorum. bir bayram kuzenimle şeker toplamaya karar veriyoruz. halamdan izin alıyoruz halam da sadece apartmanı dolaşmak şartıyla şeker toplamamıza izin veriyor. sonra bütün apartmanı dolaşıyoruz 1 ya da 2 evin kapısı açılıp komşular bize şeker veriyor. biz de apartman dışına açılmaya karar veriyoruz. yandaki apartmanı ziyaret edip şeker toplamak varken biz evimize 2 dk uzaklıkta olan markete gidiyoruz çünkü neden olmasın? şeker çikolata standı var, çocuk aklı; gözümüzde şekere çikolataya en hızlı ve kolay ulaşılacak orası var. marketteki standdan şeker toplamaya yeltenen kuzenimi "bırak şekeri şimdi burada çikolata var" diyerek uyarıyor, elimle tam çikolataya dokunduğum an omzumda bir el hissediyorum: babam. gmfnfnnfnffnnf. eniştemle bizi takip ederek markete kadar gelmişler. o ana ait en son hatırladığım şey yakalandığımız anda yaşadığım dehşetti. gerisini hatırlamıyorum. ama üstünden yaklaşık 16 sene geçmiş bu olay, her bayram hatırlayıp kahkahalarla güldüğümüz bir andır.
devamını gör...

“aramızda allah’ın kendilerine lütufta bulunduğu kimseler de bunlar mı?” demeleri için onların bir kısmını diğerleriyle işte böyle imtihan ettik. allah şükredenleri bilmez mi?
enam suresi 53.ayet
devamını gör...

7 yıl önce gta oynarken yaptığım eylemdir.

öyle herkesin arabasına binilir mi lan gevşek.

edit: kadına şiddete girer mi bu beyler
devamını gör...

ahmet özcan'ın açık mektuplar kitabında da yazdığı gibi:

oblomovluk, bir asosyallik değil, antisosyallik, tembellik değil şuurlu atalet, agorafobi değil, bir varoluş trajedisidir.

insanlara, topluma ve dünyaya duyulan bir nefretin değil, tanrıya ve kadere sitemin ifadesidir. oblomov, temiz yürekli, iyi niyetli, dürüst ve zeki bir kişiliktir. duygusal ve saftır. inançlı ve ahlaklıdır. her şeyi yarına bırakmak, ertelemek, eyleme geçmemek "sorumsuzluğun" ürünü değil, tersine sorumluluk duygusuyla irkilmenin yarattığı donukluğun sonucudur. oblomov, uyuşukluk değil, belki fazla uyanıklığın; hayata yukardan bakmanın, bütün sonuçları görerek "son"ları karşılamak istememenin yıkılmışlığıdır. yalnızlık, "sigara külü kadar yanlızlık"tır, oblomov. içe dönmek, kendinden ibaret bir dünya kurarak yaşama havlu atmaktır. "gölge etmeyin başka ihsan istemem demektir". ölümü, "yaşayan ölü" haline dönüşerek yenmek, hayat kıvılcımlarını yok ederek ölümün işlevini elinden almaktır.

- oblomov olunuz.
devamını gör...

aktifliğine nazar değmek üzere olan yazar.
allah aşkına bir nazar boncuğu falan koyun bir şey yapın...
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim