libya yapay nehir projesi
libya'da 1984 yılında yapımına başlanan projenin amacı güneyden kuzey kıyı kesimlerinde bulunan tarımsal alanlara su taşınmasını ve içme suyu elde edilmesini sağlamaktır. proje, dünyanın en büyük su nakil projesidir.
proje planı şu şekilde gerçekleşmiştir: 1950 yılında ilk kez libya'nın güneydoğu şehri olan al-kufrah bölgesinde petrol arama amaçlı çalışmalar yapılırken su bulunduğunda analizler yapılmış ve bu kaynağın çok daha geniş olduğu ortaya çıkmıştır. libya hükümeti başta suyun bulunduğu çölde tarım projesi başlatmak istese de 1980'lerin başında bu plan gerçekleşmeyip değiştirilmiş ve kıyılara ulaşacak büyük boru hatları projesi tasarlanmıştır.

bu sayede halkın içme, kullanma suyu elde etmesiyle birlikte tarımda da fayda sağlanmıştır fakat 2011 yılında projenin bir tesisi saldırıya uğramıştır. o zamanlarda proje durdurulsa da sanıyorum ki proje hala tamamlanmamış. kaç yılında bittiğini merak ettiğim için kaynak taraması yapsam da bitiş yılına ait verileri göremedim.
edit: görselin süresi dolmuştu.
proje planı şu şekilde gerçekleşmiştir: 1950 yılında ilk kez libya'nın güneydoğu şehri olan al-kufrah bölgesinde petrol arama amaçlı çalışmalar yapılırken su bulunduğunda analizler yapılmış ve bu kaynağın çok daha geniş olduğu ortaya çıkmıştır. libya hükümeti başta suyun bulunduğu çölde tarım projesi başlatmak istese de 1980'lerin başında bu plan gerçekleşmeyip değiştirilmiş ve kıyılara ulaşacak büyük boru hatları projesi tasarlanmıştır.

bu sayede halkın içme, kullanma suyu elde etmesiyle birlikte tarımda da fayda sağlanmıştır fakat 2011 yılında projenin bir tesisi saldırıya uğramıştır. o zamanlarda proje durdurulsa da sanıyorum ki proje hala tamamlanmamış. kaç yılında bittiğini merak ettiğim için kaynak taraması yapsam da bitiş yılına ait verileri göremedim.
edit: görselin süresi dolmuştu.
devamını gör...
sözlük yazarlarının en büyük günahı
buraya yazsam yüksek ihtimalle karakolluk olmadan önce son tanımımı girmiş olurum.
devamını gör...
hulki cevizoğlu
önceden çok sevdiğim, özellikle ceviz kabuğu programını severek izlediğim, ancak son günlerde duyduklarımla "et tu, brute?" dememe neden olmuş kişi.
devamını gör...
normal sözlük yazarlarının almış olduğu en güzel iltifat
evet ego mastürbasyonu yapılan bir başlık.
e yapalım madem:
"topkapı sarayına gidince,
her eserin önünden geçersin, cam arkasından bakarsın fakat kaşıkçı elmasına 3 metre dahi yaklaşamazsın, ona sadece uzaktan bakarsın
sen o kaşıkçı elmasısın işte."
evet buradaki kaşıkçı elması ben oluyorum beğenemediniz mi?
kültürlü insanın iltifatı da başka oluyor vesselam.
e yapalım madem:
"topkapı sarayına gidince,
her eserin önünden geçersin, cam arkasından bakarsın fakat kaşıkçı elmasına 3 metre dahi yaklaşamazsın, ona sadece uzaktan bakarsın
sen o kaşıkçı elmasısın işte."
evet buradaki kaşıkçı elması ben oluyorum beğenemediniz mi?
kültürlü insanın iltifatı da başka oluyor vesselam.
devamını gör...
8 nisan 2021 uyuşturucu kullanımında istanbul'un dünyada ikinci olması
uyuşturucu ile kesin ve keskin mücadele eden bir bakanımız var, süleyman soylu.
bu ulvi göreve soyunarak zaman zaman güneydoğu bölgesindeki illerimizi teftişe ve bilgilendirmeye gider.
insanı derin düşüncelere sevk eden sonuçlarla daha fazla meraklandım şimdi...
bu ulvi göreve soyunarak zaman zaman güneydoğu bölgesindeki illerimizi teftişe ve bilgilendirmeye gider.
insanı derin düşüncelere sevk eden sonuçlarla daha fazla meraklandım şimdi...
devamını gör...
unutulmayan avrupa yakası replikleri
aklıma ilk gelenle başlıyorum.
burhanın cemi eve almamak için kırk takla attığı bölümden:
''miriba canım,içerde zikir var da şuanda müsait diyilim.arkadaşlarla manevi yönümüzü geliştirmeye çalışıyoruz.sen mümkünse bikaç gün hiç uğrama,mümkünse hiç gelme,sıhıluğrsun.' demesi.
burhanın cemi eve almamak için kırk takla attığı bölümden:
''miriba canım,içerde zikir var da şuanda müsait diyilim.arkadaşlarla manevi yönümüzü geliştirmeye çalışıyoruz.sen mümkünse bikaç gün hiç uğrama,mümkünse hiç gelme,sıhıluğrsun.' demesi.
devamını gör...
duşta iki elini duvara yaslayıp suyun altında seksi olmak
her babayiğide nasip olmayan ekşın. dalyan gibi boy pos girersin kaynar suyun altına, kollarını açıp ellerini duvara yaslarsın. hafif öne eğdiğin başından su kaslı sırtına doğru kayıp gider, oradan kuyruk sokumuna yol alır. kolların sert, vücudun diridir. 2 buçuk saat o şekilde durursun. seksilik böyle bir şeydir.
devamını gör...
domuz eti yemiş sözlük yazarları
içki içiyoruz zina yapıyoruz kumar oynuyoruz kul hakkı yiyoruz ama domuz mu ? haram tabi ki adını bile söyletmeyiz o hayvanın. gördüğümüz yerde öldürürüz. çünkü haram
devamını gör...
çaylak yazısını görünce ortaya çıkan duygu
sabah uyanınca çaylak olduğumu gördüm. şuan da hala yazıyor. tabii bir hüzünlendik ama tuttuk kendimizi ağlamadık :') boynuz kulağı geçer demişler ;)
edit: geçti ;)
edit: geçti ;)
devamını gör...
troll deyince akla gelen ilk şey
(bkz: abdulseyidbincabbar)
devamını gör...
cezmi ersöz
türk yazar, şair. kabataş erkek lisesi’nden mezun olduktan sonra istanbul üniversitesi siyasal bilimler fakültesi’nde siyaset ve kamu yönetimi bölümü’nü bitirdi. yazın dünyasına yayımlanan şiir ve eleştirileriyle girdi. reklam yazarlığı ve gazetecilik yaptı.
/

"ne zaman gözlerinin içine baksam biliyorum, ikimizi de aşar, o kapının ardındaki masal."
/
"ne zaman gözlerinin içine baksam biliyorum, ikimizi de aşar, o kapının ardındaki masal."
devamını gör...
fenerbahçe'de olup galatasaray'da olmayan şeyler
loser bir takıma ve loser bir başkana sahip olmak. evet bu fenerbahçe'de var galatasaray'da yok.
yıllardır yatırım yapıp hiç bir sonuç alamadığı halde kendini büyük görmek, evet buda yok çok şükür.
edit: mesut özil'de bu sezon sonuna bir galatasaray şampiyonluğu görecek, şimdiden uğurlar olsun.
not: rütbemiz farklı. 4 yıldız malum.
yıllardır yatırım yapıp hiç bir sonuç alamadığı halde kendini büyük görmek, evet buda yok çok şükür.
edit: mesut özil'de bu sezon sonuna bir galatasaray şampiyonluğu görecek, şimdiden uğurlar olsun.
not: rütbemiz farklı. 4 yıldız malum.
devamını gör...
entellerin küfür dağarcığının dar olması
sözlükte bir entel muhabbeti var ki sormayın! bir kavram bu kadar mı zemininden koparılır!
bunun bir de arkadaşları var; sol, solcu, solcu entel.
demişler ki sizin göreviniz işbu içeriğine vâkıf olmadığınız ne olduğu hakkında en ufak bilginizin ve nihayetinde fikrinizin olmadığı kavramları kullanmak!
bunlar da marifet bellemişler, entel aşağı entel yukarı! laf ola beri gele
diyorlar ki siz enteller ne anlarsınız küfretmekten!
vallahi ben anlamam entelden entelektüelden!
günlük hayatımda da yeri gelir küfrederim*. fakat yazı dilindeki küfürlü ifadeleri de hoş karşılamam.
işte enteller de küfürlü ifadeleri pek tabi biliyorlardır da kullanmak istemiyor olabilirler. olsun o kadar bi zahmet değil mi?
bunun bir de arkadaşları var; sol, solcu, solcu entel.
demişler ki sizin göreviniz işbu içeriğine vâkıf olmadığınız ne olduğu hakkında en ufak bilginizin ve nihayetinde fikrinizin olmadığı kavramları kullanmak!
bunlar da marifet bellemişler, entel aşağı entel yukarı! laf ola beri gele
diyorlar ki siz enteller ne anlarsınız küfretmekten!
vallahi ben anlamam entelden entelektüelden!
günlük hayatımda da yeri gelir küfrederim*. fakat yazı dilindeki küfürlü ifadeleri de hoş karşılamam.
işte enteller de küfürlü ifadeleri pek tabi biliyorlardır da kullanmak istemiyor olabilirler. olsun o kadar bi zahmet değil mi?
devamını gör...
kill bill
yaklaşık 2000 litre kan kullanılan quentin tarantino harikasıdır.
devamını gör...
normal sözlük erkeklerinin aşırı kaba ve kırıcı olmaları
genel olarak insanlık olarak kaba ve kırıcıyız ama buradaki çoğu insanın öyle olmadığını düşünüyorum.
devamını gör...
bir tek kadının dahi şiddetle yüz yüze gelmediği vakte kadar durmadan çalışmaya devam edeceğiz
senelerdir yapılan açıklamaların bir benzeri olan açıklamadır.
lanet ediyorsunuz, kınıyorsunuz ama aradan bir gün geçmeden başka bir kadın cinayeti ile karşılaşıyoruz. neden senelerdir bu açıklamalar dışında bir gelişme görmüyoruz? eğer varsa ve ben kaçırdıysam bunun için affınıza sığınıyorum ama bu boş konuşmaların artık benim için bir değeri yok. hayata geçirilmeyen hiçbir sözün bir anlamı yok. artık boş laflarla içimiz rahatlamıyor, "bir gün canı sıkılan bir adam beni öldürür mü" korkusu geçmiyor. icraat istiyoruz.
sadece kadınlar için de istemiyoruz bu icraatı. hayvanlar, çocuklar, bebekler için de istiyoruz. bu ülkede erkek çocuklara da tecavüz ediliyor; biz erkekler için de istiyoruz. biz nefes alan her şeyin, herkesin korunmasını istiyoruz; birkaç cümle ile yapılan açıklamalar değil.
lanet ediyorsunuz, kınıyorsunuz ama aradan bir gün geçmeden başka bir kadın cinayeti ile karşılaşıyoruz. neden senelerdir bu açıklamalar dışında bir gelişme görmüyoruz? eğer varsa ve ben kaçırdıysam bunun için affınıza sığınıyorum ama bu boş konuşmaların artık benim için bir değeri yok. hayata geçirilmeyen hiçbir sözün bir anlamı yok. artık boş laflarla içimiz rahatlamıyor, "bir gün canı sıkılan bir adam beni öldürür mü" korkusu geçmiyor. icraat istiyoruz.
sadece kadınlar için de istemiyoruz bu icraatı. hayvanlar, çocuklar, bebekler için de istiyoruz. bu ülkede erkek çocuklara da tecavüz ediliyor; biz erkekler için de istiyoruz. biz nefes alan her şeyin, herkesin korunmasını istiyoruz; birkaç cümle ile yapılan açıklamalar değil.
devamını gör...
otoyol hipnozu
uzun süre araç kullandıktan sonra oluşabilen durum. kamyonun altına girmeli kazaların da genel sebebidir ayrıca.
devamını gör...
sevgilin var mı sorusuna alternatif cevaplar
kullanmıyorum denilebilir.
devamını gör...
köpeksiz sokaklar istiyoruz
köpeklerde insansız sokaklar ve doğal yaşam alanlarını geri istiyorlar.
devamını gör...
bağlanmayacaksın
en sevdiğim sözlerini aşağıya bıraktığım, herkes dahil benim de yazarının can yücel olduğunu bildiğim ama ona ait olmadığının söylendiği şiir.
“bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne. "o olmazsa yaşayamam." demeyeceksin. demeyeceksin işte. yaşarsın çünkü. öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki. çok sevmeyeceksin mesela. o daha az severse kırılırsın. “
“bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne. "o olmazsa yaşayamam." demeyeceksin. demeyeceksin işte. yaşarsın çünkü. öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki. çok sevmeyeceksin mesela. o daha az severse kırılırsın. “
devamını gör...