kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

aşırı kullanışlı ve güzel bir site. hemen özelliklerinden bahsedeyim biraz. birçok güzelliği bünyesinde barındırır. okumayı severler için tavsiyedir.

öncelikle goodreads kitap dünyasının imdb'si gibi bir şey. her kitap için puan bakıp yorum okuyabilirsiniz. böylelikle kitap seçmeden önce biraz fikriniz olur.
onun dışında kendi ilerlemenizi takip edebilirsiniz. senenin başında koyduğunuz reading chanllenge ile birlikte.
okuduğunuz kitapları puanlayıp yorumlayabilirsiniz.
okuduğunuz kitapları kaydedebilirsiniz. beğendiğiniz ve okuduğunuz türde kitap önerileri alabilirsiniz.
yazarlarla iletişime geçebilirsiniz.
okuma gruplarına katılabilirsiniz.
yıl sonunda her türden kitaplar oylamaya açılır. içerisinden okuduğunuz ve sevdiğiniz kitap varsa oyşayarak ödüllü kitap seçilmesine dahil olabilirsiniz.
devamını gör...

sözlük kuralları gereği formata uygun dayak yemesini sağlarım. üstelik küfür ettirmem.
devamını gör...

bu başlık birini tanımadan hoşlanmak, görmeden aşık olmak başlıklarına tepki olarak açılmıştır.
arkadaşlar böyle bir seçenekte mevcut yani niye hep olmazların peşindesiniz.
devamını gör...

twitter’da görüp kendisine bol bol küfür ettiğim hakkında sürekli (bkz: şöyle koyayım böyle koyayım) dediğim yobazdır.

hala bu kafaların olmasına inanamadığım gibi bu insanlara hak verenlere de inanamıyorum.

sene 2021 yemin ederim öyle. bak cidden sene 2021 ya. siz manyak mısınız lan manyak mısınız ?
tek yaptığız sabahtan akşama kadar kahvede oturup gelene geçene bakmak. iktidarın şak şakçılığını yapmak. evde eşiniz çocuğunuz var onlara hayvan gibi davranmak. edepsiz herifler.
devamını gör...

çoğunlukla "ne yaparsan karşılığını alırsın" şeklinde kullanılan, semavi dinlerdeki ilahi adalete çok benzeyen felsefi görüş.
devamını gör...

binamızın bodrum katında, affedersiniz kedi pisliğinin yanına çöküp ağlamıştım.

çok kötü bir gündü, kendimi berbat hissediyordum ve o an kimseyi çekecek halim yoktu. bu nedenle yaptığımda mantık aramayınız. *
devamını gör...

gençliğimi verseler bu kez en çok kendimi severim
devamını gör...

william shakespeare 18. sone'de bir arkadaşın ya da sevgilinin yalnızlığına odaklanır, başlangıçta o kişiyi yaz günüyle karşılaştıran rhetorical question (retorik soru) sorar. yaz, enerjinin geldiği bir mevsimdir, güzeldir. fakat ''kısacıktır süresi yeryüzünde bir yazın'' demesinin sebebi, bahar mevsiminden bahsetmesidir. bahar sürekli değişir, bu yüzden pozitif anlamda kullanılmamıştır.

seni bir yaz gününe benzetmek mi, ne gezer?
çok daha güzelsin sen, çok daha cana yakın:
taze tomurcukları sert rüzgârlar örseler,
kısacıktır süresi yeryüzünde bir yazın:
ışıldar göğün gözü, yakacak kadar sıcak,
ve sık sık kararı da yaldız düşer yüzünden;
her güzel, güzellikten er geç yoksun kalacak
kader ya da varlığın bozulması yüzünden;
ama hiç solmayacak sendeki ölümsüz yaz,
güzelliğin yitmez ki asla olmaz ki hurda;
gölgesindesin diye ecel caka satamaz
sen çağları aşarken bu ölmez satırlarda:
insanlar nefes alsın, gözler görsün elverir,
yaşadıkça şiirim, sana da hayat verir.
devamını gör...

moderatörlerin kafanıza vura vura (şaka bir yana) son derece nazik bir şekilde öğretmeye çalışması sonucu elinde sonunda öğrenilecek durumdur. bir gün herkes modertörlere mesai harcatmadan sözlük kullanmayı öğrenecektir.
devamını gör...

bir huşeng golşiri romanıdır.

çocukken bir gece bir akrabamıza misafirliğe gitmiştik. ben çok küçüktüm ama her anını hatırlıyorum olan biten her şeyin. gece yaşlılar ve çocuklar yattıktan sonra annemler, teyzemler ve aynı yaş grubundaki herkes oturup dedikodu yapmaya devam ettiler o gece. ben yatan ve uyuyan ekipte idim.

öyleyken, ben gecenin bir yarısı olduğunu düşündüğüm, halbuki daha geceyarısına yakın bile olmayan bir saatte aniden uyandım ve köy yerinin korkutucu karanlığında nerde olduğumu hatırlayamadım. ani bir tepki olarak her kahraman türk çocuğunun yapacağı gibi bağıra bağıra ağlamaya başladım. sonra yataktan el yordamı ile kalktım, yer yatağı olduğu için çok da zor olmadı hem kalkıp hem ağlamak.

bir süre sonra cama dokununca elim bu sefer cama vura vura bağırmaya başladım. ama yine bir tepki alamadım. uzatmayayım sonunda tahta kapıya ulaşıp açınca ışığı gördüm. annelerin olduğu odaya girince de herkesin şaşkın şaşkın bana baktığını fark ettim. olay basit bir salaklıktı faili olduğum. ama o kadar korkmuştum, o kadar kaybolmuş, terk edilmiş hissetmiştim ki anlatamam. işte bu kitabı okuduğum her sayfada aynı duyguları yaşadım.

okuduğum en tuhaf kitaplardan biri. kayboldum içinde. yolumu bulmakta o kadar zorlandım ki bir ara tamamen yitip gittiğimi hissettim. tam yok olmanın eşiğine geldiğim anlarda bir şekilde bir yol ya da yol olduğunu sandığım bir yere çıksam da bu sadece yeniden kaybolmak içindi.

tüm bunlara rağmen nedenini açıklayamayacağım, anlatmaya bile kalkmayacağım bir şekilde çok etkilendim kitaptan.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

‎?? ????? ??????
( ne mutlu türküm diyene )
devamını gör...

radyoloji teknikeriyim ve bir gün tomografiye ameliyattan çıkmış yarı narkozlu bir erkek hasta indirdiler servisten. hastayı yatırdık sedyeye sonra pozisyonunu ayarlamak için yanına geçtim. o sırada kapalı olan gözleri aralandı saniyelik göz göze geldik. gözleri tekrar kapandı ve aniden tekrar açıp bana bakmaya başladı. baktı baktı baktı.. gözlerini hiç kırpmadan bana bakıyor. iyi misiniz beyefendi diye sordum. bakmaya devam ediyor. bende ona bakıyorum tabii, bakışıyoruz hastayla sjkdshj sonra ağzından o muhteşem kelimeler döküldü " cennette miyim? " sjhssjsjssj
tabi böyle bir şey beklemediğimden afalladım önce , hayır beyefendi hastanedesiniz şimdi hiç hareket etmeyin lütfen dedim hüzünle iç çekti tamam anlamında kafasını sallayıp tekrar gözlerini kapattı. helal olsun abi beni afallatan tek insan oldun shkhgdhj baktığında klişe gibi ama hiç beklenmedik yerde ve zamanda, hiç tanımadığın birinden ve kafası yerinde olmayan bir insandan bunu duymak garip ve gülümsetici idi :)
devamını gör...

öğrenci görünümlü pkk'lı teröristler tarafından şehit edilmiş genç.

fırat'ın arkasından iftira atanların da pkk sempatizanı olduğuna adım kadar eminim. bunlar; türk bayraklarıyla, atatürk posterleriyle yürüyüş yapan genci suçlu ilan edip, üniversite fakültesinde pkk yazıları yazan kişileri mağdur olmuş gibi gösterirler.

işte bu kadar da alçaksınız.
devamını gör...

siz hiç, mühendis eşi, öğretmen eşi, işçi eşi yazan gördünüz mü? bal gibi muhtaçlıkla alakası var
devamını gör...

meali anam anam şeker anam, bayram harçlığını bol veren anam, ona her gün bayram olan şey. tabii bayram atmosferini bey tarafı her gün sağlamalı. yoksa anam anam cebi akrep dolu anam olur. mühim bir detay. dikkate almakta fayda var. *
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kendi ölümümden çok sevdiklerimin ölümü korkutuyor düşüncesi bile çok fena.
devamını gör...

okuduğum liseye gelen birçok öğrencinin ikamet ettiği istanbul ilçesidir.

merkezi bir konumdadır ama çok gelişmemiştir.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim