herhangi bir hastalığı erken tanımak için yapılan işlemlere verilen isimdir.
şeker hastalığı için ara sıra şeker takipleri, tansiyon hastalığı için tansiyon ölçümü veya serviks kanseri taraması için servikal smear örnek olarak verilebilir.
devamını gör...

mezuniyetimde hayatımı sorgulamıştım. neden, neden, neden?

ben neden şu kılıkla buradayım diye. mezuniyetimden önce sinirden ağlıyordum, beni teselli etmeye çalışan arkadaşlarla doluydu etrafım. kimisi sana çuval giysen yakışır dedi ki beni daha çok ağlattı bu, “üstündeki berbat ama güzelsin canım.” demekle eşdeğer çünkü, kimisi elbisen güzel yaa falan yaptı, ama değildi...

elbisenin güzelliği çirkinliğinden çok mevzu istediğim eylemi yapamamamdı aslında. ne elbisemi seçebildim, ne saçımı. güzelce toplatmak istemiştim ama annem üstüm transparanımsı diye izin vermemişti. zaten bulabileceği en uzun, en örtülü elbiseyi kaktı bana, sonra da saçımla da örtmeye karar verdi beni belki de, bu kadın beni daha ne kadar zorlayabilir diye düşünürken hem de...

adana kebap yerken sorguladım hayatı, bu da deli saçması biliyorum. neden buradayım ben diye, adana kebaplar da güzeldi aslında, ama yine de garipti. o gün de elbiseliydim, elbiseler bana uğur getirmiyor, hiç de sevmem onları zaten.

okulumun her sene ilk günü sınıfa girerken sorguladım hayatı. her seferinde geç kaldım çünkü. lisemin ilk yılında “ooooffffff” diye bağırarak girdim sınıfıma, hiç tanımadığım insanlarla dolu o mekana. biraz dalga geçtiler ama sonra geçti, güzelliğimi görünce şoka uğradılar tabii, tek odaklanabildikleri şey o oldu. o sıkıntı da çözülmüş oldu böylece. *
devamını gör...

pinti yazardır ya da müşkülpesent yazardır.
ya da elitliğini anlayamadığım yazardır.
benim gibiler muhtemelen ona cahil geliyordur, olsun bende bonkörüm.
beğendiğim yazarı bulunca, beğenmeden duramam. ta ki uyarı alana kadar.
ne demiş emrah;
sevdim mi tam severim
devamını gör...

muhyiddin abdal'ın divânında geçen bir şiir olmakla birlikte fazıl say'ın bestelediği eserdir.

insan insan vokallerle birleşince ortaya muazzam bir eser çıkmış.

edit: link açılmıyor, yenisi için tık tık.
devamını gör...

beşiktaş muazzam bir şov yaptı, şampiyonluğu sonuna kadar hak ediyor. yapabileceğim tek yorum, necip’in yakışıklı olması....
devamını gör...

ufak bir fırtına sonrası oluşabilecek su baskını suretiyle evde şöyle bir manzara ile karşı karşıya kalmak.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kaynak: buradan
devamını gör...

gün ve saat yazılmamış. evimdeki düzenli kaosumda uygun vakit bulduğum gibi katılacağım festival. *
devamını gör...

akıl ve ruh sağlığının yerinde olması. asıl efendi olmayan erkeğe neden aşık olunur?
devamını gör...

izlediğim güzel bir filmi, yeni keşfedip dinlerken büyük keyif aldığım bir şarkıyı ya da okuduğum bir kitabı tavsiye edecek birinin olmadığı anlar.
devamını gör...

söyleme senin haddine mi ki
devamını gör...

katıldığım başlıktır.
son derece katıldığım başlıktır.
ama kalitesiz başlık olmayan bir sözlük vadetmek mümkün değildir.
var etmek hiç mümkün değildir.
bütün başlıkları kaliteli olan bir adet sözlük yoktur.
bir sözlüğün kalitesini kaliteli yazarlar belirler. başlığı açan arkadaş ben siz o şu bu gibi yazarlar boktan başlıklara yazmazsak kaliteli başlıklar açarsak bunun üstesinden gelebiliriz.
devamını gör...

hiçbir tanıdığı olmayan residance insanı olma özgürlüğüne eriştiğim vakit tedavülden kalkacak şeyleri okuduğum başlık.
mahalle bakkalı, berberi baskısı bi'bitsin artık, kısmen değil tamamen modernleşme. her alanda modernleşme. selam verdiğine mecbursun zihniyeti beni de sıktı.
devamını gör...

başlık sahibi gayet naif duygularla dile getirmiş durumu. saçma sapan ensest fikirlerinizi kendinize saklayın.
devamını gör...

*tanım beğenmeyeceksin, beğenirsen yalakasın.
*kadın tanımını beğenmeyeceksin, meriç olursun.
*nickaltı yazmayacaksın, yalaka olursun.
*nickaltında eleştirmeyeceksin, ağlıyor olursun.
*illa ki birileriyle tartışacaksın yoksa yavşak olursun.
*kendi tanımın beğenilmeyecek, yoksa peygamber gibi olursun.
*fotoğraf paylaşmayacaksın, burası instagram mı?
*sevincini paylaşmayacaksın, birisinin sevincine ortak olmayacaksın, yoksa yağlayıcı olursun.
*nefret dili tanım gireceksin, yoksa karaktersiz olursun.
* doğum gününü paylaşmayacaksın, yoksa ilgi budalası olursun.
* 700'e yakın başlık açıp, 10 tanım girmiş gözükeceksin. o zaman en omurgalı sen olursun.
daha neler neler var tabi. sözlükte iyi olmak suç. pic olacaksın, dalga geçeceksin, nefret edeceksin. o zaman en asil yazarsın.
devamını gör...

sözlükteki pkk sevicilerinden yalnızca biri. bu tatlı su solcularının ilginç bir yönü var. girdiği kabın şeklini almak. beni de akp'li ilan etmiş garibim. varsay ki gerçekten akp'liyim en azından hiçbir trollüğümde senin gibi ayrıştırıcı bir dil kullanmadım.
anladığım kadarıyla almanya'da ikamet ediyormuş. kendilerine faşist gurbetçi türklerinin evlerini kundaklamasını öneririm halkların kardeşliği bunu gerektirir sonuçta.

#1059126 tc. polisi.
#1058873
#1019234 burada da kendisini anarşist olarak tanımlayıp başka entrylerinde hdp seviciliği yapıyor.

bunun gibi tatlı su solucanlarına göre vatanını, devletini seviyorsan faşistsin. #1058844
(bkz: engelle)
sonradan gelen edit: devleti katil, askeri polisi yağmacı olarak görüyorsan davanı almanya'daki koltuğundan, klavye başından değil kuzey ırak'tan yürüt. tabi yerse.
devamını gör...


yol arkadaşım gördün mü, duydun mu olup bitenleri?
kıskanıyor insan bazen basıp gidenleri
yalnızlaşmışız iyice, üstelik de alışmışız
hiç beklentimiz kalmamış dosttan bile
korkular basmış dünyayı, şimdi bir semt adı vefa
kutsal kavgalardan bile kaçan kaçana
anlaşılır gibi değiliz, tek bedende kaç kişiyiz
hem yok eden hem de tanık, ne esaslı karmaşa
ben sana küsüm aslında, haberin yok
koyup gittiğin yerde kötülük çok
kime kızayım, nazım senden başka kime geçer?
benim sensiz kolum, bacağım, ocağım yok
sen esas alemi seçtiğinden beri
ben o saniyede bittiğimden beri
dünya bildiğin dünya, dönüp duruyor işte
uzun uzun konuşuruz bir gün, son istanbul bey'i
yol arkadaşım, neredesin?
.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

yarı yeşilevham ukdesi.

iki gün yoktum, taaa diplerdeki sandık lekeleri gitsin, bi hava alsın içim diye dolaşmaya çıktım yarımadamda, güzel de oldu. neyse;

döndüm, o iki günde ve daha öncesinde gözümden kaçanları okumaya başladım, yeşilevham'ın bir yazısında denk geldim bu kelimeye, o zaten her zaman olduğu gibi kelimeleri harika kullanıp içini yarı dökmüş, kazak türkçesinde şefkatlilik, merhamet anlamına geldiğini de yazısının en başına iliştirmiş, de?

yazısında bir şey yazmış, ben de katılıyorum buna, bu kelimenin ardında başka bir şey var, kelime anlamı yetmiyor, kelime anlamı tam karşılamıyor içini, içimi.

üfleseler sönüverecek gibi bir kelime bu, hani bir saniye bakmasan yok olacak, o merhamet ve şefkat sahipsiz kalacak, aniden bitecek.
ne zor kelime tanrım ve bazen içinde olan biteni yansıtıp kelimelere dökmek ne kadar zor?
bazen sadece kullanmak gerekiyor ama böyle kelimeleri, anlamını anlamlandırmaya çalışmadan, insanın içinde yansıttığı boşluk ve hoşluk kıvamına uydurarak öylece kullanmak.

mesela ben gidenim için şöyle derim gönül rahatlığı içinde, ne cümle içinde sırıtır ne de kendi içimde.

bir canaşırılık nefesim vardı, o da yokluğunla soldu.

evet, bazı kelimeler çok güzel ve çok zor ve teşekkürler tanrım!
devamını gör...

efendim ağız burun daldılar *

(bkz: 11 eylül 2021 önemli sözlük duyurusu)
devamını gör...

aşı olduktan sonra eğer maskesiz mesafesiz çıkabileceksek tamam bana 10 tane saplayın. ama kalkıp 65 yaş üstünün nerdeyse hepsini aşılayıp ta onlara günde bir kaç saat dışarı çıkma izni veriliyor aşılı olanların aşısız olanlardan hiç bir farkı olmuyorsa aşının bir anlamı kalmaz benim için.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim