sekonder koruma
herhangi bir hastalığı erken tanımak için yapılan işlemlere verilen isimdir.
şeker hastalığı için ara sıra şeker takipleri, tansiyon hastalığı için tansiyon ölçümü veya serviks kanseri taraması için servikal smear örnek olarak verilebilir.
şeker hastalığı için ara sıra şeker takipleri, tansiyon hastalığı için tansiyon ölçümü veya serviks kanseri taraması için servikal smear örnek olarak verilebilir.
devamını gör...
hayatın sorgulandığı en ilginç yer
mezuniyetimde hayatımı sorgulamıştım. neden, neden, neden?
ben neden şu kılıkla buradayım diye. mezuniyetimden önce sinirden ağlıyordum, beni teselli etmeye çalışan arkadaşlarla doluydu etrafım. kimisi sana çuval giysen yakışır dedi ki beni daha çok ağlattı bu, “üstündeki berbat ama güzelsin canım.” demekle eşdeğer çünkü, kimisi elbisen güzel yaa falan yaptı, ama değildi...
elbisenin güzelliği çirkinliğinden çok mevzu istediğim eylemi yapamamamdı aslında. ne elbisemi seçebildim, ne saçımı. güzelce toplatmak istemiştim ama annem üstüm transparanımsı diye izin vermemişti. zaten bulabileceği en uzun, en örtülü elbiseyi kaktı bana, sonra da saçımla da örtmeye karar verdi beni belki de, bu kadın beni daha ne kadar zorlayabilir diye düşünürken hem de...
adana kebap yerken sorguladım hayatı, bu da deli saçması biliyorum. neden buradayım ben diye, adana kebaplar da güzeldi aslında, ama yine de garipti. o gün de elbiseliydim, elbiseler bana uğur getirmiyor, hiç de sevmem onları zaten.
okulumun her sene ilk günü sınıfa girerken sorguladım hayatı. her seferinde geç kaldım çünkü. lisemin ilk yılında “ooooffffff” diye bağırarak girdim sınıfıma, hiç tanımadığım insanlarla dolu o mekana. biraz dalga geçtiler ama sonra geçti, güzelliğimi görünce şoka uğradılar tabii, tek odaklanabildikleri şey o oldu. o sıkıntı da çözülmüş oldu böylece. *
ben neden şu kılıkla buradayım diye. mezuniyetimden önce sinirden ağlıyordum, beni teselli etmeye çalışan arkadaşlarla doluydu etrafım. kimisi sana çuval giysen yakışır dedi ki beni daha çok ağlattı bu, “üstündeki berbat ama güzelsin canım.” demekle eşdeğer çünkü, kimisi elbisen güzel yaa falan yaptı, ama değildi...
elbisenin güzelliği çirkinliğinden çok mevzu istediğim eylemi yapamamamdı aslında. ne elbisemi seçebildim, ne saçımı. güzelce toplatmak istemiştim ama annem üstüm transparanımsı diye izin vermemişti. zaten bulabileceği en uzun, en örtülü elbiseyi kaktı bana, sonra da saçımla da örtmeye karar verdi beni belki de, bu kadın beni daha ne kadar zorlayabilir diye düşünürken hem de...
adana kebap yerken sorguladım hayatı, bu da deli saçması biliyorum. neden buradayım ben diye, adana kebaplar da güzeldi aslında, ama yine de garipti. o gün de elbiseliydim, elbiseler bana uğur getirmiyor, hiç de sevmem onları zaten.
okulumun her sene ilk günü sınıfa girerken sorguladım hayatı. her seferinde geç kaldım çünkü. lisemin ilk yılında “ooooffffff” diye bağırarak girdim sınıfıma, hiç tanımadığım insanlarla dolu o mekana. biraz dalga geçtiler ama sonra geçti, güzelliğimi görünce şoka uğradılar tabii, tek odaklanabildikleri şey o oldu. o sıkıntı da çözülmüş oldu böylece. *
devamını gör...
her gün sadece bir tanımını beğenen yazar
pinti yazardır ya da müşkülpesent yazardır.
ya da elitliğini anlayamadığım yazardır.
benim gibiler muhtemelen ona cahil geliyordur, olsun bende bonkörüm.
beğendiğim yazarı bulunca, beğenmeden duramam. ta ki uyarı alana kadar.
ne demiş emrah;
sevdim mi tam severim
ya da elitliğini anlayamadığım yazardır.
benim gibiler muhtemelen ona cahil geliyordur, olsun bende bonkörüm.
beğendiğim yazarı bulunca, beğenmeden duramam. ta ki uyarı alana kadar.
ne demiş emrah;
sevdim mi tam severim
devamını gör...
insan insan
muhyiddin abdal'ın divânında geçen bir şiir olmakla birlikte fazıl say'ın bestelediği eserdir.
insan insan vokallerle birleşince ortaya muazzam bir eser çıkmış.
edit: link açılmıyor, yenisi için tık tık.
insan insan vokallerle birleşince ortaya muazzam bir eser çıkmış.
edit: link açılmıyor, yenisi için tık tık.
devamını gör...
1 mayıs 2021 beşiktaş hatayspor maçı
beşiktaş muazzam bir şov yaptı, şampiyonluğu sonuna kadar hak ediyor. yapabileceğim tek yorum, necip’in yakışıklı olması....
devamını gör...
avustralya denince akla gelen
ufak bir fırtına sonrası oluşabilecek su baskını suretiyle evde şöyle bir manzara ile karşı karşıya kalmak.

kaynak: buradan
kaynak: buradan
devamını gör...
normal sözlük dizi ve film kulübü korku filmi festivali
gün ve saat yazılmamış. evimdeki düzenli kaosumda uygun vakit bulduğum gibi katılacağım festival. *
devamını gör...
efendi erkeğe aşık olma sebebi
akıl ve ruh sağlığının yerinde olması. asıl efendi olmayan erkeğe neden aşık olunur?
devamını gör...
yalnızlığın en çok dokunduğu an
izlediğim güzel bir filmi, yeni keşfedip dinlerken büyük keyif aldığım bir şarkıyı ya da okuduğum bir kitabı tavsiye edecek birinin olmadığı anlar.
devamını gör...
bir kadını kırmadan ona şişman olduğunu söylemek
söyleme senin haddine mi ki
devamını gör...
normal sözlük'te gündemin nasıl belirlendiği sorunsalı
katıldığım başlıktır.
son derece katıldığım başlıktır.
ama kalitesiz başlık olmayan bir sözlük vadetmek mümkün değildir.
var etmek hiç mümkün değildir.
bütün başlıkları kaliteli olan bir adet sözlük yoktur.
bir sözlüğün kalitesini kaliteli yazarlar belirler. başlığı açan arkadaş ben siz o şu bu gibi yazarlar boktan başlıklara yazmazsak kaliteli başlıklar açarsak bunun üstesinden gelebiliriz.
son derece katıldığım başlıktır.
ama kalitesiz başlık olmayan bir sözlük vadetmek mümkün değildir.
var etmek hiç mümkün değildir.
bütün başlıkları kaliteli olan bir adet sözlük yoktur.
bir sözlüğün kalitesini kaliteli yazarlar belirler. başlığı açan arkadaş ben siz o şu bu gibi yazarlar boktan başlıklara yazmazsak kaliteli başlıklar açarsak bunun üstesinden gelebiliriz.
devamını gör...
suç olmadığı halde yaparken öyle hissettiren durumlar
hiçbir tanıdığı olmayan residance insanı olma özgürlüğüne eriştiğim vakit tedavülden kalkacak şeyleri okuduğum başlık.
mahalle bakkalı, berberi baskısı bi'bitsin artık, kısmen değil tamamen modernleşme. her alanda modernleşme. selam verdiğine mecbursun zihniyeti beni de sıktı.
mahalle bakkalı, berberi baskısı bi'bitsin artık, kısmen değil tamamen modernleşme. her alanda modernleşme. selam verdiğine mecbursun zihniyeti beni de sıktı.
devamını gör...
ben babamla evleneceğim
başlık sahibi gayet naif duygularla dile getirmiş durumu. saçma sapan ensest fikirlerinizi kendinize saklayın.
devamını gör...
normal sözlük'ün yazılı olmayan kuralları
*tanım beğenmeyeceksin, beğenirsen yalakasın.
*kadın tanımını beğenmeyeceksin, meriç olursun.
*nickaltı yazmayacaksın, yalaka olursun.
*nickaltında eleştirmeyeceksin, ağlıyor olursun.
*illa ki birileriyle tartışacaksın yoksa yavşak olursun.
*kendi tanımın beğenilmeyecek, yoksa peygamber gibi olursun.
*fotoğraf paylaşmayacaksın, burası instagram mı?
*sevincini paylaşmayacaksın, birisinin sevincine ortak olmayacaksın, yoksa yağlayıcı olursun.
*nefret dili tanım gireceksin, yoksa karaktersiz olursun.
* doğum gününü paylaşmayacaksın, yoksa ilgi budalası olursun.
* 700'e yakın başlık açıp, 10 tanım girmiş gözükeceksin. o zaman en omurgalı sen olursun.
daha neler neler var tabi. sözlükte iyi olmak suç. pic olacaksın, dalga geçeceksin, nefret edeceksin. o zaman en asil yazarsın.
*kadın tanımını beğenmeyeceksin, meriç olursun.
*nickaltı yazmayacaksın, yalaka olursun.
*nickaltında eleştirmeyeceksin, ağlıyor olursun.
*illa ki birileriyle tartışacaksın yoksa yavşak olursun.
*kendi tanımın beğenilmeyecek, yoksa peygamber gibi olursun.
*fotoğraf paylaşmayacaksın, burası instagram mı?
*sevincini paylaşmayacaksın, birisinin sevincine ortak olmayacaksın, yoksa yağlayıcı olursun.
*nefret dili tanım gireceksin, yoksa karaktersiz olursun.
* doğum gününü paylaşmayacaksın, yoksa ilgi budalası olursun.
* 700'e yakın başlık açıp, 10 tanım girmiş gözükeceksin. o zaman en omurgalı sen olursun.
daha neler neler var tabi. sözlükte iyi olmak suç. pic olacaksın, dalga geçeceksin, nefret edeceksin. o zaman en asil yazarsın.
devamını gör...
herr holz
sözlükteki pkk sevicilerinden yalnızca biri. bu tatlı su solcularının ilginç bir yönü var. girdiği kabın şeklini almak. beni de akp'li ilan etmiş garibim. varsay ki gerçekten akp'liyim en azından hiçbir trollüğümde senin gibi ayrıştırıcı bir dil kullanmadım.
anladığım kadarıyla almanya'da ikamet ediyormuş. kendilerine faşist gurbetçi türklerinin evlerini kundaklamasını öneririm halkların kardeşliği bunu gerektirir sonuçta.
#1059126 tc. polisi.
#1058873
#1019234 burada da kendisini anarşist olarak tanımlayıp başka entrylerinde hdp seviciliği yapıyor.
bunun gibi tatlı su solucanlarına göre vatanını, devletini seviyorsan faşistsin. #1058844
(bkz: engelle)
sonradan gelen edit: devleti katil, askeri polisi yağmacı olarak görüyorsan davanı almanya'daki koltuğundan, klavye başından değil kuzey ırak'tan yürüt. tabi yerse.
anladığım kadarıyla almanya'da ikamet ediyormuş. kendilerine faşist gurbetçi türklerinin evlerini kundaklamasını öneririm halkların kardeşliği bunu gerektirir sonuçta.
#1059126 tc. polisi.
#1058873
#1019234 burada da kendisini anarşist olarak tanımlayıp başka entrylerinde hdp seviciliği yapıyor.
bunun gibi tatlı su solucanlarına göre vatanını, devletini seviyorsan faşistsin. #1058844
(bkz: engelle)
sonradan gelen edit: devleti katil, askeri polisi yağmacı olarak görüyorsan davanı almanya'daki koltuğundan, klavye başından değil kuzey ırak'tan yürüt. tabi yerse.
devamını gör...
sezen aksu şarkılarında geçen mükemmel sözler
yol arkadaşım gördün mü, duydun mu olup bitenleri?
kıskanıyor insan bazen basıp gidenleri
yalnızlaşmışız iyice, üstelik de alışmışız
hiç beklentimiz kalmamış dosttan bile
korkular basmış dünyayı, şimdi bir semt adı vefa
kutsal kavgalardan bile kaçan kaçana
anlaşılır gibi değiliz, tek bedende kaç kişiyiz
hem yok eden hem de tanık, ne esaslı karmaşa
ben sana küsüm aslında, haberin yok
koyup gittiğin yerde kötülük çok
kime kızayım, nazım senden başka kime geçer?
benim sensiz kolum, bacağım, ocağım yok
sen esas alemi seçtiğinden beri
ben o saniyede bittiğimden beri
dünya bildiğin dünya, dönüp duruyor işte
uzun uzun konuşuruz bir gün, son istanbul bey'i
yol arkadaşım, neredesin?
devamını gör...
canaşırılık
yarı yeşilevham ukdesi.
iki gün yoktum, taaa diplerdeki sandık lekeleri gitsin, bi hava alsın içim diye dolaşmaya çıktım yarımadamda, güzel de oldu. neyse;
döndüm, o iki günde ve daha öncesinde gözümden kaçanları okumaya başladım, yeşilevham'ın bir yazısında denk geldim bu kelimeye, o zaten her zaman olduğu gibi kelimeleri harika kullanıp içini yarı dökmüş, kazak türkçesinde şefkatlilik, merhamet anlamına geldiğini de yazısının en başına iliştirmiş, de?
yazısında bir şey yazmış, ben de katılıyorum buna, bu kelimenin ardında başka bir şey var, kelime anlamı yetmiyor, kelime anlamı tam karşılamıyor içini, içimi.
üfleseler sönüverecek gibi bir kelime bu, hani bir saniye bakmasan yok olacak, o merhamet ve şefkat sahipsiz kalacak, aniden bitecek.
ne zor kelime tanrım ve bazen içinde olan biteni yansıtıp kelimelere dökmek ne kadar zor?
bazen sadece kullanmak gerekiyor ama böyle kelimeleri, anlamını anlamlandırmaya çalışmadan, insanın içinde yansıttığı boşluk ve hoşluk kıvamına uydurarak öylece kullanmak.
mesela ben gidenim için şöyle derim gönül rahatlığı içinde, ne cümle içinde sırıtır ne de kendi içimde.
bir canaşırılık nefesim vardı, o da yokluğunla soldu.
evet, bazı kelimeler çok güzel ve çok zor ve teşekkürler tanrım!
iki gün yoktum, taaa diplerdeki sandık lekeleri gitsin, bi hava alsın içim diye dolaşmaya çıktım yarımadamda, güzel de oldu. neyse;
döndüm, o iki günde ve daha öncesinde gözümden kaçanları okumaya başladım, yeşilevham'ın bir yazısında denk geldim bu kelimeye, o zaten her zaman olduğu gibi kelimeleri harika kullanıp içini yarı dökmüş, kazak türkçesinde şefkatlilik, merhamet anlamına geldiğini de yazısının en başına iliştirmiş, de?
yazısında bir şey yazmış, ben de katılıyorum buna, bu kelimenin ardında başka bir şey var, kelime anlamı yetmiyor, kelime anlamı tam karşılamıyor içini, içimi.
üfleseler sönüverecek gibi bir kelime bu, hani bir saniye bakmasan yok olacak, o merhamet ve şefkat sahipsiz kalacak, aniden bitecek.
ne zor kelime tanrım ve bazen içinde olan biteni yansıtıp kelimelere dökmek ne kadar zor?
bazen sadece kullanmak gerekiyor ama böyle kelimeleri, anlamını anlamlandırmaya çalışmadan, insanın içinde yansıttığı boşluk ve hoşluk kıvamına uydurarak öylece kullanmak.
mesela ben gidenim için şöyle derim gönül rahatlığı içinde, ne cümle içinde sırıtır ne de kendi içimde.
bir canaşırılık nefesim vardı, o da yokluğunla soldu.
evet, bazı kelimeler çok güzel ve çok zor ve teşekkürler tanrım!
devamını gör...
kafa izninden dönenlerin sözlüğe ne oldu şaşkınlığı
devamını gör...
korona aşısı olmak istemeyen insan
aşı olduktan sonra eğer maskesiz mesafesiz çıkabileceksek tamam bana 10 tane saplayın. ama kalkıp 65 yaş üstünün nerdeyse hepsini aşılayıp ta onlara günde bir kaç saat dışarı çıkma izni veriliyor aşılı olanların aşısız olanlardan hiç bir farkı olmuyorsa aşının bir anlamı kalmaz benim için.
devamını gör...
