cep telefonunda normal sözlük okurken birisine yakalanmak
-sen kiminle mesajlaşıyorsun denildi.
-kuzguncuktaki vişne yazısını gören kuzenim ya bir gün gidelim mi kuzguncuğa diye ısrar etti. kimse sözlük olduğunu anlamadı.
-kuzguncuktaki vişne yazısını gören kuzenim ya bir gün gidelim mi kuzguncuğa diye ısrar etti. kimse sözlük olduğunu anlamadı.
devamını gör...
güne bir şarkı bırak
devamını gör...
normal sözlük’ün vasat olması
kimine göre vasat, kimine göre değil, sevgili bedel'in yazdığına kesinlikle saygı duyuyorum ama aynı şeyi düşünmüyorum ben, bu sözlükte zaman geçirmek bana çok keyif veriyor, benim için kült bir kitap, bir film gibi bir hal almış durumda, zira zaten her gün içerisinde bulunmaktan bıktığımız siyasi olayları, birbirimizi ayrıştırıcı girdileri görmüyorum ben burada, bazen bana çok şey katan girdiler oluyor, bazen kahkaha atarak gecemi güzelleştiren bir şeyler görüyorum. ayrıca ölü bir sözlük kısmına hiç ama hiç katılmıyorum, ölü sözlük kısmına buraya onlarca örnek veririm, burası oldukça aktif bir yer.
devamını gör...
günaydın sözlük
dün yağmurluydu bugün açık bir bahar havası var.
aydın bir gün. apaydın. ama istanbul bu hiç belli olmaz.
aydın bir gün. apaydın. ama istanbul bu hiç belli olmaz.
devamını gör...
normal sözlük yaş ortalaması
ruhsal yaş mı beden yaşı mı diye sorgulatan başlık.
devamını gör...
bitcoin
al satçıların kar kaygısı yüzünden acayip bir oynaklığa sahip kripto para birimi. 3 yıl önce mining yaparak elde ettiğim bir miktar coini 17binlerden 3bine düşmesine rağmen satmadım. geçen hafta artık karımızı realize etme zamanı geldi diyerek 46500den çıktım fakat yükseliş devam etti... acaba kaçıyor mu diyerek 47000den tekrar girip 50.000den çıktım. adama kalp krizi geçirtir yeminle. biraz süre uzak kalacağım ve 30binlere inip bir süre stabil seyretmedikçe de tekrar girmeyi düşünmüyorum.
devamını gör...
acaba sadece bana mı oluyor diye düşünülen şeyler
kendi kendime espiri yapıp katıla katıla gülüyorum sonra da bu çok iyiydi diye kendime mental high five yapıyorum.
devamını gör...
halil cibran
acayip bir adamdır kendisi.
üç kitabını okudum ermiş ve ermişin bahçesi meczup adlı kitaplardı. üçünden de çok keyif aldım mutlaka okunması gerekir.
üç kitabını okudum ermiş ve ermişin bahçesi meczup adlı kitaplardı. üçünden de çok keyif aldım mutlaka okunması gerekir.
devamını gör...
üzülmemiş gibi yapmak
içiniz kan aglaya ağlaya mutluyum pozları kesersiniz etrafa.. sorun yok, bomba gibiyim ben havası yaratmaya çalışırsınız. ama gece yastığa başınızı koyduğunuzda asıl hissettiğiniz duyguyu tüm gün yaptığınız gibi içinize gömemezsiniz. kendinizle başbaşa kalınca "-miş gibi" yapmanız gerekmez çünkü.
devamını gör...
yoldaş benjamin levent gültekin podcast'i
levent gültekin bile konuk olarak geldiğine göre sözlük cidden bir yerlere gelmeye başlamış. benimde içinde bulunduğum
kaliteli yazar arkadaşlarımı emeklerinden dolayı gözlerinden öpüyorum.
video izlendikten sonra gerekirse edit geçerim
kaliteli yazar arkadaşlarımı emeklerinden dolayı gözlerinden öpüyorum.
video izlendikten sonra gerekirse edit geçerim
devamını gör...
normal sözlük'te argo ve küfürlü başlık açılmaması
donanım haber shiftdelete.net webtekno teknoseyir wowturkey stackoverflow hangisinde küfür yazabiliyorsunuz. küfür yazılabilen siteler ekşi inci uludağ türkiyenin en büyük iğrençliklerini içinde barındırıyor zaten neden burdasınız iğrençlik arayanlardansanız.
devamını gör...
yata yata para kazanılan meslekler
dışarıdan ''yata yata para kazanıyor'' gibi gözükse de elbette her mesleğin kendine göre bir zorluğu vardır.
tanım: cevabı boş küme olan başlıktır.
tanım: cevabı boş küme olan başlıktır.
devamını gör...
bu sıcakta başörtüsünü niye takıyorsun
ben artık anlayamıyorum bunları.
inancı gereği başörtüsü takıyor ve bu tamamen kendi kararı. bu kadar basit. senin ne hakkın var başörtüsünü çıkarmasını söyleyip üstüne bir de senin gibi tipler imam hatipte olur demeye.
herkes istediğini giymekte ve istediği şekilde ibadet etmekte özgür. ister şort ve göbeği açık kıyafetle gezer ister başörtüsü takar. kimsenin karışmaya hakkı yok.
inancı gereği başörtüsü takıyor ve bu tamamen kendi kararı. bu kadar basit. senin ne hakkın var başörtüsünü çıkarmasını söyleyip üstüne bir de senin gibi tipler imam hatipte olur demeye.
herkes istediğini giymekte ve istediği şekilde ibadet etmekte özgür. ister şort ve göbeği açık kıyafetle gezer ister başörtüsü takar. kimsenin karışmaya hakkı yok.
devamını gör...
sokak köpeklerine tapanlar dini
mensubu olduğum dindir. en azından tanrılarımız görünmez değil.
devamını gör...
yazarların bu yüzden hep yalnız kalacağım dediği şeyler
aşırı derecede duygusalım, belki de bu yüzden hep yalnız kalacağım.
devamını gör...
yazarların değiştirmek istedikleri özellikleri
düşünmeden evet demem.
tez canlı olmam.
değişeceğime inanmıyorum, olayları eğlenceli hale getirmeye çalışıyorum.
tez canlı olmam.
değişeceğime inanmıyorum, olayları eğlenceli hale getirmeye çalışıyorum.
devamını gör...
anormal olan ama normal görünen şeyler
yaya geçidinde yaya öncelik verilmemesi. daha da anormali yayanın yol veren sürücüye teşekkür etmesi. durmaması kabahatken durduğu için minnet etmek.
bilemiyorum altan bilmiyorum
bilemiyorum altan bilmiyorum
devamını gör...
kimsenin kimseyi umursamadığı gerçeği
tespitin tespitinin tespiti. en yakının ölse en fazla 1 ay sonra her şey normale dönüyor. bir pul kadar değerimiz yok aslında maalesef.
devamını gör...
necip fazıl kısakürek
yaşamı uçlarda yaşamış bir şair. paris'te sabahlara kadar kumardan, süleymaniye de sabah namazlarına. şair annesini çok severmiş. ben çoğu şiirinde bu özlemi duydum. kanımca kaldırımlar şiirinde kucaklaştığı karanlık, sessizlik, muamma annesinden kalan boşluktur. sonra bir dönüm noktası var hayatında ama ne dönüm. ovardalığın bittiği, yazılanların çöpe atıldığı bir dönüm. abdülhakim arvasi adlı bir türk islâm âlimi ile tanışmasıdır bu dönüm noktası. sonra onun için başlar gerçek yaşam, ızdırap. ve dökülür dudaklardan o sözleri.
tam otuz yıl saatim islemiş ben durmuşum;
gökyüzünden habersiz, uçurtma uçurmuşum...
ve şairin en çok da eleştirildiği meselelerden biri de para için yazılar kaleme aldığı düşüncesidir. bu yavan düşünce pek istinatsız olarak dayatılmakta. müdafaa etmek değil amacım ama hamiliğin yüzyıllardır şairliğin bir lütfu olduğunu bilmeliyiz. bu konuda daha derin bilgiye rahmetli halil inalcık'ın şair ve patron kitabında bulabilirsiniz. bir hamisi olmayan divan şairi yoktur. yüzyıllardır devlet adamları şairlerin giderlerini karşılamışlar ve korumuşlardır. ve hatta bu şairler hayatlarında yaşamadığı hayata kavuşmuştur. şimdi biz divan şairlerini şairlikten mi atıcaz? kalkıp "ya para dinlenmiş nasıl şair?" gibi konunun k'sinden habersiz yorumlar yapınca gülünç oluyorsunuz. kaldı ki, para için yazı yazmanın etik olmadığı düşüncesi, ödülden ödüle koşan ama zengin olamayan komünist şairlerin düşünebileceği bir fikir gibi geliyor bana. kazansın ne olur ki?
neyse, bu editi yaptım çünkü bu editten önce burada çok cıvık bir şakam vardı (gülünmedi). böylelikle türk edebiyatında önemli bir yere sahip üstad hakkında genel birşeyler yazmış olduk, iyi oldu.
tam otuz yıl saatim islemiş ben durmuşum;
gökyüzünden habersiz, uçurtma uçurmuşum...
ve şairin en çok da eleştirildiği meselelerden biri de para için yazılar kaleme aldığı düşüncesidir. bu yavan düşünce pek istinatsız olarak dayatılmakta. müdafaa etmek değil amacım ama hamiliğin yüzyıllardır şairliğin bir lütfu olduğunu bilmeliyiz. bu konuda daha derin bilgiye rahmetli halil inalcık'ın şair ve patron kitabında bulabilirsiniz. bir hamisi olmayan divan şairi yoktur. yüzyıllardır devlet adamları şairlerin giderlerini karşılamışlar ve korumuşlardır. ve hatta bu şairler hayatlarında yaşamadığı hayata kavuşmuştur. şimdi biz divan şairlerini şairlikten mi atıcaz? kalkıp "ya para dinlenmiş nasıl şair?" gibi konunun k'sinden habersiz yorumlar yapınca gülünç oluyorsunuz. kaldı ki, para için yazı yazmanın etik olmadığı düşüncesi, ödülden ödüle koşan ama zengin olamayan komünist şairlerin düşünebileceği bir fikir gibi geliyor bana. kazansın ne olur ki?
neyse, bu editi yaptım çünkü bu editten önce burada çok cıvık bir şakam vardı (gülünmedi). böylelikle türk edebiyatında önemli bir yere sahip üstad hakkında genel birşeyler yazmış olduk, iyi oldu.
devamını gör...
