lgbt'li ve hdp'li tayfanın haklı olan her muhalif hareketi baltalaması
+ hocam biz arkadaşlarla eylem yapacağız, izin almak istiyoruz.
- ne eylemi bu? haklı taraf mısınız siz?
+ evet hocam.
- eyleme sizin gibi haklı olmayanlar da katılacak mı?
+ nasıl yani?
- lgbt, hdp filan.
+ hayır hocam.
- iyi o zama yarın sabah arka bahçede yarım saat yapın, dağılın. yerlere de çöp atmayın. sessiz olun.
+ sağolun hocam.
- ne eylemi bu? haklı taraf mısınız siz?
+ evet hocam.
- eyleme sizin gibi haklı olmayanlar da katılacak mı?
+ nasıl yani?
- lgbt, hdp filan.
+ hayır hocam.
- iyi o zama yarın sabah arka bahçede yarım saat yapın, dağılın. yerlere de çöp atmayın. sessiz olun.
+ sağolun hocam.
devamını gör...
entry'ni beğenen yazarı stalklamak
sürekli yaptığım ve kendime engel olamadığım eylem, seviyorum kardeşim fikrimi beğenen insanların fikirlerine bakmayı
devamını gör...
sevilen latince deyişler
dum spiro spero.
(nefes aldığım sürece umuyorum.)
(nefes aldığım sürece umuyorum.)
devamını gör...
tecessüm etmek
tdk'ye göre cisimlenmek, boyut kazanmak, görünmeye başlamak, belirmek, canlanmak gibi anlamlara gelen bir fiil. arapça kökenli cism sözcüğünden gelmektedir. birebir çevirisi cisimleşmektir. ahmed vefik paşa'nın 1876 yılında kaleme aldığı lehçe-i osmani'sinde de tam olarak cisimleşmek olarak geçer: ''cism kebetme, nazarda mücessem görünme''.
örnek cümle içerisinde kullanalım. tamamen ben uyduruyorum bu cümleyi:
''antik mısırlıların inanışına göre tanrı, firavun olarak tecessüm etmektedir.''
örnek cümle içerisinde kullanalım. tamamen ben uyduruyorum bu cümleyi:
''antik mısırlıların inanışına göre tanrı, firavun olarak tecessüm etmektedir.''
devamını gör...
vajinismus
vajinadaki kasların kontrolsüz bir biçimde kasılarak cinsel ilişkinin gerçekleşmemesi durumudur.geneli psikolojik nedenlerden dolayı ortaya çıkar.aile birliği için önemli ve aşılması gereken bir sorundur.
devamını gör...
şarkılarla geçtim aranızdan radyo yayını
çok güzel başlayıp, çok güzel bitmiş**; bugün ilki yayınlanan yeni radyo yayını.
sayın yazar ve yayıncımız imperactus'un hem yayına hem konusuna çokça çalıştığı, emek verdiği bir programdır aynı zamanda. inanıyorum ki, gelecek haftalarda da güzel yayınlar olacaktır.
sözlük radyo bekçisi olarak bu program da benden geçer not almıştır*.
sayın yazar ve yayıncımız imperactus'un hem yayına hem konusuna çokça çalıştığı, emek verdiği bir programdır aynı zamanda. inanıyorum ki, gelecek haftalarda da güzel yayınlar olacaktır.
sözlük radyo bekçisi olarak bu program da benden geçer not almıştır*.
devamını gör...
az takipçi kaç takipçidir sorunsalı
zugra adlı yazarımızın, sözlüğün hayal gücü hayli geniş pek değerli tıp profesörünün yaptığı cern onaylı değerlendirmeyi atlamasından mütevellit çözemediğine inandığım sorunsal. şimdi zugracım ve pek değerli sözlük aşıkları, açıklıyorum:
daha önce de biraz bahsetmiştim; burada önemli olan, yazarın bilgi aktarma, akıl yürütme, yasama yürütme kabiliyetlerine ek olarak; özgür, özgün bir fikir veya ideolojiye sahip olup olmadığına ve ideolojisine aykırı görüş sahipleriyle tartışmaya ne denli açık olduğuna bakılmaktadır. tüm bunlara, yazarın mizah anlayışı da katılarak yapılan matematiksel, istatistiksel ve cebrî denklemler sonucu bazı formüllere ulaşmak pek tabii mümkündür. bu formüllerin hepsini açık edemeyecek olmakla beraber, örneğin üç yüz yirmi bir bin üç yüz yirmi bir sayıda tanım giren bir yazarın bazı takıntıları olduğundan söz etmek yanlış olmayacaktır. bu noktada başvuracağımız bilimsel otorite ise kesinlikle psikiyatri olmalıdır. eğer 321321 tanım giren değerli yazar, hem obsesmiş hem kompülsmüş ise 100 takipçisi olması gayet olağandır. aksi hâlde, 321321 tanım ile bir yazarın sahip olacağı takipçi sayısının alt limiti makalemin başında da bahsettiğim matematiksel, istatistiksel ve cebrî denklemleri özümseyerek ısdar edilen formüllerin uygulanmasıyla gün yüzüne çıkacaktır. tşk.
daha önce de biraz bahsetmiştim; burada önemli olan, yazarın bilgi aktarma, akıl yürütme, yasama yürütme kabiliyetlerine ek olarak; özgür, özgün bir fikir veya ideolojiye sahip olup olmadığına ve ideolojisine aykırı görüş sahipleriyle tartışmaya ne denli açık olduğuna bakılmaktadır. tüm bunlara, yazarın mizah anlayışı da katılarak yapılan matematiksel, istatistiksel ve cebrî denklemler sonucu bazı formüllere ulaşmak pek tabii mümkündür. bu formüllerin hepsini açık edemeyecek olmakla beraber, örneğin üç yüz yirmi bir bin üç yüz yirmi bir sayıda tanım giren bir yazarın bazı takıntıları olduğundan söz etmek yanlış olmayacaktır. bu noktada başvuracağımız bilimsel otorite ise kesinlikle psikiyatri olmalıdır. eğer 321321 tanım giren değerli yazar, hem obsesmiş hem kompülsmüş ise 100 takipçisi olması gayet olağandır. aksi hâlde, 321321 tanım ile bir yazarın sahip olacağı takipçi sayısının alt limiti makalemin başında da bahsettiğim matematiksel, istatistiksel ve cebrî denklemleri özümseyerek ısdar edilen formüllerin uygulanmasıyla gün yüzüne çıkacaktır. tşk.
devamını gör...
hiç yapılmadığı için gurur duyulan şeyler
hiç tinder ve tiktok kullanmadım.
devamını gör...
ama kafamız nasıl güzel radyo programı
oradayım. hadi bakalım.
devamını gör...
kendinle dalga geçebilmek
kendinle barışık olmak demektir. abartmamak lazım ama.
devamını gör...
türkiye'nin yeni bir atatürk çıkaramaması
bize, türkiye bir atatürk çıkarmalı diyen başlık. peki türkiye'nin ihtiyacı olan yeni bir atatürk mü?
yani bir atatürk çıksa güneşli günler bizi mi bekliyor olacak?
atatürk üzerinden cevap vermeye çalışalım. atatürk ve onun gibi lider ruhlu olan insanların ortak bir özelliği var: birey olmak, tebaa olmayı reddetmek. nerede olursa olsunlar ister bir imparatorlukta ister bir demokraside birey ruhlu insanlar tarihe damga vuruyor. tebaa olmayı kabul edenler ise kaderlerine razı oluyor.
şöyle bir düşününce atatürk'ün ne kadar bireysel hareket ettiğini görebiliriz. vatanı için mücadele eden bir birey. onun kadar kapsamlı onun kadar ayrıntılı planı olan biri var mıydı? maalesef yoktu. keşke bu yolda bu kadar tek başına kalmasaydı. ama tarih, bir deney- gözlem sahası değil. tarihsel gerçeklikle yetinmek zorundayız. tam bu nokta aslında bize yeni bir atatürk'ün neden bir daha çıkmayacağını/çıkamayacağını söylüyor. (bkz: tarih) #28650
yani atatürk, osmanlı tebaası olmayı reddetmiş bir bireydi ve türk toplumunu da tebaa olmaktan kurtarmak için mücadele etmişti.
biz bugün hâlâ birey-tebaa ikilemi yaşıyoruz. açılan bu başlık da bunu net bir şekilde gösteriyor. ihtiyacımız olan şey bir atatürk değil.
atatürk gibi bireyselliğini tamamlamış insanlar. toplumumuzun buna ihtiyacı var. şu zamana kadar yaşadıklarımız da net olarak bunu gösteriyor.
işin kötüsü demokrasiyi içselleştirememiş bir toplum olarak yine aynı durumda olan insanları yönetici olarak seçtik. yakın tarihimiz bunun örnekleriyle dolu. benim aklıma rahmetli turgut özal'ın meşhur: anayasayı bir kere delmekten bir şey olmaz lafı geliyor. bir örnek sadece.
aslında bu kadar şikayet ediyoruz ama geldiğimiz nokta hiç şaşırtıcı değil. hak etmediğimiz bir noktada değiliz ki. vermediğimiz mücadelenin sonucunu istemeye hakkımız yok. yapabileceğimiz tek şey imkanımız olduğunda doğru seçimi gerçekleştirebilmek. naçizane objektif bir eğitim sistemiyle bu meseleleri aşabileceğimizi düşünüyorum. ama bunun yakın gelecek için bir hayal olduğunu da biliyorum.
dünya dönüyor sen ne dersen de yıllar geçiyor fark etmesen de...
yani bir atatürk çıksa güneşli günler bizi mi bekliyor olacak?
atatürk üzerinden cevap vermeye çalışalım. atatürk ve onun gibi lider ruhlu olan insanların ortak bir özelliği var: birey olmak, tebaa olmayı reddetmek. nerede olursa olsunlar ister bir imparatorlukta ister bir demokraside birey ruhlu insanlar tarihe damga vuruyor. tebaa olmayı kabul edenler ise kaderlerine razı oluyor.
şöyle bir düşününce atatürk'ün ne kadar bireysel hareket ettiğini görebiliriz. vatanı için mücadele eden bir birey. onun kadar kapsamlı onun kadar ayrıntılı planı olan biri var mıydı? maalesef yoktu. keşke bu yolda bu kadar tek başına kalmasaydı. ama tarih, bir deney- gözlem sahası değil. tarihsel gerçeklikle yetinmek zorundayız. tam bu nokta aslında bize yeni bir atatürk'ün neden bir daha çıkmayacağını/çıkamayacağını söylüyor. (bkz: tarih) #28650
yani atatürk, osmanlı tebaası olmayı reddetmiş bir bireydi ve türk toplumunu da tebaa olmaktan kurtarmak için mücadele etmişti.
biz bugün hâlâ birey-tebaa ikilemi yaşıyoruz. açılan bu başlık da bunu net bir şekilde gösteriyor. ihtiyacımız olan şey bir atatürk değil.
atatürk gibi bireyselliğini tamamlamış insanlar. toplumumuzun buna ihtiyacı var. şu zamana kadar yaşadıklarımız da net olarak bunu gösteriyor.
işin kötüsü demokrasiyi içselleştirememiş bir toplum olarak yine aynı durumda olan insanları yönetici olarak seçtik. yakın tarihimiz bunun örnekleriyle dolu. benim aklıma rahmetli turgut özal'ın meşhur: anayasayı bir kere delmekten bir şey olmaz lafı geliyor. bir örnek sadece.
aslında bu kadar şikayet ediyoruz ama geldiğimiz nokta hiç şaşırtıcı değil. hak etmediğimiz bir noktada değiliz ki. vermediğimiz mücadelenin sonucunu istemeye hakkımız yok. yapabileceğimiz tek şey imkanımız olduğunda doğru seçimi gerçekleştirebilmek. naçizane objektif bir eğitim sistemiyle bu meseleleri aşabileceğimizi düşünüyorum. ama bunun yakın gelecek için bir hayal olduğunu da biliyorum.
dünya dönüyor sen ne dersen de yıllar geçiyor fark etmesen de...
devamını gör...
yazarlar arasındaki özel meselenin sözlüğe servis edilmesi
aslında hiç hoş bir şey değil hatta iğrençtir.
ama şu an bile böyle bir olay yaşansa hemen çekirdeklerimle protokol tribününde yerimi alırım. niye? kaos seviciyim çünkü. niye? kaostan besleniyorum acıktım. niye? çünkü topluluk kan istiyor vahşet istiyor. mikrobuz lan biz*.
ama şu an bile böyle bir olay yaşansa hemen çekirdeklerimle protokol tribününde yerimi alırım. niye? kaos seviciyim çünkü. niye? kaostan besleniyorum acıktım. niye? çünkü topluluk kan istiyor vahşet istiyor. mikrobuz lan biz*.
devamını gör...
normal sözlük aşık atışması
trollüz diye sevmez sandılar
yoluma taş koydular
armo oğlan söyledi aşkını
aşkına random attılar
yoluma taş koydular
armo oğlan söyledi aşkını
aşkına random attılar
devamını gör...
küs gibi davranıp ne oldu diye sorulduğunda yok bir şey denmesi
kibarlık göstergesidir. insan karşısındakini haklı dahi olsa kırmamaya özen göstermelidir. yoksa sıradan olmakla bir kazanç elde edilemez.
devamını gör...
elde sprey boya olsa duvara yazılacak şey
memento mori ( ölümü hatırla )
devamını gör...
dilin göndergesel işlevi
dilin metinde, parçada okuyucuyu harekete geçirmeyen; sanatsal kaygı taşımayan, bilgi vermek amacıyla kullanılan işlevidir.
devamını gör...
geceye acı ama gerçek bir cümle bırak
içinde bulunduğunuz olumsuzlukları bahane ettiğiniz sürece, hayal ettiğiniz hiçbir şeye sahip olamayacaksınız.
devamını gör...


