geceye bir sanat eseri bırak

aynı temadaki farklı resimlere ya da sanatçının diğer çalışmalarına bakmak isterseniz:
béhance - murat yıldırım
devamını gör...
takipçilerini görememek
görmeden de seviyorum hepiciğini. burada benimle duygularımı paylaşıyorlar, bu çok mutluluk verici..
bilmiyorum onlar kimler ama selam olsun hepsine. gözlerinizden öperim.*
bir gün malım mülküm artarsa kıycam paraya söz.*
bilmiyorum onlar kimler ama selam olsun hepsine. gözlerinizden öperim.*
bir gün malım mülküm artarsa kıycam paraya söz.*
devamını gör...
friends dizisine gülen insan
az önce friends finalini bitirdim, friends başlığına yazmak için gelmiştim buraya ama bu başlık önüme çıkınca birkaç bir şey yazmak istedim.
ilk olarak 10 sezonluk dizinin komik olmadığına ilk bölümünden karar verip gülenleri b*klayamazsınız, 1994 yılındaki pilot bölüm tabii ki size istediğinizi vermeyecektir. friends'i "friends" yapan asıl mizah 2. sezondan sonra başlıyor. o kadar sıcak, içten, samimi bir arkadaş ortamı var ki ben 5. sezona geldiğimde üzülmeye başlamıştım ya çabuk biterse diye. her karakter muhteşem, hepsiyle bağ kurdum. ilk himym izleyenler friends'i sevmez diye bir algı var ama ben önce himym izlememe ve friends'e oldukça önyargılı olmama rağmen bu diziyi daha çok benimsedim, daha çok güldüm. başlıkta the office ve seinfeld övülmüş ama bu ikili de ilk bölümleri komik olan diziler değil ki. sitcomlarda karakterler ve mizah yavaş yavaş yerine oturur, ilk bölümden önyargıyla başlayıp sizi yerlere yatarak güldürmesini beklemeyin yani.
birazdan joey dizisine başlamayı düşünüyorum, güler miyim bilmem ama joey tribbiani karakteriyle müthiş bir bağ kurduğum için boş boş ekrana baksa hiçbir şey yapmasa bile izlerim.
ilk olarak 10 sezonluk dizinin komik olmadığına ilk bölümünden karar verip gülenleri b*klayamazsınız, 1994 yılındaki pilot bölüm tabii ki size istediğinizi vermeyecektir. friends'i "friends" yapan asıl mizah 2. sezondan sonra başlıyor. o kadar sıcak, içten, samimi bir arkadaş ortamı var ki ben 5. sezona geldiğimde üzülmeye başlamıştım ya çabuk biterse diye. her karakter muhteşem, hepsiyle bağ kurdum. ilk himym izleyenler friends'i sevmez diye bir algı var ama ben önce himym izlememe ve friends'e oldukça önyargılı olmama rağmen bu diziyi daha çok benimsedim, daha çok güldüm. başlıkta the office ve seinfeld övülmüş ama bu ikili de ilk bölümleri komik olan diziler değil ki. sitcomlarda karakterler ve mizah yavaş yavaş yerine oturur, ilk bölümden önyargıyla başlayıp sizi yerlere yatarak güldürmesini beklemeyin yani.
birazdan joey dizisine başlamayı düşünüyorum, güler miyim bilmem ama joey tribbiani karakteriyle müthiş bir bağ kurduğum için boş boş ekrana baksa hiçbir şey yapmasa bile izlerim.
devamını gör...
lise öğrencilerinin istedikleri sınav notunu seçebilmeleri
girilen tanımlara ithafen:
online sınav hazırlamak zor değil. google drive’den dahi çok rahat denemeler hazırlayıp bu süreçte öğrencilere çözdürdüm. ancak kopyanın önünü pek alabileceğiniz bir uygulama değil. bir de internet sıkıntısı yaşayan öğrenciler var. sürekli düşüyor sistemden atıyor. zor bir süreçten geçiyoruz bol keseden eleştirmeden önce biraz realist olalım.
t. covid döneminde mecburiyetten alınan karar.
online sınav hazırlamak zor değil. google drive’den dahi çok rahat denemeler hazırlayıp bu süreçte öğrencilere çözdürdüm. ancak kopyanın önünü pek alabileceğiniz bir uygulama değil. bir de internet sıkıntısı yaşayan öğrenciler var. sürekli düşüyor sistemden atıyor. zor bir süreçten geçiyoruz bol keseden eleştirmeden önce biraz realist olalım.
t. covid döneminde mecburiyetten alınan karar.
devamını gör...
alevilerin hiç de laik olmaması
alevi, sünni, türk, kürt ayırımı yapmamayı ne zaman öğreneceğiz gerçekten biz, dilerim bir gün tüm insanlık olarak birleşir ve bu ayrımı yapmayız, bu başlığa diyeceğim tek şey bu.
devamını gör...
rönesans
yukarıda yazılarda bahsedilmiş. rönesans, ''yeniden doğuş'manasına gelir. ne ifade eder peki? italya'da sanat ve yazı alanındaki canlanışı ifade eden bir kavram.
ilk olarak, giorgio vasari denilen bir adam kullanmış bu lafı.
kullandığı yer ise, le vite de piu eccelenti architetti, pittori, et scultori italiani isminde bir kitap.
konudan bağımsız dipnot: kitap sanatçıların hayat hikayelerini anlatmakta olan, ilk baskısı 1550'de ve ikinci baskısı 1568'de yazılmış bir kitap.
vasari'ninde bir ressam olduğunun altını da çizelim. tr.wikipedia.org/wiki/En_M%...
şimdi arkadaşlar bu hareket italya'da başlıyor, eski grek yada roma kültürüne yöneliş, hümanizm, bireycilik, efenime söyleyim; geometrik uyum. bu döneme damgasını vurmuştur...
bence tarihte, insanlığın geliştiği , pik yaptığı dönemler ekonomik olarak insanların belli bir refah seviyesine eriştiği dönemlerdir. işte 15,16 yy'da italya'nın şehir devletleri olması, ticaretten kaynaklı gelişme ''yeniden doğusu'' hızlandırmıştır.
bu sebeple italya'da başlayan rönasans hareketleri, tüm avrupa'ya yayılacaktır.
başta italya olmak üzere zenginleşmiş ve sanatı destekleyen aileler çoğalacaktır.
italyadaki ünlü medici ailesi buna en iyi örnektir.
bunun dışında, aragon, sforza, este, gonzaga aileleri için ünlü ressam, yazar çizer, heykeltraşları, statü göstergesi olarak tabiri caiz ise ''onlarla bir fotoğraf çektirebilmek'' için evlerine davet edecek ve bu italya'da muazzam bir dönemin ilerlemesini sağlayacaktır.
bu aileler tarafından, eski roma kalıntıları üzerine kazılar yapılacak, sanatçıların eski roma'yı inceleme fırsatı bulmasına neden olacaktır.
bu dönemde, özellikle resim sanatçıları, sembolizmi terk etmiş, natüralizme dönmüşlerdir.
resim alanında natüralizmin başlangıcını giotto di bondone atmıştır diyebiliriz. masaccio, uccello,mantegna dönemin ilklerinden sayılabilecek ressamlardır.
donatello, michelangelo ise; zaman yolculuğu yapabilsek, ''pietanın ağıdını''yapışını izleyebilsek diye, iç geçirdiğimiz heykel sanatçılarıdır.
yukarıda, antik roma ve grek döneminin etkili olduğunu ve bunun nedenlerine değinmiştik. mimarların burada baz aldığı en önemli eser, vitruvius'un mimarlık üzerine on kitabı isimli eski olacaktır. bu kitap simetri ve orantı konulu idi. (m.ö 70-80)
bu sebeple bu dönemin mimarları, görsel düzen denge ve her şeyin merkezi insan öğelerini eserlerine yansıtmışlardır.
dönemin önemli mimarları, brunelleschi, alberti,bramante vss
döneme damgasını vuran isimlerse, kuşkusuz leonardo da vinci, raffaello, michelangelo'dur.
ilk olarak, giorgio vasari denilen bir adam kullanmış bu lafı.
kullandığı yer ise, le vite de piu eccelenti architetti, pittori, et scultori italiani isminde bir kitap.
konudan bağımsız dipnot: kitap sanatçıların hayat hikayelerini anlatmakta olan, ilk baskısı 1550'de ve ikinci baskısı 1568'de yazılmış bir kitap.
vasari'ninde bir ressam olduğunun altını da çizelim. tr.wikipedia.org/wiki/En_M%...
şimdi arkadaşlar bu hareket italya'da başlıyor, eski grek yada roma kültürüne yöneliş, hümanizm, bireycilik, efenime söyleyim; geometrik uyum. bu döneme damgasını vurmuştur...
bence tarihte, insanlığın geliştiği , pik yaptığı dönemler ekonomik olarak insanların belli bir refah seviyesine eriştiği dönemlerdir. işte 15,16 yy'da italya'nın şehir devletleri olması, ticaretten kaynaklı gelişme ''yeniden doğusu'' hızlandırmıştır.
bu sebeple italya'da başlayan rönasans hareketleri, tüm avrupa'ya yayılacaktır.
başta italya olmak üzere zenginleşmiş ve sanatı destekleyen aileler çoğalacaktır.
italyadaki ünlü medici ailesi buna en iyi örnektir.
bunun dışında, aragon, sforza, este, gonzaga aileleri için ünlü ressam, yazar çizer, heykeltraşları, statü göstergesi olarak tabiri caiz ise ''onlarla bir fotoğraf çektirebilmek'' için evlerine davet edecek ve bu italya'da muazzam bir dönemin ilerlemesini sağlayacaktır.
bu aileler tarafından, eski roma kalıntıları üzerine kazılar yapılacak, sanatçıların eski roma'yı inceleme fırsatı bulmasına neden olacaktır.
bu dönemde, özellikle resim sanatçıları, sembolizmi terk etmiş, natüralizme dönmüşlerdir.
resim alanında natüralizmin başlangıcını giotto di bondone atmıştır diyebiliriz. masaccio, uccello,mantegna dönemin ilklerinden sayılabilecek ressamlardır.
donatello, michelangelo ise; zaman yolculuğu yapabilsek, ''pietanın ağıdını''yapışını izleyebilsek diye, iç geçirdiğimiz heykel sanatçılarıdır.
yukarıda, antik roma ve grek döneminin etkili olduğunu ve bunun nedenlerine değinmiştik. mimarların burada baz aldığı en önemli eser, vitruvius'un mimarlık üzerine on kitabı isimli eski olacaktır. bu kitap simetri ve orantı konulu idi. (m.ö 70-80)
bu sebeple bu dönemin mimarları, görsel düzen denge ve her şeyin merkezi insan öğelerini eserlerine yansıtmışlardır.
dönemin önemli mimarları, brunelleschi, alberti,bramante vss
döneme damgasını vuran isimlerse, kuşkusuz leonardo da vinci, raffaello, michelangelo'dur.
devamını gör...
ters insanın işinin de ters gitmesi
karma mı dersiniz, enerji mi, ilahi bir şey mi, yoksa baya bilimsel/fiziki bir şey mi bilmiyorum fakat bu durumun gerçekliğine kesinlikle inanıyorum. hayatımda negatif olduğum dönemler en bahtsız olduğum dönemlerdi. daha pozitif, iyi baktığımda biraz daha iyi gitti her şey.
bariz bir şekilde ters diyebileceğim iki insan tanıdım hayatımda, biri en son kanser oldu. diğerinin zaten başına gelmeyen kalmadı.
bu yüzden iyi düşünmeye çalışırım. son zamanlarda yine karamsarlık batağına düşmüştüm, bu başlık bana iyi geldi. teşekkür ediyorum!
bariz bir şekilde ters diyebileceğim iki insan tanıdım hayatımda, biri en son kanser oldu. diğerinin zaten başına gelmeyen kalmadı.
bu yüzden iyi düşünmeye çalışırım. son zamanlarda yine karamsarlık batağına düşmüştüm, bu başlık bana iyi geldi. teşekkür ediyorum!
devamını gör...
jessie j
money money money şarkısıyla tanımış olduğum ingiliz pop sanatçısı.
devamını gör...
arkadaş kalalım
insanlar güzel anılar biriktirebilir sevgiliyken. yaşanmışlıkları olur alışkanlıkları olur, gönül bağı kurarlar. iki taraftan birinin veya ikisininde sevgisi bitebilir ve ilişki tıkanabilir. hâl böyle olunca ayrılıkta kaçınılmaz olur kötü anılar çokçaysa bir daha görüşmemek üzere yollar ayrılır ama yukarıda da bahsettiğim gibi güzel anılar ve güzel paylaşımlar varsa ortada, birbirlerini tamamen kaybetmemek adına arkadaş kalınabilir. ha bu her zaman görüşecekler veya beraber sık sık vakit geçirecekler anlamınada gelmez. gün olur selamlaşılır, darda kalınır dertleşilir ne bileyim an gelir geçmiş yadedilir. evet “arkadaş kalalım.” diyebilecek kadar güzel şeyler yaşanmışsa arkadaşta kalınabilir.
devamını gör...
başlık altında laf sokmaya çalışan yazar
sevdiğim yazarlardır. ortada bi sıkıntı varsa lafınızı sokacaksınız aslanlarım, nabza göre şerbet vermeyeceksiniz. bu şekilde devam. eğilip bükülmemeniz dileğiyle..
devamını gör...
kitap alıntıları
"en uzun, en çaresiz geceni düşün. sabah olmadı mı?"
reşat nuri güntekin - çalıkuşu
reşat nuri güntekin - çalıkuşu
devamını gör...
miryokefalon savaşı
beyşehir konya arasındaki bağırsak boğazı denilen iki dağın arasında yapıldığı ve arkeolojik bulgular her ne kadar bu iddiaları doğrular nitelikte olsa da bazı iddialar ısparta il sınırları içinde eğirdir ve beyşehir gölleri arasında kalan iki dağ arası bir geçitte yapıldığı yönündedir. denizli il sınırları içinde yapıldığını iddia edenlerde vardır. bu durumda nerede yapıldığı tam kesinlik kazanmasada bizans ordusunun konya'ya hareket ettiği genel görüş ve savaşın iki dağ arasında bir vadide bizans ordusu geçtiği sırada selçuklu ordusu tarafından pusuya düşürüldüğü kabul edilmektedir. savaşın sonuçları arasında en önemlisi bizans ordusu topraklarına çekilmiş ve anadolu içlerine bir daha ilerleyememiş bu sebeple anadolu topraklarının türkleşmesi hız kazanmıştır.
devamını gör...
güne bir şarkı bırak
devamını gör...
tüm gün yatakta yatmak
"o nasıl bir sey, sahi bu mumkun mudur?" diyecegim aktivite. an itibariyle bilmem kac kusur senelik omrun getirdigi anilari taramadan gecirdim ama yok, bu zamana kadar bir kere bile yapmisligim olmadigini farkettim. ama artik yapilacaklar listesinde. bu arada ic sesim; (yav he he yaparsin)
devamını gör...
homofobik
nefret suçu işleyen ve bunu savunan kişilere verilen ad.
kim kimi öpüyor size ne, kimse size hayııır o karşı cinsi derhal bırakıp benim olacaksın demiyor.
madem bu kadar homofobiksiniz niye lezbiyen pornosunda birinciyiz kardeşim geçin bunları.
kim kimi öpüyor size ne, kimse size hayııır o karşı cinsi derhal bırakıp benim olacaksın demiyor.
madem bu kadar homofobiksiniz niye lezbiyen pornosunda birinciyiz kardeşim geçin bunları.
devamını gör...
bisküvili pasta
çocukluğumun vazgeçilmez pastasıdır. yerini ve tadını günümüzün donutları, cupcakeleri ne tiramusu ne de makaronları alabilir. hele anne yapmışsa güzel anılara da eşlik edilerek zevkle yenir.
devamını gör...
içinden yaprak sarması çıkan dondurma kutusu
bence hayal kırıklığı değil harika haberdir. yaprak sarmasına laf edilmemelidir. kırmızı çizgimizdir.
devamını gör...


