ferhan şensoy
1951 yılında samsun' un çarşamba ilçesinde doğmuştur. galatasaray lisesinin sınavına girmek için istanbul' a gelmiş ve sınavı kazanmıştır.
bundan sonrasını kendi biyografisini yazdığı kitapları “kalemimin sapını gülle donattım” ve “başkaldıran kurşun kalem” kitaplarından okuyabilirsiniz.
bu kitapları okuduğunuzda bir insanın hayatına bu kadar şeyi nasıl sığdırdığına hayret etmemeniz mümkün değil. eğer zaten bir ferhan şensoy hayranıysanız hayranlığınız daha da artacaktır muhakkak. yok ben ferhan şensoy sevmem diyorsanız da; kitaplarında kullandığı o naif dil, hayatını anlatırken ki içtenliği, doğallığı ve samimiyeti zaten sizi kendisine müptela yapacaktır.
üstat anlatsa ben dinlesem diye düşünerek kitabı elinizden düşürmeden okumaya devam edecek ardından oyunlarını izleme isteği duyacak ve nihayetinde sizde ferhan şensoy hayranı olacaksınız.
şunu da söylemeden duramayacağım bana kalırsa yazsın, hep yazsın. evet oyunculuğu da güzel ama bence yazarlığı daha da güzel.
bundan sonrasını kendi biyografisini yazdığı kitapları “kalemimin sapını gülle donattım” ve “başkaldıran kurşun kalem” kitaplarından okuyabilirsiniz.
bu kitapları okuduğunuzda bir insanın hayatına bu kadar şeyi nasıl sığdırdığına hayret etmemeniz mümkün değil. eğer zaten bir ferhan şensoy hayranıysanız hayranlığınız daha da artacaktır muhakkak. yok ben ferhan şensoy sevmem diyorsanız da; kitaplarında kullandığı o naif dil, hayatını anlatırken ki içtenliği, doğallığı ve samimiyeti zaten sizi kendisine müptela yapacaktır.
üstat anlatsa ben dinlesem diye düşünerek kitabı elinizden düşürmeden okumaya devam edecek ardından oyunlarını izleme isteği duyacak ve nihayetinde sizde ferhan şensoy hayranı olacaksınız.
şunu da söylemeden duramayacağım bana kalırsa yazsın, hep yazsın. evet oyunculuğu da güzel ama bence yazarlığı daha da güzel.
devamını gör...
moral bozukluğundan sözlüğe tanım yazamamak
ülkede olup biteni şu gündemi gördükçe canım sıkılıyor inanın sözlük. kim haklı kim haksız kim derin kim uçurum kim yandaş kim yoldaş kim dindar kim kindar belli değil. bizim halimiz ne olacak belli değil. rezillik diz boyu.
devamını gör...
ortopedi
cerrahi bir tıp branşıdır.hastanede beyaz scrubs giyen asistanlarıyla da bilinir.operatörleri kuvvetli insanlar olmalıdır çünkü ameliyatları oldukça zorlayıcıdır. bu açıdan sadece erkek doktorların bu alanı seçebileceği veya başarılı olacağı düşünülür fakat cumhuriyetin erken yıllarından beri çok başarılı kadın ortopedistlerimiz de vardır.dr.zahide şefik,ilk türk kadın ortopedistimizdir. kendisinden sonra ise dr. iffet mümin,dr.pakize izzet çalışkan,dr.fethiye ayral gibi daha nice isimler türk ortopedi tarihinde başarılarıyla hatırlanacaktır.
devamını gör...
şinto
eskiden japonya'nın resmi dini olan fakat şu an milli dini olan animizimdir. (animizim: basitçe doğanın bir bütün olarak ve her varlığın teker teker maddi varlığının ötesinde bir de ruha sahip olduğunu kabul eden dini inanıştır.)
şintonun özellikleri:
dünyanın en eski dinlerinden biri olarak kabul görmektedir.
japonların gelenekleriyle iç içe geçmiş bir vaziyettedir bu sebeple zaten milli dindir.
politeizm anlayışını benimsemiş bir dindir tapılan tanrılara 'kami' denir (ör: doğa olaylarını temsil eden tanrıların var olması, kutsal sayılması)
şinto teriminin anlamı ise tanrıların yolu'dur.
şinto resmi din olma özelliğini 2.dünya savaşından sonra kaybetmiştir çünkü abd japonya'nın militarizmini ortadan kaldırmak için girişimlerde bulunmuştur ve başarılı olmuştur.
şu anda japonyada budizm hakimken bunun en önemli sebeplerinden biri ise şinto'nun hoşgörülü bir doğaya sahip olmasından kaynaklıdır. bu sayede iki inanç kaynağı kolayca kaynaşabilmiştir.
şintonun özellikleri:
dünyanın en eski dinlerinden biri olarak kabul görmektedir.
japonların gelenekleriyle iç içe geçmiş bir vaziyettedir bu sebeple zaten milli dindir.
politeizm anlayışını benimsemiş bir dindir tapılan tanrılara 'kami' denir (ör: doğa olaylarını temsil eden tanrıların var olması, kutsal sayılması)
şinto teriminin anlamı ise tanrıların yolu'dur.
şinto resmi din olma özelliğini 2.dünya savaşından sonra kaybetmiştir çünkü abd japonya'nın militarizmini ortadan kaldırmak için girişimlerde bulunmuştur ve başarılı olmuştur.
şu anda japonyada budizm hakimken bunun en önemli sebeplerinden biri ise şinto'nun hoşgörülü bir doğaya sahip olmasından kaynaklıdır. bu sayede iki inanç kaynağı kolayca kaynaşabilmiştir.
devamını gör...
boyu 155 cm olan kız
1.75'lik erkekleri kısa bulur.
devamını gör...
uğur şahin'in covid-19'un 10 sene daha aramızda olacak demesi
gecenlerde bir makale okudum, covid onlemleri olmasa su ana kadar enfekte sayisi toplamda 5,3 milyar insan, ölüm sayisi globalde 65 milyon olacakmis. bunu ulke vakalarina oranlarsak turkiyede yaklasik 1,5 milyon kisi virusten dolayi ölmüs olacakti demek bu. ve bunun daha varyantlari vs var yani bu rakamlar daha da yukselecekti muhtemelen. ınsanlar sunu anlamiyor, dunya her yuz senede bir global salgin yasiyor. yahu ispanyol gribi 1.dunya savasindan daha cok insan oldurmus avrupada. veba ise avrupa nufusunun 3te 1ini yok etmis. hatra ispanya ulkede erkek nufus cok azaldigi icin 2.dunya savasina katilamamis.
yani bu pandemide 3 secenek vardi;
1) hicbir onlem alinmayip, asi vs calismasi yapilmayip 2 senede bitecekti, ama bu esnada dunyada 150 milyon ölüm yasanacakti, turkiye'de ise yaklasik 2,5 milyon.
2) tum dunya tam kapanma yapacakti, gerekirse çin'in yaptigi gibi sehirlere zincir cekilecek, kapilar insanlarin ustune demirlerle kapatilacakti, kaos yasanacakti ancak pandemi hemen bitecekti.
3) kontrollu ve tedbirli ilerlenip tam kapanma yapilmadan zamana yayilacakti. bir asinin ortalama gelistirilme suresi sonucta 7 sene. aslinda insanlar asiyi 7 senede buldugundan degil. virus kendini ortalama bu surede pasifize ediyor ve olumcul olmaktan cikiyor. yillar icinde de eger kaybolmazsa gundelik hayata karisiyor. ornegin sizin normal zamanda gecirdiginiz influenza aslinda ıspanyol gribi. ancak ayakta atlatiyor cogu insan.
yani bu pandemide 3 secenek vardi;
1) hicbir onlem alinmayip, asi vs calismasi yapilmayip 2 senede bitecekti, ama bu esnada dunyada 150 milyon ölüm yasanacakti, turkiye'de ise yaklasik 2,5 milyon.
2) tum dunya tam kapanma yapacakti, gerekirse çin'in yaptigi gibi sehirlere zincir cekilecek, kapilar insanlarin ustune demirlerle kapatilacakti, kaos yasanacakti ancak pandemi hemen bitecekti.
3) kontrollu ve tedbirli ilerlenip tam kapanma yapilmadan zamana yayilacakti. bir asinin ortalama gelistirilme suresi sonucta 7 sene. aslinda insanlar asiyi 7 senede buldugundan degil. virus kendini ortalama bu surede pasifize ediyor ve olumcul olmaktan cikiyor. yillar icinde de eger kaybolmazsa gundelik hayata karisiyor. ornegin sizin normal zamanda gecirdiginiz influenza aslinda ıspanyol gribi. ancak ayakta atlatiyor cogu insan.
devamını gör...
ben o kadar üşengecim ki
ben o kadar üş..
devamını gör...
benazir butto
ilk müslüman kadın başbakan.
1953'te pakistan'ın karaçi şehrinde doğmuştur.
pakistan'da bir dönem cumhurbaşkanlığı ve başbakanlık yapan babası zülfikar ali butto'nun izinden gidip siyasete atılmıştır.
oxford ve harvard üniversitelerinde okuduktan sonra ülkesine geri dönmüş, döndükten kısa zaman sonra babası darbe ile yönetimden alınıp idam edilmiştir.
babasının kurduğu pakistan halk partisi'nin başına geçerek 1988 pakistan seçimlerinde iktidara gelmiş ve pakistan'ın ilk kadın başbakanı olmuştur.
insanların (özellikle kadınların) daha iyi daha özgür yaşamaları için elinden geleni yapmış ama yaptığı güzel işlerden rahatsız olan kötü niyetli insanlar kendisini defalarca tehdit etmiştir. cesur bir şekilde tehditlere hiç kulak asmamıştır.
iki defa bombalı saldırıya uğramış birincisinden kendisi kurtulabilmiş ama 150 civarı insan ölmüş ve 250'den fazla insan da yaralanmıştır.
ikinci saldırı da ise 15 yaşındaki bir canlı bomba tarafından suikaste kurban gitmiştir.
1953'te pakistan'ın karaçi şehrinde doğmuştur.
pakistan'da bir dönem cumhurbaşkanlığı ve başbakanlık yapan babası zülfikar ali butto'nun izinden gidip siyasete atılmıştır.
oxford ve harvard üniversitelerinde okuduktan sonra ülkesine geri dönmüş, döndükten kısa zaman sonra babası darbe ile yönetimden alınıp idam edilmiştir.
babasının kurduğu pakistan halk partisi'nin başına geçerek 1988 pakistan seçimlerinde iktidara gelmiş ve pakistan'ın ilk kadın başbakanı olmuştur.
insanların (özellikle kadınların) daha iyi daha özgür yaşamaları için elinden geleni yapmış ama yaptığı güzel işlerden rahatsız olan kötü niyetli insanlar kendisini defalarca tehdit etmiştir. cesur bir şekilde tehditlere hiç kulak asmamıştır.
iki defa bombalı saldırıya uğramış birincisinden kendisi kurtulabilmiş ama 150 civarı insan ölmüş ve 250'den fazla insan da yaralanmıştır.
ikinci saldırı da ise 15 yaşındaki bir canlı bomba tarafından suikaste kurban gitmiştir.
devamını gör...
sen müziğe dokunamazsın ama müzik sana dokunabilir
devamını gör...
geceye bir şarkı bırak
the crown izleyenleri biraz duygulandıracaktır muhtemelen.
" biliyorum, benim sevgim kutlanmalıydı
ama sen ona yalnızca tahammül ettin."
" biliyorum, benim sevgim kutlanmalıydı
ama sen ona yalnızca tahammül ettin."
devamını gör...
yazarların korkutucu uçak yolculuğu anıları
8 sene önce falandı. yoldaş benjamin franklin'in tam tersi istikamette -- warsaw to riga -- 20 kişilik de olabilir bilmiyorum ayni uçakmı ama tahminim 35 40 kişilik vardır, pırpır pervaneli uçaklardan..
ilk defa böyle bir uçağa bindim. eski görünmüyordu ama yeni de değildi. bu uçakların kullanıldığını bile bilmiyordum.
hava gerçekten berbat, neyse alman bi kadinla oturuyorum, orta yaşlı, uçak kalktı o konuşmaya çalıştıkça ben geriliyorum. uçak zaten hiç güven vermiyor.
gergin olduğumu anladı, sordu ve bende itiraf ettim... etmez olaydım.
azılı bir hristiyan çıktı kadının içinden, dua etmemiz gerektiğinden jesusa guvenmemiz gerektiğinden bi başladı, rigaya vardığımızda elimde incil vardi*
inişteyse ilk seferde pisti mi tutturamadi nasil olduysa tekrar yükseldik,ancak 15-20 dakika kadar sonra tekrar inişe geçebildik. gerim gerim gerildim, avuc iclerim terledi şuan bile. indikten sonra da yağışlı zemin nedeniyle çok zor durduğunu hatırlıyorum. ve finalde pilota koca bi alkış tabi.
berbat bir havada külüstür pırpır uçakla uçmanın, inerken ölümden döndüğünü hissetmenin gerginliği ve dinci/dırdırcı/evengelist/misyoner bir alman. daha korkunç çok az hikaye vardır*
ilk defa böyle bir uçağa bindim. eski görünmüyordu ama yeni de değildi. bu uçakların kullanıldığını bile bilmiyordum.
hava gerçekten berbat, neyse alman bi kadinla oturuyorum, orta yaşlı, uçak kalktı o konuşmaya çalıştıkça ben geriliyorum. uçak zaten hiç güven vermiyor.
gergin olduğumu anladı, sordu ve bende itiraf ettim... etmez olaydım.
azılı bir hristiyan çıktı kadının içinden, dua etmemiz gerektiğinden jesusa guvenmemiz gerektiğinden bi başladı, rigaya vardığımızda elimde incil vardi*
inişteyse ilk seferde pisti mi tutturamadi nasil olduysa tekrar yükseldik,ancak 15-20 dakika kadar sonra tekrar inişe geçebildik. gerim gerim gerildim, avuc iclerim terledi şuan bile. indikten sonra da yağışlı zemin nedeniyle çok zor durduğunu hatırlıyorum. ve finalde pilota koca bi alkış tabi.
berbat bir havada külüstür pırpır uçakla uçmanın, inerken ölümden döndüğünü hissetmenin gerginliği ve dinci/dırdırcı/evengelist/misyoner bir alman. daha korkunç çok az hikaye vardır*
devamını gör...
geceye bir anı bırak
güzel bir anımı hatırlayamadım ama babamın bir anısını yazayım.
sene 1998 babam ve 5 arkadaşı çok güzel bir kadroyla dershane açıyorlar. dershane açıldıktan sonra tek yapılması gereken öğrencilere ulaşmak ve kayıt yaptırmaları için ikna etmek. o dönemlerde de dershaneler arası bir moda varmış, dereceye giren ogrencilere hediye vermek gibi. bizimkiler de düşünmüşler ve reklam panolarına bu yaziyi yazdırmışlar
" üniversite giriş sınavında ilk 3'e giren öğrencimize 0 km doğan slx vereceğiz"
tabi bu kampanyadan dolayı bütün sınıflar dolmuş bunun heyecanıyla bir sene eğitim vermişler ve sınav zamanı gelmiş bütün öğrenciler sınava girmiş. yaklaşık olarak 2 ay sonra sınav sonuçları açiklanmiş.
ertesi hafta bir öğrenci bu reklam projesini hatirlamiş ve dershaneyi ziyarete gelmiş belgelerle babama ve diğer hocalara türkiye'de fen kısmında 3 matematik kisminda 2. olarak derece yaptığını söylemiş ve arabayi istemiş.
tabi bizimkiler öyle bir reklam yaptiklarini bile unutmuşlar. neyse sadete geleyim
1999 yılında sıfir km doğan slx'i almış babamgil ve öğrenciye vermiş. öğrenci şuanda başarili bir endüstri mühendisi.
bu da böyle bir anımız buraya kadar okuduysan teşekkür ederim.*
sene 1998 babam ve 5 arkadaşı çok güzel bir kadroyla dershane açıyorlar. dershane açıldıktan sonra tek yapılması gereken öğrencilere ulaşmak ve kayıt yaptırmaları için ikna etmek. o dönemlerde de dershaneler arası bir moda varmış, dereceye giren ogrencilere hediye vermek gibi. bizimkiler de düşünmüşler ve reklam panolarına bu yaziyi yazdırmışlar
" üniversite giriş sınavında ilk 3'e giren öğrencimize 0 km doğan slx vereceğiz"
tabi bu kampanyadan dolayı bütün sınıflar dolmuş bunun heyecanıyla bir sene eğitim vermişler ve sınav zamanı gelmiş bütün öğrenciler sınava girmiş. yaklaşık olarak 2 ay sonra sınav sonuçları açiklanmiş.
ertesi hafta bir öğrenci bu reklam projesini hatirlamiş ve dershaneyi ziyarete gelmiş belgelerle babama ve diğer hocalara türkiye'de fen kısmında 3 matematik kisminda 2. olarak derece yaptığını söylemiş ve arabayi istemiş.
tabi bizimkiler öyle bir reklam yaptiklarini bile unutmuşlar. neyse sadete geleyim
1999 yılında sıfir km doğan slx'i almış babamgil ve öğrenciye vermiş. öğrenci şuanda başarili bir endüstri mühendisi.
bu da böyle bir anımız buraya kadar okuduysan teşekkür ederim.*
devamını gör...
şarkılarla geçtim aranızdan radyo yayını
üniversitenin ilk senesi, kaldığım yurtta kendimi hapishanede gibi hissediyordum. * * arada bahçeye çıkıyordum nefes almak için, çıkış saatleri bitmeden. ellerim cebimde, kulağımda kulaklıklar. çalan parça "kendim ettim, kendim buldum" . bu parça çalar mı bilemiyorum ama çalarsa o zamanlardaki kendime armağan ediyorum tekrar ve koskocaman sarılıyorum :)
devamını gör...
01 var dahası yok
#383308 no'lu tanımıyla beni benden almış, diğer tanımlarını da severek okuduğum takip edilesi yazardır. herkes duysun, herkes bilsin efeeeem.*
devamını gör...
sözlük yazarlarının yapmak istedikleri meslek
hobi olarak tur rehberi olmak isterdim ama pandemiden ötürü işsiz kalırdım. hayaller bile çöktü. bu gidişle hayaller de hayal olacak.
devamını gör...
türk dizilerinin olmazsa olmazları
"birazdan yalıya geçeceğim" söylemi.
devamını gör...
terk edildiği halde ben terk ettim diyen tip
terk edilmek kuşkusuz ki bir gocunma, hazımsızlık ve beraberinde aşağılık kompleksini ortaya çıkaran durum. nedenini çözememekle beraber çevrenizden böyle bir şey duyuyorsanız da 'he tamam sen daha terk edicisin.' deyip hızla uzaklaşmak en mantıklısı.
devamını gör...
arnavut böreği
ciğerini biliyor ve seviyordum, böreğini de öğrenmiş oldum. en kısa sürede deneyeceğim.
devamını gör...

